Jak máte zařízené účetnictví?

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #30 kdy: 04. 12. 2017, 16:25:37 »
RDa, to, že neznáte zákony, a že je neumíte interpretovat, bych viděl spíš na Váš problém. Zákony žádné země nedávají "algoritmus", naopak základním výkladovým principem je postup tautologický.

V daňové oblasti Vás navíc chrání: 1) možnost zpracování daní poradcem, 2) možnost účetnictví auditovat, 3) požádat správce daně o závazné vyjádření.

K poznání zákonů v této oblasti pak pořádá několik velkých školicích středisek přednášky, které mají většinou velmi solidní úroveň.


RDa

  • *****
  • 2 467
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #31 kdy: 04. 12. 2017, 21:29:02 »
V daňové oblasti Vás navíc chrání: 1) možnost zpracování daní poradcem

Dekuji nechci. Potrebuji se v tom vyznat i sam. Moje prvni zkusenost s ucetni totiz byla velice spatna - mel jsem prvnich par prodanych desek skrze PayPal a namisto toho aby tohle pochopila, vzala sumu kterou jsem si z PayPalu zaslal na ucet jako zaklad dane. Jako WTF? Tohle pako si dovoli rikat ucetni?? A brat si za to jeste penize???

Od te doby jsem sice mel nejake vysvetlovacky na FU, ale nastesti vse se vysvetlilo neznalosti a napravou - dnes jiz diky tomu vim jak se veci maji a zajimam se o princip fungovani. Vcetne vsech stupidit ktere system vyzaduje aby odevzdane hlaseni sedeli i na strane uradu (viz potize JSD).

Osobne tedy spoleham na to, ze to delam nejlepe jak to umim - a nikdy ne tak, abych se necemu vyhnul. To, ze je system zbytecne komplikovany si musi vyresit ale uz oni. Dane se proste tykaji kazdeho - stejne jako vymesovani - a k tomu snad zadneho odbornika, poradce ani auditora snad nepotrebujete.

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #32 kdy: 04. 12. 2017, 21:50:43 »
Dane se proste tykaji kazdeho - stejne jako vymesovani - a k tomu snad zadneho odbornika, poradce ani auditora snad nepotrebujete.

A na Vaši práci ano? :)
Možná jste tak dobrý, jak se popisujete, ale mně to vyznívá spíš jako omezenost.

samoucetni

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #33 kdy: 04. 12. 2017, 22:03:32 »
Priklanim se k MS, zrovna ty importni zasilky jsou docela slozite. Zalezi treba na tom jake mate incoterms, apod., tech promennych tam je docela dost. Navic nevim ani jak odpovedet, kdyz nemate ucetnictvi :). Neni to o tom udelat DPHcko tak, aby financak "nebrblal" (ostatne, i kdyz to udelate dobre, brblat bude - evidentne se nyni snazit vyvarit na DPH co jde a zkoumaji treba jakkoliv podivna plneni uvedena v SH), ale aby to bylo podle zakona (a podzakonnych norem).

Jinak jeste jsem se nesetkal s tim, ze by danovy poradce delal takoveto boty. Krabicovy ucetni ano.

Nebo i kdyz bude vse v cajku, staci aby celnici zpristupnili MRNka pozdeji ci s datovym posunem (bezne se deje) a najednou cele priznani k DPH nesedi a financak to dneska uz musi resit. Oboji pripady z praxe.

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #34 kdy: 04. 12. 2017, 22:17:04 »
Narazil jste na dvě další zajímavá témata. Prvním z nich je častá neznalost pracovníků finančního úřadu. Patrné je to zejména v Praze, kdy za platové tabulky jdou do "státního" jen ti horší; v malých městech je to úplně jiné. Pak je tu ještě speciální finanční úřad, ale do jeho gesce spadají jen některé agendy. Tam je kvalifikovanost pracovníků také vysoká.

Potíž je v tom, že ve sporných případech nepomůže to, že "ani úředník nevěděl". Prostě po několika letech přijde platební výměr a poplatník se může akorát tak podělat. Pokud nemá v ruce závazné posouzení, nebo na daňové radě "razítko" poradce, je, zkrátka řečeno, v háji.

