Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře

develman

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #30 kdy: 31. 07. 2016, 20:55:26 »
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Nemyslel spíš tazatel případ, že uživatel má hru koupenou a on dodá jen aplikaci, která použije artwork ze zakoupené hry?

Tu hru není nutné kupovat. Jedná se o mmorpg free to play. Jde o to, že bych použil assety z té hry (příšery, textury a možná nějaké statické meshe jako domy apod..). Ta hra by byl defakto takový rework v novějším enginu.


javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #31 kdy: 31. 07. 2016, 21:01:02 »
To je normální. Nevím, co se ti na tom nezdá. Maximálně se někdo ozve, že to nechce. A ty se na něj můžeš jen vykašlat :D Nesmíš vyměknout při prvních výhružkách!

ByCzech

  • *****
  • 1 870
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #32 kdy: 31. 07. 2016, 21:17:05 »
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Nemyslel spíš tazatel případ, že uživatel má hru koupenou a on dodá jen aplikaci, která použije artwork ze zakoupené hry?

Tu hru není nutné kupovat. Jedná se o mmorpg free to play. Jde o to, že bych použil assety z té hry (příšery, textury a možná nějaké statické meshe jako domy apod..). Ta hra by byl defakto takový rework v novějším enginu.

Princip je stejný. Legálně získaná licence...

tm

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #33 kdy: 01. 08. 2016, 11:59:49 »
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Nemyslel spíš tazatel případ, že uživatel má hru koupenou a on dodá jen aplikaci, která použije artwork ze zakoupené hry?

Tu hru není nutné kupovat. Jedná se o mmorpg free to play. Jde o to, že bych použil assety z té hry (příšery, textury a možná nějaké statické meshe jako domy apod..). Ta hra by byl defakto takový rework v novějším enginu.

Takých projektov (nový engine/binárka pre starú hru) je viacero, s tým by problém byť nemal, pokiaľ nedistribujete žiadnu časť pôvodného diela, a pokiaľ výsledok šírite len nekomerčne.

Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #34 kdy: 01. 08. 2016, 12:09:46 »
Já bych na tvém místě prostě začal a až budeš mít hotovou nějakou část, ze které bude jasné, že to myslíš vážně, tak bych se spojil s původními autory. Jestli je to něco staršího a free to play, budou mít radost, že to někoho zajímá a třeba ti poskytnou víc materiálů, než si umíš představit.


Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
« Odpověď #35 kdy: 01. 08. 2016, 13:18:26 »
pokiaľ výsledok šírite len nekomerčne.
Autorské právo nerozlišuje komerční nebo nekomerční šíření. Pro jakékoli šíření musíte mít licenci.

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #36 kdy: 01. 08. 2016, 13:59:21 »
Určitě ne, chtěl to jen zkopírovat. To je jako by někdo okopíroval tvou diplomku. Tobě by zůstala, takže by ti to nevadilo.
Když přijdu do trafiky a "jen si okopíruju" celý obsah časopisu, který následně vylepím někde na webu ke stažení, můžu počítat s problémama, dělám totiž něco, co nemám. A to i v případě deníku Metro, kterej se rozdává zadarmo.

Když si ale ten časopis koupím, články z něj vystříhám a dám si je doma do folie a pořadače, tak je vše v pořádku. A to je to, co chce dělat původní tazatel. On jen dodá folii a pořadač. Články si musí obstarat každý sám.

A jsme zpět u kopírování - někdo si časopis koupí (hru, která obsahuje správné soubory, obstará legálně), někdo si ho zkopíruje (hru sežene nelegálně - třeba torrent, fileshare server nebo si půjčí originální nosič od kámoše). Kde ale vezme články, to tvůrce folie a pořadače absolutně nezajímá.

V reakci na původní příspěvek - podle mě (nejsem žádnej právník), když ke svý práci nedodáš nic licencovanýho (tj. ani jeden soubor z původní hry), jsi ok. Když napíšeš, že ke spuštění programu je potřeba dodat soubory z původní hry (nejlépe ji ani nejmenovat), tak je to v pohodě.

