trzni prostredi je predevsim zcela mimo spravu domeny .cz
Já ekonomické zákonitosti chápu, na rozdíl od vás. Tržní prostředí znamená, že si můžete vybrat, jaké auto si koupíte, jakou doménu nebo třeba jaký chleba. Tržní prostředí znamená, že když si vyberete Škodovku, můžete si vybrat z x různých prodejců, když doménu .cz, můžete si vybrat z x různých registrátorů a dokonce i z y různých ISP, a když se rozhodnete koupit chléb od Pekárny Kabát, můžete si vybrat x různých obchodů, kde ho prodávají. Ale tržní prostředí neznamená, že když se rozhodnete koupit Škodovku, musíte mít na výběr, zda ji vyrobí Škoda, Ford nebo Toyota. Stejně tak není proti tržnímu prostředí, že vám kabátův Staročeský pecen neupeče Penam. A stejně tak není nic proti ničemu, když jediným registrátorem domény .cz je CZ.NIC. Ono to technicky ani jinak nejde.
Konkurence na trhu totiž znamená, že různé subjekty na trhu nabízejí substituty – tedy ne úplně to samé, ale něco, co může do určité míry nahradit jiný substitut.
koncim debata postrada smysl uz bychom se jen zbytecne opakovali
Když chcete debatovat o trhu a nevíte, co to trh je, nebo když řešíte rozdíl mezi CZ.NICem 2002 a CZ.NICEM 2018 a nevíte, jaký je rozdíl mezi outsourcingem a in-house řešením, debata skutečně nemá smysl.
kazdy mame jiny nazor co je dobre a co je spatne
Jsem rád, že jste konečně připustil, že mít jiný názor, než vy, nemusí být zločin.