Oblastí, které dřív finančák nechával bez povšimnutí, ale teď se k nim zpětně vrací, přibývá. Dnes není výjimkou, že Vám dorazí platební výměr za rok 2014. Úředník na finančním úřadě to neovlivní, z velké části to generuje ADIS (Automatizovaný daňový informační systém) samočinně, z velké části je úředník vázán pokyny z GFŘ.

Druhou oblastí, které jste se dotkl, je to, jestli daňoví poradci dělají boty. To se liší. Jsou poradci, zejména s nižšími členskými čísly, kteří už to mají za par, a razítko získali v podstatě jen za účast. Ti jsou odvážnější a za pár tisíc dají berana na cokoliv. Dnešní, noví poradci, prošli velmi náročnými zkouškami a relativně drahou přípravou na to, aby si nechali sebrat razítko. Daňový poradce proto vždy v prvé řadě radí variantu, která je bezpečná. To je jejich etická zásada. Teprve pokud chcete, může s Vámi řešit, ale většinou už "bez razítka" i odvážnější daňové konstrukce, případně pro Vás sepsat podání pro závazné posouzení.

Tak či onak, spoléhat na to, že "se to s úředníkem vysvětlí", a že stačí "dělat, co si myslím, že je dobré", je bláhové, to funguje čím dál méně.


RDa

  • *****
  • 2 467
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #35 kdy: 05. 12. 2017, 00:27:37 »
Nevim tedy co by melo byt ono podivne hlaseni v SH, protoze cokoliv tam je, je u me normalni prodej a muzu dolozit prodej fakturou a vyvoz pres sledovaci cislo.

@MS: melo tam byt "nemeli by jste k tomu potrebovat", snad to pak dava smysl. Omezeny snad nejsem, ale chybka se sem tam vloudi. Kdo to neni schopen priznat a ani akceptovat, ten je pak omezeny. Proste mam za to, ze danovy system musi byt v prospech ucastniku onoho systemu. Nebo by nekdo chtel, aby si ajtaci zalozili podobnou lobby a na internet se uredne poustel jen ten, kdo mesicne, ctvrtrocne a rocne poda vykaz o sve tamni cinnosti? :)

@samoucetni: prave JSD je podle toho jak se celnik vyspi. Nekdy se akceptuji incoterms podle dokladu, nekdy si trvaji na svem ze to neuznavaj a ze to tak byt preci nemuze.. a pridaji tam svou bulharskou konstantu. Posledne jsem narazil s FedEx-em, ze pry uz nedelaji celni doklady k reklamacim.. a byt jsem poslal vec do ameriky jen na zaklade RMA, bez FA, tak to k celnikum nahlasili jako prodej. Takze tohle je taky voser.. clovek aby si vse delal sam :(

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #36 kdy: 05. 12. 2017, 07:50:26 »
@MS: melo tam byt "nemeli by jste k tomu potrebovat", snad to pak dava smysl. Omezeny snad nejsem, ale chybka se sem tam vloudi. Kdo to neni schopen priznat a ani akceptovat, ten je pak omezeny. Proste mam za to, ze danovy system musi byt v prospech ucastniku onoho systemu. Nebo by nekdo chtel, aby si ajtaci zalozili podobnou lobby a na internet se uredne poustel jen ten, kdo mesicne, ctvrtrocne a rocne poda vykaz o sve tamni cinnosti? :)

Daňový řád je jasný, a není potřeba k němu dávat další přívlastky. Stanovuje pravidla, tu popuplárnější, tu méně, ale pravidla to jsou. Vy jste se prostře rozhodl, že nebudete platit odborníka, ale sám se nehodláte problematice do hloubky věnovat. Vaše volba, jen nechtějte za takový přístup ani obdiv, ani doporučení ostatním.

