Mnoho ateistu zde si mysli ze krestan = katolik (ci maximalne protestant). Ze nabozenstvi a cirkev je totez. Ze vsechni krestani berou bigotne a doslovne vse co je psano.
No zatím to vypadá, že princip křesťanství spočívá v tom, že tvrdím "věřím v boha" (aniž bych to nějak specifikoval, ale hlavně na tom trvám) a bibli beru jako takový soubor myšlenek, z nichž některými se sem tam inspiruji (je to dost dlouhé, tak se tam sem tam něco najde).
Ono je to spíš tak, že tady jsi na programátorském fóru, takže když někdo napíše, že X platí, tak se tak nějak očekává, že X platí a ne, že vlastně platí sem tam pro nějaká podmnožina X a veškeré protipříklady, jak různé prvky z X neplatí jsou odpálkovávány odkazem na to, že to přece není potřeba brát bigotně a doslovně....
No..a co teda mám chápat jako ten "ideál", když ne nějaká konkrétní ustanovení? Napsal jsi, že "výhoda" víry je, že má člověk neměnný ideál. Až na to, že třeba protestantské církve vznikly z toho důvodu, že ten ideál chtěly změnit...
Postaci kdyz si uvedomis ze nabozenstvi/filosofie a cirkev jsou dve veci. Teorie a prax. Nabozenstvi rika "ze se da cestovat z bodu A do bodu B". Cirkev X tu cestu realizuje kolobezkou. Cirekv Y to realizuje jizdnim kolem. Protestatnske cirkve nemenili ideal - "cestovani", menili dopravni prostredek.
Ehm... no tak katolíci (až donedávna) byli proti rozvodům/dalšímu manželství, všechny ostatní církve nikoliv. Pohled na homosexuály se taky liší církev od církve. Takový ty věci typu "nekraď a nelži" má drtivá většina církví (i necírkví, i právních řádů) společné, to vůbec není specifikum církve a v zásadě nikdo to nezpochybňuje.
Mě z toho vychází, že vlastně křesťanství neříká skoro nic (kromě nekraď, nevraždi, nelži). Všechno ostatní jsou už nádstavby a interpretace církví. Celou bibli bychom měli redukovat na to desatero, a to ještě v nějaké co nejobecnější interpretaci. Akorát že z toho pak vlastně nic nezbyde....