Záruka na systém koupený s počítačem

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #45 kdy: 07. 04. 2015, 18:34:18 »
A pak bych mohl jedině poradit navštívit jiný servis, a tam ať udělají diagnostiku neinvazivní metodou. Ono zjistit zda je HDD ok či nikoliv, a či není zmrvený BIOS či instalace je velmi jednoduché.

Takový postoj mi přijde docela extrémní. Ty tazatelce v podstatě doporučuješ, aby se vzdala záruky a práv, které jí vyplývají z občanského zákoníka.

Protože ten případ je jednoznačný: po reklamaci je notebook nefunkční.
Filip Jirsák: "Úplně stejně se ale jedná o podvod, když uživatel zamlčí provozovateli webu, že blokuje reklamu."


nobody

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #46 kdy: 07. 04. 2015, 19:35:53 »
presne, neni mozna aby se vyhnulo z trestu vazaneho prodeje tim ze windows jsou soucasti notebooku a zaroven aby se pri reklamaci tvrdilo ze windows jsou os a reklamace jde mimo....

jakmile se z uznane reklamace vadneho HDD vratil notebook v jinem stavu nez byl pri koupi je to jednoznacne problem prodejce/servisu

rozhodne jim to omlatit o hlavu, zadat vraceni penez, a koupit notebook jinde, jina moznost neni...


Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #47 kdy: 08. 04. 2015, 16:50:33 »
Cece, ty mas ve vocich poradne nasrano ze? Je tu naprosto jasne napsano, ze vratili NB s novym diskem ale v nefunkcnim stavu. Tudiz reklamaci zcela zjevne uznali. Reklamaci nelze neuznat expost a pripadne neuznani narozdil od uznani musi byt zduvodneno.
A tedy se vrátíme k otázce (pominu tvé neslušné vyjadřování) jaký to byl laptop, s jakým OS byl původně prodán ?
Byla tedy po návratu z reklamace na laptopu opět preinstalace OS ?

Takže otázkou je - a to se prodejce NEZASTÁVÁM ani náhodou - jaký byl předchozí funkční stav ?

Nemluve o tom, soudy v podobnych pripadech v 90% rozhoduji ve prospech zakaznika, a nazor prodejce je ve vetsine pripadu ani nezajima, protoze jde prevazne o tzv bagatelni spory.
Jistě, dle tebe soud rozhoduje vždy ve prospěch zákazníka a názor prodejce je nezajímá.
Aby jsi se nedivil.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #48 kdy: 08. 04. 2015, 16:56:04 »
A pak bych mohl jedině poradit navštívit jiný servis, a tam ať udělají diagnostiku neinvazivní metodou. Ono zjistit zda je HDD ok či nikoliv, a či není zmrvený BIOS či instalace je velmi jednoduché.

Takový postoj mi přijde docela extrémní. Ty tazatelce v podstatě doporučuješ, aby se vzdala záruky a práv, které jí vyplývají z občanského zákoníka.

Protože ten případ je jednoznačný: po reklamaci je notebook nefunkční.
Nic takového ji nedoporučuji.
Naopak, ať na svých právech trváš. Ale potřebuješ-li mít v ruce pádnější argumenty (tedy pokud nejsi majitel nějaké to 9mm zbraně) pak máš jen dvě možnosti.
1. necháš udělat tento argument soudního znalce za á ... kolik to stojí ?
2. zajistíš si vyjádření jiného servisu, který provede test neinvazivní metodou, a tobě dá, za relativně menší peníz než soudní znalec, do ruky písemné vyjádření co je špatně.

Pak můžeš dále postupovat dle svých práv.

Protože jsem už mnoho takových laptopů pro klienty reklamoval, věř tomu, že dokud s nimi komunikoval IT neznalý zákazník, dělali z něj BLBCE a reklamoval (a i platil)
Po té, co měl ten samý zákazník v ruce vyjádření od jiného servisu, a nebo zástupce toho servisu šel osobně reklamaci vyřídit, postoj prodejce se dramaticky změnil ve prospěch zákazníka.

Nicméně, vždy má zákazník právo využít soudní cestu. Pokud má v ruce argumenty vyhraje.
Ale žádný soudce nerozhodne ve prospěch zákazníka, když nebude mít tento v ruce argument že je v právu.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #49 kdy: 08. 04. 2015, 17:03:30 »
Protože ten případ je jednoznačný: po reklamaci je notebook nefunkční.

