Je to ŠKOLA. Ten, kdo kdy nějakou absolvoval, byť jen speciální, tak v tom přece nebude hledat logiku. Škola je velice specifický svět.
Pokud se jedná o nějaký učňák, je navíc docela pravděpodobný, že mají vyučující horší docházku než studenti, takže se ve třídě sotva potkají.
Od studentů se alespoň papírově očekává udržení pozornosti po dobu výuky. V zaměstnání, kde je udržený pozornosti kritické, jsou například přestávky po hodině povinné. Po hodině čučení na monitor/tabuli/z okna/... již pozornost můžete očekávávat marně.
Střední škola má připravit na nějaký profesní život. Všechny ty výchovy, co tvoří polovinu rovzhu, jsou ztrátou času. Proč by se například elektřikář měl zajímat o kotrmelce? Ve výsledku to stejně nikoho nezajímá, jen je to ztráta dvou hodin života týdně po dobu několika let.
Školy mají prachy dle počtu žáků a jejich výsledků, je tedy v jejich zájmu nabrat co nejvíc všemožné pakáže a pak jim rozdat papíry za nic. Pochopitelně se s tím pojí i to, že kvalitní učitel toto dělat nebude, takže pak "učí" kdejaký póvl. Stejný póvl pak většinou celé zařízení řediteluje.