Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?

sd

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #165 kdy: 19. 05. 2018, 12:38:36 »
blablabla

 :) ;) :D ;D
+1

Nechápu, proč tu tyhle exoty tolerujou, ale můj recept na guláš posledně smazali.


Lojza

  • *****
  • 672
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #166 kdy: 19. 05. 2018, 12:47:39 »
ad ... V tržním prostředí se cena vytváří na trhu a vám jako kupujícímu není nic do toho, jaké má prodávající náklady. Pokud se vám cena nelíbí, kupte si jinou doménu, na výběr jich je spousta.

trzni prostredi je predevsim zcela mimo spravu domeny .cz

jinak to opravdu neni argument (nevim proc bych si mel kupovat .eu nebo nejakou obskurni .foofuck kdyz jsem Cech zijici v Ceske republice) kdyz zrejme vubec nechapete zakladni ekonomicke zakony (s nimiz je cela existence CZ.NIC ve flagrantnim rozporu), koncim debata postrada smysl uz bychom se jen zbytecne opakovali, kazdy mame jiny nazor co je dobre a co je spatne



Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #167 kdy: 19. 05. 2018, 13:11:07 »
trzni prostredi je predevsim zcela mimo spravu domeny .cz
Já ekonomické zákonitosti chápu, na rozdíl od vás. Tržní prostředí znamená, že si můžete vybrat, jaké auto si koupíte, jakou doménu nebo třeba jaký chleba. Tržní prostředí znamená, že když si vyberete Škodovku, můžete si vybrat z x různých prodejců, když doménu .cz, můžete si vybrat z x různých registrátorů a dokonce i z y různých ISP, a když se rozhodnete koupit chléb od Pekárny Kabát, můžete si vybrat x různých obchodů, kde ho prodávají. Ale tržní prostředí neznamená, že když se rozhodnete koupit Škodovku, musíte mít na výběr, zda ji vyrobí Škoda, Ford nebo Toyota. Stejně tak není proti tržnímu prostředí, že vám kabátův Staročeský pecen neupeče Penam. A stejně tak není nic proti ničemu, když jediným registrátorem domény .cz je CZ.NIC. Ono to technicky ani jinak nejde.

Konkurence na trhu totiž znamená, že různé subjekty na trhu nabízejí substituty – tedy ne úplně to samé, ale něco, co může do určité míry nahradit jiný substitut.

koncim debata postrada smysl uz bychom se jen zbytecne opakovali
Když chcete debatovat o trhu a nevíte, co to trh je, nebo když řešíte rozdíl mezi CZ.NICem 2002 a CZ.NICEM 2018 a nevíte, jaký je rozdíl mezi outsourcingem a in-house řešením, debata skutečně nemá smysl.

kazdy mame jiny nazor co je dobre a co je spatne
Jsem rád, že jste konečně připustil, že mít jiný názor, než vy, nemusí být zločin.

sd

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #168 kdy: 19. 05. 2018, 17:53:11 »
ad ... V tržním prostředí se cena vytváří na trhu a vám jako kupujícímu není nic do toho, jaké má prodávající náklady. Pokud se vám cena nelíbí, kupte si jinou doménu, na výběr jich je spousta.

trzni prostredi je predevsim zcela mimo spravu domeny .cz

jinak to opravdu neni argument (nevim proc bych si mel kupovat .eu nebo nejakou obskurni .foofuck kdyz jsem Cech zijici v Ceske republice) kdyz zrejme vubec nechapete zakladni ekonomicke zakony (s nimiz je cela existence CZ.NIC ve flagrantnim rozporu), koncim debata postrada smysl uz bychom se jen zbytecne opakovali, kazdy mame jiny nazor co je dobre a co je spatne

O všem by měl rozhodovat trh.
Proto jsem rád, že v USA zrušili síťovou neutralitu.
Doufám, že něco takového se brzy poštěstí i nám.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #169 kdy: 19. 05. 2018, 19:43:38 »
O všem by měl rozhodovat trh.
Každá zaslepená ideologie je nebezpečná.


sd

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #170 kdy: 19. 05. 2018, 21:17:27 »
O všem by měl rozhodovat trh.
Každá zaslepená ideologie je nebezpečná.

Tímhle výrokem se dá schodit prakticky cokoliv.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #171 kdy: 19. 05. 2018, 21:26:39 »
O všem by měl rozhodovat trh.
Každá zaslepená ideologie je nebezpečná.

