Deník nasraného studenta

peterTT

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #90 kdy: 02. 02. 2015, 16:42:08 »
tipni si ;)


Tomáš Marný

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #91 kdy: 02. 02. 2015, 16:53:01 »
no neviem ake mate skusenosti, ale ja mam Bc. a zarobim 2x tolko, ako clovek, ktory ma Ing. a vychodil skolu. Mam dokonca taky plat, aky mal jeden znamy pred 3 rokmi (ukoncenu VS) a to uz mal asi 10 rokov praxe za sebou. Ja mam asi 2 roky praxe.

Ježiš, to je argumentace na úrovni „mám červené auto a to má spotřebu 2x menší než člověk, co má modré". Zkrátka tvé silné stránky jsou evidentně v něčem jiném než v myšlení. Ale to neber osobně, každý je silnější a slabší v něčem jiném a pro někoho ta dotyčného specifická silná stránka může být cenná, dokonce velmi cenná. U různých bílých koňů může být takovou velmi cennou silnou stránkou například hloupost. Ale neřekl bych kvůli tomu, že obecně se vyplatí být hloupý.

peterTT

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #92 kdy: 02. 02. 2015, 16:59:42 »
to bol len realny fakt, ze titul neodpoveda vyske platu. Ako moj kamarat, ktory chcel ist studovat PhD, lebo bude mat lahsiu cestu na manazersku poziciu - tak to je hlupost ako vysita. A neviem ako by som mohol robit bieleho kona, ty tupelo, ked robim programatora.
Pekny priklad su pravnici - mysliac si, ze aki budu bohati a budu mat mega super procesy a vacsina znich skonci ako koncipient so 600e/brutto alebo ostatnu na pracovnom  urade, lebo ich nikto nezamestna, alebo robia uplne nieco ine (za pasom vo fabrike)

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #93 kdy: 02. 02. 2015, 17:03:35 »
to bol len realny fakt, ze titul neodpoveda vyske platu.

Čím máš tento "reálný fakt" podložen?

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #94 kdy: 02. 02. 2015, 17:04:08 »
to bol len realny fakt, ze titul neodpoveda vyske platu
Statistika si mysli neco jineho.
http://www.nasepenize.cz/jake-vzdelani-se-vyplati-porovnani-platu-podle-skoly-11590

Ano, je kopec vyjimek jednim i druhym smerem, ale stejne tak muzes rict, ze deda kouril a umrel ve stovce a strejda nekouril a pritom dostal rakovinu a "dokazovat" tim, ze koureni nema vliv na zdravi.


Tomáš Marný

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #95 kdy: 02. 02. 2015, 17:27:18 »
to bol len realny fakt, ze titul neodpoveda vyske platu. Ako moj kamarat, ktory chcel ist studovat PhD, lebo bude mat lahsiu cestu na manazersku poziciu - tak to je hlupost ako vysita. A neviem ako by som mohol robit bieleho kona, ty tupelo, ked robim programatora.
Pekny priklad su pravnici - mysliac si, ze aki budu bohati a budu mat mega super procesy a vacsina znich skonci ako koncipient so 600e/brutto alebo ostatnu na pracovnom  urade, lebo ich nikto nezamestna, alebo robia uplne nieco ine (za pasom vo fabrike)

Statisticky je prokázáno, že existuje korelace mezi výší příjmu a dosaženým vzděláním, zvláště v technických oborech. Opravdu nemám ani chuť ani čas ti to tu blíže vysvětlovat, alespoň průměrně inteligentní člověk by to měl být schopen pochopit sám, co z tohoto tvrzení plyne, a podprůměrně inteligentní to asi stejně nepochopí.
Nikdo tu netvrdil, že děláš bílého koně, a, popravdě, vzhledem k tomu, jaké mentální výkony tu předvádíš, ani příliš nevěřím tomu, že děláš programátora. Ale není to moje starost, stejně jako výše tvé mzdy či motivace tvého zaměstnavatele/klienta/partnera s tebou spolupracovat ať už v oblasti vývoje software, či jakkoli jinak. Důležité snad je, že jsi hlavně ty spokojený, ačkoli psychologa bys o tom na základě svých zdejších příspěvků asi moc nepřesvědčil.

technomaniak

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #96 kdy: 02. 02. 2015, 17:56:49 »

To je tak neuvěřitelně dětinský a hloupý názor, že ani nevím, jestli se ti mám smát, nebo tě litovat.


Zeby jeden z tech typicky vysokoskolskych zmrdu? Kupodivu Rim byl postaven i bez tech matematickych modelu a stoji dodnes. Zato ty matematicky naprosto dokonale mosty nejak porad padaji a padaji.

Takhle stavi inzenyri s pomoci vypocetni techniky ...

Víš vůbec kolik staveb se v ČR ročně postaví? http://www.mpostav.cz/stpovol.htm
Pokud ze dvou příkladů ze 120 000 stavebních povolení vydaných za rok dospíváš tak mylným závěrům, tak nechci vidět tvou profesní práci.

