Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Karmelos

Stran: 1 ... 56 57 [58] 59 60 61
856
No vy ste teda hustopřísný týpek...
Mě někdo nakreslit p**u na zeď volám policii... Pokud se k tomu ještě přihlásíte rozesláním emailu, tak máte na krku minimálně pokutu, náhradu škody - vymalování kanclu rozhodně přesahuje 5000,- a tahanice pro poškozování cizí věci, náklady soudního řízení... tak si jestli máte na vyhození 100k a nevadí vám podmínka, možná veřejné práce, jděte do toho...
Ale akorát budete v očích všech kolegů, a to i těch co s vámi třeba sympatizovali, úplný k***t .

Nicméně doporučoval bych rozmluvu s nadřízeným, domluvu na výpovědi dohodou... Domnívám se, že už vás prokoukli a rádi vám umožní odejít na hodinu s oboustranou spokojeností....

858
Hardware / Re:Pomoc s výběrem audio sestavy
« kdy: 20. 10. 2019, 22:35:19 »
Sveho casu jsem se tematem docela zajimal. Na poradu davate malo informaci. Nicmene fakt ze k prehravani chcete pouzit integrovanou zvukovku vicemene diskvalifikuje jakekoliv lepsi "hifi" vybaveni.
Jedine ceho se dockate je znechuceni z nekvality vystupu.
Ale za tech 10K se da pomerne slusne ozvucit za pomoci nejakych osvedcenych aktivnich monitoru - nejake M-Audio, Krk apod, v cenove relaci od cca 2K za kus (4k za par) A k tomu za nejakou slusnejsi externi zvukovou kartu (vyhnul bych se soundblasteru) anebo coz mam ja, logitech squeezebox (bohuzel se uz neprodava)  nebo nejakou alternativu... Mozna ten Pi DAC Pro... Zapatrejte treba na specializovanem foru na avmania cz.

859
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 16:39:00 »

Data o vývoji globálních teplot jsou cela volně dostupná

https://climate.nasa.gov/vital-signs/global-temperature/

Tak prosím vařte.

Myslím, že tomu co je na těch odkazovaných stránkách nerozumíte a proto se jich bojíte.
Máte před sebou graf jakési modelované anomálie průměrné teploty povrchu planety, tedy její odchylky od jakési průměrné teploty, zřejmě náhodně zvolené mezi lety 1951-1980.
Tato odchylka pohybuje mezi -0,1 do +0,9 a znamená, že od roku 1880 do roku 2018 se, dle tohoto modelu, zvýšila globální teplota o celý jeden stupeň.

Což je asi 0,007 st. C za rok. Na tom nevidím nic alarmujícího.

860
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 16:18:03 »
Ježiši kriste, rostliny CO2 nespotřebovávají, ale použe váží uhlík po dobu svého života. A všechen CO2 co naváží samozřejmě uvolní po uhynutí. Vaše bilance nedává smysl. Co vás zajímá v kontextu je celkové zalesnění planety, schválně si tipněte jestli klesá nebo roste.

Mluvíte nesmysly, koncentrace CO2 v atmosféře narostla z předindustriálních 280 ppm na současných 410 ppm. A samozřejmě stále roste, očekává se zdvojnásobení předindustriální hodnoty do roku 2050.

Gratuluji, právě jste odstřelil v podstatě jediný rozumný způsob boje s nenáviděným CO2.

IMHO pouze masivní výsadba stromů snad dokáže přirozeně zvrátit anebo alespoň zpomalit růst koncentrace CO2.

861
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 15:41:03 »
... Ale hlavní problém pro 21. století jsou klimatické změny způsobeny produkcí CO2 (a v menší míře metanu), ne traktoristi na Slovensku.

Spíš je mediálním problémem to mizivé zvýšení CO2 způsobené globálním oteplením, se kterým nemůžeme nic udělat.

Jen doplním trochu čísel, v atmosféře je cca 3x10^12 t CO2, člověk údajně ročně vyprodukuje 29x10^9 t  CO2. Což je necelé procento.

Pro zajímavost, na světě je asi 3x10^12 stromů a každý spotřebuje odhadem průměrně 10 kg CO2 ročně.

Což dává spotřebu CO2 jen stromů cca 30x10^9 t CO2.

Pak se nabízí otázky třeba: Z čeho teda rostou ostatní rostliny na zemi? A nebo: Co chudinky rostliny v oceánu?