Tímhle výrokem se dá schodit prakticky cokoliv.

Naopak. Nedá se jím shodit prakticky nic – s výjimkou tvrzení, která (zdánlivě) přinášejí jednoduchá řešení pro všechny problémy a nejsou podepřená žádnými argumenty.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #172 kdy: 19. 05. 2018, 22:09:03 »
O všem by měl rozhodovat trh.
Každá zaslepená ideologie je nebezpečná.

Tímhle výrokem se dá schodit prakticky cokoliv.

Ne. Pouze jednostranné hlouposti podobného ražení. Můžeš se spolehnout na to, že drtivá většina prohlášení (ať už deskriptivních nebo preskriptivních) o společnosti, která jsou "všechny, všichni, každý..." je... no řekněme přinejlepším příliš zjednodušená.

technik007cz

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #173 kdy: 19. 05. 2018, 23:33:54 »
blablabla

 :) ;) :D ;D
ale můj recept na guláš posledně smazali.
Jestli ten gulas stoji za to, tak ho prosimte jentak pro inspiraci nahod znova.

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #174 kdy: 20. 05. 2018, 07:53:01 »
CZ.NIC se ke správě domény .cz dostal tak, že se firmy, pro které byla doména .cz životně důležitá, spolu dohodly, že i když si navzájem konkurují, je důležitější na tomhle spolupracovat a zajistit, aby doména .cz dobře fungovala a nebyla závislá na žádné konkrétní firmě. Prostě je to samospráva, řídí si to přímo ti, kterých se to týká. Lepší způsob opravdu nenajdete.

Tohle je pohádka pro děti. Naopak, toto je dokonalý příklad klientelismu.

CZ.NIC je dlouhodobě pevně držen v rukou, další členové se přibrají, aby celý projekt měl legitimitu, ale ve skutečnosti mohou ovlivnit chod jen okrajově. Vzhledem k tomu, že CZ.NIC je zlaté prasátko, tak na každého se něco dostane, takže všichni jsou spokojeni a drží ústa.

Pokud to má být čisté, musí tato pravomoc BÝT SVĚŘENA někým jiným, či širokým konsensem a jednou za určitou dobu musí být výběrové řízení a sdružení by se mělo zodpovídat jiným lidem, než sobě samým. Divím se, že Vás nezaráží, že někdo sám sobě přihrál megakšeft, vytvořil si orgán, ve kterém kontroluje sám sebe, a Vy ještě řeknete, že nic lepšího nemůže být :)).

Garantuji Vám, že najdu neomezené množství firem, osob, odborníků či laiků, kteří se naopak dohodnout, že v nejlepším zájmu bude, když se o TLD CZ budou starat ONI a budou se rádi SAMI NAVZÁJEM kontrolovat :).

Lojza

  • *****
  • 672
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #175 kdy: 20. 05. 2018, 08:25:56 »
trzni prostredi je predevsim zcela mimo spravu domeny .cz
Já ekonomické zákonitosti chápu, na rozdíl od vás. Tržní prostředí znamená, že si můžete vybrat, jaké auto si koupíte, jakou doménu nebo třeba jaký chleba. Tržní prostředí znamená, že když si vyberete Škodovku, můžete si vybrat z x různých prodejců, když doménu .cz, můžete si vybrat z x různých registrátorů a dokonce i z y různých ISP, a když se rozhodnete koupit chléb od Pekárny Kabát, můžete si vybrat x různých obchodů, kde ho prodávají. Ale tržní prostředí neznamená, že když se rozhodnete koupit Škodovku, musíte mít na výběr, zda ji vyrobí Škoda, Ford nebo Toyota. Stejně tak není proti tržnímu prostředí, že vám kabátův Staročeský pecen neupeče Penam. A stejně tak není nic proti ničemu, když jediným registrátorem domény .cz je CZ.NIC. Ono to technicky ani jinak nejde.

