vtipne na zaklade gramatiky v fore kde je gramatika absolutne nepodstatna hodnotit. nemam chut sa hadat s gramatickymi nacistami. a btw, pokial firme slusne odpisem dovod a ona neskorsie nevie ani odpovedat, tak to o niecom svedci. a to hlavne o tom ze asi nie je viazana pravidlami etickeho kodexu. ja tie pravidla dodrziavam pri kazdej ci zivotnej ci business situacii. ako uvidim ci sa ozvu, no mrzi ma ich postoj hr ludi k ludom zvonka. hr su na svojom mieste nie len pre vyber zamestnancov, ale i na vytvaranie dobreho pr spolocnosti navonkajsok. i obycajny email o niecom svedci, a dokaze udrzat dobre meno spolocnosti. PS: nie som itckar novacik, zaroven taktiez mam prax s zaobchadzanim s ludmi vo financnej oblasti a tiez riadim nejakych ludi obcas. ale keby som sa takto k ludom spraval, asi viem aku odpoved by som dostal. a ps, v business fungujem v anglictine.
http://epi2.epi.sk/odborny-clanok/Eticky-kodex-ako-nastroj-budovania-podnikovej-kultury.aspxETICKÝ KÓDEX MANAŽÉRA
(súčasť Etického kódexu spoločnosti)
Vzťah k vlastníkom
1. Každý manažér je reprezentantom záujmov vlastníkov našej spoločnosti.
2. Preberá zodpovednosť za realizáciu vytýčenej stratégie, za zhodnotenie zvereného majetku a za zabezpečenie očakávaných podnikateľských výnosov z kapitálových investícií do rozvoja firmy.
3. Svojím manažérskym úsilím prispieva k naplneniu cieľov vytýčenej stratégie firmy, ktorou sa vo svojom konaní musí s dôslednou profesionalitou riadiť.
4. Voči členom pracovného kolektívu je manažér reprezentantom záujmov vlastníkov firmy.
5. Je osobne presvedčený o účelnosti, oprávnenosti a legitimite uvedených záujmov.
Vzťah k zákazníkom
1. Manažér si musí byť vždy vedomý, že príjmy a podnikateľské úspechy spoločnosti sú dosahované vďaka záujmu zákazníkov o firmou ponúkané tovary a služby.
2. Preto dbá o pravidelnú analýzu potrieb, prianí a požiadaviek potenciálnych zákazníkov a vychádza im v ústrety kvalitou, termínmi dodávok a cenou ponúkaných produktov a s nimi spojených služieb.
3. Musí vedieť reagovať nielen na súčasné zákaznícke požiadavky, ale tiež odhadnúť vývoj zákazníckeho dopytu a podľa toho sa riadiť vo svojej práci.
4. V súvislosti s tým musí podporovať úsilie o trvalú inováciu ponúkaných produktov, výrobných technológií i spôsobu ich distribúcie a predaja.
5. Musí dokázať správne a neskreslene informovať zákazníkov o ponúkaných produktoch našej spoločnosti a presvedčiť ich o výhodách oproti konkurenčným produktom.
6. Pri jednaní so zákazníkmi a obchodnými partnermi nesmie podľahnúť možnosti získať na ich úkor krátkodobý prospech, ktorý by v dlhodobom časovom horizonte vytvoril nepriaznivý obraz o podnikateľskej dôveryhodnosti spoločnosti.
7. Pri súťaži s konkurentmi o priazeň zákazníkov sa nikdy neuchýli k praktikám nekalej súťaže (aj keby ponúkali značné výhody) a nebude poskytovať zákazníkom nesprávne či zavádzajúce informácie.
8. Pri presadzovaní podnikateľských záujmov firmy a v snahe získať novú zákazku sa manažér nikdy neuchýli k podplácaniu rozhodujúcich subjektov a sám nikdy nevzbudí dojem, že jeho postoj by bolo možné ovplyvniť úplatkom.
Vzťah k širšiemu spoločenskému okoliu
1. Manažér rešpektuje skutočnosť, že náš podnik ako podnikateľský subjekt je okrem ekonomického účelu tiež nositeľom určitého spoločenského poslania.
