Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Martin Proks

Stran: [1]
1
Hardware / Re:Měření milimetrových vzdáleností
« kdy: 10. 07. 2023, 16:08:54 »
Dobrý den,

Další varianta ale vhodná pro charakterově 2D předměty typu drátek, plíšek a podobně:
Laserová štěrbina / čárový laser a série fototranzistorů v temné komoře? Předmět vložit mezi? Při vhodně zvolené geometrii lze dosáhnout pěkné přesnosti. Ale chce to trochu bastlení.

2
Nepsal jsem o webove orezane verzi wordu, ani o teamsech, nebo jinem sdileni, ale o PUBLISHERU. O nastroji ktery mate a nepouzivate! Vasi zastanci wordu vlastne neumi pouzivat zakoupene nastroje a jsou zasekli u modly-wordu.
Zjednodusene: Pracovni verzi prasit ve wordu, pak vysazet v PUBLISHERU.

Dobrý den,

Upřímně říkám, že MS-Publisher skoro neznám - jen vím že existuje a dělají se v něm kalendáře a vizitky.

Mám ale obavy, že to je něco co krásně vypadá, ale nemá to s technickým textem typu dokumentace ke stroji a k jeho instalaci u zákazníka (včetně stavebních zásahů) nic společného. Dokument, který se napříč textem odkazuje na nejrůznější kapitoly, obrázky, tabulky. Třeba z kapitoly vymyslím si č. 11, strana 485 o instalaci kotevních desek do základové desky se odkazujete na kap. 2, stranu 109, tabulku 6 ve které jsou uvedeny projektové síly které ty kotevní desky mají být schopny zachytit. A pak odkaz na kap. 6., stranu 250, tabulku 132 kde jsou uvedeny chemické expozice v případě události .... Každou tu kapitolu píše někdo jiný, paralelně k sobě. Většinou se tam nejdříve narvou ty tabulky s klíčovými daty a pak se píše omáčka a celé to bobtná a průběžně se veškeré čítače posouvají...

Ano jde mi o to jak to napsat, aby ten dokument celkově fungoval. Naprosto nepotřebuji a nikdo nepožaduje sexy vzhled, ale chce se od toho fungující formátování, obrázky, tabulky a křížové odkazy. V tom exceluje DITA nebo DocBook, ale zadání vedení je MS-Word 365 ...utíkám mimo téma...

Zatím jedeme slučováním revizí, 4 autoři, jeden jsem zjistil že má novější verzi Wordu než zbylí 3, ale funguje to obstojně. Prostě při importu vybírám formátovací šablonu originálního dokumentu a zatím to zdá se funguje. Ale je nás zatím jen pár a poměrně malý dokument s minimem odkazů.

3
Dobrý den,

> Ještě bych se rád zeptal, co má být finální produkt?
Výstup má být papír + PDF + Word verze aby z toho mohli snadno kopírovat...

> Pokud O365 ve firme mate, je otazka proc, kdyz je nepouzivate?
Office365 firemní máme, lokální instalace a aktualizace nejedou plně automaticky - nevím proč nebo jak, to jde mimo mě. Ne web verzi. Rozhodně nedáváme svá firemní citlivá data někam na cloud mimo kontrolu. Takže žádné sdílení přes MS-Teams pro simultální zápis. Ať si "smluvně" tvrdí kdo co chce.

Ostatně podle toho co jsem zkoušeli funguje sdílení přes ms-teamsy rozumně jen pro menší dokument (tak 150 stránek) s max. třema uživatelama na ráz. Jinak výkonové problémy/zpoždění neúnosně narůstají. Mluvím o dokumentu plném tabulek, obrázků, křížových odkazů...

> A co bude vedení dělat, když nedodržíte termín, nebo když budete vedení informovat, že to nejde?
K tomu se nebudu vyjadřovat, to je jiná diskuse, ne o technice a SW řešení.

4
Dobrý den,

Věřte, pud sebezáchovy mám, proto to řeším. Ale jsem v práci, tu si nevybírám, nepřihlašuji se k ní, prostě je mi přidělena. A když prostě obchodník podepsal Word, já protestoval, vedení rozhodlo že mám držet pusu a Word, tak prostě Word.