@samoucetni: prave JSD je podle toho jak se celnik vyspi. Nekdy se akceptuji incoterms podle dokladu, nekdy si trvaji na svem ze to neuznavaj a ze to tak byt preci nemuze.. a pridaji tam svou bulharskou konstantu. Posledne jsem narazil s FedEx-em, ze pry uz nedelaji celni doklady k reklamacim.. a byt jsem poslal vec do ameriky jen na zaklade RMA, bez FA, tak to k celnikum nahlasili jako prodej. Takze tohle je taky voser.. clovek aby si vse delal sam :(

V případě JSD libovůle není, pokud máte řetězec dokladů a průkaznosti úplně jasný. Ne vždy to s každou zemí jde, mentalita některých obchodních partnerů je na tolik odlišná, že to na celnici problémy způsobuje. Pak existují dvě možnosti, jak se může celník zachovat: 1) Vaše tvrzení bude považovat z určité části za neprokázaná, a vyměří Vám clo a DPH v nevýhodných (fallback) sazbách, nebo 2), bude se Vám snažit aspoň trochu pomoci, a v rámci toho, co i jemu projde, dovolí Vám plnění určit a kategorizovat podle, jak Vy říkáte "bulharských konstant".

FedEx ani spediční společnosti, které Vám pomáhají vystavit JSD nejsou účastníci řízení, to jsou odborníci, které jste se rozhodl si najmout. Nemusíte využívat je, můžete využít kohokoliv a poskytnout podklady jakékoliv. Firmy, které se zabývají importem, mají tyto procedury velmi, velmi vychytané. V malém se vyplatí smířit se s neefektivitou zadarmo. Pokud jste FedEx dopředu neupozornil a nedomluvil si jinou vývozní deklaraci, je to Vaše chyba. Oni (a stát) nemají jinou možnost, než vývoz považovat za prodej (zjednodušeně řečeno), zbytek dokazování je na Vás a ve Vašem zájmu.

Na jedné straně chcete, aby stát postupoval podle algoritmů, ale když to v případě celního řízení dělá a ve Váš neprospěch, tak prskáte :).



samoucetni

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #37 kdy: 05. 12. 2017, 08:42:33 »
Myslel jsem, ze zauctovani JSDcka (delaneho celnim kurzem) a s "podivnymi" hodnotami v doprave apod. se uctuje ruzne. Treba je rozdil k jakemu datu co zauctovat, casto nabydete vlastnicke pravo ke zbozi kdyz jeste neni proclene (napr. v pristavu pred nalodenim nekde v Asii), pak se to uplne trha do nekolika operaci.

MS: Ano, oni na to i pracovnici FU nadavaji, "ze Babis to a to :)". Evidentne lezou presne az tam co jeste muzou domerit. Zvlastni treba ale je, ze nam FU nejak nevymeruje sankce za pozdni danova priznani (i po kar. lhute, i kdyz ne moc, vetsinou jde o 1-2 dny) a tim i pozdni platby. Driv to delali, nyni v ADIS/DIS nic nevidim, platebni vymery take neexistuji - bez pochyby i kratke prodleni udela sankce ve stokorunach.

Zase jsme ale trosku mimo tema. Muj problem je tedy o tom, ze chci poskytnout sluzbu, kerou za ocekavane penize nikdo poskytnout nechce (nevyplati se mu to), nebo neumi (krabicari). Protoze platit interniho ucetniho je zatim blbost, musim zrejme najit co nejefektivnejsi cestu kterak nebyt pohlceni ucetnictvim a abych s tim sam mel co nejmene starosti a mohl se venovat smysluplnym cinnostem.

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #38 kdy: 05. 12. 2017, 09:31:04 »
Ad nabytí vlastnického práva: tam se rozlišují dvě věci. Jedno je právní nabytí - tedy moment, od kdy se zbožím můžete (aspoň teoreticky) disponovat, rozhodovat o něm, soudit se o něj, ... A pak existují, pro daňové účely momenty, které se nazývají stejně, ale jsou určené metodicky. Takže pro případ cla nemusí být ten okamžik stejný, jako pro případ disponování se zbožím. To pramení i z toho, že zboží v cizí zemi podléhá tamním zákonům, podle českých zákonů tam stejně nemůžete nic vymáhat. Daňová správa neřeší a nebude řešit rozdílnosti mezi právními systémy, a proto jsou tato data stanovena předpisem. Kurzy a kurzové rozdíly se dají počítat, pokud vím, třemi různými způsoby, jen je v rámci jednoho účetního roku nemůžete zaměňovat.

(OT: podobně kuriozní je např. účtování fyzické osoby po jeho smrti, kdy se odlišuje tzv. "daňová smrt" od té skutečné).

