Boha jeho! Konečně ti to došlo! Nelze míchat hrušky s jabkama a tvoje logika je postavená na hlavu.
Tvoje původní myšlenka byla (cituji volně):
"referenti na personálním chtějí po uchazečích diplom. To je pochopitelné, protože i já chci vědět že můj zubař má diplom"
Teď ti snad dochází, že více logiky by mělo
"referenti na personálním NEchtějí po uchazečích diplom. To je pochopitelné, protože ani mě nezajímá, jestli má diplom autor programu, který používám"
Opravdu mě překvapuje, že tak jednoduché věci mohou být pro někoho tak nepochopitelné. Tak poslední pokus a nevyjde-li to, nelze než uzavřít, že komu není s hůry dáno...
Po zubaři požaduji nějakou službu a chci, abych tu službu dostal v nějaké kvalitě. Podobně jako po najatém programátorovi. Hotový program, který mohu (nebo nemusím) používat, je výrobek, ber nebo nech ležet, AS IS, stejně jako ten umělec někde koncertující. Buď mi to vyhovuje a koupím to, nebo ne a kašlu na to. Jedná se o tu jednu konkrétní věc. Je mi putna, jaké má autor toho programu nebo ten umělec vzdělání, posuzuji jeden jeho konkrétní výkon. V těch druhých případech jde o jakýsi bianco šek, kdy doufám, že dostanu službu v nějaké kvalitě, budu-li ji potřebovat.
Jestli toto nedokážete pochopit, tak to nedokazuje, že jste geniální i bez škol, ale že jste ty školy nedodělali pro blbost. Sorry, ale jiné vysvětlení není.
Proč by se zubařina nedala naučit mimo školu, stejně jako, podle vás, IT?
Zapomněl jsem do tebe rýpnout:
Tady vidíš, že i s absolvovanou vysokou školou máš problém pochopit rozdíl mezi studiem zubařiny a studiem programování,
zatímco já se základní školou ti ty rozdíly z fleku vysvětlím v krátké eseji.
Podobně je to s chápáním příčinných souvislostí kolem diplomů (viz výše)
Dobrá, pokud máte potřebu se chytat nepodstatných detailů (ačkoli základní smysl vám uniká), tak si místo zubařiny dosaď třeba právničinu.
Achjo. Jako vždy, už sme zase u porovnávání délky čůráků. Pane Jane, skoro u každýho inzerátu je napsáno "hledáme samostatného jedince". Takže tak. Samostatností se zde nemyslí že pošleš šéfa s prací do řitě, ale že práci dokážeš udělat i bez cizího vedení.
S tím souhlasím. Jenže to 100% platí i o studiu na VŠ, že dostáváš úkoly, které máš do nějakého termínu více či méně samostatně vypracovat. Z toho, co tu někteří napsali, mám však pocit, že oni si pod pojmem samostatnost představují, že si dělají co chtějí a naopak odmítají plnit nějaké úkoly. Což asi není to, co si například ten zaměstnavatel pod tím pojmem představí.
Mimochodem, co to je talent, co to je rozvinutý/nerozvinutý talent apod. tu nemusíte vymýšlet, to už řešili jiní a povolanější jinde.
Nezlobte se na mne, ale zrovna tady někteří diskutující demonstrují, že jejich neúspěch ve studiu VŠ koreluje s jejich hloupostí a vše ostatní jsou jen marné pokusy, jak si to nezvládnutí omluvit jinak. Ačkoli sám na to moc nedám, tak kdybych tu některým zadal IQ test, jsem přesvědčen, že výsledek by byl poměrně tristní. Mám obavy, že někteří se tu značně přeceňují pokud jde o jejich schopnosti.
Tím tuto debatu ze své strany končím jako neproduktivní.