Závěry ať si každý utvoří vlastní...

Zdroje:

https://medium.com/starts-with-a-bang/how-much-co2-does-a-single-volcano-emit-bbc045be015d
https://en.wikipedia.org/wiki/Tree
https://projects.ncsu.edu/project/treesofstrength/treefact.htm

862
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 14:51:29 »
b) CO2 možná není takový problém jak nám tvrdí. - https://www.youtube.com/watch?v=oFOqiVyOzUw&list=LLYBevh_cY5SG3M0TrQWr2Qg&index=9&t=0s
Tak CO2 rozhodně problém je,  to video působí asi tak důvěryhodně jako prodejci na Václaváku.  Starat se o krajinu je určitě důležitá věc (a udržování vody v ní bude na důležitosti ještě nabývat).

Ale hlavní problém pro 21. století jsou klimatické změny způsobeny produkcí CO2 (a v menší míře metanu), ne traktoristi na Slovensku.

Zaprvé to, zda CO2 je nebo není problém se nedá z dostupných informací a modelů imho určit. Pouze většina publikujících vědců momentálně tvrdí, že za určitých předpokladů (vstupů) do jejich modelů, CO2 způsobuje problém globálního oteplování a klimatické změny. Bohužel zde platí čím přesnější vstupy se do modelu vloží, tím přesnější výstupy z modelu dostanu a naopak.
A pokud současní vědci nedokáží ani určit jaký příspěvek ke globálnímu oteplování má obyčejná voda (ve formě páry - vzdušné vlhkosti), tak jejich modely prostě mají vypovídací hodnotu hádání z koule, nebo losování náhodných čísel.

A proto je docela možné, že namísto katastrofického scénáře a neobyvatelné země, bude tu za 50 let zelená sahara a v čechách se bude sklízet obilí dvakrát ročně.
 
Druhá věc je tvrzení, že součané zvýšení množství CO2 v atmosféře má na svědomí člověk. Tady je už trochu větší jistota, minimálně lze spočítat kolik lidstvo toho CO2 vyprodukuje - na základě čísel o spotřebě fosilních zdrojů jednotlivých států. Nicméně z toho lze pouze odvodit, že podíl lidské činnosti určitě nějaký je.  Ale určit jak velký, opět stojí a padá na modelech do kterých někdo odhaduje vstupy.

Co je však markantní na dnešní situaci ve světě, mnoho lidí si s tím hlavu neláme, prostě to akceptují jako fakt a začnou křičet a mnohdy i konat.

A až se začnou ty uhelné a plynové elektrárny opravdu vypínat a ropa zásadně danit (případně vůbec nepoteče), poptávka po elektrické energii prudce vzroste a ta se bude zdražovat.
A nejen eletřina, ale i další, související technologie - soláry, el. auta atd.

Proto má imho smysl už teď investovat do vlastní solární energie, elektrické soběstačnosti a elektromobility. 