Na ty kouzelné nástroje se ptám ve Wordu. Jak jsem psal, šablona je samozřejmost. Ale vynutitelnost je problematická, protože vždy se v dostatečně velké skupině najde kreativní jedinec co si tam něco namastí mimo šablonu. Sjednocení verzí a nastavení je také sci-fi, to v naší firmě prosazujeme leta, ale IT nějak nezvládá. A i když nějakou skupinu sjednotí, stejně vybočí přinejmenším vedoucí, kteří prostě musí mít...

Navíc jak jsem psal. Jsem postižen znalostí TeXu, DocBooku a šmrcnul jsem se kolem Dita XML než jsem zběhl k DocBooku. Takže vím že to jde i jinak a některé problémy prostě nejsou vlastnost, kterou je nutno bezbřeze přijímat a nevnímat, ale absurdní zbytečný problém ke kterému dojde a nemuselo by. Další problém je, že v této firmě takto rozsáhlé textové dokumenty běžně neděláme. Jednou za X let. A další problém je, že vedoucí totálně podcěňují rozsah co vznikne. Obchodník a vedoucí si myslí, že to bude nanejvýše 300 stran, spíše do 200.

Momentálně zkouším ten Combine document revisions. Na pár stránek co v tom zatím je (35 stránek k této chvíli, 2 autoři jsme prozatím aktivní, další přispěvatele do konce týdne čekám) to funguje. Zatím.

Nechtěl jsem rozpoutat flame, pardon.

5
Dobrý den,

>> Karmelos
Template/šablonu přesně takto používáme. Ale u složitějšího dokumentu to je přesně jak psal jjrsk.

>> jjrsk
Ano tento závěr nechci slyšet. Přesně takto to vypadá u nás při tvorbě dokumentů neustále, většina času věnována správě dokumentu a ne psaní obsahu. Napříč firmou nemáme identickou verzi officů a i ti co mají stejnou mají často něco jinak nastavené... Máme dokumenty až 1500 stránek co jsem viděl. Je to peklo, ale otevřít to jde. Editace je věc jiná...

>> oss
To vypadá nadějně, toto jsem neznal. Zkusíme. Vytvořím template s nadefinovanýma hlavníma kapitolama ale textově prázdnýma a autoři prostě jak budou psát tak je postupně a opakovaně budu slučovat a přijímat změny... Tak uvidím jak to bude stabilní a hlavně až to bude velké jak to bude fungovat... Díky, to vypadá na to správné nakopnutí.

6
Dobrý den,

Omlouvám se za asi ne úplně dobře zvolenou diskusi, prosím o konstruktivní nakopnutí...

Jsem zastřešující autor pro větší strukturovaný dokument, co má vzniknout. Celkem je očekáváno cca 16 textových kapitol + titulní list, změnový list, obsah, seznam zkratek, seznam obrázků, seznam ... závěr, přílohy. Strukturování kapitol až do 4. úrovně (1.1.1.1). Odhadováno 600-1000 stran. Nejméně 12 dílčích autorů. Má to vzniknout za 6 měsíců. A požadavek je v MS Wordu 365, ne cloud - sdílené vnitropodnikové diskové úložiště.

Napříč dokumentem má fungovat odkazování (křížové odkazy) a číslování stran, kapitol, obrázků, tabulek...

Naprosto netuším jak na něco takového.

...

Rovnou říkám, že značkovací jazyky typu DocBook, Dita, TeX, ... nepřichází v úvahu. Na to lámu kolegy i vedení už 14 let a neúspěšně. Vždy to nakonec skončí tím, že jsem nějaký úchylný blázen, že nic lepšího než Word neexistuje a ať se s tím Wordem naučím že oni s Wordem problém nemají a to a to není chyba ale vlastnost.

Microsoft Word Master Document koncept jsem už zkoušel na menším projektu. Teoreticky je to přesně co potřebuji, ale prakticky se to vždy stejně od nějakého rozsahu a počtu autorů rozsype.

