Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Bazar / Re:Prodám monitor 43" 3840×1200 100 Hz
« Poslední příspěvek od Martin Poljak kdy Dnes v 10:45:06 »
3:2 je taky zajimavy pomer. [...] Ta sirka mi bude chybet, je to navykove

Přesně kvůli poměru 3:2 místo nějaké příšerně roztažené nudle jsem teď dokupoval repasovaný druhý displej (Dell) k mému původnímu protože jsem poněkud vyděšeně zjistil, že se tenhle poměr už pořádně nevyrábí protože zase nastoupila zjevná dementizace produktu protože ten "profík" si přece zcela určitě rád připlatí (ano, ano, netouží po ničem jiném než vyhazovat své pracně vydělané peníze oknem) a na filmečky se na nich přece dívá blbě :-\

skoro bych tipnul ze profici tady budou mit mnohem casteji 2x 24" FHD, nez 28" 4k.

Přesně tak.
2
Sítě / Re:Venkovní síťový kabel na 300 m a 1 Gbit
« Poslední příspěvek od chan_hfc kdy Dnes v 10:38:23 »
Hele, když už se tu řeší SFP, máte někdo (spíš starší, kdo to zažil) ponětí, jaký by se dal použít pro ATM-155? Resp. nějakou zkušenost s tím. Když jsem to studoval, tak jsem střídavě propadal nadšení, že by měl fungovat běžný modul, který se používá pro Ethernet, a beznaději, že je potřeba nějaká ATM verze, kterou nemám šanci sehnat.
V dokumentaci k nějkému SFP jsem našel toto, což je ta fáze nadšení

Features
- Compliant with Multi-Source Agreement (MSA) Small Form Factor Pluggable (SFP)
- Compliance with 100Base-FX of IEEE802.3u Standard
- Compliance with FDDI PMD Standard
- Compliance with ATM Standard

Applications
- Fast Ethernet
- FDDI
- ATM/SONET OC-3/SDH STM-1
- Multimode fiber links
- Optical-Electrical Interface Conversion

Mám nějakou krabici s ATM-155 SFP portem a rád bych si s tím pohrál.
3
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od oss kdy Dnes v 10:00:14 »
Jen přemýšlím obecně nad Avalonia vs. Maui a na něco jsem si vzpomněl. Microsoft má trochu zlozvyk začít projekt a pak bez důvodu ho ukončí. Je vůbec Maui v tomto případě stále aktivní projekt?
Zarezavat projekty maju vo zvyku vsteky firmy.

Avalonia vs. Maui - tam je jednoduche rozhodnutie. Ide sa hlavne mobilny vyvoj tak MAUI. Ide sa hlavne dektopovy vyvoj tak Avalonia. proste MAUI je mobile first, Avalonia dektop first.
4
Sítě / Re:Venkovní síťový kabel na 300 m a 1 Gbit
« Poslední příspěvek od skskyper2 kdy Dnes v 09:27:56 »
Dakujem za opravu "Jersey", takze :

1. Kabel (do chranicky)
1.1 variant 300m > https://shorturl.at/Ti3iY
1.2 variant 200 m > https://shorturl.at/hPP7G

Pri akomkolvek variante 200m/300m nasledovne konvertory po 1ks :
2.1 Konvertor 1ks (bod A) :
https://www.alza.sk/tp-link-tl-fc311a-2-d6490895.htm
2.2 Konvertor 1ks (bod B) :
https://www.alza.sk/tp-link-tl-fc311b-2-d6490896.htm

Sorry tento post som si predtym nevsimol, vzhladom k tomu, ze je to patchcord v pozadovanej dlzke, nepotreboval by som isp, ale je to len 1 vlakno, niektori z vas pisali ze treba 2 vlakna (neviem ake to moze mat negativa), ale hotove, 2 vlaknove patchcordy ani na allegre.

Este k infrastrukture doplnim chybajuce info:
- ide o O2 mobilny internet na doma (cez antenu)
- aktualne zapojeny a pouzivany router je Zyxel EX3300-TO
- switch je Planet GSD-1222VHP (ten ma sfp port)
- ta vzdialenost bude prave medzi switchom a routerom
- k dispozicii je este (aktualne odpojeny) Ubiquiti EdgeRouter 4 (ten ma tiez sfp port)
- Posledny dostupny (odpojeny) prvok je vonkajsie AP Zyxel - model zatial neviem

Takze mi napadlo, ze ak by ten Zyxel router podporoval AP mode, tak by som ho prepol a ako router by som pouzil ten EdgeRouter 4 a switch by som s nim prepojil priamo optikou, bez media konvertorov, cez SFP porty, ale s nastavenim Edgeroutera na O2 internet a nastavenie LAN siete by som potreboval asi vyraznejsie poradit lebo co sa tyka routerov vyssej triedy, tak mam skusenosti len s mikrotikom a v porovnani s tym sa mi zda prostredie EdgeRoutera vyrazne nepriatelske :D vsetko podstatne sa tam asi nastavuje a monitoruje cez terminal a ja som skor gui man (winbox)

Mozno by si to vedel prepojit aj s jestvujucimi zariadeniami, ktore mas :
Planet GSD-1222VHP (sfp port) <---> Ubiquiti EdgeRouter 4 (sfp port)
Musel by si najst kompatibilne SFP mini Gbic na obidve strany :
https://shorturl.at/x16g7
a potom natiahnut opticky kabel na mieru a nechat zvarit...

