Deník nasraného studenta

Pan♂P​r​d​e​lka☺

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #105 kdy: 02. 02. 2015, 21:34:43 »
Jo a jak se říká, že se v USA na VŠ strašně chlastá, tak to není rozhodně pravda. Tenhle kámoš se drtí, drtí, drtí a zachlastá tak o víkendu.
Až vyleze, bude to borec, který bude něco umět. Bude možné ho brát vážně. Většinu těch vožungrů z mého ročníků, kteří mají dneska titul ING, seriózně brát nejde, pár se jich chytlo, když se za dalších pět let naučili to, co bylo potřeba.

Naše školství považuju za sadistickou družinu, kde vychovatel je úchyl, který se leda ukájí na studentech, známkuje podle ksichtu, podle nálady, podle výstřihu, podle toho, jestli jí vošukal nebo jestli mu ten nasekal dřevo....

Čest světlým výjimkám.


je tu sranda

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #106 kdy: 02. 02. 2015, 21:37:23 »
Tak, pekne jsme se pobavili o vysokem skolstvi a ted mi bezte vykartacovat hrebce ve staji.


PsychoIT

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #107 kdy: 02. 02. 2015, 21:37:35 »
Citace
On fakt umí, já umím úplný hovno, vlastně já umím, ale protože se učím z jeho materiálů.
K těm databázím, plz odkaz na ty materiály. Dík.

karel

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #108 kdy: 02. 02. 2015, 21:56:34 »
Citace
On fakt umí, já umím úplný hovno, vlastně já umím, ale protože se učím z jeho materiálů.
K těm databázím, plz odkaz na ty materiály. Dík.

take bych se koukl, no a to ze neco nekde berou misto tydnu ctvrt roku muze znamenat vice veci nez jen to ze to skvele proberou.

No a je fakt ze v USA tu teorii co u nas zna ing  berou az na phd

Jozko

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #109 kdy: 02. 02. 2015, 22:17:34 »
Citace
On fakt umí, já umím úplný hovno, vlastně já umím, ale protože se učím z jeho materiálů.
K těm databázím, plz odkaz na ty materiály. Dík.

take bych se koukl, no a to ze neco nekde berou misto tydnu ctvrt roku muze znamenat vice veci nez jen to ze to skvele proberou.

No a je fakt ze v USA tu teorii co u nas zna ing  berou az na phd

Fakt?;-) http://ocw.mit.edu/index.htm

 


hmmm jinej

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #110 kdy: 02. 02. 2015, 22:22:14 »
Re: Tomas Marny

O par stranek driv se navazite do ostrilenych svarecu. Tak bacha na to, zatimco spousta studovanych inzenyru projektuje svary, aniz by nekdy neco svarila, nebo si to dokonce po letech museli po sobe nebo po nekom opravit, tak ostrileni svareci dost dobre vedi, co muzou a nemuzou. Nikdy by se zadny inzenyr nemel povysovat nad nejakeho remeslnika, ktery ma obrovsku praxi a neni hloupej. Od takovych lidi se spravny inzenyr uci a posloucha je. Rikal jeden starsi prednasejici: "Nechali jsem odlit tankove veze, jenze ono to popraskalo. Protoze to byla litina, tak jsem tenkrat jako inzenyr stanovil, ze se bude varit po predehrevu na 150 st.C. Vlezte si neco svarovat do tankove veze zahrate na 150 stupnu..."

Re: Muf

Nejak mi neni jasny, co a proc studujes, kdyz az v patem rocniku narazis na Fouriera, ortogonalitu a ortonormalitu. To je opravdu prvni nebo druhy rocnik technicke VS.

A jak si tu nekdo delal legraci z toho, ze se "my starsi" vytahujeme, jak za nas to bylo tezsi, tak si schvalne najdete nekde maturitu z matematiky za prvni republiky. Jednou to bylo v novinach a nedal jsem ani jeden priklad. Nebyl google, ty lidi se fakt museli ucit. Ne jako dnes: najit, opsat, odevzdat.