Zkoušel jsem i páteřní dokument a do něj vložené jako objekty ty kapitoly a podkapitoly jako MS-Word provázané soubory. Ale to skončí tím, že je vidět jen první list objektu a nefungují křížové odkazy, číslování a seznamy.

Prostě potřebuju něco jako DocBook assembly, nebo TeX páteřní dokument s input_ovanýma podkapitolama. Ale v MS Wordu.

Word šablonu samozřejmě máme. Na monolitickém dokumentu funguje dobře. Tedy do nějakého kritického rozsahu a členitosti dokumentu, nebo do momentu než do toho sáhne někdo s jinou vezí Wordu. Nebo sice se stejnou verzí Wordu, ale jinak nastavenou/personalizovanou instalací.

Děkuji za nakopnutí správným směrem,
Martin Prokš

7
Hardware / Re:Doporučte 3D tiskárnu
« kdy: 13. 03. 2018, 22:21:02 »
Rád bych si pořídil pro kutilskou domácí činnost 3d tiskárnu. Jde o klasický problém mezi kvalitou cenou. Pročítáním webu jsem však narazil na to, že marketingové letáky prodejců a praktické problémy na diskusních fórech jsou dosti v rozporu. Rád bych se tedy optal majitelů 3d tiskáren z jejich osobních zkušeností - hlavně, jestli to splnilo jejich očekávání a hlavně v čem ne. ...
Díky za každou zkušenost.
Zdravím,
V práci kolega, co je do toho fanda, před asi dvěma lety pořídil Felix 2.0. Když koukám na Prušu, tak je to asi obdobné. V práci pro práci, jsme konstruktéři, tak ať si můžeme zkoušet a nemít věci jen virtuálně. Pořídil to jako stavebnici a nechali jsme si ji sestavit a "zaškolit se" za dopoledne.
Řeknu to takhle. Zpočátku je to fajn hobby a výuková věc pokud jsi fanda do novinek a hračička. Prvních pár měsíců jako začátečník s tím budeš brutálně bojovat a učit se. Je to prostě specifická technologie, kterou musíš pochopit a naučit se s ní pracovat. V každém případě čekej díky nezkušenosti potíže mezi klávesnicí a židlí a sem tam něco zničíš. Když budeš mít smůlu, jako třeba my a odejde ti termočlánek na hlavě, tak se s tím strašně nazlobíš, než na to přijdeš.
Je to prostě technologie, která má ještě své mouchy a musíš se s tím naučit, pochopit problémy a naučit se fígle jak je řešit. Už tu např. někdo zmiňoval problematiku pevnosti v různých směrech. Další fígle/zkušenosti jsou hustota vyplnění, podpěry kdy, kde, jak, případně s orientací dílů. Teplota vyhřívání podložky je důležitá na deformace. Rychlost ochlazování - kdy zapnout pomocný větráček, kdy na to foukat ještě stolním větrákem extra, kdy naopak to zaklopit velkou papírovou krabicí s alobalem uvnitř. U kterého výrobce struny přidat na teplotě a o kolik. Kdy domazávat silikonovým olejem a kdy ne. Rychlosti pohybu a akcelerace v nastavení. Základní zorientování se v G-Code aby tam člověk byl schopen identifikovat alespoň základní povely a našel kde lze změnit teploty, větráky a podobně... A spousta dalších drobností, které mě teď ani nenapadají. Je to prostě o zkušenostech a naučení se té technologie.
Na druhou stranu právě tyhle modely člověka naučí aby to pochopil. Asi po roce hraní si s tím po chvilkách po odpolednách jsme to "prostřelili" a teď je to pro nás výborný pomocník. Děláme modely pro marketing, modely pro nás abychom si to mohli lépe představit a osahat, občas i něco se opravdu hodí do skutečného stroje nebo jako technologické přípravky, zkušební přípravky. A občas si něco vytiskneme právě pro domácnost (nástavec na hubici luxu, nová klička do dveří do auta, víčko na nádobku inhalátoru když ho náš malý někde ztratil, ...). Ta tiskárna se firmě už několikrát zaplatila.
Pak kolega nechal koupit výrazně více profi tiskárnu za výrazně vyšší peníze a nastaly jiné problémy. Ta mrcha si do toho co dělá nechce nechat kecat, respektive je to tam vše víc zakopané než na to člověk přijde. Takový widloidní přístup: umí to fungovat suprově na takové ty typické úlohy, ale nedej bože aby tam člověk chtěl něco jiného. Teda už jsme přišli na to jak se dostat až na ty nejzákladnější nastavení a umíme s ní také kouzlit. Takže většinou to dopadne tak, že zkusíme ten automatický mod, zkoukneme jak to umístil a natahal nitě, řekneme že to je blost a jdeme si to zorientovat a podepřít "manuálně" prakticky stejně jako na tom Felixovy...
Je to o zkušenostech, A něco je odladit G-code pro sériovou výrobu nějakého marketingového upomínkového předmětu a pak ho pár týdnů flákat po desítkách a něco úplně jiného mít vždy po jednom unikátním výtisku, kdy každý je úplně jinak velký, členitý, s různými požadavky na pevnost a přesnost a v časovém presu, kdy to člověk chce nebo potřebuje mít relativně hned a ono se to bude tisknout klidně i víc jak 24 hodin a pak se to ještě musí začistit a doupravit... To co vidíš na tom Youtube je v drtivé většině právě ten již odladěný a perfektně fungující tisk. Málokdo ti přizná tu velkou krabici zmetků co má pod stolem a je asi jedno jaký má model tiskárny.
V každém případě musíš do toho být fanda a dost si s tím hrát než se to použitelně naučíš, jinak to budou vyhozené peníze.

