Výhoda Elektro bude vzdělání pro vyhlášku 50. Větší rozhled, technické vzdělání.
Kristova noho, padesatku snad muze mit i uklizecka, staci slozit zkousku.
Nestačí. Musíš mít "odborné vzdělání". Takže pokud ta uklízečka není původně vyučená elektromechanička, tak "padesátku" mít nemůže.
1. I uklizečka si dnes může zajít na rekvalifikační kurs, na jehož konci složí padesátku.
2. K čemu dnes padesátku? Oficiálně ji dnes vyžaduje ze státních institucí jen TIČR, a to kvůli oprávnění k vykonávání některých činností podle Živnostenského zákona, ale už jsem to konzultoval s právníkem, podle jehož názoru TIČR postupuje v rozporu se zákonem. Jednak dle jeho slov se zrušením zákona, kterým byl zmocněn příslušný úřad k jejímu vydání, stala neúčinným a nevymahatelným právním předpisem, jednak si z ní TIČR vyzobává, co chce, což je v rozporu se Správním řádem, Ústavou ČR a Listinou základních práv a svobod. V dnešní době bazírovat na jakémsi 40 let starém seznamu učebních oborů, ale na druhou nevyžadovat dodržení podmínek pro složení zkoušky, je projevem libovůle státní moci a dle jeho slov tím TIČR zasahuje do práva na svobodnou volbu povolání.
Jinými slovy, "padesátku" dnes člověk potřebuje jedině k tomu, aby mohl samostatně vykonávat některé živnosti, a to jen kvůli tomu, že TIČR nezná zákony, jinak je úplně k ničemu.
Jdi studovat prumku nejlépe nějakou elektrotechniku. Na jaderce byli lidi z prumky mnohem dále, než ti z Gymplu. Docela jsem se divil, že neuměli spočítat i jednoduchý intergraál - prumyslováci to dávali s jedním prstem v nose. Obchodka je úplně k ničemu. Drtí se tam max základy lineární algebry a lineárního programování. Pak tě jen budou otravovat s účetnictvím.
Za mých let ani náhodou. Průmyslováci měli výhodu na fyzikálním praktiku nebo na základech elektroniky, ale zatímco gympláci tyhle věci obvykle dokázali dohnat, tak průmyslováci na matematice z jaderky vylítali. Průmyslováci sice něco málo tušili o integrování, ale ke složení zkoušky z Matematické analýzy 1 by jim to bylo stejně k ničemu a k analýze 2 to bylo naprosto nedostatečné. Naproti tomu si lámali zuby na předmětu "středoškolská" Matematika (na katedře matematiky nazývaný "zlomky" nebo "počty"), kde se žádné integrály nevyžadovaly, ale zato se chtěla perfektní znalost středoškolské látky, tj. úpravy algebraických výrazů, práce se zlomky, s goniometrickými funkcemi, logaritmy, řešení rovnic, nerovnic atd., zápočet z něhož na konci 1. semestru býval nutnou podmínkou k dalšímu setrvání na fakultě.
Protože jak říkávala as. Vondráčková, která učívala a zkoušela analýzu v prváku, "nikdo po vás nechce, abyste uměli integrovat ze střední, dokonce se mi lépe pracuje s těmi, kteří jsou v tomto ohledu nepopsaná tabule, než s těmi, u kterých musím napravovat škody napáchané střední školou, protože tohle je prostě vysokoškolská látka a na střední vám v tom udělají leda tak guláš".