Pokud chceš fundovanou odpověď, obrať se na tým OpenTTD. Ta hra jela mnoho let jen s původníma souborama z TTD (dokud nevznikly vlastní).

crown

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #37 kdy: 01. 08. 2016, 15:47:26 »
Rozlisujte nelegalni != neeticke

Zkopirovat data z komercni hry je neeticke i nelegalni
Pouzit postup, kdy si to zkopiruje uzivatel ne neeticke, ale legalni

Mimochodem rozlisujte take kradez a neopravnene uziti dila. Je to neco jineho, i kdyz nelegalni je oboje.

Sten

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #38 kdy: 01. 08. 2016, 16:00:15 »
Zkopirovat data z komercni hry je neeticke i nelegalni

A ještě jeden příklad: OpenTTD začalo, když Transport Tycoon Deluxe byl starý osm let a alespoň čtyři byl abandonware. V tom případě IMO bylo kopírování dat eticky v pořádku, ale pořád to bylo nelegální.

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #39 kdy: 01. 08. 2016, 17:44:25 »
Když si ale ten časopis koupím, články z něj vystříhám a dám si je doma do folie a pořadače, tak je vše v pořádku. A to je to, co chce dělat původní tazatel. On jen dodá folii a pořadač. Články si musí obstarat každý sám.
Nikoli. Autor chtěl napsat program, který z původní hry vykrade objekty, uloží je v přesně daném formátu, a jiný jeho program bude přesně s tímhle formátem vyexportovaným z té jedné konkrétní hry fungovat a nebude fungovat s ničím jiným. To je něco dost jiného a je evidentní, že bez té původní hry by to celé nefungovalo.

javaman (ten nejlepší)

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #40 kdy: 01. 08. 2016, 18:42:03 »
Nic vykrást nechtěl. Chtěl jen cizí objekty zkopírovat a použít ve své hře.

m

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #41 kdy: 01. 08. 2016, 23:13:31 »
Nic vykrást nechtěl. Chtěl jen cizí objekty zkopírovat a použít ve své hře.

a tomu se rika jak ? vypujcit ?

Sten

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #42 kdy: 01. 08. 2016, 23:39:04 »
a tomu se rika jak ? vypujcit ?

Tomu se říká porušit autorské právo či použít bez svolení autora. Protože to není ani krádež ani půjčka (v obou případech by totiž autor neměl to, co jste ukradl/půjčil si), ale porušení monopolu daného zákonem.

iviak

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #43 kdy: 02. 08. 2016, 07:27:49 »
all: vykaslite sa na to
tazatel: myslim ze najlepsia cesta bude zeptat se vyvojaru te hry, jestli jim to nevadi. Budes to mit oficialne povoleno/zamitnuto a pak s tim muzes dal pracovat. Pokud ti to zamitnou nevidim mocvelkej problem v tom sehnat nejakeho grafika, co ti to nacmara. Kto by predse nechtel stat pri zrodunejake hry?

Ps: redakce, admini vyhodte tu otazku :nastroj na kopani hliny.kdyz ctu diskuze tak ctu jen - lopata lopata lopata lopata lopaty lopatou lopatu s lopatami... a pak ta otazka... to by jednomu praskli lopaty

Ondras

Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« Odpověď #44 kdy: 02. 08. 2016, 07:47:25 »
1. Ja osobne bych radil pouzit free volne dostupne modely/textury pro zacatek a az to nebude stacit, tak se nad tim znovu zamyslet..

2. Na druhou stranu vsechny success story sacaly nejakou obri kradezi napr. seznam.cz, apple, microsoft, facebook. Zacinat legalne je drahe, nejlepsi je na zacatku neco ukrast a kdyz jste uspesny, tak se zacnete soudit, coz je ve vysledku drazsi, ale bez te kradeze byste se uspesnymi nestali.