Alza nechce uznat reklamaci telefonu

j

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #60 kdy: 17. 08. 2017, 09:58:25 »

Pro nedůvěřivé, např. http://skolaspotrebitele.cz/pro-spotrebitele/reklamace-zbozi-a-sluzeb/:

Projeví-li se vada v průběhu prvních šesti měsíců od převzetí, vychází se z toho, že zboží bylo vadné již při nákupu. Pokud by prodejce s tímto tvrzením nesouhlasil, musí prokázat opak, tj. např. že vadu způsobil sám kupující neodborným zacházením s věcí. Důkazní břemeno ve sporu nese tedy v těchto prvních šesti měsících prodávající (podnikatel).

Po uplynutí šesti měsíců naopak přechází důkazní břemeno na spotřebitele, který v případném sporu musí prokázat prodejci (např. znaleckým posudkem), že za vadu odpovídá.

Blaboly zustanou blanolama i kdyz je sem napises 100x. Jak uz ti tu bylo receno, blabolis. Jedinej rozdil mezi prvnim pulrokem z zbytkem je v tom, ze v prvim pul roce muze spotrebitel AUTOMATICKY pozadovat vraceni penez nebo novy kus. Protoze se defaultne predpoklada, ze vadne zbozi uz vadne dostal.

Nema to NAPROSTO NIC spolecnyho s tim, kdo co kde dokazuje. Zaruku definuje zakon. Zakon uklada prodejci zaruku resit, nezna nic jako ztratu zaruky = o zaruku nelze prijit (ani rozebranim zarizeni, ani vymenou SW ...). Je mozne reklamaci neuznat, pak je ovsem prave na PRODEJCI aby DOKAZAL, ze REKLAMOVANA VADA (tzn ne nesouvisejici zavady) byla zavinena zachazeni v rozporu s navodem. Pokud to dolozit neumi, tak nelze reklamaci neuznat.


Miroslav Šilhavý

Re:Problem s reklamaciou v alze
« Odpověď #61 kdy: 17. 08. 2017, 10:18:42 »
Nema to NAPROSTO NIC spolecnyho s tim, kdo co kde dokazuje. Zaruku definuje zakon. Zakon uklada prodejci zaruku resit, nezna nic jako ztratu zaruky = o zaruku nelze prijit (ani rozebranim zarizeni, ani vymenou SW ...). Je mozne reklamaci neuznat, pak je ovsem prave na PRODEJCI aby DOKAZAL, ze REKLAMOVANA VADA (tzn ne nesouvisejici zavady) byla zavinena zachazeni v rozporu s navodem. Pokud to dolozit neumi, tak nelze reklamaci neuznat.

To máte pravdu, ale v praxi stačí, že autorizovaný servis vyfotí mechanické poškození (třeba i skryté, uvnitř), a prohlásí, že nemohlo nastat jinak, než extenzivním zacházením. V ten moment o záruku nepřicházíte, jen prodejce odmítl plnit z titulu Vašeho práva na odstranění vady.

V takový moment nemáte jinou možnost, než se obrátit na soud, a budete muset prokázat vaše tvrzení. Tedy: protistrana soudu předloží tvrzení, že jste si mobil poškodil sám a to prokáže dokumentací.

Jelikož soud rozhoduje zásadně jen v intencích návrhů stran (soud nesmí sám o své úvaze rozhodnout "víc", než co navrhujete), musíte Vy předložit Vaše tvrzení a ta prokázat.

Pokud k soudu půjdete jen s tvrzením, že protistrana neoprávněně zamítla reklamaci, skončíte špatně s tím, že jste neunesl břemeno důkazní.

