Fórum Root.cz
Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: sonny 03. 12. 2016, 22:24:37
-
Pred mesiacom som si kupil Intel Core i5-6500 4 jadrovy skylake a teraz mam zalusk na Intel Core i7-6800K - 6 jadrovy skylake (ale i7micky maju HT takze je to skoro ako 12 jadro) samozrejme bude k tomu treba aj nova doska s chipsetom Intel 2011-3.
Som programator pocitim pri beznom programovani (visual studio, vscode, eclipse) vyrazny narast vykonu? Alebo sa ten vykon razantne zvysi len v hrach?
A dalsia otazka oplati sa na programovanie 4K alebo 5K monitor? Teraz mam 2 monitory ale chcelo by to aj 3ti aspon 32 palcovy. Rozmyslam aj nad monitorom z 10 bit farbami. Predsa len obcas pustim aj Photoshop a ten to podporuje.
-
Spíše to vypadá jako pěkné kecy :D
Hry tolik jader samozřejmě nevyužijí a HT nemá se zdvojnásobením jader nic společného.
Jestli na to máš, tak běž do Xeonu, tam jsou možnosti daleko lepší. i7 je sice cool, ale dost drahá sranda za málo jader.
Na běžný vývoj stačí jeden 40" 4k monitor úplně v pohodě.
-
s vykonem nesouhlasim, pri ht dokaze cpu dokazat vykon 2x poctu jader.
co se tyce xeon, ten je lepsi to je pravda, tam to je bez ht dosazeno (logicke jadra bez ht), ale xeon bych tym padem daval na servri, kdez to na ntb/pc spominane i7. netreba zapomenout taky na turboboost - to prida hodne performance.
a ze v apkach nebo hraj nevyuzijech vice jader je peknej nezmysel. kdyz je na to aplikace stavana (ne delana jak javaman rika lopatama a nie je to case na rychlo zbouchanej hry nebo aplikace tak to samozrejme 8 jader vyuzije). takove jsou jen aplikace a hry ktere jsou 64bitove.
-
pri ht dokaze cpu dokazat vykon 2x poctu jader.
muzes toto sve tvrzeni nejak argumentacne podlozit?
-
napriklad taskmanager performance view? je logicky ze kdyz se to rozlozi do vice jader tak je mozne pouzit vice vykonu (ht prave umi nejakym tajomnim spusobem zdounasobit). ale holt to stoji naky prachy, je rozdil cenove i5 a i7///
-
napriklad taskmanager performance view? je logicky ze kdyz se to rozlozi do vice jader tak je mozne pouzit vice vykonu (ht prave umi nejakym tajomnim spusobem zdounasobit). ale holt to stoji naky prachy, je rozdil cenove i5 a i7///
pro mne jsou jen 4 jadrovi cpu na excel, pokud nemam alespon 8 v systemu (8 klidne s pouzitim ht) tak nejsem spokojen.
-
napriklad taskmanager performance view? je logicky ze kdyz se to rozlozi do vice jader tak je mozne pouzit vice vykonu (ht prave umi nejakym tajomnim spusobem zdounasobit). ale holt to stoji naky prachy, je rozdil cenove i5 a i7///
Jak do více jader? Jáder je furt stejně, s HT i bez.
To máš jako kdyby ti pokladní v krámě přebíhala mezi dvěma pokladnama. Budeš mít 4 pokladní a 8 otevřených pokladen. Bude odbavení rychlejší? To záleží na situaci. Pokud si každej zákazník koupí pár věcí a vypadne, aniž by dál zdržoval, tak rychlejší nebude a ještě ztrátíš čas přebíháním mezi pokladnama. Pokud si někdo nakoupí plný vozík a po zaplacení musíš čekat než si to naloží do tašek, můžeš zatím obsloužit někoho na další pokladně.
HT může mít i negativní vliv na výkon, zaléží na aplikaci. Místo tlachání si raději najdi benchmarky.
A nebo jde jen o ten pocit, mít v task managerovi co nejvíc jader, i když jsou fejkový?
-
Som programator
Ne, nejsi. Pořiď si Raspberry Pi a naprogramuj to tam. Až ti to na něm bude běhat stejně dobře jako jiným na i5, budeš programátor!
-
napriklad taskmanager performance view? je logicky ze kdyz se to rozlozi do vice jader tak je mozne pouzit vice vykonu (ht prave umi nejakym tajomnim spusobem zdounasobit). ale holt to stoji naky prachy, je rozdil cenove i5 a i7///
opakuji: muzes to podlozit relevantne nejakymi daty? treba doba kompilace neceho, doba kodovani videa, pocet odbavenych requestu webserverem apod? HT v zadnem pripade neumi zdvojnasobit vykon.
