Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře

Develman

Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« kdy: 31. 07. 2016, 09:37:25 »
Už nějakou dobu mám v hlavě nápad na vlastní hru, ale je absolutně nemožné vytvořit sám všechny textury, modely, animace.... Chtěl bych tyto věci použít z jiné hry, ale nechci mít problémy se zákonem. Pokud bych udělal nějaký program, který by "vyexportoval" všechny potřebné assety z dané hry (uživatel by zadal cestu k adresáři ze hrou) a uživatel by byl ten, kdo ten program spouští a pak na správné místo získané assety nakopíruje, tak by to mohlo být ok ne? Ve vlastní aplikaci bych se všude vyvaroval přímého použití konkrétního assetu, ale vždycky by se používala hodnota nějakého klíče.

Např. místo abych přímo nahrával texturu abc, tak bych nejdřív šáhl do nějakého souboru pod klíčem třeba 001 a hodnota by byl název souboru s texturou. Takže jakoby ta hra by fungovala i s úplně jinýma assetama, ale vlastně je to jen kvůli tomu, abych se nikde v kódu explicitně nezmiňoval konkrétní "kradený" asset.
« Poslední změna: 01. 08. 2016, 11:19:49 od Petr Krčmář »


Kit

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #1 kdy: 31. 07. 2016, 10:08:12 »
Podle mne je mnohem lepší primitivní design, ale vlastní. I kdyby to měl být jen bílý obdélník s nápisem. Však on se časem najde někdo, kdo to předělá na něco lepšího.

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #2 kdy: 31. 07. 2016, 10:10:01 »
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Když někdo v tramvaji vyvolá tlačenici, náhodou se mu při ní objeví v ruce cizí peněženka, tak ji rychle dá pryč, aby nebyl obviněn z krádeže, a na konci řetězu má někdo v ruce cizí peněženku, a vůbec netuší, jak se mu do ruky dostala, taky budou všichni tvrdit, že oni nic, jak jsem mohl krást, když nic nemám, a ten poslední, že sice má v ruce peněženku, ale jak mohl krást když majitele té peněženky vůbec neviděl a jestli majitel tvrdí, že se mu ztratila v tlačenici v tramvaji, tak je to jasné, protože já jsem v tramvaji vůbec nebyl... A stejně je to krádež. Protože nezáleží na konkrétním provedení, záleží na úmyslu a na výsledku.

pravnik

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #3 kdy: 31. 07. 2016, 10:22:05 »
Kopírování ale není krádež. Takže peněženky jsou úplně mimo. Prostě zkopíruje cizí práci a je zbytečné to nějak schovávat. Není to nic špatného, jen se může ozvat vlastník té práce a může mu to vadit.

tm

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #4 kdy: 31. 07. 2016, 11:43:52 »
Free textúr je na nete hromada, skúste tie. Podivným konštrukciám s kopírovaním textúr na strane užívateľa by som sa radšej vyhol, legálne je to všelijaké a neviete, či používateľ dotyčnú hru bude mať. Výnimkou sú prípady, kedy robíte remake binárok nejakej hry, tam sa takýto postup (kto to chce spustiť, musí mať originál súbory) používa celkom bežne.


Tany

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #5 kdy: 31. 07. 2016, 11:55:23 »
Unity má asset store, tam si můžete stáhnout, koupit mraky už hotového. Jsou tam i k dispozici nástroje, jako je speedtree, ten byl myslím za 10 dolarů na měsíc.

Trupik


Nobody (ten falesnej)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #7 kdy: 31. 07. 2016, 14:47:33 »
Zjevne to mozne je, viz. remaky jako Open Xcom nebo Dune Legacy. Nevim, jake nazvy se objevuji ve zdrojovych kodech, ale ty hry pracuji primo s datovymi soubory puvodnich komercnich her. Nicmene nejsou a nemohou byt s temito soubory distribuovane, ty si musi hrac obstarat sam, bud tak, ze hru ukradne na torrentech, nebo si ji proste koupi.

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #8 kdy: 31. 07. 2016, 14:50:23 »
Ukradne na torrentech? To jako veme celý torrentový server domů?

Ja

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #9 kdy: 31. 07. 2016, 17:14:39 »
Javamane, jenom lopatám jako ty nedochází, jak to bylo myšlené, tedy pro lopaty jako ty. Hra bude ukradená za využití P2P sítě, stačí? Nebo to chceš víc lopaťácky?

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #10 kdy: 31. 07. 2016, 17:18:29 »
Hra nejde ukradnout jinak, než jít do obchodu a vzít ji. Nejde krást hry po internetu, aniž bys je fyzicky získal. Ale to asi lopaty moc nechápou, co?

Ja

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #11 kdy: 31. 07. 2016, 17:28:24 »
Lopata jako ty nepochopí, že vývoj hry stojí nějaké úsilí a že se nejedná jen o lepení kódu v přiblblé Javě. Když tu hru stáhneš, aniž bys ji zaplatil, tak si ji ukradnul, kéž by ti někdo vyfouknul nějaký tvůj program a pak by ti řekl nějaké alibistické kecy o tom, že to není krádež, protože ti program vlastně zůstal. Nečekám, že to pochopíš, to musíš prvně dospět, což se lopatám moc nestává.

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #12 kdy: 31. 07. 2016, 17:33:31 »
Jenom lopaty míchají jabka s hruškama a přidávají emoce na podpoření faktů. Úsilí s tím nijak nesouvisí. Ani jestli je to nějaké lepení. Ani jestli je to v nejlepším jazyce na světě - Javě. Pokud se krade, tak jedna věc mění vlastníka. Neni to tak složitý. Nebo ty vždy kradeš Linux, když si jdeš pro novou distribuci? :D Lopatou se rodíš, takže opravdu už tak zůstaneš. Ale to nevadí, alespoň máš hromadu kámošů a budeš oblíbený ;)

Ja

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #13 kdy: 31. 07. 2016, 17:41:22 »
Jenom lopata jako ty nevidí rozdíl mezí stažením distribuce Linuxu a stažením hry, u které výrobce požaduje zaplacení.

Java a nejlepší programovací jazyk? :D:D:D Nejlepší programovací jazyk by mi dovolil vyvíjet naprosto vše, což je samozřejmě trochu nesplnitelné, ale to lopatám jako ty nikdy nedojde.

Čekám další lopaťáckou argumentaci.

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #14 kdy: 31. 07. 2016, 17:44:56 »
Pokaždý to jde jiným potrubím a v případě placeného jim to i mizí ze skladů. ROFL.

Jakože když jsi lopata, tak ten jazyk by to uměl napsat za tebe? To ani Java nezvládne, sorry.

Tak snad se nějaké další lopaty připojí, ať tu nejsi sám.