Takže Vám nezbude, než pak projít složitým soudem a dokazováním, zatímco protistrana bude Vaše důkaz jen zpochybňovat.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #62 kdy: 17. 08. 2017, 10:27:10 »
Vidím, že debata je skutečně na úrovni. Jeden chytrolín, který se prý soudí za statisíce (ale informace o tom jsou přísně tajné) a navrch je tak blbej, že si k tomu sjednává advokáta za smluvní odměnu, kterou nemůže vysoudit, druhý, který tady plácá úplné nesmysly z cesty... vidím, že tazatel radši diskusi opustil, ani se nedivím.

 ::) ::) ::)

Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #63 kdy: 17. 08. 2017, 10:33:44 »
Vidím, že debata je skutečně na úrovni. Jeden chytrolín, který se prý soudí za statisíce (ale informace o tom jsou přísně tajné) a navrch je tak blbej, že si k tomu sjednává advokáta za smluvní odměnu, kterou nemůže vysoudit, druhý, který tady plácá úplné nesmysly z cesty... vidím, že tazatel radši diskusi opustil, ani se nedivím.

 ::) ::) ::)

Pane, když jsem Vám nabídl, ať se představíte a že se sejdeme, už jste nereagoval. Advokáty, kteří pracují za tarif jste taky jaksi neoznačil... Tak nedělejte aspoň čertíka, co vyskakuje ze škatulky a dělá ble, ble ble.

Moje nabídka na setkání se platí.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #64 kdy: 17. 08. 2017, 10:46:45 »
@tazatel: https://www.coi.cz/informace-o-adr/

@Šilhavý: Ale já netoužím po žádném osobním seznamování a setkávání, na takové kraviny nemám čas. Ty vaše slavné šestikolové spory za statisíce by si každý mohl dohledat podle spisové značky, ale ta se jaksi nekoná. Nicméně když si někdo dohledá spory obdobné, tak uvidí reálné náklady, poklepe si na hlavu nad Šilhavým a půjde o dům dál. Valná část těchto sporů skončí pravomocným platebním rozkazem, protože podnikatel prostě jen zkoušel, jestli to zákazník dá k soudu nebo ne. Další skončí po jednom stání u OS, protože se jedná o bagatelní věci do 10kKč, kde je odvolání (natož pak dovolání) ze zákona nepřípustné. No, a pak jsou tady kauzy Šilhavého a spol., které stojí statisíce, dělají se revezní posudky, spisy kolují opakovaně přes Nejvyšší a Ústavní soud a jsou tak slavné, že bude lepší, když o nikdo o nich neví.

Pěkný den.


Ado

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #65 kdy: 17. 08. 2017, 13:14:38 »
S telefónom sa nemaznam, praskol som displej a nedal sa už zapnúť.

Reklamácia v Alze, opravené.

Karel

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #66 kdy: 22. 08. 2017, 14:45:03 »
To je u ALZA naprosto standardní chování, které praktikuje léta a lidi u nich nakupují jen proto, že mají masivní reklamu. Párkrát jsem je zkusil, ale reklamace NIKDY nebyla v pořádku. Zkuste si nakonec zagooglit Alza reklamace a pár oslavných článků jistě najdete.