-
Som programator
Ne, nejsi. Pořiď si Raspberry Pi a naprogramuj to tam. Až ti to na něm bude běhat stejně dobře jako jiným na i5, budeš programátor!
To jsou zase reci...
Kdyz programujes piskvorky nebo nebeskou mechaniku, tak ti muze Pi stacit, ale pak jsou proste problemy, kde je vykon na miste (cimz nerikam, ze kazdy program zerouci vykon a pamet by je mel opravdu potrebovat)
-
Som programator
Ne, nejsi. Pořiď si Raspberry Pi a naprogramuj to tam. Až ti to na něm bude běhat stejně dobře jako jiným na i5, budeš programátor!
A kdyby neuměl hrát tenis s jednou nohou, tak to není tenista.
-
napriklad taskmanager performance view? je logicky ze kdyz se to rozlozi do vice jader tak je mozne pouzit vice vykonu (ht prave umi nejakym tajomnim spusobem zdounasobit). ale holt to stoji naky prachy, je rozdil cenove i5 a i7///
V tento okamžik debata dospěla do stádia, kdy nemá cenu už cokoliv dalšího psát...
-
Od začátku to vypadalo jako provokace, ale na druhou stranu má pravdu, že na vývoj to chce fakt pořádný stroj. Běžné lopaty kolikrát vyvíjejí na jedné nebo dvou 24" a vůbec jim nepřijde, že je to úplně mimo.
-
@sonny: Podívej se na Intel ARK a specifikace obou procesorů. Z toho zjistíš, že čistě teoreticky (i5 bez turba, i7 na plné turbo) získáš v perfektně paralelizované aplikaci cca 78 % výkonu navíc. Pokud se ti nějaký projekt kompiluje šest minut na i5, i7 to zvládne za něco přes tři minuty. Prakticky bude ten rozdíl samozřejmě menší, u čistě sériových výpočtů tak 10 - 15 %. Přesnější odpověď ti samozřejmě nikdo nedá, pokud tyto dva procesory prakticky nevyzkoušel při zátěži, která aspoň přibližně odpovídá té tvojí.
@sads: Takhle to vypadá, když se člověk nechá zmámit marketingovými žvásty. Vliv HT jsem zkoušel na dvanáctijádrovém Xeonu s Haswell-EP jádrem a u dobře paralelizovaných výpočtů je spíš na škodu. Třeba Intelí benchmark postavený na LINPACKu tam na 24 vláknech běžel o desítky procent pomaleji než na 12. Intel určitě dobře ví, proč jeho OpenMP nastavuje počet vláken výpočtu na počet fyzických jader. Dále např. JTR se při paralelním lámání NT hashů na i5-2540M chová velmi podobně. Při běhu na 4 vláknech je počet kombinací vyzkoušených jedním vláknem za jednotku času zhruba poloviční oproti běhu na 2 vláknech.
-
Od začátku to vypadalo jako provokace, ale na druhou stranu má pravdu, že na vývoj to chce fakt pořádný stroj. Běžné lopaty kolikrát vyvíjejí na jedné nebo dvou 24" a vůbec jim nepřijde, že je to úplně mimo.
Aha. Tak jsou lidi, co si pomeruji pindoura, ty si zase pomerujes monitory. Nicmene si nemyslim, ze dobry vyvojar se pozna podle velikosti monitoru.
-
@sonny: Podívej se na Intel ARK a specifikace obou procesorů. Z toho zjistíš, že čistě teoreticky (i5 bez turba, i7 na plné turbo) získáš v perfektně paralelizované aplikaci cca 78 % výkonu navíc. Pokud se ti nějaký projekt kompiluje šest minut na i5, i7 to zvládne za něco přes tři minuty. Prakticky bude ten rozdíl samozřejmě menší, u čistě sériových výpočtů tak 10 - 15 %. Přesnější odpověď ti samozřejmě nikdo nedá, pokud tyto dva procesory prakticky nevyzkoušel při zátěži, která aspoň přibližně odpovídá té tvojí.
Jenže kolikrát za den kompiluješ celý projekt?
-
A dalsia otazka oplati sa na programovanie 4K alebo 5K monitor? Teraz mam 2 monitory ale chcelo by to aj 3ti aspon 32 palcovy. Rozmyslam aj nad monitorom z 10 bit farbami. Predsa len obcas pustim aj Photoshop a ten to podporuje.
