Záruka na systém koupený s počítačem

Nuna

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #15 kdy: 03. 04. 2015, 22:40:45 »
Na nainstalovaný sw nikdo záruku nedá. Jak by taky mohl? Zajímalo by mě kdo z místích chytráků by dal záruku na sw a pak přešil že si tam někdo něco nainstaloval a os poškodil. Kupeb bude tvrdit že s tim nic nedělal a prodejce by to měl zdarma přeinstalovat? To asi ne.

Co bych doporučil je obnovit os z partition pro obnovené který by tam po výměně hddm ěla být (jestli byla v době koupě) a pak poslat na reklamaci znovu s popisem že obnovení do továrního stavu nepomohlo. A to zdůraznit.

Už je to po 2. co mi počítač dali do továrního nastavení a přeinstalovali SW i přes zdůraznění, že to nepomohlo mi tvrdí, že to není jejich věc, že mi nejde OS... Hážou to jeden na druhýho..


nobody

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #16 kdy: 03. 04. 2015, 22:47:39 »
dej jim to znovu a kdyz potreti udelaj tovarni obnovu a pocitac se bude chovat stejne divne, tedy urcite ne jako kdyz byl prvne po koupi zapnut, zadej odstoupeni od smlouvy a vraceni penez, a kup jinou znacku, nebo u jineho prodejce (pokud servis resis s prodejcem)... btw: co je to za notas ?

Nuna

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #17 kdy: 03. 04. 2015, 23:04:11 »
dej jim to znovu a kdyz potreti udelaj tovarni obnovu a pocitac se bude chovat stejne divne, tedy urcite ne jako kdyz byl prvne po koupi zapnut, zadej odstoupeni od smlouvy a vraceni penez, a kup jinou znacku, nebo u jineho prodejce (pokud servis resis s prodejcem)... btw: co je to za notas ?

Toshiba Satellite L850 1HN nikdy jsem s ní neměla problém, šla krásně.. Až do chvíle než odešel HDD a od té doby je pořád v servise :(

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #18 kdy: 03. 04. 2015, 23:04:38 »
No jo no, tohle je ten problém reklamací elektroniky. Proto říkám, že nemá cenu kupovat drahé věci protože to pak člověka jen mrzí.

Nicméně jestli to dělá pořát a hnet tak ho dej na pobočce a pokud možno si ho nech ještě před převzetím pustit abys viděl a když to bude dělat tak nepřevzít a poslat zpátky.

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #19 kdy: 03. 04. 2015, 23:07:10 »
Toshiba Satellite L850 1HN nikdy jsem s ní neměla problém, šla krásně.. Až do chvíle než odešel HDD a od té doby je pořád v servise :(
A dali ti tam novej disk? Co říká smart a testy disku (od výrobce a rychlosti)? Tohle někdy dělají disky - možná si někde půjčit jinej, jen pro test kde je zakopanej pes.


Nuna

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #20 kdy: 03. 04. 2015, 23:08:56 »
No jo no, tohle je ten problém reklamací elektroniky. Proto říkám, že nemá cenu kupovat drahé věci protože to pak člověka jen mrzí.

Nicméně jestli to dělá pořát a hnet tak ho dej na pobočce a pokud možno si ho nech ještě před převzetím pustit abys viděl a když to bude dělat tak nepřevzít a poslat zpátky.

Jako nebyl nejdraždí... Stál okolo 12 000 Kč. Ale jako abych si za rok a půl kupovala novej, tak na to fakt nemám.. no jo to ho nechám poslat zpátky a zase mi řeknou že mi přeinstalujou OS za 600 Kč.. No sehnala jsem si právničku, co je ochotná tam semnou zajet, tak uvidíme.. Ale zjevně se jedná o neodtranitelnou závadu..

Sten

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #21 kdy: 03. 04. 2015, 23:10:27 »
Na nainstalovaný sw nikdo záruku nedá. Jak by taky mohl? Zajímalo by mě kdo z místích chytráků by dal záruku na sw a pak přešil že si tam někdo něco nainstaloval a os poškodil. Kupeb bude tvrdit že s tim nic nedělal a prodejce by to měl zdarma přeinstalovat? To asi ne.

