Poslední příspěvky

Stran: 1 ... 8 9 [10]
91
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od Idris kdy 08. 05. 2021, 13:25:41 »
jsem k VŠ matematice získal vyloženě odpor
Měls projevit trochu iniciativy a přečíst si jiné, "lepší" materiály, místo nadávání na to, jak je učitel/autor kretén.

Třeba ten Disman je hezky napsaný, ale je to úroveň SŠ, případně pro někoho, kdo jde na VŠ a potřebuje překlenout mezeru ke skutečným skriptům (sám autor to takhle explicitně uvádí, kdyby to někomu nedocvaklo po přečtení). V Británii je u každého předmětu při zápisu k dispozici pamflet "Are you ready for XYU?" s kontrolními otázkami a odkazy na doplňující četbu. Mnoho předmětů má i tzv. "bridging material", kde je stručně a vesměs neformálně vysvětleno, co se předpokládá a co student nemusel v předchozím studiu potkat (bridging material k astrofyzice má asi 300 stran :) ). V Česku je problém, že přechod ze SŠ na VŠ je jak pecka mezi oči. Kdyby existoval nějaký Disman pro matiku, dost by to usnadnilo situaci. V Británii VŠ začíná zlehka, v prváku vlastně vůbec není matika nad úrovní trojčlenky, ale konec studia (BSc) je dost brutální (přesný opak českého systému). Kdo po cestě odpadne a dal aspoň dva roky, má papír (Certificate), kdo odpadne po třetím roce, má lepší papír (Diploma) a kdo dá nejtěžsí poslední rok, s velkou slávou dostane BSc Honours. To je IMHO lepší systém, ale nejzásadnější jsou kvalitní materiály.

P.S. Dodám, že na britských VŠ nehodnotí výkon u zkoušky profesor podle toho, jak se vyspal, nebo podle počasí, všichni mají "marking scheme" a toho se musí závazně držet. Často je nemalá část bodů (u esejů a závěrečných prací) vyhrazena pro styl a pravopis, a to i u předmětů čistě matematických nebo fyzikálních.
92
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od Mirek Prýmek kdy 08. 05. 2021, 13:13:16 »
Nicméně tvrzení, že znalost vědecké metody (potažmo statistiky) dává někomu "výborné kritické a logické myšlení" je blbost
Pokud to má být narážka na mě, tak takhle to tvrzení neznělo. Ve tvém převyprávění to samozřejmě blbost je.
93
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od Mirek Prýmek kdy 08. 05. 2021, 13:11:30 »
Asi chapu, co mas na mysli. Ze pokud jde o ucebnici, tak by tam melo byt treba neco o historii, proc se vubec tento pojem zavadi, souvislosti, co nejvice prikladu atd.
Ne, to jsme si vůbec nerozuměli. Nemluvil jsem o historii, tu ať si student přečte v nějaké populární literatuře, když ho to zajímá. Mluvil jsem o rozumné míře okomentování postupu důkazu. Proč je potřeba tahle věta, proč je tahle definice postavená zrovna takhle a ne jinak apod. Zažil jsem totiž učební materiály, které byly opravdu jenom striktně definice - věta - důkaz. A díky tomu jsem k VŠ matematice (v této její podobě) získal vyloženě odpor.

Vždyť je to jako se zdrojákem - když před vás někdo hodí zdroják, kde jsou všechny proměnné pojmenované stylem "x2a", všechno se pokud možno řeší těmi nejstručnějšími možnými onelinery a není tam jediný řádek komentáře, tak je to prostě megaopruz. I když je člověk sebevíc inteligentní, pro každého je zbytečná námaha to číst a dešifrovat - a jestliže to tak někdo napíše, tak je buď idiot nebo asociál, který si chce honit triko na účet všech ostatních. Každopádně ale takový člověk vůbec nemá programovat. A stejně tak imho člověk, který napíše skripta stylem definice - věta - důkaz, by vůbec neměl učit, protože to zjevně neumí.

Tohle je všude, fyzika to má v každém předmětu, v IT to je ve statistice (dnes moderněji “data science”) etc.
Pointa je, že je to ve velké míře i v té sociologii, o které si BFI (běžný fachidiotický informatik) myslí, že to je nějaká plkárna pro mentálně zaostalé.