Vážím si tě z důvodu tvých názorů v jiných diskuzích.
Ale prosím tě, kde bereš jistotu, že je to tak jednoznačné ?

Je mi líto. Ale pokud si zákazník neudělal po koupi vlastní instalační média OS který byl při koupi preinstalován (a mimochodem je to v návodu k použití, že tak má neprodleně učinit)
má tento zákazník trochu problém.

Neboť prodejce má v tom případě právo žádat o dodání těchto instalačních médií. Neboť OS byl na původním HDD, který byl vyměněn a prodejce není povinen mít pro tento HW preinstalaci zálohovanou.

To si většina zákazníků kupující laptop s Windows neuvědomuje a nedělá. Spoléhají, že to když tak udělá při kolapsu disku (a nevíme proč vlastně byl měněn...) a výměně tohoto dílu nějak ten servis.
Tolik k problému s nefunkčním OS.
Jiná věc by byla, pokud zákazník tyto média má, a provedl po návratu svého HW ze záruční opravy reinstalaci z těchto originálních medií a PAK ten HW stále nefunguje.

Pak je to opětovná reklamace stejné vady.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---


Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #50 kdy: 08. 04. 2015, 17:08:06 »
presne, neni mozna aby se vyhnulo z trestu vazaneho prodeje tim ze windows jsou soucasti notebooku a zaroven aby se pri reklamaci tvrdilo ze windows jsou os a reklamace jde mimo....

jakmile se z uznane reklamace vadneho HDD vratil notebook v jinem stavu nez byl pri koupi je to jednoznacne problem prodejce/servisu

rozhodne jim to omlatit o hlavu, zadat vraceni penez, a koupit notebook jinde, jina moznost neni...
Rád bych s tebou souhlasil, ale nemáš zcela pravdu. Prostuduj si opravdu záruční podmínky daného laptopu.

Jak jsem psal výše. Prodejce v případě výměny HDD má právo žádat o dodání původní instalační sady, kterou jsi jako kupující měl si sám vyrobit. Že to málo kdo dělá není problém prodejce.

A stále se domnívám, že s OS Windows jsou v tomto problémy


--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Kolemjdoucí

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #51 kdy: 08. 04. 2015, 17:43:37 »
Neboť prodejce má v tom případě právo žádat o dodání těchto instalačních médií.

To sis právě vymyslel, nic takového zákazníkovi uloženo není. Autorizované servisní středisko zaručeně má technické prostředky na to uvést HDD do původního stavu jako při koupi a v případě oprávněné reklamace notebookového HDD to provede pro zákazníka bezplatně.

Sten

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #52 kdy: 08. 04. 2015, 21:29:03 »
necháš udělat tento argument soudního znalce za á ... kolik to stojí ?

Odhadem dva tisíce. Ale to je lepší se zeptat přímo toho znalce, nacenění je zdarma. Navíc náklady na znalecký posudek lze nárokovat v rámci reklamace.

zajistíš si vyjádření jiného servisu, který provede test neinvazivní metodou, a tobě dá, za relativně menší peníz než soudní znalec, do ruky písemné vyjádření co je špatně.

Což taky nebude zadarmo, pokud tam nemáte kamarády, ale na rozdíl od znaleckého posudku to nemá u soudu prakticky žádnou váhu a bude problematické náklady vymáhat zpět (protože vymáhat lze jen účelně vyložené náklady).

Nicméně, vždy má zákazník právo využít soudní cestu. Pokud má v ruce argumenty vyhraje.
Ale žádný soudce nerozhodne ve prospěch zákazníka, když nebude mít tento v ruce argument že je v právu.

Každý soud bude zákazníkovi nadržovat (§ 1812). Navíc občanskoprávní spor není trestněprávní spor, důkazní břemeno je na obou stranách a zákazníkovi klidně může stačit ten notebook předvést v soudní síni a k tomu tvrdit, že zamítnutí reklamace (které musí být zdůvodněno) je nezákonné. Soud si pak může nechat vypracovat znalecký posudek sám, pokud to uzná za nutné.

Je mi líto. Ale pokud si zákazník neudělal po koupi vlastní instalační média OS který byl při koupi preinstalován (a mimochodem je to v návodu k použití, že tak má neprodleně učinit)
má tento zákazník trochu problém.

