Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #120 kdy: 10. 01. 2015, 09:43:26 »
Jestli jsem to nasel dobre, tak vyucujici toho predmetu je zaroven predsedou disciplinarni komise. Aby se pan semestralka jeste nedivil. Zadani prace je zaindexovane googlem, jednoduse dohledatelne a moc by me neprekvapilo, po tak arogantnich prispevcich, ze by administrator roota nemel zase takovy problem spolupracovat s vyucujicim (např. IP adresa by mohla pomoct dopadnout podvodnika).

Osobne si myslim, ze je to skoda vlakna, nebylo by lepsi ho rozdelit? Podle me puvodni tema do odkladiste nepatri.

Tak to ale spíše hodně vypovídá o tobě než o škole. Nebyla dobrá, ale ty také ne, takže jste se doplňovali. Nelíbí se mi ale, že chceš vypichovat nějaké ty zlé vzdálené školy, které přece musejí být úplné zlo. Pravděpodobně jsou totiž skoro stejně špatné. Jen jako takový detail, jinak je to asi úplně jedno, protože máš stejný titul jako pan Semestrálka.

Ehm  :o, ta reakce je opravdu zamyslena na me? Ja nepsal nic o kvalitach jinych skol (ani te moji), navic nestuduji na stejne skole jako uzivatel semestralka. Nejsem zarny student a o hodnote titulu si nedelam iluze. Mam pocit, ze odpoved patrila na nekoho jineho.



Vidim to podobne jako robotron. Navstevuji asi celkem kvalitni skolu (alespon je stale tak vnimana ostatnimi) a prestoze ne vzdy souhlasim s volbou povinnych predmetu a ne vsichni prednasejici umi prednaset, tak nemuzu skole zaprit velmi vzdelane lidi v jejich oborech i to, ze jsem byl nucen si zkusit jine pristupy (logicke programovani, funkcionalni se mi dokonce i hodi [pronika i do zatuchle Javy] a navedlo me k experimentovani se Scalou, nejake ty low-hw veci, moznosti paralelizace na grafice, AI, rozpoznavani, 3d grafika a mnoho dalsiho). Bez "zbytecnych projektu/predmetu" bych si ale nevyzkousel hromadu veci, ktere v zaveru byly zajimave a o cast z nich se zajimam nadale i po dokonceni predmetu. Myslim si, ze takto ma vysoka skola fungovat :).


Kolemjdoucí

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #121 kdy: 10. 01. 2015, 10:43:52 »

VŠ Bc./Ing. má fungovat jako příprava na budoucí povolání a ne jako experimentování s okrajovými záležitostmi.
Pro začátek by stačilo, kdyby absolventi měli alespoň tušení jak funguje počítač, majoritní OS a majoritní programovací jazyky a platformy.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #122 kdy: 10. 01. 2015, 10:52:10 »
S tim souhlasim (dulezite ale je, ze pouze zaklady = prehled, ne vyzadovat naucit se zpameti standardni Haskell knihovnu a to pak chtit reprodukovat u zkousky; lepsi je zadat projektiky). Jen jsem dodaval, ze VS nema dat jen rozhled v aktualne pouzivanych technologiich a pristupech, ale predstavit take okrajove veci, protoze ty (v nejake forme) se mohou za par (desitek) let stat majoritni zalezitosti.

Kolemjdoucí

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #123 kdy: 10. 01. 2015, 11:02:11 »
Na okrajové záležitosti během Bc./Ing./Mgr. studia jednoduše není čas a co bude za deset let nikdo neví. Kdo má potřebu šťourat se v něčem okrajovém a exotickém, tak právě od toho existuje další studium PhD. a další.

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #124 kdy: 10. 01. 2015, 11:48:52 »
Na okrajové záležitosti během Bc./Ing./Mgr. studia jednoduše není čas a co bude za deset let nikdo neví. Kdo má potřebu šťourat se v něčem okrajovém a exotickém, tak právě od toho existuje další studium PhD. a další.

Seznámit se s funkcionálním programováním, s objektovými jazyky nezaloženými na třídách, případně si zkusit něco spočítat na grafice snad není až tak okrajová záležitost.


noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #125 kdy: 10. 01. 2015, 12:02:30 »
Okrajove zalezitosti byly napr. i OOP a funkcionali programovani. Kdyz zakladni principy zna zamestnanec ze skoly, tak se nauci syntaxi a netrva mu pak tak dlouho novy pristup prevest do praxe.

