Rozvrh středoškoláka

number J

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #90 kdy: 01. 11. 2017, 19:50:31 »
Nic proti novým názorům
Názory a fakta jsou dvě odlišné věci. Klasický citát: Každý má právo na vlastní názor, ne na vlastní fakta. To je problém s konzervativismem, nezaměňovat se skepticismem.

Scientia potentia est.


Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #91 kdy: 01. 11. 2017, 19:51:52 »
Jako bych slyšel ty kapitány průmyslu co chtějí více lidí na učňáku zatímco jejich ratolesti studují gympl :D
Elity bohatnou, chudí chudnou. Umřít při práci na další fáro svých šéfů může jen idiot. Chytrej se věnuje co nejvíc vlastním věcem.

Myslím, že jste četl už víc mých příspěvků, abyste věděl, že podporuji zejména vzdělání. Šéfům bych fáro nezáviděl, běžný šéf většinou odchází na infarkt dřív, než jeho zaměsnanci (teď nemluvím o miliardářích).

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #92 kdy: 01. 11. 2017, 20:26:08 »
Názory a fakta jsou dvě odlišné věci. Klasický citát: Každý má právo na vlastní názor, ne na vlastní fakta. To je problém s konzervativismem, nezaměňovat se skepticismem.

Ze stejných faktů lze vyvodit různé závěry. Jde o úhel pozorování, subjektivní postoj k tématu (názor).
Jako příklad jsem uvedl odebírání novorozenců matkám, což byl patrně mylný závěr vycházející z tehdejších faktů.

Myslím, že evoluce ve školství se děje. Hodně škol dnes učí od 9:00 (a hodně rodičů proti tomu zase protestuje). Je fajn, že už nic není nařízené seshora, ten nejlepší způsob si časem najde cestu a prosadí se.

Ivan Nový

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #93 kdy: 01. 11. 2017, 21:03:35 »
Zabírání novorozenců matkám je starý neomarxistický postulát, záměrem bylo to, aby se nevytvořila citová vazba dítěte k matce a tím byla rozbita rodina jako kulturní koncept.

Tommm

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #94 kdy: 01. 11. 2017, 21:20:57 »

A co z toho života mají? Inu, život je založen zejména na práci, co víc byste od života očekával, než pracovat, žít, a ve vzácných okamžicích volna a hojnosti si užíval i nějaké zábavy?
Jako bych slyšel ty kapitány průmyslu co chtějí více lidí na učňáku zatímco jejich ratolesti studují gympl :D
Elity bohatnou, chudí chudnou. Umřít při práci na další fáro svých šéfů může jen idiot. Chytrej se věnuje co nejvíc vlastním věcem.
Presne tak. Na budovani cizich veci a boj s kretenama je zivot moc kratkej a vzacnej. Jenze mate videt ty zavistivy a nechapavy xichty kolegu v korporatu, kdyz prijde na tema "kolik desitek let to budu muset jeste snaset, protoze musim platit hypo". Jednou sem proste nenucene prisel do konverzace s tim, ze ja budu mit v 35 zaplacenej barak a snazim se budovat pasivni prijem a do 40-45 let veku si vybudovat alespon 30 000 mesicne (3 byty na pronajem). K me HPP jeste podnikam.
Vsichni cumej jak Bulhari do mlaticky, protoze "on kurva nebude platit do 55 let hypoteku"?


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #95 kdy: 01. 11. 2017, 21:36:26 »
Zabírání novorozenců matkám je starý neomarxistický postulát, záměrem bylo to, aby se nevytvořila citová vazba dítěte k matce a tím byla rozbita rodina jako kulturní koncept.

Ty vase protestantske, ultrakonzervativni USA, jsou jednou zemi, kde deti rodicum odbiraji a to ze zcela trapnych a debilnich zaminek. Na druhou stranu tam ponechavaji deti v rodinach, ze kterych mely byt jiz davno odebrany a pak se jeste v televizi divi, cim to je, ze si nikdo niceho nevsil, dokud je neutyrali k smrti.

armabeton

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #96 kdy: 01. 11. 2017, 21:37:07 »
Nebo Romney, ktery si stezoval, ze v letadle pri pozaru ani nejde otevrit okno.

No a proč to nějak nejde? (lepší varianta takových těch slavných kladívek v autobusech)

Jako to je vážně míněná otázka, protože lidi většinou uhoří ve chvíli, kdy dojde k havárii při startu nebo při přistání. Takže letadlo je na zemi, postupně vrakovatí a uvnitř jsou namačkáni lidi. Když je to havárie končící pádem, tak tam je to něco jiného.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #97 kdy: 01. 11. 2017, 21:49:32 »
Nebo Romney, ktery si stezoval, ze v letadle pri pozaru ani nejde otevrit okno.

No a proč to nějak nejde? (lepší varianta takových těch slavných kladívek v autobusech)

Jako to je vážně míněná otázka, protože lidi většinou uhoří ve chvíli, kdy dojde k havárii při startu nebo při přistání. Takže letadlo je na zemi, postupně vrakovatí a uvnitř jsou namačkáni lidi. Když je to havárie končící pádem, tak tam je to něco jiného.

