A přesně od toho jsou logy. Se stejnou grafikou jsem měl problém i v linuxu. Nejnovější proprietární driver ji nepoznal a X window jely na vese. V standardním logu (dmesg, syslog) driver jasně zahlásil, že tohle PCI ID nezná a odmítl se loadnout. Jedna konzultace googlu ukázala, že chlapci z Nvidie v něm seznam svých produktů zmrvili a že o verzi starší driver je OK. V linuxu to tedy také nebylo bez problémů, ale díky rozumným logům bylo za 20 minut hotovo.
Jestli byl na Linuxu problém v tom, že jejich driver neměl někde v konfiguraci napsáno (hardware) ID té karty a vyřešili jste to tak, že jste mu jej tam prostě dopsali, možná by se dalo stejně postupovat i na Windows, pokud se podaří vykuchat jeho instalačku (nebo získat přímo SYS, DLL, INF a CAT soubory, to by bylo nejideálnější). Pak lze to ID zapsat do INF souboru, celou tu věc podepsat a může být vystaráno.
Výše popsaný mechanismus jsem použil u mojí USB -> Ethernet redukce, která je od Apple (takže na fyzických Windows neběžela kvůli neznámému HW ID).
Pokud mi řeknete ID a dáte link na driver té grafiky, tak klidně potřebné úpravy (a podpis) provedu (měl bych se k tomu dostat během pár dní). ID by mělo jít zjistit ze správce zařízení ve vlastnostech té grafiky (i když zařízení není rozpoznáno, ID by to mohlo znát).
Čekal bych tam všechny logy, nejen nějakou kritickou chybu (která tam samozřejmě nebyla).
To pak dost záleží na konkrétních ovladačích, aplikacích a komponentách obecně. Někteří reportují, někteří ne. Pokud chcete více logů, dá se opatřit tzv. checked build Windows, což jsou binárky určené pro ladění. Ale pak těch logů (krom toho, že je pak lepší je zachytávat debuggerem) může být opravdu hodně.
Na linuxu, když nevím a nikde to nenajdu a ze zdrojáků to nedokážu vyčíst, píšu do mailinglistu autorů daného softwaru a téměř vždycky se to vyřeší. Tenhle level supportu mi u win chybí, je to černá schránka plná domněnek, kterou téměř nikdo opravdu nezná.
Je chvályhodné, že takhle postupujete, když narazíte na problém. Bohužel, jak je Windows více rozšířený mezi běžnými uživateli, kteří takto nepostupují, i třeba proto, že mají problém zformulovat, co je špatně (jak tomu systému nerozumí). Pro ně jsou počítače kouzelné krabičky typu blackbox. Množství emailů na takový support by bylo podle mě řádově vyšší a bylo by třeba rozlišovat ty uživatele, kteří "mají možná problém, ale neumí jej popsat/naformulovat, protože kouzelná krabička", a na ty, kteří tomu systému dost rozumějí, takže se s nimi dá dobře spolupracovat na řešení (a s takovými je obvykle spolupráce radostí).
I u IRPMonu jsem dostal pár mailů se stížností, že po kompilaci se nenačte jeho ovladač s chybou 577 (Windows cannot verify digital signature) a že s tím mám něco udělat. Zronva tahle informace je dobře dohledatelná (i vzhledem k cílové skupině projektu), ale stejně se prostě tací najdou.
Netuším, zda to lze ve Steamu nějak měnit. Příště to u standalone hry zkusíme, díky. Jeden velký bordel, tenhle "systém".
To nevím, preferuju GOG. Pokud by se ta hra dala spustit přímo, tak by bylo potřeba najít její "reálné" exe (ne stream launcher) a přejmenovat. Ale nemám možnost nic takového vyzkoušet.