Pan♂P​r​d​e​lka☺

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #111 kdy: 02. 02. 2015, 23:12:14 »
Materiály mám stažené přes jeho účet, jsou to PDFka vygenerovaná pro každého studenta s jeho jménem a identifikátorem, asi je považují za majetek školy, takže nedám. Když se mi bude chtít, stáhnu nějaký editor a pokusím se to z toho nějak vykostit. Ale dá se toho najít dost přes Google právě přes stránky univerzit, ne všechny si to takhle hlídají.

noname

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #112 kdy: 02. 02. 2015, 23:42:08 »

To je tak neuvěřitelně dětinský a hloupý názor, že ani nevím, jestli se ti mám smát, nebo tě litovat.


Zeby jeden z tech typicky vysokoskolskych zmrdu? Kupodivu Rim byl postaven i bez tech matematickych modelu a stoji dodnes. Zato ty matematicky naprosto dokonale mosty nejak porad padaji a padaji.

http://ostrava.idnes.cz/pokracuje-soud-zeleznicniho-nestesti-ve-studence-fsc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A140919_131612_ostrava-zpravy_jog
http://www.denik.cz/moravskoslezsky-kraj/mosty-u-dalnice-zkoumaji-uzavrou-se-uplne-20140909-lf8n.html
...

Takhle stavi inzenyri s pomoci vypocetni techniky ...

"Rim" byl sice postaven bez výpočetních modelů, ale matematika spolu se vzděláním tam hrála dost podstatnou roli. Nelze tedy říci, že by ty stavby byly nedostatečně propočítány. Je sice pravda, že matematika byla na trošku nižší úrovni, než je dnes, ale pořád byla příliš kvalitní na to, aby ji někdo bagatelizoval. Ostatně o tehdejší matematice se dá říci, že byla na svou dobu "vysokoškolská" - ne každý ji uměl.

Co se současných staveb týče, tam nehraje roli matematika, ale hrabivost. Proč použít kvalitní předepsané materiály, když stačí struska? Proč dodržovat ověřené a předepsané stavební postupy, když můžeme ušetřit pár člověkohodin? Potom podle toho vypadají výsledky. Dá se tedy říci, že někdy právě ti dole ve snaze ušetřit způsobí škody, protože si neuvědomí následky.

Jinak samozřejmě souhlasím, že teoretické znalosti bez navázání na praxi nejsou příliš k užitku. I tak je ale lze využít.

willnotsay

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #113 kdy: 03. 02. 2015, 00:00:24 »
Naše školství považuju za sadistickou družinu
asi mluvíš o své škole, nechceš zveřejnit její název?
Občas se tu lidi ptaj na doporučení kam na školu, tak aby bylo jasno kam ne..
thx

Coli

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #114 kdy: 03. 02. 2015, 00:46:49 »
Citace
On fakt umí, já umím úplný hovno, vlastně já umím, ale protože se učím z jeho materiálů.
K těm databázím, plz odkaz na ty materiály. Dík.

take bych se koukl, no a to ze neco nekde berou misto tydnu ctvrt roku muze znamenat vice veci nez jen to ze to skvele proberou.

No a je fakt ze v USA tu teorii co u nas zna ing  berou az na phd

Nejen v USA, byl jsem na VŠ v Německu a zíral jsem, tam vůbec nejdou do hloubky a některá cvičení byla úplně o ničem. Na druhou stranu, když člověk projeví iniciativu, vyučující se mu věnují individuálně.

