Alza nechce uznat reklamaci telefonu

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #75 kdy: 22. 08. 2017, 23:29:35 »
Smankote, pujcte mi ten telefon, ja ho rozslapu a bude pokoj. Nebo si kupte mixer: https://www.youtube.com/watch?v=lBUJcD6Ws6s


Sten

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #76 kdy: 23. 08. 2017, 00:29:22 »
Opravdu přemýšlím, co by z toho jakýkoliv prodejce měl - schválně zamítat reklamace na věci, které má sám většinou v záruce... nebo si myslíte že ty opravy jdou u většiny zboží z jeho kapsy?

Třeba to, že u elektroniky často dostane od výrobce jenom rok záruky, takže to pak musí zacvakat z vlastní kapsy?

"k telefonu jsem se choval jako v bavlnce a zničehonic servis diagnostikoval rozsáhlou oxidaci".

K telefonu jsem se nechoval jako v bavlnce, nicméně kromě přenosu po koupi a na reklamaci nikdy nebyl mimo klimatizovanou místnost, protože slouží na testování aplikací. Rozsáhlou oxidaci tam nediagnostikovali, jsou tam zoxidované spoje okolo jednoho kondenzátoru u reproduktoru s trochou soli okolo (nejspíš pot od ucha). Kdo někdy viděl starší elektroniku, ví, že taková koroze je naprosto běžná a na provoz, natož vůbec zapnutí přístroje, to nemívá žádný vliv, navíc je velmi nepravděpodobné, že by se to projevilo zrovna během aktualizace systému. Ale dokažte to u soudu…

Heh, zitra vezu do Alzy LG G4, ktery se dneska bez zjevneho duvodu na gauci sam vypnul, nyni po vytazeni baterky a zapnuti chvili sviti logo, pak displej znasne a konec. Pri pripojeni nabijecky se nerozsviti dioda nabijeni.

Dekuju za hintu, nevedel jsem, ze Alza jsou takove ku*vy. Telefon si nafotim ze vsech stran a natocim video s jeho chovanim.

Pokud se dostane do oficiálního servisu LG, tak vám vymění desku (či vrátí peníze, na G4 už AFAIK ani nemají náhradní desky) a ani nebudou řešit, jestli je rootnutý, protože je to výrobní vada, kterou LG uznalo. Otázka je, co se stane, než se tam dostane, a jestli se vůbec dostane do oficiálního servisu, LG AFAIK neposkytuje prodejcům záruku přes rok.

Youda

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #77 kdy: 23. 08. 2017, 00:58:03 »
Kdyz si to tady ctu, ma vubec smysl tahst tkf do Alzy, nebo je lepsi si objednat zarucni opravu primo na strankach LG?

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #78 kdy: 23. 08. 2017, 08:43:46 »
Kdyz si to tady ctu, ma vubec smysl tahst tkf do Alzy

Ne, nemá. (Což ostatně, pokud chceš zboží opravit, platí o jakémkoliv zboží, kde výrobce nabízí svůj autorizovaný servis. Reklamací přes prodejce se to akorát prodlouží a zkomplikuje.)

Youda

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #79 kdy: 23. 08. 2017, 10:05:12 »
Oki, vecer to hodim primo do autorizaku LG. Poreferuju o vysledku


Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #80 kdy: 23. 08. 2017, 19:52:03 »
Dekuju za hintu, nevedel jsem, ze Alza jsou takove ku*vy. Telefon si nafotim ze vsech stran a natocim video s jeho chovanim.

Můj známý už dělá i to, že když přijde balík poštou, zapne kameru a rozbaluje ho pod kamerou. Před pár roky takto "vyhrál" reklamaci notebooku proti tomu, že tvrdili, že si ho pokaždé poškodil znovu (a tudíž to není opakovaná vada).

krallinuxu

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #81 kdy: 11. 09. 2017, 20:12:05 »
...  i kdyby byl rozbitým těžko budou dokazovat, že ho nerozbili oni.