Váš problém jste popsal přesně, já bych to formuloval jednodušeji: Vaše představa, že takovou službu jde pořídit za peníze menší, než je cena interní účetní, je lichá. Podle toho, jak jsou postavené zákony a postupy, nedá se ani v dohledné době (5-10 let) očekávat, že se zrovna toto změní. (OT: navíc tento "vývoj" sedí do doktríny pana Babiše, že malí nejsou na trhu potřeba, a není třeba jim ulehčovat).

Re:Jak mate zarizene ucetnictvi?
« Odpověď #39 kdy: 05. 12. 2017, 09:37:15 »
Firem jsou mraky, ale vesměs se hodí tak pro zedníka s krabicí od bot plnou účtenek. Každý by měl vědět, kdy potřebuje vlastního solidního zaměstnance a kdy to dát někam ven.

Žádný solidní účetní nepřebírá krabici bot účtenek. Solidní účetní má v kritické části roku (leden-březen-(červen)) tolik práce, že tyto malé ryby nemůže obsluhovat. Účetní, který funguje na tomto principu, má ve svém byznysu něco špatně, a mělo by to varovat i zákazníka.

Externí spolupráce se vyplatí poměrně dlouhou dobu. Interní zaměstnanec má nárok na 4 týdny dovolené, z toho 2 týdny v kuse. K tomu potřebuje hodně školení (moje zkušenost říká, že 15 dní v roce). To všechno jsou obrovské náklady a hlavně, nedají se stíhat (kvůli dovoleným) zákonné termíny. Takže interní účetní oddělení má smysl od velikosti tří zaměstnanců.

U velkých firem, kde jsou pak tři a více účetních, se obyvkle řeší ještě mzdová agenda. Mzdový účetní, to je zcela nezávislý obor, který opět potřebuje přinejmenším proškolování, ale hlavně potřebuje zcela oddělené procesy pro práci s informacemi - např. oddělená kancelář je základem. Mzdová agenda se pak outsourcuje ještě daleko déle, než firemní účetnictví.

Pěkně prosím, ale zde opravdu hovořím o kvalifikovaných účetních, ne o těch, kteří fungují stylem "večer to udělám", "odpoledne zajdu za paní na finančák a domluvím se" apod.

PS: pak se setkávám s nejhorší možnou variantou. Firma najme jednu "účetní" interně, ale udělá z ní nejen účetní, ale i fakturantku, mzdovou účetní, poslíčka na úřady, možná někdy i sekretářku. Ta paní pak může být i velmi milá i schopná, ale bohužel, v takových podmínkách nemůže mít tu patřičnou odbornost, která je na takové pozici potřeba.
« Poslední změna: 05. 12. 2017, 09:39:27 od Miroslav Šilhavý »

samoucetni

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #40 kdy: 05. 12. 2017, 11:39:41 »
Ad nabytí vlastnického práva: tam se rozlišují dvě věci. Jedno je právní nabytí - tedy moment, od kdy se zbožím můžete (aspoň teoreticky) disponovat, rozhodovat o něm, soudit se o něj, ... A pak existují, pro daňové účely momenty, které se nazývají stejně, ale jsou určené metodicky.

Vyznamne jsem to zjednodusil, ano, je to tak. Meritum bylo, ze pro takovy import je pak v UD cela rada zapisu, ruzne kurzove rozdily, ceny, atd. Byla to reakce na RDa-ovu "jak zauctovat hausnumera z JSDcka". Ja myslim presne chapu jaky pripad myslel (kdy tam vznikla pochybna castka za dopravu), no k tomu mam historku, kdy u exportu chvili prochazelo urceni specifickeho dopravneho, neformalne nam postup odsouhlasil nejaky pravnik z celniho uradu. Pak prisel novy zamestnanec "z venkova" a ze pry jsme podali deklaraci s blbe spocitanou dopravou a zacal v tom pekne vrtat. Byl neoblomny, chtel proste vyhrat. Tak jsem pred nim vzal to mnou fyzicky podepsane VDDcko a na druhou stranu napsal prohlaseni, ze doprava dela tolik a tolik, timto vypoctem jsem k tomu dosel (v realu jsem samozrejme reverzne spocital to co nam tam vyslo na cast pred a za hranici) a at' s tim pracuje jak chce, jestli to umi rozporovat ... proc ne, at' to nepropusti. Pan neveril vlastnim ocim, ze jsem mu znesvetil jedinou podepsanou kopii ... a sel vytisknout original propusteneho VDDcka ;-).