Za mě:
1) Kdysi umřela grafika, hodně dávno ... zkráceně mi Alza zkoušela 3x provést výměnu za jinou s tím, že mi poslala 1 svoji nefunkční a tu mou zpátky a vždy přelepovala sériová čísla ... a vždy po 30 dnech. Já to vždy nafotil a poslal zpět. Nakonec jsem jim napsal, že jejich šance jsou vyčerpány a navíc jsem si zdokumentoval jejich pokus o podvod, kdy přelepovali SN. Teď že chci prostě vrátit peníze. Dostal jsem dobropis a proplatili jej (musel jsem si tam zajet).
2) Reklamace disku WD. Fungoval asi půl roku a pak se začal zpomalovat a měl jednou měl problém nabootovat, tak jsem udělal kontrolu povrchu. Nalezeny vadné sektory, přemapovány a chviličku fungoval zase OK. Opakovalo se dal jsem na reklamaci. Disku se nikdy nic nestalo, žádná manipulace navíc, nehoda, nic. V Alze si to operátor převzal, něco tam chvilku kutil pod stolem a pak mi sdělil, že disk je mechanicky poškozen. Čuměl jsem na něj jak ... a tak mi ukázal, že na vnější straně (venku!) plastového konetkoru disku, napájení, je uštíplý kousek plastu ...ale fakt kousek, nemělo to vliv na vnitřní tvar konektoru, usazení nic. Tak jsem mu říkal a co jako je tohle za vadu, ať už se tam vzala jak chtěla (třeba teď pod tím stolem jeho rukou?). Tak se mi snažil namluvit, že to mohlo být klidně tím ... vlast, škráblí z venku? Když uvnitř jsou živé konektory na napájení ... no třeba mi prý mohl upadnout a proto má škráblý konektor a tím pádem se poškodila platna - no to je hezká teorie, jsem mu řekl, ale to se nestalo a vy nemáte důvod neuznat reklamaci ...no poslal to prý někam na servis a přišlo mi zamítnutí. Vzdal jsem to za těch 1500kč a skončil s Alzou.

Pak jsem na netu četl příběhy, jak lidem nechtěli třeba reklamovat vadnou desku notebooku, protože měl ze spolu škrábanec na šasí (plast) = mechanické poškození.

Ještě jsem nepotkal větší děvky, než je Alza, kde se prodává hardware. Takže jsem se po pár pokusech zase vrátil k CZC, kde naopak reklamace vždycky byla rychle a pořádku (tedy kromě jedné desky, kde jsem si zřejmě ohnul piny v patici a nevšiml si toho ...dělal jsem to s dětma, což byla možná chyba :-), ale to uznávám, že se mohlo stát).

Sten

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #67 kdy: 22. 08. 2017, 16:09:55 »
Moje zkušenost (naštěstí ne můj telefon): telefon se bricknul při aktualizaci, Alza reklamaci zamítla, že údajně zničen vlhkostí. Na fotkách koroze jednoho kondenzátoru u reproduktoru, která bez lupy není ani vidět. Podle diskusí na internetu velmi běžný způsob „řešení“ reklamací Alzou.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #68 kdy: 22. 08. 2017, 16:18:31 »
Moje zkušenost (naštěstí ne můj telefon): telefon se bricknul při aktualizaci, Alza reklamaci zamítla, že údajně zničen vlhkostí.

Počkej, za chvíli sem zase naběhne naprosto čistě náhodně kolemjdoucí bývalý servisní technik a vytmaví ti to.  ;D

Majkl

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #69 kdy: 22. 08. 2017, 19:14:46 »
@Lol Phirae: Náhodný nikoliv, dlouhodobý pravidelný čtenář root.cz, jen nepřispívající do diskusí (vzhledem k mé znalosti zde nejčastěji probíraných témat mají ostatní poněkud více co říci) ;)

Dejte si spojení jakýkoliv větší eshop (alza, czc, mironet, mall, ts bohemia..) a reklamace - a kupodivu narazíte na spousty příspěvků pokaždé s tím, že vás vždy někdo varuje, že jsou podvodníci a rozhodně tam nemáte nakupovat.
Opravdu přemýšlím, co by z toho jakýkoliv prodejce měl - schválně zamítat reklamace na věci, které má sám většinou v záruce... nebo si myslíte že ty opravy jdou u většiny zboží z jeho kapsy?

@Sten: zamítla ji Alza či autorizovaný servis? Chápu, že z pohledu zákona je pro vás partner prodejce, ale takhle to opravdu zní jako kdyby si ji obchodník své vyjádření vycucal z prstu.

Lol Phirae

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #70 kdy: 22. 08. 2017, 19:28:10 »
Opravdu přemýšlím, co by z toho jakýkoliv prodejce měl - schválně zamítat reklamace na věci, které má sám většinou v záruce...