PS. nikdo ti nebrání naučit se např. celý Ansys, Comsol, Nastran zveřejnit nějaké tutoriály či případně to inženýry naučit 8).

Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #97 kdy: 02. 02. 2015, 18:00:49 »
Statisticky je prokázáno, že existuje korelace mezi výší příjmu a dosaženým vzděláním, zvláště v technických oborech.

Korelace ano, kauzalita nikoliv.

Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #98 kdy: 02. 02. 2015, 18:08:07 »
jabka vs hrusky sice jedno bez druheho nadava smysla ale i tak, se nebudes ctvrt roku ucit sql ale to jak fakovat sql aby ti server v revizi kterou zrovna odpovidal v co nejkratsim case

Možná je nepřesná definice, prostě slušně vědět co se s SQL na vybraném slušném DB serveru dá udělat a umět to samostatně použít. Opravdu to nezvládnete za měsíc ani dva, dávno nejsme v situaci MySQL rok 2000.

VIM editor master

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #99 kdy: 02. 02. 2015, 18:17:03 »
Delnici z FIT resi na x strankach, jestli VS titul koreluje s vysi platu, jestli se Javu nauci za tyden a spadne jim most a my mezitim vydelavame xx mega mesicne. Neni to vtipny?  A ne, nemusim znat Furierovu transformaci, dukazy a ani nemusim umet programovat. Na cisteni konskych kopyt se najimaji nadenici, na ovladani kralovstvi si nikoho nenajmete.

karel

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #100 kdy: 02. 02. 2015, 18:25:22 »
jabka vs hrusky sice jedno bez druheho nadava smysla ale i tak, se nebudes ctvrt roku ucit sql ale to jak fakovat sql aby ti server v revizi kterou zrovna odpovidal v co nejkratsim case

Možná je nepřesná definice, prostě slušně vědět co se s SQL na vybraném slušném DB serveru dá udělat a umět to samostatně použít. Opravdu to nezvládnete za měsíc ani dva, dávno nejsme v situaci MySQL rok 2000.

to sice nejsme ale, sql neni zas tak slozite, a presto ze se situace od 2000 dost zlepsila, porat to znamena ze pokud mate trosku vetsi databazi, musite si pohrat s dotazy aby se to neplouzilo.

j

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #101 kdy: 02. 02. 2015, 19:11:39 »
1. tak samozřejmě, také tam měli dokonalý vodovod, sice olověný a pomalu je otravující, ale krásný.
2. nájezdy v Ostravě nejsou dílem nezodpovědného architekta, ale hovad ve společnosti, která tam ten bordel navezla a politiků. kteří tohle smluvně neošetřili.
3. vy, co si stěžujete na současné podmínky studia jste vážně vtipní, "joooo to za náás, to my jsme museli něco umět a dnes jsou studenti hloupější, létají jim pečení holubi do huby..."

Kolikrát tohle historie už slyšela. Ubohé.

Ale kdo by čekal sociální inteligenci u zneuznaných nerdů, že? ;)

1) mimo jejich dobove znalosti.
2) bez souhlasu, podpisu a razitka architekta/projektanta nikdo nikam nic nenaveze, takze nemel hovadiny. Prikladu kdy to pan architekt posral muzu davat k dobru desitky, protoze mam v rodine par stavaru. Najdou se i taci dbilove, kery prijedou na stavbu, zacnou delat brajgl, ze neco melo bejt o 100m dal, na cez je jim predlozena jima vlastnorucne podepsana dokumentace.

Nemluve o tom, ze libovolna stavba se stavi s nejakou bezpecnosti, ktera vyrazne prekracuje realny zatizeni ktery na stavbu bude existovat. To ze je na moste cedule 50t v realu znamena, ze unese klidne i 500t, ale opakovane by mu to uz moc dobre nedelalo + se musi pocitat s dynamickym zatizenim. Pokud most zacne padat pri beznym provozu ...

Jak vidím, tak s lidskou hloupostí se poslední dobou roztrhl pytel… Ne, že by dříve nebyla, ale lidi se za ni obvykle styděli. Vy jste na ni ale pyšní, a to je to smutné. Víc asi fakt nemá smysl k tomu psát, nechápeš a neznáš toho příliš mnoho.
Hluboce dekuji za potvrzeni, ze muj nazor odpovida realite.

...
Tak nejak, a jako bonus se musis ucit kopec zcela praktickych veci, o kterych pani docenti a profesori ani netusi, ze potrebujes resit.

Prave proto co delam, se pomerne casto setkavam a jednam s vysokoskolakama. Takze si dovolim mit pomerne slusnou predstavu o vysledcich naseho skolstvi.
Otazka je, cim je testujes. Pred cca 5 minutami jsem slysel v radiu starsi duchodkyni (pravdepodobne), ktera si stezovala:
Citace
Ta dnesna mladez s vysokymi skolami ani nevie, kolkokrat denne sa doji krava. Kedysi to vedel kazdy.