Z toho zaveru pouze vyplyva, ze musim vybudovat vetsi firmu, aby se to vyplatilo interne resit.

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #41 kdy: 05. 12. 2017, 12:03:01 »
Z toho zaveru pouze vyplyva, ze musim vybudovat vetsi firmu, aby se to vyplatilo interne resit.

+1

RDa

  • *****
  • 2 467
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #42 kdy: 05. 12. 2017, 12:20:37 »
Z toho zaveru pouze vyplyva, ze musim vybudovat vetsi firmu, aby se to vyplatilo interne resit.

Taky to tak vidim, ze tohle by bylo reseni :)

@MS: ohledne problemu s exportem. FedEx vyridil celni deklaraci na vyvoz jako prodej namisto reklamace. Pry to od urciteho data nedelaji a maji automaticky takovy fallback. Bez upozorneni pro nas. Problem nastal v momente kdy se opravena vec vratila - a jiny deklarant se to snazil proclit jako opravu, nacez ho celnici vyfakovali, ze to neslo ven v rezimu na opravu, ale prodej. Takze jsme se dohadovali chvili - spravne reseni by bylo re-deklarovat ten puvodni export, ale to bud nelze nebo nechtel provest FedEx nebo by to neudelali celnici (pripadne az zadlouho*). Nakonec jsem pristoupil na variantu ze to znova kupuji za vyssi cenu, protoze stejne to bylo v 0% celni kategorii.

Tohle je proste pripad, ktery nevyresite aby vysledek vyhovoval zakonum. Nekdo udela chybu, jiny nedovoli chybu napravit. A odseru si to jako ja?

*) i mala oprava na JSD (protoze DHL nam neco automaticky proclelo podle malych cisel od cinana) trva cca 3 mesice - staci zadost o napravu poslat pres DS. Ale nevim zda by zruseni VDD a vytvoreni noveho proslo :) Chapu ze v tom pripade bych na zbozi z opravy cekal mesice a zaplatil za uskladneni.. pritom chyba byla na strane deklaranta. Ktery by mel byt odbornikem ve svem oboru. Zrejme neni - ani u tak velkych korporaci jako FedEx. Takze jsme zpet u toho - nikomu se neda verit, mame si vse delat sami?

Velice rad bych mel vse v poradku alespon z tohoto hlediska, ale nastroje na napravu neexistuji. Stacil by pritom jen slusny elektronicky system, kde si to vsichni naklikame. A taky to, aby nam stat veril a mohlo se to vyridit za hodiny namisto mesicu.

samoucetni

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #43 kdy: 05. 12. 2017, 12:30:21 »
@MS: ohledne problemu s exportem. FedEx vyridil celni deklaraci na vyvoz jako prodej namisto reklamace. Pry to od urciteho data nedelaji a maji automaticky takovy fallback. Bez upozorneni pro nas. Problem nastal v momente kdy se opravena vec vratila - a jiny deklarant se to snazil proclit jako opravu, nacez ho celnici vyfakovali, ze to neslo ven v rezimu na opravu, ale prodej. Takze jsme se dohadovali chvili - spravne reseni by bylo re-deklarovat ten puvodni export, ale to bud nelze nebo nechtel provest FedEx nebo by to neudelali celnici (pripadne az zadlouho*). Nakonec jsem pristoupil na variantu ze to znova kupuji za vyssi cenu, protoze stejne to bylo v 0% celni kategorii.

Tohle je proste pripad, ktery nevyresite aby vysledek vyhovoval zakonum. Nekdo udela chybu, jiny nedovoli chybu napravit. A odseru si to jako ja?

