Tak můj pohled.
OS byl dodán s notebookem a je nutný k jeho provozu. Zařízení se po opravě nechová jak by měl. Takže je něco špatně.
Kdyby se mi podařilo zjistit tuto závadu už při přebírání věci z reklamace, věc bych nepřebral a druhý den bych jim předal dopis
"nesouhlas se způsobem vyřízením reklamace"
kde bych popsal celou událost tak jak ji vidím (jak se reklamovaná vada stala, v jakém stavu se mi snaží prodejce reklamovanou věc vrátit). Dále bych jim v tom dopise připomněl že na vyřízení reklamace mají ze zákona 30 dnů, pokud se jim to v této lhůtě nepodaří obrátím se na ČOI se stížností. Pakliže ještě nevypršela tato doba, upřesnil bych, že se dostavím po uplynutí 30denní lhůty a pokud stále bude věc ve stavu, který neodpovídá vlastnostem notebooku bez vad (v tomto případě například zřetelně pomaleji fungující zařízení než bylo v době koupě), pak očekávám vrácení peněz, protože je vada neodstranitelná. Pokud se nepodaří reklamaci vyřídit ke spokojenosti obou stran, informuji o tom COI a nechám si vypracovat znalecký posudek podle výsledku znaleckého posudku pak celou věc spolu s vyčíslením nákladů předám k vyřízení svému právníkovi, který jistě pomůže náš spor ohledně vyřízení reklamace vyřešit, doufám že ke spokojenosti obou stran.
Pakliže ta doba 30dnů vypršela, dal bych jim ještě pár dnů (pak budu vyžadovat vrácení reklamovaného zboží, ať je v jakémkoliv stavu), to bych v dopise prezentoval jako poslední vstřícný krok, aby věděli, že jsem na ně hodný, i když dle zákona bych nemusel
Můžu Vám říct, že v naprosté většině případů jim takový dopis změní pohled na ten problém... Prodejce co se snaží obalamutit spotřebitele nesnáším, protože oni oproti spotřebitelům mají několik výhod:
1. člověk co jde reklamovat věc si připadá už sám o sobě jako hlupák (hlupák že koupil šmejd, jestli s tím sám něco neprovedl a podobně) ... toho umí "reklamační osůbka" náležitě zneužít
2. podstatě jsou to často lidi, který zákony, normy, návody nezajímají, ani je nikdy nečetli protože z jejich pohledu jde o to "pravdu má ten, kdo má větší výdrž a fantazii", na každý Váš argument jsou schopni vymyslet z hlavy nějaké znění zákona, nebo normu nebo cokoliv co zní dostatečně věrohodně a je alespoň minimální šance že uspěje.
už jsem byl svědkem mnoha "zajímavých" vyjádření stylu:
---- Však vidíte že je to namontovaný křivě, že to není rovnoběžné -> "to já nemůžu posoudit, k tomu se musí vyjádřit na centrále"
---- Jo pane Vy jste to rozbalil a teprve pak zjistil, že to nefunguje? Tak to nemůžete vrátit na nějaký rozpor s kupní smlouvou, musíte to reklamovat.
---- "Ukažte mi že ten počítač po reklamaci funguje, hele on se seknul" -> "Ten počítač se seknul, protože technik připojil myš až za běhu, což je v rozporu s vyhláškou 50 o zacházení s elektrickými zařízeními"
To jsou "diskuse" se kterými jsem se při reklamacích opravdu setkal (osobně jsem byl přítomen).