Ano, 4K nebo 5K monitor je na programování super. Já nedávno vyměnil 2x24 (1920x1200) vyměnil za 2x27 4K a je to sakra rozdíl. Co se týče 10 bitů, tak to musí podporovat i grafika, takže buď Quadro (gefofce to neumí), nebo něco od AMD (Radeony by snad nějakým hackem těch 10 bitů měly umět). Pro občasné puštění Photoshopu je to zbytečné, stačí když bude mít monitor 100% sRGB. Hlavně se zaměř na způsob regulace jasu, protože blikající monitory s PWM unavují, aniž bys to blikání vnímal.
-
@sonny: Podívej se na Intel ARK a specifikace obou procesorů. Z toho zjistíš, že čistě teoreticky (i5 bez turba, i7 na plné turbo) získáš v perfektně paralelizované aplikaci cca 78 % výkonu navíc. Pokud se ti nějaký projekt kompiluje šest minut na i5, i7 to zvládne za něco přes tři minuty. Prakticky bude ten rozdíl samozřejmě menší, u čistě sériových výpočtů tak 10 - 15 %. Přesnější odpověď ti samozřejmě nikdo nedá, pokud tyto dva procesory prakticky nevyzkoušel při zátěži, která aspoň přibližně odpovídá té tvojí.
Jenže kolikrát za den kompiluješ celý projekt?
Dvacetkrát?
-
A dalsia otazka oplati sa na programovanie 4K alebo 5K monitor? Teraz mam 2 monitory ale chcelo by to aj 3ti aspon 32 palcovy. Rozmyslam aj nad monitorom z 10 bit farbami. Predsa len obcas pustim aj Photoshop a ten to podporuje.
Ano, 4K nebo 5K monitor je na programování super. Já nedávno vyměnil 2x24 (1920x1200) vyměnil za 2x27 4K a je to sakra rozdíl.
Co je to za nesmysl? 27" při 4K nemůže být vůbec vidět, jak je to malé. 27" je moc málo vysoké, aby to dávalo smysl. Seš si jistý, že jsi to tak udělal? :D
-
@sonny: Podívej se na Intel ARK a specifikace obou procesorů. Z toho zjistíš, že čistě teoreticky (i5 bez turba, i7 na plné turbo) získáš v perfektně paralelizované aplikaci cca 78 % výkonu navíc. Pokud se ti nějaký projekt kompiluje šest minut na i5, i7 to zvládne za něco přes tři minuty. Prakticky bude ten rozdíl samozřejmě menší, u čistě sériových výpočtů tak 10 - 15 %. Přesnější odpověď ti samozřejmě nikdo nedá, pokud tyto dva procesory prakticky nevyzkoušel při zátěži, která aspoň přibližně odpovídá té tvojí.
Jenže kolikrát za den kompiluješ celý projekt?
Dvacetkrát?
Klasika. Ty jsi zase na cigáru! No jasně, však to zrovna kompiluje! Ať žije produktivita...
-
Kouří pouze hloupí lidé, takže max lopaty. Produktivita je právě dobrá, když nemáš NB za 40 tisíc. Stačí pořádný stroj a je to hned. Hlavně nemusíš pokaždé dělat deploy nových serverů, tak se to ještě zrychlí.
-
Som programator
Ne, nejsi. Pořiď si Raspberry Pi a naprogramuj to tam. Až ti to na něm bude běhat stejně dobře jako jiným na i5, budeš programátor!
Hezky napsáno :) Je třeba to brát s nadsázkou, ale obecně platí, že software by měl psát maximální efektivně, bez ohledu na výkon hardwaru. Mnozí utrpěli šok, když si po uvedení prvního iPhonu museli vystačit s minimem RAM a pomalým procesorem. Výkonný HW rozmazluje. I když telefony to teď už dohnaly...
-
Už neni rok 1960, tak se prober.
-
@sonny: Podívej se na Intel ARK a specifikace obou procesorů. Z toho zjistíš, že čistě teoreticky (i5 bez turba, i7 na plné turbo) získáš v perfektně paralelizované aplikaci cca 78 % výkonu navíc. Pokud se ti nějaký projekt kompiluje šest minut na i5, i7 to zvládne za něco přes tři minuty. Prakticky bude ten rozdíl samozřejmě menší, u čistě sériových výpočtů tak 10 - 15 %. Přesnější odpověď ti samozřejmě nikdo nedá, pokud tyto dva procesory prakticky nevyzkoušel při zátěži, která aspoň přibližně odpovídá té tvojí.
Jenže kolikrát za den kompiluješ celý projekt?
Dvacetkrát?