Tomáš Marný

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #115 kdy: 03. 02. 2015, 01:09:52 »
Re: Tomas Marny

O par stranek driv se navazite do ostrilenych svarecu. Tak bacha na to, zatimco spousta studovanych inzenyru projektuje svary, aniz by nekdy neco svarila, nebo si to dokonce po letech museli po sobe nebo po nekom opravit, tak ostrileni svareci dost dobre vedi, co muzou a nemuzou. Nikdy by se zadny inzenyr nemel povysovat nad nejakeho remeslnika, ktery ma obrovsku praxi a neni hloupej. Od takovych lidi se spravny inzenyr uci a posloucha je. Rikal jeden starsi prednasejici: "Nechali jsem odlit tankove veze, jenze ono to popraskalo. Protoze to byla litina, tak jsem tenkrat jako inzenyr stanovil, ze se bude varit po predehrevu na 150 st.C. Vlezte si neco svarovat do tankove veze zahrate na 150 stupnu..."

Re: Muf

Nejak mi neni jasny, co a proc studujes, kdyz az v patem rocniku narazis na Fouriera, ortogonalitu a ortonormalitu. To je opravdu prvni nebo druhy rocnik technicke VS.

A jak si tu nekdo delal legraci z toho, ze se "my starsi" vytahujeme, jak za nas to bylo tezsi, tak si schvalne najdete nekde maturitu z matematiky za prvni republiky. Jednou to bylo v novinach a nedal jsem ani jeden priklad. Nebyl google, ty lidi se fakt museli ucit. Ne jako dnes: najit, opsat, odevzdat.

Do nikoho se nenavážím. To tu má tolik lidí takové problémy se čtením textu s porozuměním? Jen konstatuji, že k fyzickému zhotovení sváru daných parametrů v dané kvalitě se hodí zkušený svářeč, zatímco ke stanovení těch parametrů a navržení vhodné technologie svařování vzhledem k daným technickým podmínkám se zase hodí inženýr. Pokud nějaký budoucí svářeč omylem nastoupí na strojařinu, pak si bude stěžovat, že za celou dobu studia nedostal do ruky svářečku a že k svařování mu stačí pár let praxe a nějakou nauku o materiálech, pružnost a pevnost a podobné zbytečnosti nikdy k ničemu nepotřeboval, tak to jen znamená, že došlo k hlubokému nedorozumění a nepochopení ze strany toho svářeče. Ale v žádném případě není pravda, že ta jeho praxe mu nahradí znalosti toho inženýra, což si spousta rutinérů nerada připouští. K nedorozumění z opačné strany, tj. že dostatečná znalost teorie a technologie svařování bez nějaké praxe stačí k tomu, aby po uchopení svářecího agregátu dotyčný zhotovil použitelný produkt, zpravidla nedochází.

Celý život se pohybuji v průmyslu a už jsem byl svědkem příliš mnoha malérů způsobených lidovou tvořivostí všelijakých studentů školy života a neuznaných géniů, kterým všichni ti inženýři mohli políbit šos, protože na jejich praktické zkušenosti a selský rozum nějakej blbej inženýr přece nemá. Propadlé střechy, ohnuté nosníky, vyhořelé rozvodny... A opravdu málokdy šlo o selhání na straně projektanta, naprostá většina průšvihů šla na vrub nedodržení předepsané technologie, protože někdo chtěl někde ušetřit, něco urychlit nebo něco vylepšit, neboť se mu zdálo, že ví líp jak na to, protože jinde to viděl jinak nebo byl zvyklý to dělat jinak, než jak mu bylo uloženo.

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #116 kdy: 03. 02. 2015, 02:21:45 »
Naše školství považuju za sadistickou družinu
asi mluvíš o své škole, nechceš zveřejnit její název?
Občas se tu lidi ptaj na doporučení kam na školu, tak aby bylo jasno kam ne..
thx

tak já třeba vůbec nechápu proč si musím platit lidi co všechno za mě dělají a proč to nemůžu platit rovnou škole protože by to aspoň k něčemu bylo než živit ty bezpátření hovada co pro mě makaj za drobný co považují za dost peněz  8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
8) 8) 8)  hoši víc jak 50% těch smajlů jsou v rámci gender equality příslušníci LGBDSM minority  8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Muf

