Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?

j

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #105 kdy: 18. 04. 2017, 18:20:33 »
... vymena autolekarnicky po exporaci, atd...
Obecne rozsirenej blud, nic takovyho delat nemusis .... v zakone mas uvedeno, ze  ...

"(6) ... Doba použitelnosti jednotlivých druhů zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. ..."

Coz vubec neznamena, ze to musis vymenovat, jen povinost (pro prodejce/vyrobce) to znacit. Navic jak ti kazdej doktor nebo zachranar potvrdi, kdyz mas nekoho zachranovat, je uplne jedno jestli na to pouzijes hadr na podlahu.


Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #106 kdy: 18. 04. 2017, 18:44:14 »
... vymena autolekarnicky po exporaci, atd...
Obecne rozsirenej blud, nic takovyho delat nemusis .... v zakone mas uvedeno, ze  ...

"(6) ... Doba použitelnosti jednotlivých druhů zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. ..."

Coz vubec neznamena, ze to musis vymenovat, jen povinost (pro prodejce/vyrobce) to znacit. Navic jak ti kazdej doktor nebo zachranar potvrdi, kdyz mas nekoho zachranovat, je uplne jedno jestli na to pouzijes hadr na podlahu.
Další důvěryhodná informace od tebe jako ta, se spotřebou v kW? Děkuji, nechci.

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #107 kdy: 18. 04. 2017, 18:47:30 »
Mezi externality spalovacich motoru bych zaradil take zdravotni rizika hluku ktery produkuji, spolu s naklady na stavbu protihlukovych opatreni ve mestech a kolem dalnic v osidlenych uzemich.
Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné.

A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku.

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #108 kdy: 18. 04. 2017, 19:07:34 »
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..

j

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #109 kdy: 18. 04. 2017, 19:53:36 »
Další důvěryhodná informace od tebe jako ta, se spotřebou v kW? Děkuji, nechci.
Copak, dalsi negramotnej blb co neumi ani pouzit guugl?

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..
Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej. Specielne nektery benziny neslysis temer vubec ani kdyz auto stoji, je to casto tissi nez sici stroj.

Naopak elektromotor se umi v zavislosti na provedeni projevovat i velice neprijemnejma a hlasitejma zvukama.


Lama

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #110 kdy: 18. 04. 2017, 20:29:44 »
j - asis ještě neviděl /neslyšel tzv. laděný výfuk. Takový motor slyšíš i ve vysoký e, chlisti. A když takovej blbec jede ulicí, tak se třesou okna. Už se mi stalo, že mě takovej blbec vzbudil...

Unknown

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #111 kdy: 18. 04. 2017, 20:32:32 »
Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej.

Nadmerny hluk je akusticky tlak vyjadreny v decibelech, ktery prekracuje hygienicke normy. Pocita se jednak okamzita hlukova zatez a take dlouhodobe prumery, normy pro ne stanovuji v ruznych dennich dobach ruzne hodnoty.

Bydlel jsem ve meste u triproude komunikace na ktere ve spickach auta jen popojizdela a pocitam ze 90% hluku tam bylo z motoru.

evzen

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #112 kdy: 19. 04. 2017, 00:47:38 »
50kW , to je 17kW  fázi, to při troše štěstí to zvládne 4x 16mm2 kabel, horší to bude se zásuvkou 80A třífázová zástrčka se vytahuje dost těžko.

Pokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?
No tak daleko jsem nepátral, tak by to bylo 4x25. Navíc uvnitř zařízení na krátké vzdálenosti se dá jít s průřezem o stupeň níž, takže zase na 16 , ale o je spíš otázka pro zkušebnu :) Možná z důvodu  oteplení by se muselo jít spíš o stupeň výš :)

evzen

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #113 kdy: 19. 04. 2017, 00:50:28 »
Citace
Pokiaľ viem, tak v Tesle (aute) sú hliníkové vodiče. Počítali ste s tým?
Ak by boli hlinikové, museli by mať dvojnasobny prierez v porovnaní s medennými.

Dufam že nie. Hlinikové vodiče používané v socialistickej elektroinštalacii robili problémy - spoje sa uvolnovali a tiekli. Medenné vodiče nemaju moc alternatív.

Dvojnásobný ne, jen o stupeň , místo 16mm 25mm. Při průžezu nad 16mm s hliníkem není problém.

hugochavez

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #114 kdy: 19. 04. 2017, 00:50:53 »
Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej.

Nadmerny hluk je akusticky tlak vyjadreny v decibelech, ktery prekracuje hygienicke normy. Pocita se jednak okamzita hlukova zatez a take dlouhodobe prumery, normy pro ne stanovuji v ruznych dennich dobach ruzne hodnoty.