8
Software / Re:CMS pro dokumenty do PDF či papír
« kdy: 19. 10. 2017, 22:57:20 »
Dobrý den, děkuji za odpovědi a navedení.

...

V podstatě k tomu co píšete postupně docházím také. Je to pro mě docela důležité slyšet, že se nesnažím o něco nesmyslného. Momentálně právě bojuji s dokumentací k DITA Open Toolkit, právě nad těmy style sheety, respektive DITA tomu říká pluginy. Ale není to má hlavní činnost, dělám to po večerech, takže mi to jde pomalu.

Dík za upozornění že se konají kolem toho konference, koukám že další termín je v únoru. Určitě přijdu, snad už budu mít lepší rozhled a budu mít konkrétní představu.

...

Díky, CMS budu řešit asi na posled jak tak se mi teď začíná zdát. DITA, editor, zkusit to nad filesystemem. Zkusit to nasadit na dvě-tři menší zprávy ve více lidech jestli to budou schopni vstřebat i další. Až pak asi bude logickým krokem doplnit to o CMS jako jednotné úložiště a správu přístupů/zámků na editaci jednotlivých dílčích zdrojových souborů. Hezky krůček po krůčku ;)

9
Software / Re:CMS pro dokumenty do PDF či papír
« kdy: 16. 10. 2017, 14:34:54 »
Dobrý den rocko,

Když to zkusím probrat. Předpokládám osobní zkušenost a pár slov k tomu nemáte aby jste mě uvedl do reálu.
  • Ten Etteplan vypadá na první pohled dobře, dík za typ. Respektive z webu to působí přesně těma managerskejma prezentacema kde vše jde a je to super snadné. Položíte prst na klávesnici a on vám z něj vyteče nádherný zformátovaný text s obrázky přesně dle podnikového standardu. Tak snad uvidíme jestli najdeme v ČR implementátora a zda nám dovolí si to ošahat. Ten předchozí systém co nám nabízeli a psal jsem o něm jako o zající v pytly má podobnou skvělou prezentaci s hafem referencí do průmyslu, takže to až tolik nežeru. Cena nepochybně je vysoká z pohledu jednotlivce a smrtelníka, ale na druhou stranu když vám to umožní psát a spravovat rozumně dokumentaci, tak se to v průmyslové firmě za rok vyplatí. Při ceně člověkohodiny a tlaku termínů to za ty investice stojí - když to funguje. A v tom je ten problém, když to nefunguje tak je to zlatá cihlička v batohu když se snažíte plavat na hladině.
  • Ad seznam různých DMS. DMS máme. Navíc úloha DMS je poněkud jiná. Jde o sběr a evidenci dokumentů, hlídání aktuálních verzí, řízení přístupových práv k nim. Samozřejmě ideální by bylo propojit CMS (správu tvorby dokumentu) s DMS (správu výsledných dokumentů) a obzvláště pokud je třeba řídit i právo pro čtení pro dokumenty s omezeným přístupem ať už obchodně, nebo právně. Ale to je zase vyšší level úplně někde jinde, to zde nemá smysl řešit.
  • Ten ZOPYX budu muset víc prozkoumat, na první pohled není úplně jasné co vše to obsahuje a jak.