863
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 08:15:59 »
Má cenu diskuze bez argumentů?
a) El. auta nejsou vhodná pro každého. To ale ani spalovací motor. Dodnes se někde používají koně.
b) CO2 možná není takový problém jak nám tvrdí. - https://www.youtube.com/watch?v=oFOqiVyOzUw&list=LLYBevh_cY5SG3M0TrQWr2Qg&index=9&t=0s
c) Představa, kterou šíří hlavně Německé automobilky, že el. auto se má nabíjet na rychlo-nabíječkách je super stupidní.
d) Představa, že spalovací motor je ekologičtější na kWh než jakákoli moderní elektrárna je super stupidní.
e) Výroční zpráva ČEZ za rok 2018. ČEZ vyrobil 63.081GWh. Prodal 37.634 GWh. Rozdíl je 25 447 GWh.
Vozidel je v ČR 5,8 mil. Odhaduji, že průměrný vůz najede ročně 15.000 km. Celkem tedy 87.000.000.000 km.
Tesla Model S se 100 kWh baterií najede 400 km. To by tedy odpovídalo 0,25 kWh na jeden km.
Celkem tedy potřebujeme 21.750.000.000 kWh za rok. To je 21.750 GWh.
Takže, pokud budeme nabíjet chytře, pomalu a z přebytků, teoreticky nemusíme vyrobit nic na víc.
f) Dobře vymyšlené el. auto má asi desetinu mechanických součástek oproti konvenčnímu. Je mnohem méně poruchové. Byl to asi jeden z důvodů proč GM zabilo EV1 v 90. letech. Tohle tradiční automobilky vážně nechtějí.
g) Alternativní zdroje el. energie - solar, vítr, mají význam jen ve spojení s účinnou akumulací el. energie. Dobře vymyšlená el. auta umí s těmito zdroji spolupracovat a pak to teprve začíná být zajímavé. Podle mě je aktuálně nejlepší jádro s možností nějaké smysluplné akumulace– to je můj názor.
h) Recyklace li-xx baterií je v téměř 100%, jsou to všechno jen kovy. Stačí je roztavit.
i) Podle hackerů, úpravců a opravářů z USA, Číny a Ruska, co se zabývají hlavně vozy Tesla se zdá, že životnost jednotlivých článků je překvapivě větší, než se učí a než se čekalo. Celá baterie vykazuje snížená kapacity, ale při rozebrání na jednotlivé 18650 jen cca 4% jeví nějakou závažnější známku opotřebení. Domnívat se, že kvalita současných akumulátorů do aut u slušných společností je srovnatelná s těmi, co se dávají do notebooků je minimálně úsměvná. Je potřeba vzít v potaz i celkovou péči o akumulátor ve voze. (tohle není argument, jen má domněnka, ke které jsem dospěl po shlédnutí a přečtení zkušeností jiných)
j) V ČR je hromadné nasazení privátních el. automobilů minimálně problematické. Chce to vlastí garáž. Ale uvědomme si, že ČR není pupek Světa, ale jeho k-anál. Zbytku Světa jsme naprosto ukradení. I Škoda Auto prodává v ČR asi jen necelé 4% své produkce. Osobně se domnívám, že řešením pro cca 60-80% řidičů v ČR jsou el. robotické taxi. Ale to ještě chvíli potrvá.

Uf. To jen tak v rychlosti, co mi slina na klávesnici přinesla.

Ale upřímně. Kolik z vás mělo možnost jezdit nějakou dobu v dobrém el. autě. Nemyslím hodinu. Myslím alespoň týden/měsíc. Vážně vás při tom nenapadlo, že to má i zajímavé vlastnosti? :-)
Je zvláštní vlastnosti lidí co o něčem neví skoro nic, mít na to silný negativní názor. :-)

Díky, naprosto souhlas - líp bych to nenapsal... za mě 1*  8)


864
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 16:33:33 »
Možná tak většina levičáků. Pokud je argument "domnělá většina to tvrdí", tak potom se těžko argumentuje. :)

No já to tak vidím okolo sebe, a pokud se někdo ptal na můj názor ohledně elektromobilů, tak jsem si ho dovolil napsat.

Sám mám problém té imho většině uvěřit, protože vlastní konstrukce hypotézy a metody její propagace se mi vůbec nelíbí. Na druhou stranu argumenty opačné strany také nejsou příliš přesvědčující.
Takže se osobně domnívám, že o fenoménu klimatických změn a jejich predikci nevíme tolik, aby bylo možno kvalifikovaně rozhodnout.

Nicméně, to mi nezabraňuje sledovat dění kolem sebe, média, reakce a prohlášení vlivných lidí a vytvořit si svůj názor na budoucí vývoj situace.

865
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 16:04:03 »
Ten článek je ukrutný blábol, lehce jsem si to prolétl a předpokládám že chtějí vypouštět SO2 :-p Což byla v minulosti jedna z příčin tzv. kyselých dešťů a kterážto sloučenina se s velkým úspěchem odstraňuje v elektrárnách řádově v milionech tun/rok. Takže je dokonce možné, že za momentální oteplování může odsíření elektráren :-)

SO2 ve stratosféře zůstane roky, je to hlavní příčina tzv sopečné zimy. Elektrárny to vypouštěly do nízkých vrstev atmosféry, po krátké době to vypršelo

Stejně je to dle mého názoru nesmysl... Ale pokud zajistí, aby ten SO2 neragoval s ozonem a tím pádem jsme si neničili ozonovou vrstvu a doslova nezasírali stratosféru...

možná je to jen záminka ke sprejování něčeho jiného.

Proti sprejování "něčeho jiného" doporučují určité internetové zdroje mít na stole položenou epoxidovou pyramidu se zalitými měděnými šponami. Ale v tomto se neangažuji, uvedené nepraktikuji, takže potřebné informace nechť si najde zájemce sám.