Bydlel jsem ve meste u triproude komunikace na ktere ve spickach auta jen popojizdela a pocitam ze 90% hluku tam bylo z motoru.
Rekl bych ze kdyby tam popojizdely elektromobily tak bys moh klidne spat protoze bys je neslysel-pri nizkych rychlostech (=mesto) napr Teslu je vzdycky driv videt nez slyset-pokud se poradne nerozhlidnes, klidne ji vlezes pod kola (vlastni zkusenost) Tipuju ze kdyby po meste jezdila vetsina elektromobilu tak krome toho ze by se nasim usim podstatne ulevilo, urcite by si lidi zvykli i na to poradne se rozhlizet a ridici na to ze je chodci proste "neslysi"......jde jen o zvyk.
BTW-protoze je v Tesle uvnitr nadherny ticho, je to uplne jinej pozitek kdyz si clovek pusti hudbu ;o)

SB

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #115 kdy: 19. 04. 2017, 08:29:23 »
U nakladaku hybrid dieselu s trakci - https://www.youtube.com/watch?v=oO-URbPbodM

To má být nepovedená obdoba železnice? Kamiony je třeba z dálnic dostat, ne je tam tahat.

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #116 kdy: 19. 04. 2017, 14:05:02 »
"Tak hluk ve vyšších rychlostech (ty protihlukové opatření) je hlavně aerodynamický a od pneumatik. Takže u elektromobilů to bude v podstatě stejné. A navíc, jedno z rizik elektromobilů v nízkých rychlostech v městském provozu je právě bezhlučnost - riziko pro chodce. Takže, jak jistě víš, budou povinně elektromobily vybavovány zdrojem hluku."

Inteligentni clovek snadno pochopi ze mam na mysli NADMERNY hluk, a ten od pneumatik rozhodne nepochazi..

Psal jsi o protihlukových opatřeních KOLEM DÁLNIC. Tam se nejede krokem. Ve vyšších rychlostech je úroveň hluku od pneumatik a aerodynamického hluku MNOHEM vyšší než úroveň hluku od motoru. A výrazně roste s rychlostí. Zatímco hluk od motoru roste s otáčkami. A v autě máme co? V autě máme převodovku.

A dost by mně zajímalo, odkud tedy pochází ten NADMĚRNÝ hluk, když od pneumatik není. Evidentně totiž nejsem dostatečně inteligentní.

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #117 kdy: 19. 04. 2017, 14:08:47 »
Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej.

Nadmerny hluk je akusticky tlak vyjadreny v decibelech, ktery prekracuje hygienicke normy. Pocita se jednak okamzita hlukova zatez a take dlouhodobe prumery, normy pro ne stanovuji v ruznych dennich dobach ruzne hodnoty.

Bydlel jsem ve meste u triproude komunikace na ktere ve spickach auta jen popojizdela a pocitam ze 90% hluku tam bylo z motoru.
Ano. V případě, kdy auta jen popojíždí je zdrojem většiny hluku z automobilové dopravy motor. A autorádio.

Jakmile se rozjedeš na běžné rychlosti mimo město, je to dramaticky jinak a vede akustický hluk + hluk z pneu. A možná to rádio - to podle vkusu každého soudruha. Laděné výfuky viz výše nepočítám. Je jich naprosto zanedbatelný podíl a ti, co je mají na autě, by si na elektromobil stejně dali generátor zvuku motoru (viz např. BMW).

Mirek

Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #118 kdy: 19. 04. 2017, 14:10:31 »
Co to je nadmernej hluk? To se ji? Ve skutecnosti motor v porovnani s tema gumama za jizdy vubec neslysis a jeho podil je zcela zanedbatelnej.

Nadmerny hluk je akusticky tlak vyjadreny v decibelech, ktery prekracuje hygienicke normy. Pocita se jednak okamzita hlukova zatez a take dlouhodobe prumery, normy pro ne stanovuji v ruznych dennich dobach ruzne hodnoty.

Bydlel jsem ve meste u triproude komunikace na ktere ve spickach auta jen popojizdela a pocitam ze 90% hluku tam bylo z motoru.
Rekl bych ze kdyby tam popojizdely elektromobily tak bys moh klidne spat protoze bys je neslysel-pri nizkych rychlostech (=mesto) napr Teslu je vzdycky driv videt nez slyset-pokud se poradne nerozhlidnes, klidne ji vlezes pod kola (vlastni zkusenost) Tipuju ze kdyby po meste jezdila vetsina elektromobilu tak krome toho ze by se nasim usim podstatne ulevilo, urcite by si lidi zvykli i na to poradne se rozhlizet a ridici na to ze je chodci proste "neslysi"......jde jen o zvyk.
BTW-protoze je v Tesle uvnitr nadherny ticho, je to uplne jinej pozitek kdyz si clovek pusti hudbu ;o)
Neboj, za pár let budou všechny nové elektromobily povinně vybavené zdrojem hluku aby byly v městské provozu slyšet. Naprosto tiché auto je totiž velmi nebezpečné pro ostatní účastníky provozu (chodci, cyklisté, ...).

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Opravdu se elektromobil nabíjí 50 kW?
« Odpověď #119 kdy: 19. 04. 2017, 15:28:43 »
....vede akustický hluk + hluk z pneu. ....

Hm, akusticky hluk.... On existuje take nejaky jiny?