Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #45 kdy: 02. 08. 2016, 08:09:51 »
a tomu se rika jak ? vypujcit ?

Tomu se říká porušit autorské právo či použít bez svolení autora. Protože to není ani krádež ani půjčka (v obou případech by totiž autor neměl to, co jste ukradl/půjčil si), ale porušení monopolu daného zákonem.
Říká se tomu krádež. „Porušit autorské právo“ já právnický termín, podobně jako „porušit vlastnické právo“. V běžné mluvě to tak ale nikdo neříká a používá jednoduchá označení, i když nejsou z hlediska právnické terminologie přesná. V běžné řeči se tedy za krádež označují všechny, případy, kdy někdo získá něco neoprávněně.

Navíc když už chcete používat přesné právnické termíny, nemůžete o porušení autorského práva psát jako o porušení monopolu.


Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #46 kdy: 02. 08. 2016, 08:59:48 »
No to je mi zase nadělení. Přitom, jak už to bývá, je kus odpovědi již v otázce. "Někomu" se nechtějí dělat animace a textury, nebo to neumí. Musel by to pro něj udělat někdo jiný a pravděpodobně by za to něco chtěl. Aby tazatel ušetřil, chce použít práci někoho jiného, který musel řešit stejný problém - asi jej to něco stálo, přinejmenším čas. Stručně - abych neplatil (penězi nebo časem, svým nebo cizím), vezmu něco, co už zaplatil někdo jiný a k čemu existuje jednak zákon, dvak pravděpodobně něco jako licenční ujednání (jestli není u toho souboru, který si dotyčný stáhl z internetu, nic to na věci nemění). Takže tazatel se ptá, jestli může krást. A sám nejspíš tuší, že to není v pořádku, jinak by se neptal. Že by okurková sezóna i na fóru? Chudák develman! Kdyby jen tušil, co všechno se dá proprat v odpovědích na jeho dotaz. :D
« Poslední změna: 02. 08. 2016, 09:01:55 od Dushino42 »

nou

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #47 kdy: 02. 08. 2016, 09:50:34 »
Samozrejme ze to nebude problém. Existuje kopec klonov hier ktore pouzivaju originalne assety. Vid OpenTTD, OpenRA co su klony Transport Tycoon a RedAlert. OpenTTD pouzival originalne assety teraz uz maju vlastny a OpenRA stale pouziva.

crown

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #48 kdy: 02. 08. 2016, 11:06:42 »
a tomu se rika jak ? vypujcit ?

Tomu se říká porušit autorské právo či použít bez svolení autora. Protože to není ani krádež ani půjčka (v obou případech by totiž autor neměl to, co jste ukradl/půjčil si), ale porušení monopolu daného zákonem.
Říká se tomu krádež. „Porušit autorské právo“ já právnický termín, podobně jako „porušit vlastnické právo“. V běžné mluvě to tak ale nikdo neříká a používá jednoduchá označení, i když nejsou z hlediska právnické terminologie přesná. V běžné řeči se tedy za krádež označují všechny, případy, kdy někdo získá něco neoprávněně.

Navíc když už chcete používat přesné právnické termíny, nemůžete o porušení autorského práva psát jako o porušení monopolu.

Neni to kradez. To, ze to lidi pletou neznamena, ze je to dobre. To, ze tomu BSA rika schvalne "kradez", take neni duvod.

Kradez je definovana paragrafem 205
Neopravnene uziti dila je definovano paragrafem 207 trestniho zakoniku (40/2009 Sb.)


crown

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #49 kdy: 02. 08. 2016, 11:12:33 »
Neni to kradez. To, ze to lidi pletou neznamena, ze je to dobre. To, ze tomu BSA rika schvalne "kradez", take neni duvod.

Kradez je definovana paragrafem 205
Neopravnene uziti dila je definovano paragrafem 207 trestniho zakoniku (40/2009 Sb.)

no a jeste ted tam mam blbe odkaz. Autorsky zakon j samozrejme 121/2000, odpovidajici paragraf je 105a


Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #50 kdy: 02. 08. 2016, 12:53:30 »
Neni to kradez. To, ze to lidi pletou neznamena, ze je to dobre.
Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Kradez je definovana paragrafem 205
To je ale definice legislativního termínu, ne definice slova v obecném jazyce.

Lol Phirae

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #51 kdy: 02. 08. 2016, 13:11:09 »

Sten

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #52 kdy: 02. 08. 2016, 13:15:00 »
Říká se tomu krádež. „Porušit autorské právo“ já právnický termín, podobně jako „porušit vlastnické právo“.

Proto jsem psal běžný termín „použít bez svolení autora“.

V běžné mluvě to tak ale nikdo neříká a používá jednoduchá označení, i když nejsou z hlediska právnické terminologie přesná. V běžné řeči se tedy za krádež označují všechny, případy, kdy někdo získá něco neoprávněně.