GOTO::)

Miroslav Šilhavý

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #71 kdy: 22. 08. 2017, 19:42:28 »
Opravdu přemýšlím, co by z toho jakýkoliv prodejce měl - schválně zamítat reklamace na věci, které má sám většinou v záruce... nebo si myslíte že ty opravy jdou u většiny zboží z jeho kapsy?

Reputační rizika obého typu. Když budete vstřícný k reklamacím až moc, pak si zkazíte reputaci u dodavatelů / výrobců a vrátí se Vám to. Když je budete nesmyslně zamítat (v opravdu nesporných případech), zvedne se vlna nevole, lidé přestanou značku kupovat, a zase se Vám to vrátí od dodavatelů / výrobců.

U spotřební elektroniky je také velké lákadlo, pro statisticky významnou skupinu lidí, zneužívat reklamace k vrácení zboží a pořízení novějšího modelu (např. telefonu). I kdyby se jednalo o jednoho ze sta, je to finančně tak důležité, že to musejí řešit.

Pro to všechno je pro obchodníka nejvýhodnější nechat posouzení na servisu určeném výrobcem. Z hlediska zákona je to zjevné nadužívání této možnosti, ale zatím to obchodníci vždy obhájili (správně má umět o reklamaci rozhodnout obchodník, a JEN ve složitých případech posílat k posouzení).

Takže to je to, co z toho obchodník má, a co by mohl mít za následky, kdyby konal jinak.

Majkl

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #72 kdy: 22. 08. 2017, 22:25:42 »
Dobře, pro ty co tahají za každé slovo - co by obchodník měl ze většinového zamítání reklamací "naschvál", jak je zde popisováno?

Narážím právě na tvrzení alá "s každou z mnoha desítek reklamací byl problém" a "k telefonu jsem se choval jako v bavlnce a zničehonic servis diagnostikoval rozsáhlou oxidaci".
Samozřejmě že v rámci řešení reklamací se objeví kiksy ze strany prodejce (poškození při přepravě, nepozornost či lajdáctví lidí, kterým reklamace pod rukama prochází, nesolidnost servisu (a%t už z jeho vlastní vůle či na nátlak výrobce šmejdu)..), stejně jako vyčůraní zákazníci, kteří se snaží to, že si věc sami poškodilli, hodit na někoho jiného.

"U spotřební elektroniky je také velké lákadlo, pro statisticky významnou skupinu lidí, zneužívat reklamace k vrácení zboží a pořízení novějšího modelu (např. telefonu). I kdyby se jednalo o jednoho ze sta, je to finančně tak důležité, že to musejí řešit."

Narovinu, dělám to občas také a klidně si mne označte za toho "špatného". Jelikož mi těch porouchaných, rozbitých a vrácených krámů prošlo pod rukama tolik (a z důvodů praštěných zákonů se musí nesmírné množství levnější elektroniky vyhodit či odprodat jako elektrošrot - například ve 14 dnech  "nevyhovující" holící strojky, mixéry apod.), že mne to nijak morálně netíží.
Jen jsem nikdy nereklamoval mechanicky poškozenou věc svým zaviněním ani při podání reklamace přímo nelhal.

Youda

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #73 kdy: 22. 08. 2017, 23:16:17 »
Heh, zitra vezu do Alzy LG G4, ktery se dneska bez zjevneho duvodu na gauci sam vypnul, nyni po vytazeni baterky a zapnuti chvili sviti logo, pak displej znasne a konec. Pri pripojeni nabijecky se nerozsviti dioda nabijeni.

Dekuju za hintu, nevedel jsem, ze Alza jsou takove ku*vy. Telefon si nafotim ze vsech stran a natocim video s jeho chovanim.

Youda

Re:Alza nechce uznat reklamaci telefonu
« Odpověď #74 kdy: 22. 08. 2017, 23:18:23 »
Takze defacto stejna chyba, jako na zacatku threadu.

O vysledku poreferuju