Kompiluj si klidně dvěstěkrát za den, je to tvoje volba. Normálnímu vývojáři stačí i 1× za den a to ještě v závěrečné fázi vývoje. Často to ani není na jeho mašině, neboť si počká na nightbuild.
-
Tak dík za info, jak to dělají domácí amatéři. Určitě budu čekat na noční build ;D
-
@sonny: Podívej se na Intel ARK a specifikace obou procesorů. Z toho zjistíš, že čistě teoreticky (i5 bez turba, i7 na plné turbo) získáš v perfektně paralelizované aplikaci cca 78 % výkonu navíc. Pokud se ti nějaký projekt kompiluje šest minut na i5, i7 to zvládne za něco přes tři minuty. Prakticky bude ten rozdíl samozřejmě menší, u čistě sériových výpočtů tak 10 - 15 %. Přesnější odpověď ti samozřejmě nikdo nedá, pokud tyto dva procesory prakticky nevyzkoušel při zátěži, která aspoň přibližně odpovídá té tvojí.
Jenže kolikrát za den kompiluješ celý projekt?
To záleží. Pokud se člověk vrtá v nějaké vysoce vytemplateované části C++ kódu, může každá malá změna spustit masivní rebuild. Nicméně tohle jsem nezmiňoval jako příklad z běžné praxe, ale jen jako teoretickou ukázku, kdy a jak by se mohl projevit rozdíl mezi i5-6500 a i7-6800. Zda se mu takový přínos vyplatí si musí zhodnotit tazatel sám.
-
Protože jde celý build dost dobře paralelizovat, tak se vyplatí Xeon a ne honit pár procent frekvencí. A nebo třeba 6950X, což si cenově moc nepomůžeme.
-
Jenže kolikrát za den kompiluješ celý projekt?
To záleží. Pokud se člověk vrtá v nějaké vysoce vytemplateované části C++ kódu, může každá malá změna spustit masivní rebuild. Nicméně tohle jsem nezmiňoval jako příklad z běžné praxe, ale jen jako teoretickou ukázku, kdy a jak by se mohl projevit rozdíl mezi i5-6500 a i7-6800. Zda se mu takový přínos vyplatí si musí zhodnotit tazatel sám.
Po vývojářské stanici většinou požadujeme hlavně interaktivnost, tedy aby její reakční doba odpovídala akci. Zde může být přínosem i7 proti i5 právě kratší doba odezvy - zejména u IDE náročnějšího na prostředky. Při masivním rebuildu vývojář zpravidla očekává několikaminutovou prodlevu a sladí ji například s pomodoro, tedy udělá si pauzu na kafe, na protáhnutí těla či na oběd.
-
Jelikož náklady na běžného Java vývojáře jsou tak 150 tisíc měsíčně, tak se koupě stroje za stovku ztratí.
-
i7 6800 nebo 7700?
-
6800 je dobrý kompromis za málo peněz. Na běžný vývoj je to OK.
-
Kompiluj si klidně dvěstěkrát za den, je to tvoje volba. Normálnímu vývojáři stačí i 1× za den a to ještě v závěrečné fázi vývoje. Často to ani není na jeho mašině, neboť si počká na nightbuild.
Denne niekedy commitnem aj 20 zmien. To normalny vyvojar commituje obrovsky diff raz denne? Alebo snad nekompiluje a nespusta testy ani pred commitom?
Hezky napsáno :) Je třeba to brát s nadsázkou, ale obecně platí, že software by měl psát maximální efektivně, bez ohledu na výkon hardwaru. Mnozí utrpěli šok, když si po uvedení prvního iPhonu museli vystačit s minimem RAM a pomalým procesorem. Výkonný HW rozmazluje. I když telefony to teď už dohnaly...
Ide o rychlost kompilatoru, nie o vykon programu. Ja mam 12 jadrovy Xeon a zvlada to kompilaciu a testy za 5 sekund namiesto 20 minut so swapujucim RPi. To je uplne ine programovanie a vyrazne to pomaha mojmu vykonu. Za 20 minut uz budem myslou uplne inde alebo budem riesit nieco ine a context switching je zabijak vykonu.
Ked je vykon PC horsi a testy bezia dlho, tak ich nikto nepise a nespusta. Ked sa to o polnoci rozbije, tak oprava trva ovela dlhsie, odklada sa to a chyba je uz zanesena v kode.
OP: kup si nieco s poriadnym vykonom, rychlo sa to zaplati. Xeon je jednoznacne vyhra.