To podle me presne vystihuje tohle porovnavani skol. Mgr nebo Ing nevedi to, co vedeli i analfabeti v 16. stoleti nebo nekdo jiny s jinou skolou. Potrebuji to?

Netvrd mi, ze na to potrebujes nekoho testovat ... Priklad? Prijde ti ing a chte po dobe "zalohu" videozaznamu za 1/2 roku. Ty mu reknes, ze mas mesic, ale ze ani ten mu nemuzes zalohovat, protoze neni kam. A on "ale ja to potrebuju". Tak sem mu prines krygl (plnej vody) vrazil do ruky prcka, a rek mu, at to preleje, ale beda jestli neco vyleje. Cumel na to jako pero. Mezi tim samo absolvoval asi 15 minut pokusu o vysvetleni, ze tech 20TB dat vazne na CD ani DVD nevypalim.

To neni o vedomostech ani znalostech, to je o inteligenci. A pokud se nekdo honosi titulem ing, ocekavam od nej, ze ma aspon predstavu o rozdilech na tema kilo,Mega,Giga ... Kdyz si predstavim, ze podobnej umelec pocita most...

Jakože oba děláte totéž, ale šéf si řekne „to je vystudovaný inženýr, tomu bude stačit pár šupů, zatímco tamten to po třech semestrech zabalil, tak toho musím pořádně zaplatit, protože to je asi velmi perspektivní zaměstnanec, u něhož je vidět, že má píli, zodpovědnost a sílu k překonávání pracovních překážek a řešení netriviálních problémů a nepráskne hned do bot, jakmile mu něco nepůjde nebo ho to zrovna nebude bavit"? To si vážně myslíš?
Svatá prostoto! Jak říkám, poslední dobou mám pocit, jako by se s lidskou hloupostí roztrhl pytel.
On ma narozdil od toho inzenyra 5 let praxe.

... Jo mozno tak v statnej sprave. Vidiet aj tie fronty ludi na pracaku s VS titulmi.
Ve statni sprave to vypada tak, ze mas trebas pozadavky na sefa IT, a tam neni nic kolem IT, ale ze musi mit titul. Takze to pak presne podle toho vypada.

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #102 kdy: 02. 02. 2015, 19:30:45 »
ze tech 20TB dat vazne na CD ani DVD nevypalim.

A na čem ta data měl? Na nějakém firemním uložišti?

Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #103 kdy: 02. 02. 2015, 20:32:33 »
To neni o vedomostech ani znalostech, to je o inteligenci. A pokud se nekdo honosi titulem ing, ocekavam od nej, ze ma aspon predstavu o rozdilech na tema kilo,Mega,Giga ... Kdyz si predstavim, ze podobnej umelec pocita most...

Počítat může, ale civilisti na něho mohou až po požehnání úřadů a ty mají jak výpočty prověřit.
Je to podobné jako že když chcete stavbu zkolaudovat k bydlení, tak úřady nepustí lidi dovnitř bydlet jestliže stavba není k bydlení vhodná.

Pan♂P​r​d​e​lka☺

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #104 kdy: 02. 02. 2015, 21:26:36 »
Já bych řekl, že problém je hlavně v Českých vysokých školách, které fungují řekněme "odpadně", a asi se to netýká všech škol.
Možná že matematici z nich lezou dobří, možná naše školství dokáže udělat i lékaře, ale v IT se učí z 90% hovadiny a ještě k tomu špatně.

CZ školství bych popsal jako: Hromadu onanů, kteří onanují a jejich úkolem je naučit od všeho trochu a dohromady nic.
US školství bych popsal jako: Vyspělé společenství vzdělaných lidí, kteří mají za úkol naučit málo, zato naprosto perfektně a do hloubky.

Kamarád v USA studuje VŠ IT, mají databáze v rozsahu, o kterém se mi může jen zdát, co my jsme přejeli jednou lekcí, oni řeší 1/4 roku! Co my jsme řešili v pěti lekcích (historii atd), oni přejeli v jediné. Půl roku řešili to, jak se zbavovat duplicit, jak optimalizovat tabulky, aby to mělo hlavu a patu a člověk se pak moc nenadřel při psaní dotazů. Rozdíl mezi námi je v tom, že on to fakt umí, já když to budu chtít dělat, tak si to budu muset pořádně nastudovat.

Další rozdíl je v tom, že on má na pololetí dva nebo tři předměty a možná ještě nějaký balast, ale ten je prakticky nehodnocený a navíc má možnost říct, balast nechci, chci se víc věnovat jednomu ze stěžejních předmětů a může! Očekává se od něj, že ty zvládne dokonale a jestli si myslíte, že to jde s prstem v nose, tak to ne.

On fakt umí, já umím úplný hovno, vlastně já umím, ale protože se učím z jeho materiálů.