U téhle záruky si ale nemůžete rozhodnout, jestli ji chcete dávat nebo ne. Tahle záruka plyne přímo ze zákona a nejde omezit, takže máte dvě možnosti: buď ji poskytnout, nebo vůbec neprodávat. Pokud si to kupec poškodil a vy to můžete prokázat, tak mu klidně reklamaci odmítněte. Jinak máte smůlu, zákon nadržuje spotřebiteli, takže vám nezbude, než to skousnout a prostě to přeinstalovat.

Btw. jeden naprosto marginální náklad za přeinstalaci, kterou uděláte i nad rámec záruky, vám snadno může vynést několik budoucích nákupů toho spotřebitele či jeho přátel, které to pokryjí. Když ho nase*ete, tak půjde jinam, konkurence je spousta.

Nuna

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #22 kdy: 03. 04. 2015, 23:11:40 »
Toshiba Satellite L850 1HN nikdy jsem s ní neměla problém, šla krásně.. Až do chvíle než odešel HDD a od té doby je pořád v servise :(
A dali ti tam novej disk? Co říká smart a testy disku (od výrobce a rychlosti)? Tohle někdy dělají disky - možná si někde půjčit jinej, jen pro test kde je zakopanej pes.

To nepoznám jestli mi tam dali novej, v papírech ze servisu je napsaný že byl vyměněnej HDD a sériový číslo nic víc..

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #23 kdy: 03. 04. 2015, 23:14:33 »
Vytvorit zakonne podminky, aby to slo vratit a hned vratit. Jak tu uz nekdo psal, kdyz neuspeji potreti, muzete to vratit a poridite si novy, o rok a pul mladsi.

Sten

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #24 kdy: 04. 04. 2015, 01:08:42 »
Vytvorit zakonne podminky, aby to slo vratit a hned vratit. Jak tu uz nekdo psal, kdyz neuspeji potreti, muzete to vratit a poridite si novy, o rok a pul mladsi.

Není potřeba ani dělat tři reklamace:

Citace
[§ 2106 odst. 2] Neodstraní-li prodávající [podstatné] vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

Citace
[§ 2107 odst. 3] Neodstraní-li prodávající [nepodstatnou] vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit.

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #25 kdy: 04. 04. 2015, 10:35:40 »
dej jim to znovu a kdyz potreti udelaj tovarni obnovu a pocitac se bude chovat stejne divne, tedy urcite ne jako kdyz byl prvne po koupi zapnut, zadej odstoupeni od smlouvy a vraceni penez, a kup jinou znacku, nebo u jineho prodejce (pokud servis resis s prodejcem)... btw: co je to za notas ?

Toshiba Satellite L850 1HN nikdy jsem s ní neměla problém, šla krásně.. Až do chvíle než odešel HDD a od té doby je pořád v servise :(

Předpokládám, že jste si neudělala po zakoupení instalační sadu DVD tak jak je psáno v návodu pro užití.

Pokud ano, udělejte si vlastní instalaci na HDD.
V každém případě, reklamujte HDD, a to opakovaně.

Osobně si myslím, že něco blbě nastavili v BIOSu, a nebo je HDD vadný.
Obé vám zjistí schopný IT.
--- léta jsem znal pouze Windows - pak jsem potkal Macbook - a chtěl jsem to taky -------
-- a tak mám Ubuntu ---------- Philips Freevents X52CZ Intel Core Duo CPU T2700 @ 2.33GHz x2, 2GB RAM,  500GB SSHD Seagate 8GB NAND,- Ubuntu 14.04LTS ---

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #26 kdy: 04. 04. 2015, 11:06:22 »
Vytvorit zakonne podminky, aby to slo vratit a hned vratit. Jak tu uz nekdo psal, kdyz neuspeji potreti, muzete to vratit a poridite si novy, o rok a pul mladsi.

Není potřeba ani dělat tři reklamace:

Citace
[§ 2106 odst. 2] Neodstraní-li prodávající [podstatné] vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

Citace
[§ 2107 odst. 3] Neodstraní-li prodávající [nepodstatnou] vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit.
Nicméně dokazování je na straně kupujícího a platit znalce a soud s nejstým výsledkem jestli se prachy vrátí ...