To je opravdu blba otazka. Kdyz vznikne za letu pozar, tak pri rychlosti X set km/h bude z vaseho otevreneho okna takovy pruvan, ze to letadlo shori za pet minut na troud.

Kladivko na rozbiti okna tam nikdo davat nebude, protoze i kdyby se dalo pouzit pri pozaru jeste na letisti, predstavovalo by to riziko, ze nejaky kreten rozbije okno, jen co se mu bude zdat, ze citi kour. Coz znamena prudkou dekompresi, nutnost rychleho prechodu na nizsi letovou drahu drive, nez lidi, co si nenasadili kyslikovou masku, upadnou do bezveomi a uhnije jim mozek a nouzove pristani na nejblizsim letisti. A to treba proto, ze se letusce pripalilo zradlo v mikrovlnce. Ostatne byly pripady, kdy piloti pri pozaru radsi lidem ani neshodili kyslikove masky, aby ten pozar nezivili. Diky tomu to namisto 100 % obeti alespon nekdo prezil.

A to kladivko by bylo celkem na hovno, protoze tim malym oknem by sly prostrcit leda male deti.

mmm

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #98 kdy: 01. 11. 2017, 22:13:01 »
Volným pádem z 11 tisíc metrů jste za 30 vteřin v 6 tisících. 30 vteřin bez kyslíku vydrží i netrénovaný člověk. Opuštění letadla s padákem dává smysl. Přetlak v kabině vám naopak pomůže dostat se ven.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #99 kdy: 01. 11. 2017, 22:23:50 »
Volným pádem z 11 tisíc metrů jste za 30 vteřin v 6 tisících. 30 vteřin bez kyslíku vydrží i netrénovaný člověk. Opuštění letadla s padákem dává smysl. Přetlak v kabině vám naopak pomůže dostat se ven.

Volnym padem o5 km pravdepodobne prekrocite konstrukcni rychlost letadla a to by mohlo dost zle dopadnout. Volny pad vam nikdo nebude riskovat, dopravni jet neni vojenska stihacka a tak se s tim leta ponekud jinak. Oni ty kyslikove masky do tech letadel nemontuji pro zabavu. Ostatne kdybyste chtel takle padat o 5 km, musel byste napred overit, ze tam nikdo neleti. Vzdusny provoz neni nejaka cochcarna, aby si tam kazdy letal, kde se mu zachce.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #100 kdy: 02. 11. 2017, 00:53:12 »
Volným pádem z 11 tisíc metrů jste za 30 vteřin v 6 tisících. 30 vteřin bez kyslíku vydrží i netrénovaný člověk. Opuštění letadla s padákem dává smysl. Přetlak v kabině vám naopak pomůže dostat se ven.

Při započtení odporu vzduchu je to reálně asi minuta a půl, možná o něco méně. K tomu rychlá dekomprese a teplota asi -56 °C. Vyplavený adrenalin Vám prakticky okamžitě vystřelí srdeční i dechovou frekvenci, bez možnosti se tomu jakkoliv bránit. Upadnutí do bezvědomí během několika sekund je prakticky jisté. Desaturační aeropatie by se též dostavila, měl-li by k tomu vypadnuvší jedinec ještě příležitost, aby se rozvinula.

Lama

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #101 kdy: 02. 11. 2017, 01:33:47 »
Celá školní příprava je jen ochočovací ústav. Je to jen o tom, aby se z lidí vychovaly poslušné ovce, které budou mít ty pro společnost správně návyky. Tedy pravidelně na píchačky někam docházet, nechat se tam denně buzerovat, vyfasovat za to almužnu a ještě s úctou poděkovat, držet hubu a krok a myslet si při tom, že je to naprosto normální.
Nic jiného v tom není.
Inkluze do toho schematu zapadá.
...................

Aha. Jak do toho schematu inkluze zapada? Jak presne funguje ochocovani ovci pomoci postizenych deti ve tride? Mlatili te po hlave Klausovymi spisy?

Ty sám jsi o tom psal. Cituji: Ucelem ceskeho skolstvi je ze stada zaku ruznych povah a nadani vychovat male sede krychlicky s co nejvice stejnou, sedou povahou a sedym nadanim, aby bylo mozno z nich poskladat krasnou, velkou, sedou krychli.

A o tom je i ta inkluze. Smíchat to všechno dohromady bez ohledu na nadání, schopnosti, tělesné i duševní zdraví, aby sis od začátku zvykal, že jsme všichni stejné šedé krychle.
Přičemž pod pojmem inkluze nemám na mysli pouze to, co se děje dnes v posledních pár letech. Dnes se to pouze dotahuje do extrému či spíše do důsledku. Už za nás se to víceméně házelo do jednoho pytle. Akorát ty opravdu extrémní případy se řadily bokem.