Na otestovanie by som ti vedel zapozicat HP J4858C a k tomu multi-mode patch cord.
https://edgeoptic.com/products/aruba/j4858c/
5
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od a6b kdy Dnes v 09:14:32 »
priznam se, ze jsem si C# neoblibil, je to dobry jazyk a ma mnoho ruznych knihoven mozna az moc nekdy, ale pripada
mi takovy normalni az nudny.
jako linuxak jsem kdysi davno zacinal s Javou a k te mam blize, nez k C#, ale jinak je to prast jako uhod.
v praci musim C# pouzivat, ale neni to pro me kdovijaka zabava. bezne pouzivam C, C++ a kdyz chci neco
co me opravdu bavi tak je to GoLang.
ale naucte se co chcete, s C syntaxi se pak muzete naucit i dalsi jazyky.
6
Sítě / Re:Venkovní síťový kabel na 300 m a 1 Gbit
« Poslední příspěvek od František Ryšánek kdy Dnes v 09:08:05 »
...ještě jsem zakecal, že mi Google ukazuje na webech třetích stran transceivery "kompatibilní se značkou Planet" (viz např.), dokonce zmiňují partnumber originálních transceiverů Planet, např. MGB-TLA10. Který má mimochodem širší "průmyslový" rozsah teplot. Ale to už bych se opakoval...

Odhaduji, že existence takových webů a produktů nutně neznamená, že jsou switche Planet vybíravé na značku transceiverů nebo "kódované". Může se jednat o prostý obchodní parazitismus na značce a FUDu kolem optických transceiverů.
7
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od Deatheaterscat kdy Dnes v 08:06:15 »
Jak pise kolega vyse - studium je pekna vec, ale neznam moc lidi (jestli vubec nejake), kteri by me v praxi oslnili tim, kolik knih maji nastudovano a z kolik kurzu maji stempl. Tim rozhodne nechci rict, ze tyhle veci jsou k nicemu, ale spravne programatorske naviky a instinkty ti to bohuzel neda.

Takze jestli mas C# rozumne nastudovany, tak si vymysli aplikaci a tu zkuste udelat. Musis si s tim proste hrat a musi te to bavit.

Ano, chápu. Asi mé čtení knih je prostě spíš zlozvyk, co mě v dlouhodobém měřítku omezuje.

Dobře, mojí hlavní teorií budou Microsoft C# dokumentace a pak jen směr projektu/využitá knihovna. Jen přemýšlím obecně nad Avalonia vs. Maui a na něco jsem si vzpomněl. Microsoft má trochu zlozvyk začít projekt a pak bez důvodu ho ukončí. Je vůbec Maui v tomto případě stále aktivní projekt?
8
Vývoj / Re:Zobrazenie obrázkov z DB na webe bez koncovky
« Poslední příspěvek od MalyTomi kdy Dnes v 07:51:00 »
Ake drahe. Implementacia je rychla a ak sa na filesysteme rozumne urobi struktura, tak je to aj po rokoch bez problemove. V dobe, ked si stranka taha stovky kb javascriptu a renderuje par sekund nema zmysel tu riesit, ci obrazok prileti za 100ms, alebo 150ms. my sme tak prevadzkovali portal, kde boli ulozene statisice dokumentov a chodilo to roky
9
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od Deatheaterscat kdy Dnes v 07:48:19 »
Moc díky za odpověď. Samozřejmě to možná bude znít divně, ale na C# jsem přesedlal hlavně, protože mi právě připadala architektura přímá plus má dobré knihovny na cross platform (zatím mám jen nápady na hry/mobilní aplikace; i když mě zajímá backend).

Ano, souhlasím s projekty. Jenže přecházím z Pythonu a prostě mnoho verzí stejného kódu u statickeho jazyka mě děsí.

Proto by bylo krásné mít nějaký zdroj, co mi může shrnout všechno čtivou/praktickou formou. Něco jako Automate the Boring stuff with Python. Interaktivní zdrojům i videím se samozřejmě nevyhýbam. Jen za sebe jsem neměl zatím štěstí .



10
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od MalyTomi kdy Dnes v 07:45:57 »
Uplne ti staci pochytit zaklady programovania, a nastudovat si nejaky ten design pattern a best practices. Tym mas podstatnu cast vacsiny programovacich jazykov pokrytu. A potom uz len skusat. Najlepsi ucitel je prax. zacnes s jednoduchymi vecami a casom sa dostanes do stavu, ze tie povodne jednoduche veci zacnes prepisovat podla toho, ako postupne ziskavas skusenosti a najdes nove/lepsie riesenia. Dost problem je to aj, ze jazyk ako taky sa tiez vyvija a zbytocne minas cas na teoriu, ked jednoduchsie je neskor prepisat casti kodu optimalnejsim riesenim, ktore sa prida az v neskorsich verziach .net
Stran: [1] 2 3 ... 10