Až na to, že to máš kapku pomotané  ::) Popletl sis lidi.
Ne, jenom jsem blbě vykopíroval citaci a pak ji blbě "opravil", sorry. Dobře vím, že to byla reakce na Idrise, ne na tebe.

Lidé s IQ 90 dostanou VŠ titul na školách víry "genderová studia" a spol.,
Hele, na to se jenom zeptám: a odkud máš informace o tom, jak ta genderová studia vypadají? Fakt vážně míněná otázka. Kde jsi k tomuhle názru přišel, na čem je založený?
94
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od Idris kdy 08. 05. 2021, 13:01:31 »
Lidé s IQ 90 dostanou VŠ titul na školách víry "genderová studia" a spol.
Spíš než dělit obory uměle na humanitní a ostatní by bylo lepší vzít jako kritérium experimentálnost, každý obor s legitimními experimenty založenými na vědecké metodě si zaslouží své místo pod sluncem (a nutně je protkán matematikou, přinejmenším nezbytnou statistikou). Nicméně tvrzení, že znalost vědecké metody (potažmo statistiky) dává někomu "výborné kritické a logické myšlení" je blbost, jen v kombinaci s odbornými znalostmi je její znalost k něčemu. V tomto ohledu mají velkou výhodu fyzici, tam se kombinuje čistě experimentální přístup (klasická fyzika si vystačí jen se základní matikou) a značně abstraktní matematika (v složitějších částech elektromagnetismu, kvantovky, relativity...), včetně všeobecně oblíbené teorie kategorií :) Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit (Gruppenpest), ...
95
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od PanVP kdy 08. 05. 2021, 12:31:21 »
Totální hňup s dobrou pamětí to prostě nějak poskládá
Možná nějakou sociologii
Nepodléhej tolik svým předsudkům :)

Až na to, že to máš kapku pomotané  ::) Popletl sis lidi.
Já třeba vím, že na sociologii je obrpřetlak.
Lidé s IQ 90 dostanou VŠ titul na školách víry "genderová studia" a spol., ještě lépe nějaká marketingová studia někde na hodně privátní škole.
96
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od Idris kdy 08. 05. 2021, 11:50:56 »
Jak by se taková věc dala zjistit? Jakou budu mít u tohoto tvrzení jistotu? Můžu to vůbec tvrdit na základě těchto dat? Můžu k zodpovězení této otázky použít nějaká nepřímá vodítka? Není tento pevný vztah jenom falešná korelace? Jak zjistit, popřípadě odstínit vliv X na Y? ... až po metodologické otázky z filosofie vědy: Jak by měl vědec postupovat?
Tohle je všude, fyzika to má v každém předmětu, v IT to je ve statistice (dnes moderněji “data science”) etc.
97
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od Idris kdy 08. 05. 2021, 11:41:43 »
Mne mel na MFF z functionalu cvok, jehoz jmeno vypadlo, ale ze se furt cpal rybickami, to ne.
Jestli je zapíjel mlékem z plastové lahve tak to byl určitě Čihák. Přes jeho přednášku kterou jsem tam absolvovat já (poslední čistá matika pro fyziky v 5. semestru) prošli všichni, ale cokoli si z ní vzalo tak 1 promile studentů.
Ten dostal cenu děkana za skripta :)
No možné je všechno, akademické pařeniště je svět sám pro sebe se svými kritérii… moc nevím co si o něm mám myslet, učit neuměl a ani podle mně nechtěl (umět), a za nějaké psychologizování proč už mi to po těch letech nestojí.
Já ho neznám, ale třeba o Majerechovi se říkalo to samé, ovšem skripta měl velice slušná a u zkoušky byl zcela v pohodě (úplně nejvíc u státnic). Někdy (dost často) je chyba na straně studenta (nebo je látka moc náročná).
98
Bazar / Re:Prodám notebook Lenovo T460s
« Poslední příspěvek od Longin kdy 08. 05. 2021, 11:39:25 »
zbytek fotek...
99
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení znalosti matematiky - CBT
« Poslední příspěvek od Idris kdy 08. 05. 2021, 11:39:06 »
ja si uz teda nevybavuju zadny skripta od Cihaka, Kopacek psal ty pro nizsi rocniky
Nejlepší byla (před bratru 25 lety) skripta od Pultra.
100
Bazar / Re:Prodám notebook Lenovo T460s
« Poslední příspěvek od Longin kdy 08. 05. 2021, 11:39:04 »
fotky...
Stran: 1 ... 8 9 [10]