Tato situace ma naprosto jednoznacne reseni, je potreba "opravit" ten prvni export a druhy export udelat spravne (podle me by to druhe rizeni melo byt preruseno, doresi se prvni export, pak import). Spravni rad ve spojeni s celnim kodexem na to davaji postup. Osobne si ale myslim, ze nez aby deklarant priznal chybu a zacal v tom vrtat a riskovat treba nejaky problem se zjednodusakem co maji ... tak to nejprve necha vyhnit (coz se povedlo), nebo uhradi skodu a omluvi se. Celnici to myslim taky nebudou mit velkou snahu to nejak aktivne resit i kdyz se dozvi o pochybeni a nejsou k tomu tlaceni nejakym formalne spravnym podanim. Uvedomte si, ze ti deklaranti se s celniky daneho uradu znaji jmenem, podle obliceje, casto si tykaji.

Re:Jak máte zařízené účetnictví?
« Odpověď #44 kdy: 05. 12. 2017, 12:58:22 »
Velice rad bych mel vse v poradku alespon z tohoto hlediska, ale nastroje na napravu neexistuji. Stacil by pritom jen slusny elektronicky system, kde si to vsichni naklikame. A taky to, aby nam stat veril a mohlo se to vyridit za hodiny namisto mesicu.

No neměl jste v pořádku právě nic. Spolehl jste se na obchodního partnera (FedEx), aniž byste rozuměl spolupráci s nimi. Chápu, že morálně cítíte křivdu, že FedEx začal deklarovat podle jiných pravidel, ale to nemůžete vyčítat státu, ale jen sám sobě. Mimochodem, stejnou informaci jsem já podchytil zavčas, a kdykoliv jsme cokoliv posílali na reklamace, ujišťovali jsme se písemně (e-mailem), že je to vyřízené správně. Kvůli odpovědnosti. Vy chcete šetřit peníze a čas, tak chcete přehazovat zodpovědnost na druhé - a to prostě nefunguje.

Zpětné změny v deklaracích jsou problematické a mají své limity. Takto by se dalo zpětně předeklarovat skoro cokoliv, dělalo by se to až ex-post, až už by bylo jisté, že "to vyjde".

Určitě nic neodserete, máte s FedExem podepsanou smlouvu, kterou jste jistě četl a při Vašem úplném rozhledu, který prezentujete, jste musel veškerá rizika identifikovat a podchytit. Teď už stačí jen na FedExu uplatnit škodu... Ale tipuji spíš, že jste jak děcko ze školky, které si svoji lopatičku zapomnělo, a teď křičí, že mu nikdo nechce půjčit jinou.

Zpět od urážek, promiňte, věcně: Vašimi úvahami se neustále prolíná motiv "viny" jakožto imperativu pro posuzování správních situací. Vina a zavinění (tedy morální aspekty konání) se posuzují prakticky výhradně jen v trestním právu. Ve správním a civilním právu je každému šumák, co vnímáte jako "vinu", "spravedlnost" nebo "křivdu". V případě správního práva máte jasně dané zákony (které odmítáte studovat, nebo za jejich praktikování platit odborníkům), a kterými jsou správní orgány vázány. Ve správním právu pak ještě existuje institut změkčení, kdy správní orgán může usoudit, že nebude uplatňovat postupy v jejich nejvyšší tvrdosti. Takové usouzení však nesmí nést znaky libovůle, takže obvykle jsou na to stanovené metodiky (veřejně dostupné). V případě civilního práva platí smluvní volnost a rovné postavení stran. Pokud jste FedExu správně předal veškeré informace a pokyny (a máte k tomu nezbytné doklady, abyste byl své tvrzení schopný prokázat), pak už stačí jen vyčíslit škodu a uplatnit ji.

Jsem si vědomý, že všechny tyto postupy jsou zdlouhavé, složité i drahé. Pak máte jen dvě možnosti: nějak tím proplouvat (ale pak nedržkujte, že ne všechno je ideální), nebo dělat maximum pro to, abyste své firemní procesy měl pod kontrolou a počítal jak s cenou, tak s časovostí procedur. Co Vy popisujete, že chcete je, aby vše fungovalo samo a levně, ale aby všichni kolem Vás nesli odpovědnost a jakékoliv potíže řešili rychle a zadarmo.

Mimochodem, pokud jste deklaraci zbodal Vy (neb Vámi pověření partneři), mně by přišlo naopak správné, kdybyste státu platil za zvýšený servis ohledně redeklarací.