Neboť prodejce má v tom případě právo žádat o dodání těchto instalačních médií. Neboť OS byl na původním HDD, který byl vyměněn a prodejce není povinen mít pro tento HW preinstalaci zálohovanou.

V zákoně se hovoří zcela jednoznačně o tom, že prodejce má povinnost vadu bránící běžnému užití odstranit na té konkrétní věci (§§ 2106, 2107 a 2113 OZ). Přidávání jakýchkoliv překážek je pak explicitně zakázáno a prodejce tak žádná taková média požadovat nesmí (§ 1814). Jak to prodejce opraví, je jen a pouze jeho problém, který si měl vyřešit, než to prodal. (Ve smyslu §§ 2106 a 2107 může také říct, že to neopraví či opravit nedokáže — z hlediska zákona je to totéž — ale na to může zákazník požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit.)

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #53 kdy: 08. 04. 2015, 22:39:13 »
Prodejce v případě výměny HDD má právo žádat o dodání původní instalační sady, kterou jsi jako kupující měl si sám vyrobit.

Odkud takovéto informace bereš?
Filip Jirsák: "Úplně stejně se ale jedná o podvod, když uživatel zamlčí provozovateli webu, že blokuje reklamu."

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #54 kdy: 09. 04. 2015, 09:49:47 »
Prodejce v případě výměny HDD má právo žádat o dodání původní instalační sady, kterou jsi jako kupující měl si sám vyrobit.

Odkud takovéto informace bereš?
Z příručky uživatele. Resp. návodu použití. Zkus si prostudovat toto lépe.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #55 kdy: 09. 04. 2015, 10:04:09 »
Neboť prodejce má v tom případě právo žádat o dodání těchto instalačních médií.

To sis právě vymyslel, nic takového zákazníkovi uloženo není. Autorizované servisní středisko zaručeně má technické prostředky na to uvést HDD do původního stavu jako při koupi a v případě oprávněné reklamace notebookového HDD to provede pro zákazníka bezplatně.
Jsi si jistý ? Že v návodu na použití laptopu není toto uvedeno ?

Ano autorizované servisní středisko by mělo mít prostředky pro nahrání preinstalace na nový HDD.
Má-li pro každý konkrétní model nevím. Ne jednou se po reklamaci a výměně HDD z autorizovaného střediska vrací laptop s jinou preinstalací.

V podstatě je nám to ale jedno. Před odesláním laptopu na reklamaci, je-li HDD čitelný, děláme image celého disku. A stejně vracíme na nový HDD původní data, vč. recovery.

Stále však se tady hádáme v podstatě o blbosti. Původní tazatel zde nenapsal co to je za laptop, a s jakým OS byl dodán. A ani kde to reklamuje...

Zažil jsem reklamaci laptopu, který byl koupený s FreeDosem, zdechl tam HDD, a zákazník trval na instalaci Windows, protože to tam měl.... taky tvrdil, že to chce původním stavu. Ty Windows mu instaloval jeho "kamarád", který to přes nás kupoval.
Mělo to podobné problémy, sice jsme to vyřešili, ale hodně jsme zvažovali, zda máme reklamaci uznat.

Pokud se někdo domnívá, že hájím daného prodejce, tak nikoliv. Mám na ně v tomto velmi negativní názor.
Mnoho prodejců hledá kličky JAK reklamaci neuznat. A nebo JAK na reklamaci vydělat. Avšak znám i zákazníky, kteří ví, že závada nevznikla výrobní vadou, nýbrž jejich nesprávnou činností a stejně chtějí reklamaci uznat.

Otázkou ještě je, ZDA vůbec byl fyzicky HDD vyměněn. Zda tam JE jiný HDD, než ten původní.
Že to napíše prodejce/servis na nějaký reklamační protokol kde nejsou napsány S/N původního a nového HDD, nemusí NIC znamenat.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #56 kdy: 09. 04. 2015, 10:22:03 »
Odhadem dva tisíce. Ale to je lepší se zeptat přímo toho znalce, nacenění je zdarma. Navíc náklady na znalecký posudek lze nárokovat v rámci reklamace.
Jistě, veškeré náklady lze nárokovat soudně. V rámci reklamace ti prodejce takové náklady neuzná a neproplatí.

zajistíš si vyjádření jiného servisu, který provede test neinvazivní metodou, a tobě dá, za relativně menší peníz než soudní znalec, do ruky písemné vyjádření co je špatně.

