Ve skutecnosti tedy trest smrti je obrovska milost. Kez by humanisticky svet chapal co zpusobil jeho zrusenim.
To se dobre vybarvujete :-). Trest smrti je milost, milost je zlo, shoda je zlo, konflikty jsou dobro, humanismus je zlo a tak dale a tak dale :-).
To vysvetleni proc to je milost jsi ustrihl zamerne, abys to mohl prekroutit, co?
Co to je zase za implikace? Milost je zlo, konflikty jsou dobro, wtf?
Tak normalne se te zeptam... Kdyz nekdo spacha tezky zlocin a bude muset za tento skutek byt potrestan, tak neni lepsi kdyz si to odpyka jeste v tomto zivote aby mohl ten novy zacit s cistym stitem? Ty bys mu opravdu radeji pral aby se zrodil zatizen hrichem a mel to o to tezsi se vypracovat? V tom je ta milost, ze muze zacit znovu s cistym stitem.
Ve stare Cine a take v Japonsku za dob samuraju tento princip valecnici ctili. Kdyz napriklad vrchni velitel armady selhal v kampani, nebo prohral dulezitou bitvu, vetsinou spachal sebevrazdu. Pokud ne, byl to zbabelec, coz je pro vojenskou kastu nepripustne. Delali to prave proto, aby v pristim zivote mohli zacit s cistym stitem. Take se diky tomu jejich hrich neprenesl na jejich pribuzne.
Ne tak to nefunguje, hříchy nelze odpracovat, tedy podle křesťanství, v rozporu s Novým Zákonem a křesťanstvím jsou například katolíci, ti mají očistec a myslí, že vinu lze smýt dobrými skutky, že lze napravit, a to podle Nového Zákona nelze. Jen se za vás Kristus může přimluvit, pokud ho přijmete a vina vám bude odpuštěna, zdarma. To je podstata spásy. A to přijetí Krista vás tak vnitřně změní, že se stanete jiným člověkem, lepším, který sám a dobrovolně zavrhne zlo. Nejsou to kupecké počty, co udělám a co za to dostanu. Odvrhnete-li zlo, budete spíše něco ztrácet. Křesťanství je proto na vyšší etické úrovni, než například Budhismus, nebo katolictví. To je podstata křesťanství a příčina úspěchu naší civilizace.
Odejití od toho se vždy projeví negativně, i tak zdánlivě nepodstatnou a marginální věcí jako je třeba existence trestu smrti. Zavrhování trestu smrti, přece znamená, že nevěříte, že to, za co je určen, není až takové zlo, když trest nejvyšší není na místě. No a to pak má své důsledky v chování společnosti.