Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #120 kdy: 19. 04. 2017, 15:42:42 »
....vede akustický hluk + hluk z pneu. ....

Hm, akusticky hluk.... On existuje take nejaky jiny?
Překlep, samozřejmě mělo být aerodynamický...


Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #121 kdy: 19. 04. 2017, 16:23:23 »
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..

Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.

A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.

psal jsem:

"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."

Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #122 kdy: 19. 04. 2017, 17:53:15 »
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.

A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.

psal jsem:

"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."

Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Vím, je složité říct "jasně, máš pravdu, to jsem si neuvědomil". To je lepší kolem toho vést spoustu keců. Ale někteří už prostě jsou takoví.

To, že tě něco napadá, ještě neznamená že je to pravda. Mám dálnici cca 3 km od domu a ještě zaříznutou do terénu. Věř mi, že jediné, co je slyšet, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Nic jiného. Motor v tom naprosto zanikne.
Ověření:
Doplňte nástroj k vyhazování hlíny (l.p.ta)...:

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #123 kdy: 19. 04. 2017, 20:06:01 »
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.

A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.

psal jsem:

"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."

Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Mám dálnici cca 3 km od domu a ještě zaříznutou do terénu. Věř mi, že jediné, co je slyšet, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Nic jiného. Motor v tom naprosto zanikne.

Jak vite ze v tom co slysite nejsou take motory? Nerikam ze tam jsou, ptam se jak vite ze tam nejsou?

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #124 kdy: 19. 04. 2017, 20:09:52 »
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.

A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.

psal jsem:

"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."

Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Mám dálnici cca 3 km od domu a ještě zaříznutou do terénu. Věř mi, že jediné, co je slyšet, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Nic jiného. Motor v tom naprosto zanikne.

Jak vite ze v tom co slysite nejsou take motory? Nerikam ze tam jsou, ptam se jak vite ze tam nejsou?
Někdy si k té dálnici stoupni.


Pavouk106

  • *****
  • 2 395
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #125 kdy: 19. 04. 2017, 22:06:52 »
Mám dálnici 400 metrů od domu a taky zaříznutou v terénu. I já tady slyším jen aerodynamický hluk a hučení pneumatik. Jak to vím? Bydlím tady.

Mimochodem - jak to souvisí s nabíjením baterií výkonem 50kW?

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #126 kdy: 20. 04. 2017, 09:29:39 »
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.

A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.

psal jsem:

"naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich."

Ve mestech je to myslim jasne, a kolem obydlenych useku dalnic se proste hluk snizi o ten, generovany spalocavim motorem. Takze celkove tam, pri rozvoji elektromobility, bude uroven hluku o neco nizsi a tam kde dnes prekracuje normy jen trosku je treba neprekroci vubec, a nebude treba tam ta opatreni delat, cimz se neco usetri i u tech dalnic. Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy (podil hluku ktery generuji na tom celkovem s elektrizaci pohonu dost vzroste, takze bude motivace). A uplne nakonec me napada ze hluk od pneumatik spolu s tim aerodynamickym mohou mit vyssi frekvencni slozeni a budou se tim padem sirit na kratsi vzdalenost.
Mám dálnici cca 3 km od domu a ještě zaříznutou do terénu. Věř mi, že jediné, co je slyšet, je hluk od pneumatik a aerodynamický hluk. Nic jiného. Motor v tom naprosto zanikne.

Jak vite ze v tom co slysite nejsou take motory? Nerikam ze tam jsou, ptam se jak vite ze tam nejsou?
Někdy si k té dálnici stoupni.

Jezdim na kamaradovu chalupu 900m od D1. Dalnice je tam slyset (hlavne v noci) ale rozhodne bych si netroufl nad tim co slysim bez pristroju udelat frekvencni analyzu a tvrdit co ten zvuk hluk neobsahuje. Motory od nakladaku v tom rozeznam s vysokou pravdepodobnosti....

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #127 kdy: 20. 04. 2017, 11:15:56 »
Dale bych zohlednil fakt ze se bavime o dost vzdalene budoucnosti kdy je dost mozne ze pro pneumatiky budou vyvinuty tissi materialy ...

Zatim se moc nedari. Treba Francouzi delali pokusy s koly s polyetylenovou obruci. Neni to pneumatika, spis jakasi obruc na rafku, takze neperuje a musi se jeste dodelat perovani v samotnem kole nebo co. Jizdni vlastnosti pry dobre, opotrebeni velke, hluk velky a kdyz je obruc ojeta, meni se cele kolo.

Cek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #128 kdy: 20. 04. 2017, 11:57:23 »
Pokud vim, tak zatim se tissi delaji hlavne povrchy vozovek.....viz treba prazska magistrala u Pankrace, tam je to opravdu vyrazny rozdil oproti puvodnimu stavu.....ale je to co? Je to DRAHE!