Což taky nebude zadarmo, pokud tam nemáte kamarády, ale na rozdíl od znaleckého posudku to nemá u soudu prakticky žádnou váhu a bude problematické náklady vymáhat zpět (protože vymáhat lze jen účelně vyložené náklady).
SIce u soudu to nemá váhu znaleckého posudku, avšak cena nějakých 350-400Kč není až tolik. A náklady jsou to účelně vynaloženy, neboť se jedná o zjištění stavu.

A také máš následně jistotu, že ty máš pravdu, a znalec ti to pak kulatým razítkem potvrdí. Je to na každém jak se rozhodne postupovat.

Každý soud bude zákazníkovi nadržovat (§ 1812). Navíc občanskoprávní spor není trestněprávní spor, důkazní břemeno je na obou stranách a zákazníkovi klidně může stačit ten notebook předvést v soudní síni a k tomu tvrdit, že zamítnutí reklamace (které musí být zdůvodněno) je nezákonné. Soud si pak může nechat vypracovat znalecký posudek sám, pokud to uzná za nutné.
Ano soud může, a i dělá to, nechat vypracovat svůj znalecký posudek, neboť tento bude třetí v řade. Protože pokud ty jako zákazník si posudek necháš udělat, stejné právo bude mít i prodejce a udělá to (pak jsou to dvojnásobné náklady), a protože posudek prodejce bude jiný (opačný) než tvůj jako zákazníka, pak soud nemá jinou možnost, než nechat zpracovat ještě jeden.... náklady pak platí ten co prohraje.

Nevím, kde jsi vzal, že zákazníkovi stačí předvést nefunkčnost laptopu v soudní síni. To jsi viděl v americkém filmu ne ?
Soud nebude na nějaké předvádění reflektovat. Už jen z toho principu, že soudce není IT odborník, a neumí posoudit, jestli je to v pořádku či nikoliv. Bude požadovat vždy papír s kulatým razítkem znalce.


V zákoně se hovoří zcela jednoznačně o tom, že prodejce má povinnost vadu bránící běžnému užití odstranit na té konkrétní věci (§§ 2106, 2107 a 2113 OZ). Přidávání jakýchkoliv překážek je pak explicitně zakázáno a prodejce tak žádná taková média požadovat nesmí (§ 1814). Jak to prodejce opraví, je jen a pouze jeho problém, který si měl vyřešit, než to prodal. (Ve smyslu §§ 2106 a 2107 může také říct, že to neopraví či opravit nedokáže — z hlediska zákona je to totéž — ale na to může zákazník požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit.)
Ano tak zní zákon.
Vrátím se k otázce. Ví tady někdo co to je za laptop ? kde byl koupen ? a s jakým OS byl zakoupen ?
NE

Pak tady pouze polemizujeme v teoretické rovině. CO by mělo jak by mělo.

Záruka na OS Windows je tak problematická, že od ní dává i M$ ruce pryč a říká OEM.... řešte si to s prodejcem.

Byl-li vyměněn HDD, ptám se, stalo se tak skutečně ?
Pokud ano a je uvedeno v protokoli S/N původního a nového HDD pak reklamovat lze tento HDD
Pokud byla nahraná preinstalace a tedy na novém HDD se provedla nová instalace OS z této preinstalace a není takto nainstalovaný funkční OS pak musíte reklamovat práci tomu kdo to instaloval.
Prodejce ručí pouze za dodání preinstalace OS, tedy že půjde spustit tuto preinstlaci, NIC VÍC 

Jestli je pak nainstalovaný OS funkční ze záležitost toho kdo tuto instalaci provedl.