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #102 kdy: 02. 11. 2017, 07:20:01 »
A o tom je i ta inkluze. Smíchat to všechno dohromady bez ohledu na nadání, schopnosti, tělesné i duševní zdraví, aby sis od začátku zvykal, že jsme všichni stejné šedé krychle.
Přičemž pod pojmem inkluze nemám na mysli pouze to, co se děje dnes v posledních pár letech. Dnes se to pouze dotahuje do extrému či spíše do důsledku. Už za nás se to víceméně házelo do jednoho pytle. Akorát ty opravdu extrémní případy se řadily bokem.

Myslím, že pojem inkluze si každý vykládá jinak, a že jeho centrální uchopení (stejně jako jakékoliv příliš rigidní vertikální řízení) páchá škody.

Pokud se bavíme o tom, že ve třídě o 20 žácích je dvacátý první, který má nějaké překonatelné potíže, pak má smysl inkludovat. Pokud výuka dvaceti dětí není zdržena, či úroveň snížena vkůli tomu jednadvacátému, je to správně. Pokud se dvacet dětí naučí toleranci k odlišnostem, nedo kodonce najdou i jeho jiné silné stránky, je to skvělé.

Dobré školy, a dobří učitelé takto inkludovali už roky, a nepotřebovali k tomu žádná nařízení.

Bavíme-li se o tom, že ve třídě je 35 dětí (tak jsem to měl v dětství já), a inkludovnaý je třicátý šestý, a díky němu se celé vyučování zdržuje, nebo, pokud 35 dětí vidí, že na třicátého šestého neplatí skoro žádná pravidla nebo podobná měřítka, je to zcela špatně. To pak není inkluze, ale vede to k utvrzení třicetipěti vs. jednomu o tom, že do kolektivu nepatří. Toto naopak nelze nazývat inkluzí.

Dva problémy, které se nedají řešit centrálně a globálně:
1. o kvalitě učitele může rozhodnout leda tak jeho ředitel, a to i ten musí být dostatečně kvalitní; rozhodně to neumí posoudit ministerský pracovník,
2. každá diagnóza má více nuancí, a jedno dítě se stejnou diagnózou může být inkludovatelné, zatímco druhé ne.

Za mě je dobře, že se do malých učebních kolektivu zařazují děti, které nemusejí být vyloučeny, a které kolektiv stimuluje. Za mě je špatně, že se to řeší nařízením seshora, a že dobrých 60 % pracovníků ve školství smysl ani provádění inkluze nechápe. A za mě je špatně, že poměrně velká část ředitelů škol nedosahuje kvalit na to, aby byla v řídicí funkci, leč, zejména v menších městech, se o tuto pozici nikdo nepere. Za mě je špatně, že ředitel školy může hospodařit s prostředky, které vyjedná u zřizovatele (obce), vyjma platů učitelů, které jsou tabulkové a přidělovaný Školským úřadem. Ředitel může řídit odměny dobrých vs. špatných učitelů jen omezeně, a podle judikatury de facto nesmí učiteli sebrat prémie, pokud se učitel nezhorší (ale už není zhodnoceno, jestli se učitel umí přizpůsobit nové době). Lepší ředitelé zavedli ve svých školách velké množství zájmových kroužků, protože z nich mohou mít příjem a mohou učitele zaměstnat dalším pracovním poměrem.

Situace ve školství není ideální, lepší se, ale pomalu. Centrální rozhodnutí o inkluzi je rána, která mnohé školy dostala do neřešitelné situace. Jediným pozitivem je, že se tím pomalu ekludují (:))) horší ředitelé a horší učitelé, bohužel to v tomto mezidobí odnášejí žáci.
« Poslední změna: 02. 11. 2017, 07:22:33 od Miroslav Šilhavý »

Ivan Nový

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #103 kdy: 02. 11. 2017, 08:35:37 »
Zabírání novorozenců matkám je starý neomarxistický postulát, záměrem bylo to, aby se nevytvořila citová vazba dítěte k matce a tím byla rozbita rodina jako kulturní koncept.

Ty vase protestantske, ultrakonzervativni USA, jsou jednou zemi, kde deti rodicum odbiraji a to ze zcela trapnych a debilnich zaminek. Na druhou stranu tam ponechavaji deti v rodinach, ze kterych mely byt jiz davno odebrany a pak se jeste v televizi divi, cim to je, ze si nikdo niceho nevsil, dokud je neutyrali k smrti.

Děti z rodin nemají být odebírány za žádných okolností, oslabuje to zodpovědnost rodičů za ně. Svět je o dobru a zlu, zodpovědnosti a nikoliv o jen slasti a usilování o ni.

Děti v USA odebírá levota, proto aby rozbila tradiční civilizaci a vytvořila nového člověka. Což je zlo v čisté podobě.



Ivan Nový

Re:Rozvrh středoškoláka
« Odpověď #104 kdy: 02. 11. 2017, 08:38:24 »
Jinak domovem neomarxismu jsou právě USA, kam se uchýlila frankfurtská škola po roce 1933.