Poslední příspěvky

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Windows a jiné systémy / Re:Digitální licence Windows 11 a přesun do KVM
« Poslední příspěvek od Marek Staněk kdy Dnes v 07:16:09 »
OEM má hlavně to specifikum, že licence musí být dodána zároveň s hardwarem, nikoli dodatečně, a koncák je musí mít na JEDINÉM účetním dokladu. Zároveň je nepřenosná, tzn. nejde ji přenést na jiný počítač, tzn musí zůstat na kusu hardwaru, definovaném sériovými čísly CPU, základní desky, a systémového úložiště. V případě rozsáhlejší opravy, kdy se mění větší počet těchto dílů, může být nutná ruční reaktivace.
Pokud se správně pamatuju, OEM licenci desktopové edice je povoleno používat ve virtualizaci za podmínky, že zákazník má zaplacen program Software Assurance. Ostatní musí ve virtualizaci používat pouze FPM (krabicové) licence (ale možná už je to zase jinak).
NAVÍC při používání desktopových edic ve VM je vyžadována platná VDI (Virtual Desktop Infrastructure) licence pro každou instanci, která má formu předplatného a v CZK vychází na cca 2000,- ročně.

Celkově doporučuju jako minimum aktuální znění EULA předhodit GPTčku a nechat si udělat analýzu zamýšleného použití (funguje to až překvapivě dobře), nebo ještě líp zvednout telefon, zavolat na licenční oddělení některého certified partnera MS, poprosit o zpracování požadavků na licence na konkrétní use case, a ten jim obratem poslat. Mám zkušenost, že do 24 hodin se vrátí seznam potřebných licencí i s naceněním. Velmi výjimečně do 3 pracovjních dnů.
23
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od novomente kdy Dnes v 05:58:34 »
Jaká je rychlost kódování v Rustu oproti C/C++. Máte někdo již dlouhodobější zkušenost? A co generování částí kódu Rustu pomocí AI?
24
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od CHe kdy Dnes v 05:32:40 »
golang vnímám jako zjednodušení C, escape-analýza, etc.
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.

Za mňa je (z tu rozoberaných) práve jedine Rust reálne nadväzujúci na C a C++ tým, že ide cestou bez garbage collectoru. Go je alternatíva snáď tak k Jave, na typické C/C++ use cases (embedded, low resources, low/predictable latency) je problém práve to GC.
25
Bazar / Re:Cena klávesnice IBM Model M
« Poslední příspěvek od honzako kdy Dnes v 01:46:55 »
Za 100 Kč když je ve funkčním stavu a nepoškozená.
Jinak se spekulativní cena dá zjistit asi jenom u nás na Aukru od 1 Kč.
Jinak ebay, ale je tam drahá doprava mimo ČR = neprodejné.
26
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Kit kdy Dnes v 00:21:55 »
inak, čo sa týka rustu, tak ja s ním problém nemám, ale nech mi nikto nehovorí, že je to náhrada c++.

Možná jsem s tou náhradou přestřelil, protože ten pojem chápu trochu jinak. Co třeba alternativa či konkurence?
27
Bazar / Re:Cena klávesnice IBM Model M
« Poslední příspěvek od lojza_z_dolni_horni kdy 21. 09. 2025, 22:26:41 »
Model M ma navrhovou vadu, ze ten sendvic z plastoveho (barrel plate) a kovoveho (backplate) platu s membranou uprostred drzi pohromade plastove nyty, ktere se starim rozpadaji. Muj nejlepe zachovaly kus jich ma upadlych asi pet, 10 let stary unicomp dvacet a vetsina jeste vic. U nekterych se pri cisteni ten sendvic napul rozpadl.

Poradna oprava je bolt&nut mod, ktery vadu resi, ale je to prace navic a prodejni cenu nezvysuje.

No jinak 1399570 je blue label, takze nejlevnejsi, jsou i lehci a maji kabel napevno. 1391412 je zajimavejsi, ale zalezi na nutnosti udrzby a ty nemecke klavesy na hodnote nepridavaji.

Jeste muze byt zajimave vyrobni datum. Lide si kupuji klavesnice, ktere maji stejne narozeniny.
28
Hardware / Re:Utilita na zjištění kompatibility hardwaru s Linuxem
« Poslední příspěvek od Mmmartan kdy 21. 09. 2025, 22:12:48 »
Vyzkoušej nabootovat Live verzi libovolné distribuce.

Tam pak spusť HW probe: https://linux-hardware.org/?view=howto
29
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy 21. 09. 2025, 22:08:27 »
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.

Proto to s tím nahrazováním C++ nebude až tak horké.

Pro kterou aplikaci je C++ vhodnější než Rust?

- Micročipy (ale prej...)
- Legacy aplikace napsaná v C++
- C++ vývojáři
- Možná ještě to stabilní ABI by mohlo něco znamenat, ale to nedokážu posoudit.

Napadá vás něco dalšího?

Myslím, že Rust není moc přizpůsobený na situace, kdy část kódu má mít omezenou paměť nebo kdy dochází paměť. Což je například užitečné ve webové serveru - mohu chtít aby na každý request bylo použito maximálně X bajtů paměti. A bohužel ve standardní knihovně Rustu nemůžu říct nějaké funkci, aby alokovala pouze v nějakém omezeně velkém prostoru (například každý request by dostal svůj specializovaný alokátor).

To je velice zajímavá poznámka.

Z mého rychlého studia, co jsem narychle zjistil:

Existuje std::panic::catch_unwind() pro práci s nebezpečným kódem - to musím vyzkoušet.

Od Rustu 1.70 je stabilní trait Allocator. Ale vypadá to na spoustu unsafe.

Pak jsou k dispozici nějaké knihovny které umí pracovat s předalokovanou pamětí.

Na první pohled mi to přijde jako plichta :-) Vypadá to, že v Rustu se to dělá tak, že se napíše unsafe řešení, které je následně k dizpozici vyšší úrovni... Takže rozhodně nic geniálně předpřipraveného.

Ale pro mě to znamená, že si musím vyzkoušet ve své aplikaci, kde používám scriptovací jazyk v Rust engine, co udělá, když tím scriptem vyžeru veškerou paměť.
30
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Radek Miček kdy 21. 09. 2025, 21:40:42 »
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.

Proto to s tím nahrazováním C++ nebude až tak horké.

Pro kterou aplikaci je C++ vhodnější než Rust?

- Micročipy (ale prej...)
- Legacy aplikace napsaná v C++
- C++ vývojáři
- Možná ještě to stabilní ABI by mohlo něco znamenat, ale to nedokážu posoudit.

Napadá vás něco dalšího?

Myslím, že Rust není moc přizpůsobený na situace, kdy část kódu má mít omezenou paměť nebo kdy dochází paměť. Což je například užitečné ve webové serveru - mohu chtít aby na každý request bylo použito maximálně X bajtů paměti. A bohužel ve standardní knihovně Rustu nemůžu říct nějaké funkci, aby alokovala pouze v nějakém omezeně velkém prostoru (například každý request by dostal svůj specializovaný alokátor).
Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 10