Dakujem zaa vsetky odpovede no vidim ze sa to tu zvrhlo na hadku ktore IDE je lepsie. Dam jednu off topic otazku este.
Je C# naozaj multi-platform? Da sa so Xamarin spravit aplikacia na mobil napr. (viem ze Xamarin nepojde na linuxe)? Samozrejme chapem ze sa to da ked to microsoft tak prezentuje, skor mi ide o to ci sa da na tom ozaj nieco normalne/poriadne vytvorit.
Takto, mas:
- Net Framework - je to plny .Net, ktory funguje len na Windowsoch,
- Mono - multiplatformovy runtime pre .net, sice ma API kompatibilne s plnym .Net Frameowkom, ale plno veci funguje inak alebo nie je implementovane, dokonca platfomovo zavislo,
- Xamarin - prostrie postavene na Mono pre mobilne zariadenia, tam to vramci mobilnych zariadeni funguje prekvapivo velmi dobre, ma to velku komunitu,
- .Net Core - oficialna OSS multiptaformova verzia .Net-u, je to v podstate restart .Net platformy, API je na 90% rovnake ako v plnom .Nete ale vypustili platfomovo zavisle veci, a nestretol som sa ze by na nom nieco nefungovalo, no zatial je primarne urceny na tvorbu webovych aplikacii a konzolovych aplikacii, plus je signifikatnejsie vykonnejsi ako Mono aj plny .Net
- Net Standard - na .Net Standard mozes targetovat len kniznice, a je urceny na to, ze ked spravis kniznicu v .Net standard mas zarucene ze pojde a pojde rovnako na plnom .Net-e, .Net Core, Mone aj Xamarine