  • A k tomu XML Content Manageru (XML Director). Jo to vypadá jako důležitý kousek té skládačky. Je to CMS které umí spolupracovat s dalšími kousky. Píšou tam o tom, že obsahem může být DOCX i DITA (xml strukturovaný text). Píšou tam, že DITA mapu je možné tvořit graficky. To naznačuje, že by to snad mohlo být relativně snadné a přehledné - ne nutně muset bouchat XML kód s linky což ne každý dá. Nevýhoda/vlastnost je, že to je pouze ten CMS s překladači. Takže je ještě nutno doplnit editorem obsahu a tvorba a editace stylu je stále čistě na uživateli a tedy dost náročná. A samozřejmě propojení do PLM je asi nereálné, toto holt bude stát zcela bokem. Asi si s tím zkusím pohrát, možná je to kousek toho co hledám. Navíc koukám že dávají přístup na nějaké testovací demo - extrémně cenné pro udělání si názoru.

Díky

10
Software / Re:CMS pro dokumenty do PDF či papír
« kdy: 15. 10. 2017, 15:40:42 »
Dobrý den,

Reaguji na pana Šilhavého. Naopak, Váš příspěvěk vnímám velmi konkrétně k věci :-) byť sklouzáváme více do obecné teorie a procesů. Jen bych polemizoval s rozdělením úloh - možná myslíme to samé, jen mluvíme každý jiným jazykem. Podle mě má být rozdělení: autor - editor - kolečko autorské a editorské kontroly - schalování - vydání - archivace. Autor má za úkol vytvořit obsah a editor zajistit formální stránku věci.

Jako (spolu)autor potřebuji mít funkční a jednoduchý systém jak psát, odkazovat se a odkud tahat další podklady. (Například obrázky a grafy není nejšťastnější manuálně vkládat jako bitmapy do wordu. Když člověk zjistí, že je na tom obrázku chyba, pak dohledejte že ten obrázek nebyl vložen i někde jinde třeba v jiném rozlišení nebo výřezu.) Jako autor potřebuju mít funkční systém odkazů a značek pro ně. Kapitoly, podkapitoly, případně paragrafy a značené odrážky, tabulky, grafy, obrázky, rovnice, literatura, přílohy, ... napříč celým dokumentem. Ne jen tím jedním subdokumentem co zrovna píšu. Potřebuju mít možnost si nalinkovat "univerzální kapitoly" jako například obecné bezpečnostní pokyny, seznam relevantní dokumentace k projektu a podobně. Autor nepotřebuje vidět přesně vysázený dokument. Autor potřebuje vidět dokument po obsahové stránce včetně obrázků, grafů, tabulek, ... Ale stačí mu jen přibližně takto to bude vypadat vzhledově, autor nepotřebuje tolik řešit stránkování, zalamování textu a tak. Jak říkám, momentálně používáme MS-Office a Master/subdocument koncept. Master je pouze šablona se seznamem odkazů na jednotlivé soubory s kapitolama a podkapitolama. Práce s odkazy do jiných subdokumentů je těžkopádná, ale jde to. Vše to leží sdíleném disku. Ohromná výhoda je, že hlavní autor udělá rozdělení na hlavní kapitoly a určí kdo je napíše. Jednotlivý autoři tvoří své kapitoly. Po uložení a aktualizaci pak vidí co napsali ostatní a na co se lze odkazovat, nebo co je potřeba kde změnit. Babylon s MS-Office se již před lety rozsekl, zamrazili jsme na několik let verzi. Ale i tak jsou problémy - zvladatelné, ale stále velice otravné a pracné. MS-Office na takovouto úlohu prostě nejsou vhodné, to je podle mě jasná úloha pro strukturovaný značkovací jazyk - s přehledným pseudo wysiwyg editorem, snadno upravitelným stylem a konektivitou do DB, ideálně do PLM.