Konkurence na trhu totiž znamená, že různé subjekty na trhu nabízejí substituty – tedy ne úplně to samé, ale něco, co může do určité míry nahradit jiný substitut.

koncim debata postrada smysl uz bychom se jen zbytecne opakovali
Když chcete debatovat o trhu a nevíte, co to trh je, nebo když řešíte rozdíl mezi CZ.NICem 2002 a CZ.NICEM 2018 a nevíte, jaký je rozdíl mezi outsourcingem a in-house řešením, debata skutečně nemá smysl.

kazdy mame jiny nazor co je dobre a co je spatne
Jsem rád, že jste konečně připustil, že mít jiný názor, než vy, nemusí být zločin.

kafemlejnek sice se zaklinate jak ovladate ekonomicke zakony ale ve skutecnosti Vam to premysli totalne pokrivene, trh Vam nic nerika, to ostatne plati i o dalsich ubozacich v tehle diskusi kteri patrne z titulu tretiligoveho ajtaka  si mysli ze rozumeji vsemu, mne je u pr.dele outsourcing ci in house reseni zajima mne jen pomer trzeb a nakladu na spravu ktera byla v roce 2002 (2004) o nekolik radu lepsi byt to byl outsourcing nez je tomu dnes

spis by mne zajimala jednak Vase motivace proc tady obhajujete neobhajitelne (nejake kapesne od CZ.NICu ?) a proc vlastne na rootu krome diskuzi a komentaru uzivatelu pod clanky ci zpravickami nenajdeme objektivni clanek o aktivitach CZ.NICu, ze by nejake drobne kaply i na provoz roota resp. te smecky kolem lupy ?

nikdo

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #176 kdy: 20. 05. 2018, 09:11:05 »
mne je u pr.dele outsourcing ci in house reseni zajima mne jen pomer trzeb a nakladu na spravu ktera byla v roce 2002 (2004) o nekolik radu lepsi byt to byl outsourcing nez je tomu dnes

No vidite a nektery lidi se neridi nejnizsi cenou ale zajima je i kvalita a nekupuji Nake a Adihash na trznici, ale radsi si priplati za kvalitu.

spis by mne zajimala jednak Vase motivace proc tady obhajujete neobhajitelne (nejake kapesne od CZ.NICu ?) a proc vlastne na rootu krome diskuzi a komentaru uzivatelu pod clanky ci zpravickami nenajdeme objektivni clanek o aktivitach CZ.NICu

Jako treba nedavne clanky o upgradu infrastruktury nebo bezpecnostni clanky co obcas vychazeji ve spolupraci s CSIRTem nebo serial o Knot DNS? Jo vas by zajimaly interni financni toky v CZ.NIC ne co delaji, ale jestli neutraci moc za hajzlpapir? To by ale bylo trochu off-topic na rootu, nemyslite?

Lojza

  • *****
  • 672
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #177 kdy: 20. 05. 2018, 09:27:23 »
kvalita jejich sluzeb v roce 2002 (2004) byla plne dostacujici ... jestli chcete nejaky nadstandardni luxus (nevim v teto oblasti jaky si predstavujete) ktery bezneho usera nezajima, jdete si jej koupit jinam

o core businessu CZ.NIC a jeho ekonomickem pozadi (prijmy, naklady) je to tady i treba na lupe tabu ...

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #178 kdy: 20. 05. 2018, 09:58:16 »
trzni prostredi je predevsim zcela mimo spravu domeny .cz
Já ekonomické zákonitosti chápu, na rozdíl od vás. Tržní prostředí znamená, že si můžete vybrat, jaké auto si koupíte, jakou doménu nebo třeba jaký chleba. Tržní prostředí znamená, že když si vyberete Škodovku, můžete si vybrat z x různých prodejců, když doménu .cz, můžete si vybrat z x různých registrátorů a dokonce i z y různých ISP, a když se rozhodnete koupit chléb od Pekárny Kabát, můžete si vybrat x různých obchodů, kde ho prodávají. Ale tržní prostředí neznamená, že když se rozhodnete koupit Škodovku, musíte mít na výběr, zda ji vyrobí Škoda, Ford nebo Toyota. Stejně tak není proti tržnímu prostředí, že vám kabátův Staročeský pecen neupeče Penam. A stejně tak není nic proti ničemu, když jediným registrátorem domény .cz je CZ.NIC. Ono to technicky ani jinak nejde.