Nepřišlo vám nikdy divné, že to „jednoduché označení“ se pro to nikdy nepoužívalo, dokud to nezačaly propagovat RIAA a MPAA?

Navíc když už chcete používat přesné právnické termíny, nemůžete o porušení autorského práva psát jako o porušení monopolu.

Autorské právo je typ výhradního práva. Výhradní právo je typ monopolu.

Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí. Pokud si vyrobím přesnou kopii lopaty, jako máte doma vy, tak jsem vám ji přeci taky neukradl.

Karel

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #53 kdy: 02. 08. 2016, 13:19:46 »
To, co popisujete v úplně prvním příspěvku, se běžně dělá. Pro starší hry existuje řada remaků, které k běhu vyžadují assets původní hry. Klidně se natvrdo odkazujte na assets té hry. Dokud ty soubory nešíříte, tak ve většině států k porušení autorského práva nedojde.

Trochu problém to bude ve chvíli, kdy původní datové soubory jsou nějak chráněné. Sice se do nich dá vlomit, ale to samo o sobě může být porušením licence. Obecná rada neexistuje, koukněte se do licence konkrétní hry.

Každopádně v dnešní době nic takového nepotřebujete. Zkuste se podívat na asset store Unity 3D. Je tam na výběr plno věcí zdarma i ke komerčnímu využití. To samé Unreal engine a pravděpodobně i většina dalších. A za malé peníze tam toho jsou celé mraky (cenovky kolem $10 jsou běžné). Od loňska (Unity 5, následováno Unreal Engine 4) už není důvod dolovat data z jiných her. Naskočit do vývoje her nebylo nikdy jednodušší. Podle toho to taky letos vypadá (ano, pronáším to s notnou dávkou despektu).

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #54 kdy: 02. 08. 2016, 15:24:18 »
Pro dementa Jirsáka: https://www.youtube.com/watch?v=IeTybKL1pM4

+1

A pro všechny další lopaty tady.

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #55 kdy: 02. 08. 2016, 15:26:17 »
Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí. Pokud si vyrobím přesnou kopii lopaty, jako máte doma vy, tak jsem vám ji přeci taky neukradl.

Přesně, pokud je někdo lopata a používá slovo krádež pro cestu do práce, tak to neznamená, že je to dobře.

you_are_a_pirate

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #56 kdy: 02. 08. 2016, 15:30:22 »
Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí. Pokud si vyrobím přesnou kopii lopaty, jako máte doma vy, tak jsem vám ji přeci taky neukradl.

Vy to nechapete, tohle je stara znama Jirsakova svata valka proti kopirovani. Vase argumentace je v rozporu s Jirsakovym axiomem o nezpochybnitelnych pravech autora, pro ktery nema rozumne argumenty, takze musi klickovat - napriklad pouzivanim retoriky, ktera dava do souvislosti veci, ktere spolu nesouvisi. V citaci vidime, jak se Jirsak snazil uplest z h*vna bic - platnost sveho obecneho tvrzeni zaklada na specifickem situacne omezenem hovorovem vyrazu. Nebojte se, on se z toho vykeca svym obvyklym zpusobem - nepohodlne casti vsech argumentu bude ignorovat, nebo pouzije stare dobre strawmany. Driv jsem si myslel, ze je to nedorozumneni, ale pak jsem zjistil, ze to dela systematicky a schvalne.

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #57 kdy: 02. 08. 2016, 15:36:55 »
Nepřišlo vám nikdy divné, že to „jednoduché označení“ se pro to nikdy nepoužívalo, dokud to nezačaly propagovat RIAA a MPAA?
Nepřišlo. To jednoduché označení se používalo už dávno před tím.

Autorské právo je typ výhradního práva. Výhradní právo je typ monopolu.
Vlastnické právo je také typ výhradního práva. Proč nepíšete o vlastnictví jako o monopolu? Navíc česká legislativa pokud vím pojem „monopol“ nepoužívá.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí.
To, že je něco kopie, neznamená, že to není cizí majetek nebo věc. Když si někdo udělá duplikát vašeho klíče a s jeho pomocí vás vykrade, taky se nebude obhajovat tím, že pracoval s kopií klíče, ne s původním klíčem.

you_are_a_pirate

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #58 kdy: 02. 08. 2016, 15:43:06 »
Nezklamal :)

Sten

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #59 kdy: 02. 08. 2016, 15:43:29 »
Nepřišlo. To jednoduché označení se používalo už dávno před tím.

Citation needed.

To, že je něco kopie, neznamená, že to není cizí majetek nebo věc. Když si někdo udělá duplikát vašeho klíče a s jeho pomocí vás vykrade, taky se nebude obhajovat tím, že pracoval s kopií klíče, ne s původním klíčem.

Nesmyslný argument. On se bude obhajovat, protože vás vykradl, ne protože zkopírovat váš klíč. Pokud jenom zkopíruje váš klíč a nevykrade vás, tak ho nikdo žalovat nebude.