Editor pak má za úkol zkontrolovat formální stránku věci, sjednotit způsob jazyka jednotlivých autorů (např. někteří zarputilci stále píší v "já" formě, používají přímé formátování, ...), opravit chyby, dořešit sazbu. To teda u nás také pořádně nefunguje, ale to je zcela jiný příběh čistě náš interní.

Procesy schvalování - vydání - archivace u nás fungují pod Document Management System (DMS). Ale ty už běží nad obsahově finálním sestaveným dokumentem v PDF a zdrojová data se přikládají jako příloha pro případnou další revizi aby bylo z čeho vyjít. On ten DMS měl ambice být i úložištěm pro to psaní, ale díky tomu že autoři počítali pouze s monolitickým MS-Word dokumentem a MS-Word funguje přes temp files, tak je to, no jak to říci slušně, omezeně použitelné a pravidelným zdrojem ztráty rozepsaných dat.

---

K panu Novotnému. Skoro vše jsou to odkazy na dokumentaci SW jazyků. Ne na dokumentaci k psané příručce. Představte si, že máte napsat sadu dokumentů ke kuchyňskému robotu. Nebo spíše k jeřábu, ten je blíže k mému zájmovému případu. Uživatelská příručka, návod na údržbu, zprávy o výpočtech a kontrolách, zprávy pokrývající požadavky předpisové báze, ... Většina toho budou několika svazková díla. Když do toho ještě zapojíte technologické návodky které budou postavené nad jinou šablonou, ale jinak systém psaní je vlastně stejný, tak máte k jednomu produktu třeba několik desítek až stovky textových dokumentů během dvou-tří let.

To Odoo jak tak koukám je celopodnikové řešení. To je použitelné pro malou firmu, která roste do střední a zjišťuje, že potřebuje formální systém řízení a že nic nemá. Ale již existující firma která jednotlivé segmenty má již zavedená vlastními historickými SW a procesy to nemůže zahodit a překlopit se do něčeho jiného. U nás se již 5 let fylozofuje o změně podnikového ERP. Ale moc dobře si zodpovědní lidé za tohle u nás uvědomují, že ten přechod by nás také mohl položit. Ale o tom se bavit nebudu, s tím nemám a nehodlám mít nic společného.

11
Software / CMS pro dokumenty do PDF či papír
« kdy: 14. 10. 2017, 16:56:30 »
Zdravím,

Mám dotaz, který nesouvisí až tolik s Linuxem, byť by bylo fajn kdyby klientská část na něm jela také.

V práci máme velmi drahý systém pro sdílení primárně 3D dat mezi konstruktéry - PLM. Svou práci to dělá dobře, ale jakékoli rozšiřování o další funkcionalitu a přidávání je vždy sázka do loterie. Sakra drahá a náročná sázka. Oni o tom nikde nejsou seriózní informace. Managerských prezentací tuny, kde vše nádherně a hlavně strašně snadno funguje. Ale mi dole co to pak máme nějak nasadit u nás se reálných a faktických informací nedobereme. A pak je to vždy velké překvapení v reálu - něco tam opravdu jde, něco jsou spíše vzdušné zámky a v ČR se nedovoláte nikoho kdo by to opravdu uměl implementovat a zprovoznit. Nabízeli nám jedno komerční řešení publikačního technického CMS, ale právě to vedlo za královské peníze zase k zajíci v pytli. Žádné malé vzorové nasazení, žádná možnost jet se někam podívat kde to funguje a moci si to tam aspoň půl dne osahat. Takže jsme to nakonec stornovali. Za ty peníze si nemůžeme dovolit další risk. Rozšiřování tímto směrem je pod stolem. Ale mě to nedá a stále jsem to ještě nevzdal. Jsem konstruktér, tedy autor 3D i textových dat, a současně jsem zainteresovaný v rozvoji těchto systémů u nás.