Toto není pravda. Lehce prokáží, že v protokolu nemohlo být poškození displeje, neboť bez rozebrání nebylo vidět.
Jako že zákazník při používání rozbil LCD zevnitř telefonu a z venku nebylo poškození vidět?????? No to bych chtěl vidět odůvodněné.

krallinuxu

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #82 kdy: 11. 09. 2017, 20:13:53 »
Dobry den
Reklamoval som telefon nexus 5x, a ako odpoved mi prisla faktura na uhradenie mimoriadnej opravy za telefon. Mam nejaku moznost sa branit? Vdaka za rady
1. neptej se trollů na root.cz protože to k ničemu nepovede.
2. jdi na stránku https://www.vasestiznosti.cz/ a tam to dej jako stížnost a uvidíš. Poradí ti odborník a alzu to postrčí.

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #83 kdy: 12. 09. 2017, 09:23:06 »
Jako že zákazník při používání rozbil LCD zevnitř telefonu a z venku nebylo poškození vidět?????? No to bych chtěl vidět odůvodněné.

No jistě. Displej má několik vrstev, a stačí, aby zezadu na něj dosedla nějaká součástka, která se dotkne až při pádu. V tu chvíli máte zlomený displej zezadu, a pokud přístroj nejde zapnout, tak to přes sklo nemusíte vidět. Možná je to nedomyšlené technické řešení, ale bohužel, v případě soudu určitě převládne názor, že telefon z ruky padat nemá, a že na takové zacházení nemusí být telefon připraven.

Dodavatel to nemusí odůvodňovat hlouběji, než sám považuje za nutné. Pokud se Vám zdá jeho odůvodnění špatné, nemáte jinou možnost, než přibrat (a zaplatit) znalce. Pokud znalec nevyloučí (připustí), že mohlo dojít k poškození tak, jak napsal dodavatel ve vyjádření, tak jste v háji. V tu chvíli nemáte v ruce žádný argument, důkaz, se kterým by se dalo dojít až k soudu. Tohle všechno výrobci moc dobře vědí, a mají své procesy nastavené právě tak, aby se jejich závěry daly jen velmi, velmi těžko vyvrátit.

Prosím zkuste si to představit v reálu. Když se dodavatel zasekne a bude reluktovat - tedy: reklamaci bude vyřizovat podle pravidel stanovených zákonem, ale vždy ji zamítne, pak se můžete rozčilovat sebevíc, ale bez soudu se dál nepohnete. Orgány ČR, mimo soudy, mohou maximálně pod pokutou kontrolovat, jestli dodavatel dodržuje zákonné lhůty a postupy, ale nemohou polemizovat s jeho odbornými závěry. Pokuta je moc netrápí, a hlavně, nepřinutí je změnit názor na Vaši reklamaci.

Doporučuji, nemachrujte zde s právem, to je vymahatelné složitě (a draze). Lepší je zkusit to vyargumentovat, hrozit reputačními riziky, být neústupný a při tom znalý práva. Dodavatelé mají zkušenost s tisíci reklamacemi, a dovedou rozlišit mezi hlučnými kverulanty, kteří o zákonech nemají moc ponětí, a mezi těmi, kterých se možná i trochu bojí, že to fakt dotáhnou do konce. Zejména ti velcí (Alza a spol.), se opravdu neleknou hrozbou nějakého úřadu. Oni mají kontroly projité stokrát, s těmi úředníky se vlastně už znají - a ne, že by to bylo úplně "ruka ruku myje", ale co myslíte, že bude kontrolovat ten samý úředník, na té samé kontrole u té samé firmy, pokud už je tam např. po páté? Pokud se nic nezměnilo, bude závěr kontroly stejný jako posledně.

j

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #84 kdy: 12. 09. 2017, 09:44:38 »
V pripade soudu prevladne nazor, ze telefon ma byt predevsim zpusobily k beznemu provozu, proto napriklad pred soudem nema sanci obstat "vlhost", pokud prodejce nedolozi, ze se tam nemohla dostat jinak nez utopenim. Uplne stejne to dopadne v pripade mechanickeho poskozeni, ktere nenecha zadne zjevne stopy zvenku.