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #117 kdy: 03. 02. 2015, 02:24:03 »
Tak když už byla řeč o databázích: měli jsme na Bc. databázový předmět, ve kterém jsme se učili relační algebru. Brali jsme celý semestr v podstatě algoritmizovaný návrh DB. Už si ani přesně napamatuju, podle jakých pravidel že se to řešilo; zato si velice dobře pamatuju, že ani jediný příklad, který jsme pomocí toho způsobu řešili, by nebyl neřešitelný normální logickou úvahou člověka, který si na chvíli sedne nad problém a popřemýšlí, jak nad nějakým zadáním vytvořit optimální E-R model. Naprosto zbytečně strávený povinný předmět, který nic užitečného nepřinesl.

Softwarová inženýrství: nevím jak je to na jiných školách, ale já měl SWI povinné na Bc. v druháku, pak tam bylo ještě jeden předmět ala SWI, v obojím se bralo to samé. Teď na Mgr. jsem si dal pokračování SWI, které obsahovalo i skupinovou realizaci navrženého IS. Víte co? Ty předměty byly všechny tak stejné a tak plytké, že ani teď nejsem schopný vyřešit S JISTOTOU ne zas tak složité zadání na UML diagram. Další předmět ale SWI ohledně testování soft. sys.: ten předmět je tak plytký, že bych jeho obsah včetně cvičení, které byly jen dupačka v IBM Rational a performance testeru,  proletěl za 8h sám. A tohle se bralo celý semestr.

j

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #118 kdy: 03. 02. 2015, 09:09:13 »
ze tech 20TB dat vazne na CD ani DVD nevypalim.

A na čem ta data měl? Na nějakém firemním uložišti?

Easy, diskovy pole, kde se proste cyklicky prepisuje nejstarsi zaznam, nadimenzovany tak, aby na nem byl tak +- ten mesic. Predpoklada se, ze pokud nekdo chce nejaky zaznam, rekne si ktera kamera a v jakej cas. Jenze to je samo prace ...

Počítat může, ale civilisti na něho mohou až po požehnání úřadů a ty mají jak výpočty prověřit.
Je to podobné jako že když chcete stavbu zkolaudovat k bydlení, tak úřady nepustí lidi dovnitř bydlet jestliže stavba není k bydlení vhodná.
Mas zajimavou predstavu ... ale jaksi neni v souladu s realitou. Byrokrati tak maximalne pri kolaudaci kontrolujou, jesli byla naplnena prislusna byrokracie, jestli ti tece voda, sviti elektrika ... ale jestli mas misto 50tky zdi 30tku, to je jim uplne uzadeke. Aby taky ne, to neni jejich starost, protoze oni (v souladu s predpisem) zkontrolovali, ze mas projekt, a na nem razitko architekta.

"Rim" byl sice postaven bez výpočetních modelů, ...
V tech dobach existovalo neco jako "stavitel". A ten nic nepocital. Ten proste vedel. Kdyz mel postavit 20patrovej barak, tak proste vedel, ze dolu musi prijit solidni kamen ve slusnych objemech a nahoru ze da treba drevo, aby redukoval zatizeni. Soudobi inzenyri jsou schopni to navrhnout klidne opacne, a neprijde jim to ani divny. Kdyby dnes meli postavit koloseum, tak to bude trvat 50let, a 5x jim to spadne kvuli vadnym vypoctum.

teorie

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #119 kdy: 03. 02. 2015, 09:15:01 »
Naprosto zbytečně strávený povinný předmět, který nic užitečného nepřinesl.

Tak co mají blbce učit, aby z nich měli dotace? VŠ bys měl mít hlavně jako TEORETICKOU přípravou na praxi. Kdybys tam ale takovou přípravu dal, tak 90 % "studentů" bys musel vyhodit a nedostal bys žádné peníze. Musel bys vyhodit i většinu učitelů (lemplů) a zavřít fakultu. Kdo po tom touží? Dneska může dostat titul každý a ještě to má zadarmo. Tak to přece v EU říkali, že to má být, ne?