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #129 kdy: 20. 04. 2017, 13:57:57 »

Někdy si k té dálnici stoupni.

Jezdim na kamaradovu chalupu 900m od D1. Dalnice je tam slyset (hlavne v noci) ale rozhodne bych si netroufl nad tim co slysim bez pristroju udelat frekvencni analyzu a tvrdit co ten zvuk hluk neobsahuje. Motory od nakladaku v tom rozeznam s vysokou pravdepodobnosti....
Nikdo netvrdí, že tam ten zvuk od motoru vůbec není. Ale jeho poměrné zastoupení v celkovém hluku je minimální. A troufnu si tvrdit že u běžných vozidel (nákladních i osobních) v rychlostech cca 90-100 km/h a výše v podstatě motor není rozeznatelný (kromě snad prudších stoupání).

ava

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #130 kdy: 21. 04. 2017, 10:01:57 »

Někdy si k té dálnici stoupni.

Jezdim na kamaradovu chalupu 900m od D1. Dalnice je tam slyset (hlavne v noci) ale rozhodne bych si netroufl nad tim co slysim bez pristroju udelat frekvencni analyzu a tvrdit co ten zvuk hluk neobsahuje. Motory od nakladaku v tom rozeznam s vysokou pravdepodobnosti....
Nikdo netvrdí, že tam ten zvuk od motoru vůbec není. Ale jeho poměrné zastoupení v celkovém hluku je minimální. A troufnu si tvrdit že u běžných vozidel (nákladních i osobních) v rychlostech cca 90-100 km/h a výše v podstatě motor není rozeznatelný (kromě snad prudších stoupání).

Nemáte někdo náhodou zkušenost, jak je to s hlukem z motoru v. pneumatik při rychlostech cca 50km/h (průjezd vesnicí) ? U nás projede jedno auto za 3 minuty po asfaltce těsně okolo baráku, ale je slyšet ještě 200 m na obě strany, takže je to docela otravný, tak jsem přemýšlel, že bych to nechal vylít nějakým gumoasfaltem (teď je tam asfaltový beton, když si mezi dva kamínky strčím prst tak tam jsou klidně 3-5 mm prohlubně), otázka je, jak výrazné ztišení to přinese....

Turi

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #131 kdy: 21. 04. 2017, 10:37:23 »
Nemáte někdo náhodou zkušenost, jak je to s hlukem z motoru v. pneumatik při rychlostech cca 50km/h

Zkušenost - tu mají nějakou všichni. Hodnověrná data pro podkladovou studii tady ale nemá asi nikdo.

Martel

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #132 kdy: 21. 04. 2017, 12:43:29 »

Tak navrhni cilovou destinaci, aby to slo aspon trosku odhadnout. Protoze u mezinarodnich cest uz musis zapocitavat dalnicni poplatky atd. (u tuzemskych rekneme, ze se ta dalnicni znamka v celorocnim provozu rozpusti do nakladu, ale u dovolene to jsou nekdy slusny palky).

OK. Trasa Aš - Aléria. 2 dospělí dvě děti + pes + věci na dovolenou. S tím, že v cílové destinaci chci s autem do terénu (Désert des Agriates), takže chci svoje auto.

Turi

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #133 kdy: 21. 04. 2017, 13:47:26 »
OK. Trasa Aš - Aléria. 2 dospělí dvě děti + pes + věci na dovolenou. S tím, že v cílové destinaci chci s autem do terénu (Désert des Agriates), takže chci svoje auto.

Ještě se sjednoťte na tom, jestli chcete diskutovat současnou dobu a příslusnou infrastrukturu přizpůsobenou současnému stavu techniky, nebo třeba za deset nebo třicet let.

Anebo co trochu do minulosti? Není to tak dávno, co by nejpraktičtějším dopravním prostředkem byl dobře živený, zdravý kůň a kontakty na přátele z Janovského přístavu. Autem byste po prašných cestách skoro nikam nedojeli, překážely by vám tam formanské vozy a ani zlaté mince na trajekt by vám nebyly k ničemu...

j

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #134 kdy: 21. 04. 2017, 14:00:56 »
Nemáte někdo náhodou zkušenost, jak je to s hlukem z motoru v. pneumatik při rychlostech cca 50km/h

Zkušenost - tu mají nějakou všichni. Hodnověrná data pro podkladovou studii tady ale nemá asi nikdo.
Data existujou, pragl, magistrala, omezeni na 50 ... po vymene asfaltu pokles celkovyho hluku o 5-10dB ... coz je neco mezi 30 - 10% puvodniho stavu. Tudiz zjevny je, ze motor je naprosto zanedbatelna soucast toho hluku.