Jde mi o CMS nad dokumenty, které jsou primárně určeny pro tisk na papír a PDF. Primárně pro strukturovanou technickou dokumentaci s číslovanými kapitolami několika úrovní, číslovanými tabulkami, obrázky, literaturou, přílohami, rovnicemi, ... Systém který umožní souběžnou práci více lidí nad jedním výsledným dokumentem (ať už na úrovni kapitol nebo jednotlivých odstavců). Možnost použít jednu kapitolu ve více dokumentech (třeba obecné bezpečnostní pokyny). Mělo by to mít nějaký rozumný pseudo Wysiwyg editor ideálně přepínatelný mezi zdrojákem a wysiwyg reprezentací. Musí to být možné konfigurovat jak se to má globálně chovat. Něco jako v TeXu "styl" nad kterým je postavený dokument. Titulní strana, záhlaví, zápatí, rozložení stránky, fonty, ... to vše musí být jednotně spravovatelné a pro výsledný dokument si pak mít možnost vybrat žádanou šablonu. A ideální by bylo, kdyby to zdrojová data dokázalo skladovat v PLM, kam by si pouze šahalo pro ta zdrojová data, případně by je tam editor přímo zapisoval. Zdrojová data včetně obrázků a dalších případných objektů. A v neposlední řadě licenční politika by neměla být jmenná, ale full-konkurent, nebo plovoucí, nebo jak se to jmenuje. Kdyby to bylo OpenSource ideální, ale stejně bychom stáli o implementátora a podporu - a myslím že většina společností a institucí. A Čeština, Francoužština, Angličtina, Ruština a další jazyky samozřejmostí, žijeme v době UTF.

Rovnou říkám TeX a LyX nepřichází v úvahu. Dělám osobně v obojím (v LyXu pravda minimálně) a to není možné nasadit ve firmě kde všichni jsou nastavení na MS-Word a hájí ho zuby nehty. I když jim 300 stránkový strukturovaný dokument 3x denně spadne a musí ho zachraňovat, tak mi na má sprostá slova na to řeknou "to je daň za jednoduchost, neexistuje nic lepšího, vdyť to je normální, smiř se s tím". Momentálně používáme MS-Word a Master/Subdocument koncept spolu se šablonami a zdrojové soubory máme na sdíleném disku. Ale jednak jak různí lidé máme různé verze MS-Windows na desktopu, občas evidentně ani ten síťový disk a řízení práv tam není stoprocentní, tak to prostě dělá občas-často problémy. Nemluvě o tom, že spousta lidí ani ten MS-Word neumí používat - ty šablony, Master/Subdokument a tak. A já jako TeX-plainista "trpím".

Momentálně se snažím se nějak rozkoukat v Open DITA, ale jsem z toho zmatený. Vše tam souvisí se vším a nevím kudy do toho. Chybí mi kuchařka typu "Jemný úvod do TeXu", který mě před asi dvaceti lety uvedl do TeXu. Nicméně ta DITA (nebo zřejmě ještě komplexnější ale na stejné brdo DocBook) jsou jen ten jazyk a kompilátor do výsledného dokumentu. Pak mi chybí ještě editor (zde vím že existuje Oxygen ale ještě jsem se k němu nedostal) a hlavně to propojení ideálně do PLM. Nebo i kdyby to mělo vlastní databázový systém. Ale konektor do PLM by byl lepší, skladovat vše tam a tahat to tam odtud.

Dost možná řešení neexistuje, navíc když neřeknu do jakého PLM. Ale už diskuse nad tím a nalezení dílčích či podobných řešení by pomohlo, jistě i vícero lidem.

PS: Jestli mě někdo z těch tak zvaných velkých hráčů za něco co jsem zde napsal chcete žalovat, tak si trhněte nohou. Je víkend, píšu to jako soukromá osoba a nikoho a nic zde nejmenuju!