A mimochodem, to ty netusis, ze u prakticky kazdyho zarizeni se v ramci preprav definujou Gcka, ktery to zarizeni ustoji. To si predstav, ze takovy navisost mechanicky zrizeni, jako trebas hdd, vydrzi 200G+.

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #85 kdy: 12. 09. 2017, 09:58:24 »
...pokud prodejce nedolozi...

...kazdyho zarizeni se v ramci preprav definujou Gcka, ktery to zarizeni ustoji...

Ad 1) Vy jste ještě nikdy nic před soudem neřešil, že ne? Odpůrce nemusí nic dokládat, dokládat (prokazovat) musí navrhovatel. Tedy ten, kdo se domáhá, musí přijít s tvrzením, že např. vlhkost se tam dostala i při běžném provozu, aniž by přístroj vystavil dešti. A toto tvrzení musí podepřít důkazem. To jsou dvě základní břemena žalobce: břemeno tvrzení a břemeno důkazní.

Ad 2) To, že se domluví výrobce a přepravce na určitých podmínkách přepravy, tím pouze definují mezi sebou to, od jakého bodu nese odpovědnost přepravce za poškození. To vůbec nemusí mít souvislost s tím, co je garantováno spotřebiteli. Např. při dovozu z některých zemí není reálně možné domluvit ani dobré záruky výrobce, ani odpovědnost přepravce (nechce ručit za něco, o čem nemá jistotu, že je v pořádku v době nakládky). Pak se to řeší např. tím, že importér objedná o XX kusů navíc, ze kterých uspokojuje místní reklamace. Spotřebitele pak mohou zajímat jen dvě věci: 1. parametry, které dodavatel deklaruje při prodeji, 2. u toho, co nedeklaruje, pak obvyklý účel nebo užití.

Zkuste fakt nepsat nesmysly, když jste očividně nikdy u žádného soudu nebyl.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #86 kdy: 12. 09. 2017, 10:02:16 »
Kristova noho, kdo zas vykopal tenhle debilní thread a "experta" na souzení Šilhavého, který platí zásadně za soudy o jeden až dva řády více než všichni ostatní?

Hmmm

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #87 kdy: 12. 09. 2017, 10:45:06 »
Kristova noho, kdo zas vykopal tenhle debilní thread a "experta" na souzení Šilhavého, který platí zásadně za soudy o jeden až dva řády více než všichni ostatní?
Ale tento, podla teba "expert", ma pravdu. To, ze vam dvom sa to nepaci, pretoze si myslite, ze vsetko, a hlavne sudy, sa riadi vasim selskym rozumom, na tom nic nemeni.

A vobec, uz len to, ze sudy sa riadia vasim selskym rozumom nemoze ani jeden z vas mysliet vazne. To ste zrejme ani malickom nezakopli o ziaden sud, ci uz skutocny alebo aspon v televiznych novinach.

krallinuxu

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #88 kdy: 16. 09. 2017, 13:19:42 »
Jako že zákazník při používání rozbil LCD zevnitř telefonu a z venku nebylo poškození vidět?????? No to bych chtěl vidět odůvodněné.

No jistě. Displej má několik vrstev, a stačí, aby zezadu na něj dosedla nějaká součástka, která se dotkne až při pádu. ...
No jistě, a ještě u o perníkové chýši.  Cos napsal je úplná absurdita a pochybuji, že je na internetu jediný dokumentovaný případ kdy se něco takového stalo.

Uname

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #89 kdy: 16. 09. 2017, 13:46:10 »
Jako že zákazník při používání rozbil LCD zevnitř telefonu a z venku nebylo poškození vidět?????? No to bych chtěl vidět odůvodněné.

No jistě. Displej má několik vrstev, a stačí, aby zezadu na něj dosedla nějaká součástka, která se dotkne až při pádu. ...
No jistě, a ještě u o perníkové chýši.  Cos napsal je úplná absurdita a pochybuji, že je na internetu jediný dokumentovaný případ kdy se něco takového stalo.

Me se to stalo. Dotykova vrstva neposkozena, ale prasko sklo LCDcka pod ni. Telefon spadl na bok, tak z vysky 0.5m. Telefon lenovo a6000.