Chce to opravdu nainstalovat čistý os, pak půkčit hdd znovu nainstalovat úplně čistý os a pak na ně jít s výsledkem. Jinak to asi nepůjde.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #27 kdy: 04. 04. 2015, 11:36:11 »
Nicméně dokazování je na straně kupujícího a platit znalce a soud s nejstým výsledkem jestli se prachy vrátí ...

Chce to opravdu nainstalovat čistý os, pak půkčit hdd znovu nainstalovat úplně čistý os a pak na ně jít s výsledkem. Jinak to asi nepůjde.

Tak dokazovani by melo byt snadne. Zapnu. Funguje? Nefunguje.

Jinak s nejakou instalaci bych se ne...., snazil bych se toho zbavit vracenim prodejci. A zkouset s jinym HD uz vubec ne. Dala za to prachy, je to v zaruce, tak co ma co delat nejaky debuging? A oni tam pak najdou nejaky skrabanec a jeste reknou, ze tim prichazi o zaruku a ze si to znicila sama.

Nuna

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #28 kdy: 04. 04. 2015, 11:54:29 »
Nicméně dokazování je na straně kupujícího a platit znalce a soud s nejstým výsledkem jestli se prachy vrátí ...

Chce to opravdu nainstalovat čistý os, pak půkčit hdd znovu nainstalovat úplně čistý os a pak na ně jít s výsledkem. Jinak to asi nepůjde.

Tak dokazovani by melo byt snadne. Zapnu. Funguje? Nefunguje.

Jinak s nejakou instalaci bych se ne...., snazil bych se toho zbavit vracenim prodejci. A zkouset s jinym HD uz vubec ne. Dala za to prachy, je to v zaruce, tak co ma co delat nejaky debuging? A oni tam pak najdou nejaky skrabanec a jeste reknou, ze tim prichazi o zaruku a ze si to znicila sama.

Jako na prodejně počítač zapla, viděla, že počítač nereaguje na nic a musela ho vypnout natvrdo. K reklamaci jsem přiložila i DVD s nahranými videi, co jsem pořídila, jak počítač "funguje". Ale zřejmě jim ani to nestačí.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #29 kdy: 04. 04. 2015, 12:45:30 »
Nicméně dokazování je na straně kupujícího a platit znalce a soud s nejstým výsledkem jestli se prachy vrátí ...

Chce to opravdu nainstalovat čistý os, pak půkčit hdd znovu nainstalovat úplně čistý os a pak na ně jít s výsledkem. Jinak to asi nepůjde.

Tak dokazovani by melo byt snadne. Zapnu. Funguje? Nefunguje.

Jinak s nejakou instalaci bych se ne...., snazil bych se toho zbavit vracenim prodejci. A zkouset s jinym HD uz vubec ne. Dala za to prachy, je to v zaruce, tak co ma co delat nejaky debuging? A oni tam pak najdou nejaky skrabanec a jeste reknou, ze tim prichazi o zaruku a ze si to znicila sama.

Jako na prodejně počítač zapla, viděla, že počítač nereaguje na nic a musela ho vypnout natvrdo. K reklamaci jsem přiložila i DVD s nahranými videi, co jsem pořídila, jak počítač "funguje". Ale zřejmě jim ani to nestačí.

Tak pokud tam s vami zajde ta pravnicka, tak ta jim to asi vysvetli. Jeste by mela pozadovat uhradu sveho honorare. Jinak se poohlednete po nejakem tom sdruzeni na ochranu spotrebitelu. Tam by meli mit pravnika, ktery vam poradi, jak na ne. A az se vam podari jim to hodit na hlavu, tak pro novy stroj jdete nekam jinam, treba si tam zakazniku budou vazit vice. Nechapu, co si porad nekteri prodejci mysli, to i za bolsevika byla reklamace snazsi. A na vraceni penez bych trval, i kdyby vymekli a zacali slibovat, jak to do druheho dne opravi, protoze jedna zkusenost staci.