2. Preto sa usiluje o zachovanie dobrého mena spoločnosti, o vytvorenie priateľských partnerských vzťahov s predstaviteľmi regionálnej správy a ostatných verejno-právnych inštitúcií.
3. Rešpektuje zásadu, že styk s médiami zabezpečujú len majitelia spoločnosti a nimi poverení zamestnanci.
4. Pri kolektívnom vyjednávaní s predstaviteľmi odborových organizácií a zamestnávateľských zväzov sú manažéri vedení snahou získať ich predstaviteľov pre realizáciu podnikateľských zámerov spoločnosti.
Hodnotová orientácia manažéra
1. Manažér uplatňuje svoj osobný vplyv predovšetkým prostredníctvom svojej odbornosti, príkladného pracovného úsilia a dôsledného obhajovania takých hodnôt ako sú čestnosť, kreativita, optimizmus, výkonnosť, tolerantnosť a zodpovednosť.
2. Pri svojej riadiacej práci sa usiluje o uplatnenie autority spojenej s jeho postavením vo firme v prospech dosiahnutia stanovených podnikateľských cieľov.
3. Neprijateľným je zneužívanie vlastnej mocenskej pozície.
4. Prirodzenou, v oblasti správania, je osobná angažovanosť pri udržiavaní a rozvoji priateľských a kolegiálnych vzťahov s ostatnými manažérmi spoločnosti.
5. Je aktívny pri hľadaní vhodného uplatnenia pre schopných spolupracovníkov a pri posudzovaní progresívnych námetov a návrhov kolektívu. Cieľom je dosiahnutie podnikateľských úspechov spoločnosti.
6. Stresové situácie dokáže riešiť spôsobom, ktorý negatívne neovplyvní prostredie tvorivej spolupráce v ním vedenom kolektíve.
7. Pre podnikovú stratégiu dokáže získať ostatných spolupracovníkov a vytvoriť priestor pre uplatnenie ich tvorivých podnetov.
Vzťah k spolupracovníkom
1. Manažér si je vedomý, že jeho pracovné úspechy a výkonnosť sú hodnotené podľa pracovných výsledkov dosahovaných pracovným kolektívom, ktorý riadi.
2. Dokáže vhodne delegovať zodpovednosť a vlastné právomoci na členov ním riadeného útvaru.
3. Pri odmeňovaní členov ním vedeného kolektívu dôsledne presadzuje princíp zásluhovosti. Rezolútne sa bráni snahám o rovnostárstvo či tlakom potrieb pri odmeňovaní jednotlivcov.
4. Pri potrebnej kritike výkonu pracovných činností svojich podriadených je vždy celkom konkrétny a svoje pripomienky im povie vždy priamo.
5. Usiluje sa o zvyšovanie odbornej kvalifikácie a pracovných skúseností svojich podriadených.
6. V potrebnej miere informuje svojich podriadených o situácii firmy, o pripravovaných zmenách vo firme i o názoroch vedenia na pracovnú výkonnosť jeho kolektívu, ale tiež aj o ohlasoch medzi zákazníkmi a širšou verejnosťou.
7. Dokáže správne stanoviť ciele pracovného úsilia svojho kolektívu a motivovať všetkých jeho členov k ich dosiahnutiu.
8. Vystupuje ako nestranný rozhodca, prípadne ako vyjednávateľ pri riešení konfliktov (sporov) medzi členmi kolektívu. Tieto konflikty dokáže rozhodne vyriešiť.
Všeobecné ustanovenia
Tento kódex je profesionálnym záväzkom, ktorým každý manažér našej spoločnosti upravuje svoju manažérsku profesionalitu.
V zmysle tohto kódexu musí každý manažér pri výkone svojej funkcie dodržiavať všeobecne záväzné predpisy, ale aj spoločensky uznávané etické a sociálne zásady správania, ktoré sú formulované v Etickom kódexe zamestnanca spoločnosti.
preco sa napr. neriadia takymto kodexom i hr osoby ku uchadzacom a spol? staci obycajny email a kodex je naplneny.