PS2: že to zní jako námět na založení společnosti a vývoj produktu? Já vím, ale já to nebudu. Vím co potřebujeme a věřím že by to mělo úspěch, ale neumím to udělat.

12
Sítě / Re: VNC skrz SSH do KVM
« kdy: 10. 08. 2011, 09:44:28 »
Jestli jsem pochopil, asi pouzivate z localu 5900 presmerovany na cilovou adresu 10.0.0.2:5900? A co firewall na cilove masine 10.0.0.2, povoli pripojeni na ten port 5900? Proste pouzit druhy smer tunelu - z clienta si remote 5900 presmerovat na localhost:5900.

ssh -R 5900:localhost:5900

Pouzivam to stejne. Me aby se to tak nemotalo a poznal jsem na ktere strane vlastne zrovna jsem, pri ladeni pouzivam rozdilna cisla portu: ssh -R 5900:localhost:5901 a pak proste v logach jasne vidim na ktery port a IP ktery konec tunelu ukazuje - ale to je jen pro prehlednost.

13
Hardware / Re: Počítač ala KVM over IP
« kdy: 20. 07. 2011, 08:10:22 »
A co tohle?
Raritan eRIC

Hm, dík, to mě nenapadlo, nepohybuji se v tomhle byznisu a o bazaru serverových věcí mě nenapadlo přemýšlet. To už je cenová relace akceptovatelná. Dík za typ.

Jo jedná se o IL2... pro znalé IL2 komunity asi nemusím tedy víc říkat o jaký server jde  ;)

14
Hardware / Re: Počítač ala KVM over IP
« kdy: 19. 07. 2011, 21:45:00 »
To jsem zkousel asi pred 3mi lety kdyz jsem obnovoval HW serveru a byl problem s vykonem a casovym "pingy". Ono kdyz v leteckem bojovem simulatoru je 30 a vic lidi tak jsou jakekoli casove zpozdeni priserne znat. To uz by mozna bylo lepsi pres wine, ale tam se nam tehda nepodarilo rozchodit jeden obsluzny SW. Samotny herni server pod wine jede a stabilne bez vykonostnich problemu, ale bez toho obsluzneho SW ktery ho zviditelnuje hracum pro verejne pripojeni aby nemuseli jit pouze pres IP neni moc platny :(

15
Hardware / Levné KVM z běžného počítače
« kdy: 19. 07. 2011, 15:54:30 »
Zdravím,

sháním radu ohledně řešení ala KVM over IP, ale pomocí levného malého PC s linuxem.

Provozuji z fandovství bezplatný herní server na MS-Windows a nemám k němu fyz. přístup. Tedy mám, ale jen velmi velmi neprakticky. Správu provádím vzdáleně. Počítač je za HW firewallem a přihlašování se na něj provádím přes ssh přímo na windows mašinu (ssh jede pod cygwinem). No a pak si vytuneluju VNC a jsem na lokále pro správu. To vše funguje pěkně, až na jednu věc. MS updaty. Už několikrát za těch několik let co to tak provozuji se mi stalo, že MS update utáhly bez interakce s uživatelem síťové zabezpečení a já se tím pádem nedostal ani na SSH a tím pádem ani na VNC a musel jsem tam jet fyzicky. V tomhle by mi asi nepomohla ani VPN (ale jsem "linuxák" tak na to jdu přes unix tools, o VPN pod MS vím že nějak jde ale nepoužívám a tím neumím).

Takže jsem našel KVM řešení, ale je dost drahé. Nejlevnější jse PCI karta za 5000,- což je dneska asi zbytková cena serveru a takové peníze už nechci dávat jen za zábavu (hlavně jiných), už takhle mě to stojí čas a peníze. Takže mám představu levného PC do 2000,- s linuxem, které by mělo video vstup, mouse a klávesnice propoj z exteru a prostě bych tam měl separé mašinku s distrem na kterém by jelo SSH a uměl bych kvalitně zabezpečit bez obav... Prostě si to "KVM over IP" postavit z low end stroje. Nevíte někdo o nějakém takovém řešení? Nebo jsem zcela mimo mísu a nic takového není? Nejsem v tom kovaný.

Díky za odpověď.

Stran: [1]