Konkurence na trhu totiž znamená, že různé subjekty na trhu nabízejí substituty – tedy ne úplně to samé, ale něco, co může do určité míry nahradit jiný substitut.

koncim debata postrada smysl uz bychom se jen zbytecne opakovali
Když chcete debatovat o trhu a nevíte, co to trh je, nebo když řešíte rozdíl mezi CZ.NICem 2002 a CZ.NICEM 2018 a nevíte, jaký je rozdíl mezi outsourcingem a in-house řešením, debata skutečně nemá smysl.

kazdy mame jiny nazor co je dobre a co je spatne
Jsem rád, že jste konečně připustil, že mít jiný názor, než vy, nemusí být zločin.

kafemlejnek sice se zaklinate jak ovladate ekonomicke zakony ale ve skutecnosti Vam to premysli totalne pokrivene, trh Vam nic nerika, to ostatne plati i o dalsich ubozacich v tehle diskusi kteri patrne z titulu tretiligoveho ajtaka  si mysli ze rozumeji vsemu, mne je u pr.dele outsourcing ci in house reseni zajima mne jen pomer trzeb a nakladu na spravu ktera byla v roce 2002 (2004) o nekolik radu lepsi byt to byl outsourcing nez je tomu dnes

spis by mne zajimala jednak Vase motivace proc tady obhajujete neobhajitelne (nejake kapesne od CZ.NICu ?) a proc vlastne na rootu krome diskuzi a komentaru uzivatelu pod clanky ci zpravickami nenajdeme objektivni clanek o aktivitach CZ.NICu, ze by nejake drobne kaply i na provoz roota resp. te smecky kolem lupy ?

Píšeš "objektivní", ale já tam čtu "zaujatý tak, aby se mi líbil".

Hele, ta ideologie, co máš, je prima, ale nemusíš ji všem strkat na veřejnosti před obličej. Pokud se ti nelíbí .cz, tak tržně zvolit .xyz dle svého uvážení nebo si pořiď svou TLD. Trh! Trh! Trh!

Re:Kampaň Turris Mox končí, co může za nezájem?
« Odpověď #179 kdy: 20. 05. 2018, 11:37:08 »
Tohle je pohádka pro děti. Naopak, toto je dokonalý příklad klientelismu.
Jak to tedy bylo doopravdy? Když to byl klientelismus, kdo konkrétně měl u ICAAN protekci?

CZ.NIC je dlouhodobě pevně držen v rukou
Kým? Máte pro svá tvrzení nějaké důkazy?

další členové se přibrají, aby celý projekt měl legitimitu
Máte pro svá tvrzení nějaké důkazy?

ale ve skutečnosti mohou ovlivnit chod jen okrajově
Máte pro svá tvrzení nějaké důkazy?

Pokud to má být čisté, musí tato pravomoc BÝT SVĚŘENA někým jiným, či širokým konsensem a jednou za určitou dobu musí být výběrové řízení a sdružení by se mělo zodpovídat jiným lidem, než sobě samým.
Komu jinému, než subjektům českého internetu by se sdružení mělo zodpovídat? Mají o tom rozhodovat nigerijští občané? Nebo maďarský prezident? Mně teda samospráva připadá jako nejlepší způsob organizace, pokud je možný. Pokud má vaše rodina fungovat dobře, taky ji musí řídit někdo z venku, protože kdybyste to dělali sami, bude to nečisté? Obecní zastupitelstvo by vám také měl nadiktovat někdo z venku, protože když ho budou volit sami občané, bude to nečisté?

Divím se, že Vás nezaráží, že někdo sám sobě přihrál megakšeft, vytvořil si orgán, ve kterém kontroluje sám sebe, a Vy ještě řeknete, že nic lepšího nemůže být :)).
Žádný sám sobě přihrál megakšeft. Subjekty českého internetu se rozhodly, že nejlepší bude, když se o správu domény .cz postarají samy, a založily si k tomu servisní organizaci CZ.NIC. Je to stejné, jako když se občané obce rozhodnou, že si chod v obci budou řídit sami, založí samosprávu a zvolí si zastupitelstvo. Tento systém je považován za tak dobrý, že je dokonce ze zákona povinný pro všechny obce v ČR. Je to také stejné, jako když lidé, kteří společně bydlí v domě, si založí SVJ. Nechápu, proč byste do toho pořád chtěl někomu cizímu kecat a nutit jim nějaké řízení z venku.

Garantuji Vám, že najdu neomezené množství firem, osob, odborníků či laiků, kteří se naopak dohodnout, že v nejlepším zájmu bude, když se o TLD CZ budou starat ONI a budou se rádi SAMI NAVZÁJEM kontrolovat :).
No jistě, tak do toho.