Záruka na systém koupený s počítačem

Nuna

Záruka na systém koupený s počítačem
« kdy: 03. 04. 2015, 13:48:05 »
V počítači odešel HDD po výměně přestal chodit OS. Počítač se pomali načítal, když se načetl na plochu, tak ať se kliklo na jakoukoliv ikonu, tak se označila cca po 30 vteřinách se odznačilo a nic se nedělo. Ani do nastavení počítače se nelze dostat. A v servise mi pořád tvrdí že na OS se nevztahuje záruka. Ale byl kupován s notebookem. Prosím o rady. Děkuji.
« Poslední změna: 03. 04. 2015, 23:46:06 od Petr Krčmář »


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #1 kdy: 03. 04. 2015, 14:10:54 »
Nejspis se jedna o nektery z tech stroju, na kterem Widle jedou jen opatchovane, pokud tedy nemate dostatecne opatchovanou instalacku, tak je tam nedostanete.

Co se tyka zaruky, tak se zeptejte nejake organizace na ochranu spotrebitele. MS sice nedava zaruku naprosto na nic, nicmene vyrobce vam prodal stroj jako funkcni celek a jako funkcni celek ho zpet od servisu pozadujte. Mozna by to chtelo, aby jim poslal dopis nejaky pravnik. Ten by take mozna vymyslel klicku, jak si nechat vratit penize, abyste si mohl koupit jiny stroj, ktery je mene aususovy a od vyrobce, jehoz servis se k zakaznikum chova slusne.

j

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #2 kdy: 03. 04. 2015, 14:47:07 »
Viz Jarda, reklamuju nefunkcni NB a je mi u zadnice jak to vyresej, chci aby mi predali fungujici stroj. Navic v pripade OEM (coz tohle nejspis budou) podporu musi podle licence poskytovat prave jeho prodejce, je to tam vyslovene napsany ... ;D.

A samo, ze zakonne zaruky nejsou zadne vyjimky, krome opotrebeni, a vyrobku ktere se treba kazi(potraviny) a pod. Na SW se normalne zaruka vztahuje. Pochopitelne s vymahanim to muze byt zajimavejsi.

Kolemjdoucí

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #3 kdy: 03. 04. 2015, 15:38:58 »
To je klasický případ, při "reklamaci" HDD ho vyměnili za nějaký šrot a teď se vymlouvají na OS. Doporučuji z notebooku vybrat osobní data a hodit to prodejci na hlavu.

Záruka se vztahuje na celý komplet notebook+OS a pro OS na výchozí stav jako když se vybalí z krabice, kdy to musí v záruční době fungovat pořád správně. Náklady na uvedení do výchozího stavu hradí při oprávněné reklamaci prodejce.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #4 kdy: 03. 04. 2015, 16:24:21 »
Tak jestli ten disk je srot by slo otestovat. Je docela mozne, ze vytahli nejaky disk z popelnice, ktery jeste jakztakz fungoval a ted si mysli, jak s tazatelem vybehli. Vubec bych se nedivil, jsme prece v Cechach. Nicmene hypoteza, ze to nekdo instaloval z neopatchovane instalacky, je take dost mozna. Jestli nemaji k dispozici originalni image a instalovali to z nejake image DVD, kterou si stahli z uloz.to.... Podle vseho je to nejaka parta bastliru, kdovi, jestli je to autorizovany servis a pokud je autorizovany, tak by me zajimalo, na zaklade ceho.


Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #5 kdy: 03. 04. 2015, 16:57:45 »
A samo, ze zakonne zaruky nejsou zadne vyjimky, krome opotrebeni, a vyrobku ktere se treba kazi(potraviny) a pod. Na SW se normalne zaruka vztahuje. Pochopitelne s vymahanim to muze byt zajimavejsi.
Vazne? Zdroj?

Soft typicky nekupujes ale licencujes. Takze pokud zrovna neresis to, ze jsi dostal blbe vylisovane CD, tak se pohybujes na hodne jine pude.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #6 kdy: 03. 04. 2015, 17:20:17 »
Jenze tady se resi to, ze koupil pocitac jako doufejme funkcni celek a ze servisu dostal zpatky tezitko na lapani prachu.

j

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #7 kdy: 03. 04. 2015, 17:20:21 »
Jiste, ona se pri nakupu SW vubec neuzavira KUPNI smlouva, ze .... Aha, a ona se zaruka vztahuje na vsechny kupni smlouvy ... to je prekvapeni co? A kupodivu, jake to prekvapeni, ze kupni smlouva neni na placku ale onen SW. Jo, to sou udaloste co?

Licencni smlouva stim kupodivu nema nic spolecneho.

Nuna

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #8 kdy: 03. 04. 2015, 17:34:32 »
No v servise, i když je ntb v záruce, tam mi řekli že mi přeinstalujou OS ale za 600 Kč, tak jako ještě v záruční době abych něco platila, když mi to z prominutím dok*** v servise mi přijde dost na hlavu. A myslím si že HDD ani poprvé nevyměnili, ale jen naformátovali..

