6
« Poslední příspěvek od novomente kdy Dnes v 11:14:07 »
Diskuse se nám krásně rozběhla. Ani jsem ji celou nestačil sledovat. Ale mám dotaz.
Když vývojář dostane zadání, musí ho napřed analyzovat a vybrat pro něj vhodný jazyk, ve kterém ho je nejlépe zakódovat. Každý programovací jazyk má svá specifika (výhody i nevýhody), která se musí při oné volbě brát v úvahu. Přitom v jednom jazyku lze programovat různými způsoby, skoro bych řekl, že co vývojář to jiný způsob programování. Jistě, každý jazyk má svá pravidla a doporučení (nikoliv zákony), která lze buď dodržovat, anebo porušovat, když je porušení lepší řešení.
Uvažuji zatím správně?
Sám jsem nedávno dělal (jen tak pro sebe) jednu počítačovou hru pro Commodore 64 (to je takový starý 8-bitový stroj). Programoval jsem v assebleru (mimochodem poprvé v životě). Dělal jsem se s tím celý rok. Celkem jsem to musel čtyřikrát přepisovat prakticky od nuly, neboť jsem narazil na okamžik, kdy už jsem se v kódu sám nevyznal. Četl jsem, že dobrou věcí v programování je určit si nějaký svůj "styl" a toho se pak držet. Ty první tři pokusy nepracovali tak dobře (dlouhý kód, chyby, různý přístup). Napočtvrté jsem měl už dost zkušeností s assemblerem a problematikou kódování hry, že jsem se již mohl rozhodnout pro jeden způsob, který jsem pak dodržoval až do finále. Tato zkušenost mi o programování řekla docela hodně, neboť v assembleru se dá programovat opravdu hodně způsoby.
Když jsem psal nějakou rutinu, napsal jsem několik verzí, než jsem se rozhodl pro tu nejvhodnější. Někdy jsem jí ale musel přepracovat, neboť s jiným kódem nepracovala dost dobře. Musel jsem opravdu hodně a vynalézavě přemýšlet. Neříkám, že jsem to napsal jako nějaký špičkový přeborník. Závěrečné vydání (release) mělo jednu logickou chybu, kterou jsem nemohl najít. Ale ta chyba se náramně hodila k té hře, a dávala jí takový zvláštní a zajímavý průběh. Tak jsem se rozhodl ji tam záměrně nechat, jinak totiž program šlapal dobře.
Závěrem tedy dotaz...
Co vývojář, to originální osobnost. Co zadání + vývojář, to originální výsledek zpracování toho zadání. Nikdy jsem nepracoval ve vývojářském týmu. A dotaz zní: Máte také podobnou zkušenost s originalitou každého vývojáře? Mohu veřejně říci, že zpracování zadání (vývoj, programování atd.) je velice osobní záležitost?