Sociální dovednosti se dají zlepšovat a dají se i naučit, v životě jsou o mnoho důležitější, než znalost diferenciálního počtu více proměnných. Asi jste zaspal dobu.
U pohovoru... "Sice vůbec nerozumím svému oboru, ale za to mám sociální dovednosti. Vezmete mě?"
Přeji mnoho úspěchů... Nebo raději ne. Budu se cítit jistěji, když software v letadle bude navrhovat někdo, kdo se vyzná spíš v tom diferenciálním počtu než v sociálních dovednostech.
Práce byznys analytika, stejně jako projektového manažera, spočívá v optimalizaci realizace projektu s omezenými zdroji, rozhodně nebude navrhovat software v letadle. Byznys analytik jako vyučený automechanik, bude řídit a organizovat úkolovým způsobem lidi pod sebou (absolventy IT VŠ) a bude jej zajímat, jestli je výstup jejich práce v souladu s požadavky investora/zadavatele/zaměstnavatele/nadřízeného, správný výstup je závislý na správném pochopení zadání a co nejlepší synchronizaci při realizaci projektu, v tomto ohledu jsou sociální dovednosti o mnoho důležitější, než znalost diferenciálního počtu.
Už si na to zvykněte. Manažer řídí, programátor tvoří. Jestli chcete efektivně (ve smyslu finanční efektivity) organizovat práci a vézt tým lidí, neměli jste studovat IT, ale management a ekonomii, úspěšný byznys vyžaduje nadhled, odstup a menší cit pro detail, přesný opak toho, co se chce po lidech na oborech IT na veřejných VŠ v ČR.