Trochu se lehce mýlíte. CO je to funkčnost po prodeji. A v jakém stavu se považuje prodaný laptop ZA funkční při prodeji.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #57 kdy: 09. 04. 2015, 11:30:22 »
Tak můj pohled.
OS byl dodán s notebookem a je nutný k jeho provozu. Zařízení se po opravě nechová jak by měl. Takže je něco špatně.
Kdyby se mi podařilo zjistit tuto závadu už při přebírání věci z reklamace, věc bych nepřebral a druhý den bych jim předal dopis
   "nesouhlas se způsobem vyřízením reklamace"

kde bych popsal celou událost tak jak ji vidím (jak se reklamovaná vada stala, v jakém stavu se mi snaží prodejce reklamovanou věc vrátit). Dále bych jim v tom dopise připomněl že na vyřízení reklamace mají ze zákona 30 dnů, pokud se jim to v této lhůtě nepodaří obrátím se na ČOI se stížností. Pakliže ještě nevypršela tato doba, upřesnil bych, že se dostavím po uplynutí 30denní lhůty a pokud stále bude věc ve stavu, který neodpovídá vlastnostem notebooku bez vad (v tomto případě například zřetelně pomaleji fungující zařízení než bylo v době koupě), pak očekávám vrácení peněz, protože je vada neodstranitelná. Pokud se nepodaří reklamaci vyřídit ke spokojenosti obou stran, informuji o tom COI a nechám si vypracovat znalecký posudek podle výsledku znaleckého posudku pak celou věc spolu s vyčíslením nákladů předám k vyřízení svému právníkovi, který jistě pomůže náš spor ohledně vyřízení reklamace vyřešit, doufám že ke spokojenosti obou stran.


Pakliže ta doba 30dnů vypršela, dal bych jim ještě pár dnů (pak budu vyžadovat vrácení reklamovaného zboží, ať je v jakémkoliv stavu),  to bych v dopise prezentoval jako poslední vstřícný krok, aby věděli, že jsem na ně hodný, i když dle zákona bych nemusel :)

Můžu Vám říct, že v naprosté většině případů jim takový dopis změní pohled na ten problém... Prodejce co se snaží obalamutit spotřebitele nesnáším, protože oni oproti spotřebitelům mají několik výhod:

1. člověk co jde reklamovat věc si připadá už sám o sobě jako hlupák (hlupák že koupil šmejd, jestli s tím sám něco neprovedl a podobně) ... toho umí  "reklamační osůbka" náležitě zneužít

2.  podstatě jsou to často lidi, který zákony, normy, návody nezajímají, ani je nikdy nečetli protože z jejich pohledu jde o to "pravdu má ten, kdo má větší výdrž a fantazii", na každý Váš argument jsou schopni vymyslet z hlavy nějaké znění zákona, nebo normu nebo cokoliv co zní dostatečně věrohodně a je alespoň minimální šance že uspěje.

už jsem byl svědkem mnoha "zajímavých" vyjádření stylu:
----  Však vidíte že je to namontovaný křivě, že to není rovnoběžné -> "to já nemůžu posoudit, k tomu se musí vyjádřit na centrále"
----  Jo pane Vy jste to rozbalil a teprve pak zjistil, že to nefunguje? Tak to nemůžete vrátit na nějaký rozpor s kupní smlouvou, musíte to reklamovat.
---- "Ukažte mi že ten počítač po reklamaci funguje, hele on se seknul" ->  "Ten počítač se seknul, protože technik připojil myš až za běhu, což je v rozporu s vyhláškou 50 o zacházení s elektrickými zařízeními"

To jsou "diskuse" se kterými jsem se při reklamacích opravdu setkal (osobně jsem byl přítomen).

Re:Záruka na systém koupený s počítačem
« Odpověď #58 kdy: 09. 04. 2015, 11:35:41 »
Jo a ještě jsem zapomněl o třech dalších výhodách jaké mají proti reklamujícímu:
3. mají zkušenosti s reklamacemi a s tím "co na lidi zabírá"
4. většinou rozumněj oblasti reklamovaného zboží lépe než reklamující
5. vědí že vše co behem jednání s vámi řeknou je jenom tlachání... zkuste je přesvědčit ať to co říkají podepíšou :)

Kolemjdoucí

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #59 kdy: 09. 04. 2015, 11:59:59 »
Jsi si jistý ? Že v návodu na použití laptopu není toto uvedeno ?

V návodu může být doporučení na vytvoření image, ale ne povinnost dodat image na záruční reklamaci.
Na doporučení na vytvoření image v návodu k použití se můžete odkázat když budete účtovat 600,- Kč za nakopírování preinstalace šťouralovi co si smazal partition, ale ne při reklamaci.