866
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 15:45:03 »
Ten článek je ukrutný blábol, lehce jsem si to prolétl a předpokládám že chtějí vypouštět SO2 :-p Což byla v minulosti jedna z příčin tzv. kyselých dešťů a kterážto sloučenina se s velkým úspěchem odstraňuje v elektrárnách řádově v milionech tun/rok. Takže je dokonce možné, že za momentální oteplování může odsíření elektráren :-)

SO2 ve stratosféře zůstane roky, je to hlavní příčina tzv sopečné zimy. Elektrárny to vypouštěly do nízkých vrstev atmosféry, po krátké době to vypršelo

Stejně je to dle mého názoru nesmysl... Ale pokud zajistí, aby ten SO2 neragoval s ozonem a tím pádem jsme si neničili ozonovou vrstvu a doslova nezasírali atmosféru...

867
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 15:35:56 »
Jaký fakt?

Že klimatické změny, potažmo globální oteplování, způsobil člověk vypouštěním CO2 (= spalováním fosilních zdrojů) do ovzduší.

Takže bez člověka by klimatických změn nebylo?

Proč se na to ptáš mě? Já jen popisuju vizi elektromobility, která je dle mého odhadu velmi pravděpodobná.

Ptám se tebe, protože tu něco vydáváš za fakta.

Celosvětově se tento fakt akceptuje, (...)

Toto není popis vize elektromobility, ale konstatování o nějakém faktu.

A to na základě intuitivní analýzy médií a porovnáváním s podobnými případy z minulosti.

Kterými podobnými případy z minulosti? My už v minulosti, jak ty říkáš, způsobili globální oteplování?

Já tady za fakta nic nevydávám, přečti si noviny, poslechni si Grétu. Většina publikujících vědců, celebrit i politiků má za to, že tyto klimatické změny způsobil člověk. To je ten fakt.

Příkladem je každý případ, kdy vědecká obec deklaruje nějaký, pro člověka nepříjemný, závěr  následně akceptovaný jako fakt víceméně celosvětově:

Škodlivost alkoholu -> vysoké daně všude
DDT -> Celosvětový zákaz
Cigarety -> Daně + plíživý zákaz
Emise aut -> Postupná, zpřísňující se regulace
Roundup -> schyluje se k zákazu
Freony ve sprejích -> celosvětový zákaz
Chladiva do ledniček -> celosvětový zákaz určitých skupin

A předpokládám, že to bude stejně i s těmi fosilními zdroji. Buď budou drahé (daně), anebo přímo zakázané...

868
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 15:22:15 »
Jaký fakt?

Že klimatické změny, potažmo globální oteplování, způsobil člověk vypouštěním CO2 (= spalováním fosilních zdrojů) do ovzduší.

nakolik za to může CO2, nakolik methan, nebo nějaká jiná látka ( možná tajně vypouštěná za tímto účelem? ), tam nepanuje shoda. Podle vědců je možné zemi poměrně snadno ochladit sprejováním stratosféry nějakým svinstvem https://www.livescience.com/64183-solar-dimming-air-spray-climate-change-cost.html . Určitě je technicky možné zemi podobným způsobem oteplovat.

Ten článek je ukrutný blábol, lehce jsem si to prolétl a předpokládám že chtějí vypouštět SO2 :-p Což byla v minulosti jedna z příčin tzv. kyselých dešťů a kterážto sloučenina se s velkým úspěchem odstraňuje v elektrárnách řádově v milionech tun/rok. Takže je dokonce možné, že za momentální oteplování může odsíření elektráren :-)

869
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 15:10:14 »
Jaký fakt?

Že klimatické změny, potažmo globální oteplování, způsobil člověk vypouštěním CO2 (= spalováním fosilních zdrojů) do ovzduší.

Takže bez člověka by klimatických změn nebylo?

Proč se na to ptáš mě? Já jen popisuju vizi elektromobility, která je dle mého odhadu velmi pravděpodobná. A to na základě intuitivní analýzy médií a porovnáváním s podobnými případy z minulosti.

870
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 14:44:55 »
Jaký fakt?

Že klimatické změny, potažmo globální oteplování, způsobil člověk vypouštěním CO2 (= spalováním fosilních zdrojů) do ovzduší.

Stran: 1 ... 56 57 [58] 59 60 61