Samozrejme nemluvim o stavu, kdy vetsina predmetu jsou ty okrajove zalezitosti. Ale k minimalnimu teoretickemu zakladu, strucne historii, aktualnim jazykum/technologii/pristupum/hw se podle me hodi vyzkouset si v ramci par predmetu nejake exotictejsi pristupy/jazyky (klidne vice v jednom predmetu, spise predstavit a udelat nejaky trivialni projekt).

Rozhodne si nemyslim, ze VS ma mit stejnou roli jako stredni skola nebo snad ucnak, kde se opravdu jede tezce jen na praxi. Zamestnance si ma zaskolit zamestnavatel, ne VS. Ktera to IMO stejne nikdy nemuze zvladnout tak, aby to vyhovovalo vsem/vetsine zamestnavatelu.

A teda nevim, ale nemala cast z toho, co jsem napsal nepusobi jako exotika - FP, 3D obecne + priklady v OpenGL, paralelizace na CPU i grafice, umela inteligence, rozpoznavani, hw veci typu psani ve VHDL.

pročne

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #126 kdy: 10. 01. 2015, 12:26:58 »
Jestli jsem to nasel dobre, tak vyucujici toho predmetu je zaroven predsedou disciplinarni komise. Aby se pan semestralka jeste nedivil. Zadani prace je zaindexovane googlem, jednoduse dohledatelne a moc by me neprekvapilo, po tak arogantnich prispevcich, ze by administrator roota nemel zase takovy problem spolupracovat s vyucujicim (např. IP adresa by mohla pomoct dopadnout podvodnika).

Osobne si myslim, ze je to skoda vlakna, nebylo by lepsi ho rozdelit? Podle me puvodni tema do odkladiste nepatri.

Tak to ale spíše hodně vypovídá o tobě než o škole. Nebyla dobrá, ale ty také ne, takže jste se doplňovali. Nelíbí se mi ale, že chceš vypichovat nějaké ty zlé vzdálené školy, které přece musejí být úplné zlo. Pravděpodobně jsou totiž skoro stejně špatné. Jen jako takový detail, jinak je to asi úplně jedno, protože máš stejný titul jako pan Semestrálka.

Ehm  :o, ta reakce je opravdu zamyslena na me?


Máš pravdu, jsem tam dal špatnou citaci. Ale dík za reakci, protože je dobrá.

Byla to reakce na:
(Jeste docela) kvalitni skolu mam za sebou. Dodnes se z toho raduju. Z casti me tam naucili, zcasti predevsim ukazali cestu k uzasnejm vecem, o kterejch by se mi jinak -- a to ani cetbou tisku, pozdeji netu -- ani nesnilo. A kdyby snit zacalo, nemel bych bez zakladu sanci, opravdu ne.

Jiri K.

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++u
« Odpověď #127 kdy: 10. 01. 2015, 12:32:14 »
noef, ale vzdyt presne to na VS je.

Jiri K.

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #128 kdy: 10. 01. 2015, 12:54:53 »
Ja bych VS vytkl jedinou vec, a to jsou blbe ucene predmety a to predevsim ta forma, kdyz jsou zbytecne pozadavky na znalosti nesmyslu, protoze dany predmet je syto. Nemam nic proti tezkym kvalitnim predmetum, ale predmety, ktere jsou syta a jsou umele nastavene tak, aby byly tezke bezucelne, jsou to nejhorsi co muze byt. Opacny extrem jsou zase predmety, ktere jsou zase otravne jednoduche - takove ty co maji projekty, ktere by zvladla cvicena opice, ale ktere jsou otravne zdluhave; ve kterych se clovek nic noveho nenauci, ale musi delat otrockou praci.

Vetsinou v cele takovych predmetu sedi pitomecci, kteri nemaji zadnou praxi; jen uci a jsou to knihomolove nejvyssiho kalibru; nedokazou rozpoznat co je dulezite ucit a co neni; uci bezucelne. Celozivotne opovrhuji takovymi lidmi. Duvod teto situace bych pricetl slabym prostredkum ve skolstvi; borci kteri ucit umi a rozumi, spise nepujdou delat ucitele, proc taky. Tech, kteri jsou zasadovi a delaji ucitele z presvedceni, s mensim prihledem k financni odmene, neni moc.

ucitel

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #129 kdy: 10. 01. 2015, 13:19:54 »
Pokud si jako odborník v Praze vyděláš třeba 100 tisíc, tak proč bys dělal někde blbce na univerzitě za půlku? Mít studenty zadarmo jde, ale učitele zaplatit ne? Pak se není co divit, že je naše školství k ničemu.

