Že se neuživí nic, co není zadarmo s reklamou je nesmysl. Boom tohoto modelu opadá, protože není moc dobře schopný zaplatit, navíc lidé se učí reklamy blokovat/ignorovat. Setrvačnost tohoto modelu je dána zejména neznalostí zadavatelů reklam.
Spoustu obsahu si lze koupit elektronicky, bohužel v podobě chráněného nesmyslu, který z části odrazuje od koupě gramotnou veřejnost. Jak jsem psal výše, stejně se to dostane prakticky okamžitě ven, takže zákazník platí v produktu ochranu, která je k ničemu. Zde zase hraje hlavní roli myšlení vydavatelů, kteří mají stejně naivní představy jako původní tazatel tohoto vlákna.
Ukázkou moderního myšlení je třeba GOG, kdyby byla pravda co nám vnucují velcí myslitelé vydavatelů, tak by ten projekt musel dávno umřít a prakticky nic neprodat. Steam s jejich DRM jde cestou, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, na odstranění jejich DRM by se snad dal napsat i tool, ale to vydavatelům nevadí, protože to má DRM a nikdo to neukradne. Naopak by to chtělo naučit vydavatele používat thepiratebay, aby viděli za jak dlouho se jejich produkt, na jehož ochranu investovali X dolarů, dostal ven bez jejich neprolomitelných ochran.
Snad si na to napíšu projekt, budu hledat nový obsah,sw a sledovat warez scénu, aby se dalo určit, jak dlouho trvalo, než se to objevilo na warezu.
Časem jim třeba dojde, že těma ochranama platící zákazníky obtěžují a motivují je si to pořídit jinde, kolikrát z důvodu, že jejich peníze nechtějí, protože pro jejich lokalitu je to nedostupné.