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #9 kdy: 03. 04. 2015, 17:41:01 »
Jiste, ona se pri nakupu SW vubec neuzavira KUPNI smlouva, ze .... Aha, a ona se zaruka vztahuje na vsechny kupni smlouvy ... to je prekvapeni co? A kupodivu, jake to prekvapeni, ze kupni smlouva neni na placku ale onen SW. Jo, to sou udaloste co?

Licencni smlouva stim kupodivu nema nic spolecneho.

Zapis si nejake pravni minimum, byvaji i na technickych skolach. (Proc tu probohu placas i o pravu, kteremu na rozdil trebas od siti, nerozumis ani zbla? Teda za predpokladu, ze anonymove se stejnym nickem jsou porad ten samy anonym.)

Kolemjdoucí

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #10 kdy: 03. 04. 2015, 17:49:16 »
No v servise, i když je ntb v záruce, tam mi řekli že mi přeinstalujou OS ale za 600 Kč, tak jako ještě v záruční době abych něco platila, když mi to z prominutím dok*** v servise mi přijde dost na hlavu. A myslím si že HDD ani poprvé nevyměnili, ale jen naformátovali..

Stačí jenom obnovit partition, 5x kliknout při dokončení instalace OS na notebooku zvládne dneska každý a pokud to bude stále pomalé tak těch 600 Kč zaplatí oni, stejně tak jako úplně nový HDD.

Sten

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #11 kdy: 03. 04. 2015, 18:42:04 »
To záleží, jak byl ten disk vyměněn. Pokud jste si jej měnil sám, pak je vaše starost i reinstalace OS, záruka se na to pak nevztahuje, protože nefunguje kvůli vašemu zásahu. Pokud jste jej reklamoval a oni ten disk vyměnili, pak jej reklamujte znovu či od kupní smlouvy rovnou odstupte, protože vadu odmítli odstranit (§§ 2106 a 2107).

Na OS se vztahuje záruka taky, jsou tam sice nějaká omezení, ale protože je součást produktu, záruka na vady OS bránící užívání věci (notebooku) nemůže být omezena (§ 2113).

Sten

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #12 kdy: 03. 04. 2015, 18:46:04 »
A samo, ze zakonne zaruky nejsou zadne vyjimky, krome opotrebeni, a vyrobku ktere se treba kazi(potraviny) a pod. Na SW se normalne zaruka vztahuje. Pochopitelne s vymahanim to muze byt zajimavejsi.
Vazne? Zdroj?

Soft typicky nekupujes ale licencujes. Takze pokud zrovna neresis to, ze jsi dostal blbe vylisovane CD, tak se pohybujes na hodne jine pude.

Tohle se týká jen software, který je koupen samostatně. Nefunkčnost software, který je součást produktu (notebooky mají typicky OEM Windows, které jsou jeho součástí, jinak by to byl vázaný prodej a průser pro prodejce), jež brání užití věci pro obvyklý účel, je vada, na kterou nelze záruku omezit.

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #13 kdy: 03. 04. 2015, 21:14:53 »
Na nainstalovaný sw nikdo záruku nedá. Jak by taky mohl? Zajímalo by mě kdo z místích chytráků by dal záruku na sw a pak přešil že si tam někdo něco nainstaloval a os poškodil. Kupeb bude tvrdit že s tim nic nedělal a prodejce by to měl zdarma přeinstalovat? To asi ne.

Co bych doporučil je obnovit os z partition pro obnovené který by tam po výměně hddm ěla být (jestli byla v době koupě) a pak poslat na reklamaci znovu s popisem že obnovení do továrního stavu nepomohlo. A to zdůraznit.

ptc

Re:Vztahuje se záruka na OS, který byl při koupi součástí ntb?
« Odpověď #14 kdy: 03. 04. 2015, 22:37:21 »
Zaruku a veskerou podporu na OEM Windows poskytuje prodejce pocitace.

Z povinnosti resit problem se dostane pouze tak, ze se mu podari dokazat (tak aby to obhajil i pred soudnim znalcem)
ze problem je zpusoben uzivatelem. Pak ma moznost reklamaci zamitnout.

Neverim tomu, ze blabol ze na OEM Windows se zaruka nevztahuje vypustil z ust kdokoliv z autorizovaneho servisu kterehokoliv vyrobce v CR - nekdy jsou to ozbvlaste divni typci, ale cloveka takhle hloupeho by tam nezamestnali.

Pokud je vymenen v zarruce HDD (za novy, pouzity nebo repasovany) v servisu musi tentyz servis obnovit i obsah disku ke stavu, v jakem byl notebook zakoupen. Servis pochopitelne nezajimaji zadna uzivatelska data ani je nezalohuje a neobnovuje.