perceptron

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #130 kdy: 10. 01. 2015, 13:23:50 »
+ preco ma univerzita urobit zadarmo kurzy, ktore komercne stoja X kKc

noname

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #131 kdy: 10. 01. 2015, 13:55:45 »
Studium poskytuje stát zdarma, protože tím zvyšuje dostupnost a snižuje cenu vzdělání, díky čemuž k němu má přístup větší množství lidí bez ohledu na kapitál. Díky tomu je v populaci více vzdělaných lidí, kteří jsou schopní zastávat odbornější pozice, z čehož profituje společnost (stát). Navíc, pokud by neexistovalo vzdělání zdarma, plat odborníků by byl sice výrazně větší, přičemž by byl patrný i určitý nárůst odbornosti, ale tomu by také odpovídaly náklady na vzdělání, které by předcházely příjmu. Navíc díky němu celková vzdělanost populace narůstá, díky čemuž se společnost posouvá vývojově vpřed jako celek.

Věřím tomu, že kdyby zde byl reálný prostor pro nárůst kvality vzdělání, vznikla by soukromá škola (pravděpodobně s velmi vysokým školným), o kterou by lidé měli zájem. Pokud neexistuje, tak by neodpovídal nárust kvality vzdělání ceně (pravděpodobně by nebyl dostatečný a v praxi by se nezaplatil).

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #132 kdy: 10. 01. 2015, 14:15:58 »
Mít studenty zadarmo jde, ale učitele zaplatit ne? Pak se není co divit, že je naše školství k ničemu.

Peníze jdou do vysokých škol z různých zdrojů - dostávají peníze podle počtu studentů, podle publikační činnosti, z různých grantů atd.

Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++
« Odpověď #133 kdy: 10. 01. 2015, 14:29:19 »
Pokud si jako odborník v Praze vyděláš třeba 100 tisíc, tak proč bys dělal někde blbce na univerzitě za půlku?

Otázka je, komu tam dělají blbce? Statečným anonymům na rootu, kteří si pro jistotu pokaždé změní nick?

Někdo má holt jiné priority a bude raději za menší peníz dělat něco, co ho baví, kde si sám bude určovat, co a jak bude dělat.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Tak jsem si to prepsal z Javy do Qt/C++u
« Odpověď #134 kdy: 10. 01. 2015, 14:47:53 »
noef, ale vzdyt presne to na VS je.
Ja nepsal, ze to (zhruba) tak neni*. Byla to reakce na Kolemjdoucí-ho nazor "VŠ Bc./Ing. má fungovat jako příprava na budoucí povolání", coz je mozna pohled statu, ale rozhodne ne VS. Ziskani prehledu napr. v pocitacove grafice, pokud nekdo planuje delat databaze, mu asi moc nepomuze v "příprava na budoucí povolání". Presto se rozhled muze hodit, student totiz nemusi vedet, co bude potrebovat v budoucim zamestnani, dokonce nemusi mit ani jasno v tom, cemu presne se chce venovat...

* Nemuzu moc srovnavat (trochu blize znam jen dve skoly v Brne), ale napriklad na informatice MUNI je teoreticky bc a prakticky mgr, na VUT je to presne naopak. Myslim, ze by to melo byt vyvazenejsi v obou programech (bc i mgr). Take moznosti specializace na FIT VUT mi prijdou nedostatecne, v bc nebyl zadny vyber volitelnych predmetu (tusim tri celkove); v mgr studiu je to o trochu lepsi, presto povinne (vetsinou spolecne) predmety jsou casto ona zminovana "sita", ktera nesouvisi s oborem (studenta), ani praxi. Latka je teoreticka a probirana velmi do hloubky, jsou pozadovany formalni dukazy, casto uplne chybi i motivace - ucitel nezmini dopady/aplikaci v praxi.

Nektera "sita" v bc mi prisla i uzitecna, napr. zaklady algoritmizace - mnoho malych domacich ukolu v C obhajovanych cvicicimu (takze zadne podvody, jak predvadi tady "semestralka", opravdu nemohly nastat, kdyz cvicici chtel vysvetlit pomalu kazdy radek kodu). Naopak "sito" teoreticka informatika mi opravdu prislo, ze se vyucuje jen proto, ze to vyucujici chce ucit ._. (latka je tak obsahla, ze by klidne vydala na dva, mozna tri predmety. kreditove [coz ma odrazet casovou narocnost] to samozrejme vychazi stejne, jako "normalni" predmety...)

Osobne si myslim, ze se zbytecne moc vyzaduje titul z VS. Vetsinou zamestnavatel chce prave "delniky" a ti se maji zaucovat na stredni skole - coz IMO nyni nefunguje. Logicky se firmy tuto roli snazi podstrcit VS. Je skoda, ze se to cele takto posouva - casy, kdy i uklizecka musi mit maturitu dorazily.