-
Kompiluj si klidně dvěstěkrát za den, je to tvoje volba. Normálnímu vývojáři stačí i 1× za den a to ještě v závěrečné fázi vývoje. Často to ani není na jeho mašině, neboť si počká na nightbuild.
Denne niekedy commitnem aj 20 zmien. To normalny vyvojar commituje obrovsky diff raz denne? Alebo snad nekompiluje a nespusta testy ani pred commitom?
Někdy mám i 20 commitů za hodinu, vše po řádném otestování. Nevidím však důvod, proč bych měl dělat kompletní build před každým commitem. Stačí zkompilovat a otestovat pouze modifikované moduly.
-
Ja mam 12 jadrovy Xeon a zvlada to kompilaciu a testy za 5 sekund namiesto 20 minut so swapujucim RPi. To je uplne ine programovanie a vyrazne to pomaha mojmu vykonu. Za 20 minut uz budem myslou uplne inde alebo budem riesit nieco ine a context switching je zabijak vykonu.
+1
Kompiluj si klidně dvěstěkrát za den, je to tvoje volba. Normálnímu vývojáři stačí i 1× za den a to ještě v závěrečné fázi vývoje. Často to ani není na jeho mašině, neboť si počká na nightbuild.
Denne niekedy commitnem aj 20 zmien. To normalny vyvojar commituje obrovsky diff raz denne? Alebo snad nekompiluje a nespusta testy ani pred commitom?
Někdy mám i 20 commitů za hodinu, vše po řádném otestování. Nevidím však důvod, proč bych měl dělat kompletní build před každým commitem. Stačí zkompilovat a otestovat pouze modifikované moduly.
Hlavně jsi říkal, že píšeš skriptíky v PHP a tam je to asi jedno. Normální je totiž vědět, jestli ti ten build ještě celý funguje. To se nedozvíš jinak, než jeho puštěním.
-
Všechno se netočí jen kolem CPU. Rychle SSD nebo M2 SSD. Počet monitorů a jejich rozměry zavisí na způobu práce. To tu všem doufám došlo.
-
Kompiluj si klidně dvěstěkrát za den, je to tvoje volba. Normálnímu vývojáři stačí i 1× za den a to ještě v závěrečné fázi vývoje. Často to ani není na jeho mašině, neboť si počká na nightbuild.
Denne niekedy commitnem aj 20 zmien. To normalny vyvojar commituje obrovsky diff raz denne? Alebo snad nekompiluje a nespusta testy ani pred commitom?
Někdy mám i 20 commitů za hodinu, vše po řádném otestování. Nevidím však důvod, proč bych měl dělat kompletní build před každým commitem. Stačí zkompilovat a otestovat pouze modifikované moduly.
A jak casto ti kolegove nadavaji, kdyz jim rozbijes build?
-
Som programator
Ne, nejsi. Pořiď si Raspberry Pi a naprogramuj to tam. Až ti to na něm bude běhat stejně dobře jako jiným na i5, budeš programátor!
Hezky napsáno :) Je třeba to brát s nadsázkou, ale obecně platí, že software by měl psát maximální efektivně, bez ohledu na výkon hardwaru. Mnozí utrpěli šok, když si po uvedení prvního iPhonu museli vystačit s minimem RAM a pomalým procesorem. Výkonný HW rozmazluje. I když telefony to teď už dohnaly...
Aspoň jeden co to pochopil :-/
-
Někdy mám i 20 commitů za hodinu, vše po řádném otestování. Nevidím však důvod, proč bych měl dělat kompletní build před každým commitem. Stačí zkompilovat a otestovat pouze modifikované moduly.
A jak casto ti kolegove nadavaji, kdyz jim rozbijes build?
Do feature branche mi nelezou.
-
Někdy mám i 20 commitů za hodinu, vše po řádném otestování. Nevidím však důvod, proč bych měl dělat kompletní build před každým commitem. Stačí zkompilovat a otestovat pouze modifikované moduly.
A jak casto ti kolegove nadavaji, kdyz jim rozbijes build?
Do feature branche mi nelezou.
protoze neexistujou.
ani feature branche
ani kolegove
-
protoze neexistujou.
ani feature branche
ani kolegove
;D
Někdy mám i 20 commitů za hodinu, vše po řádném otestování. Nevidím však důvod, proč bych měl dělat kompletní build před každým commitem. Stačí zkompilovat a otestovat pouze modifikované moduly.
A jak casto ti kolegove nadavaji, kdyz jim rozbijes build?
Do feature branche mi nelezou.
Takže třeba celý týden nevíš, že jsi kompletně rozbil build a vůbec tě to nezajímá?
-
Někdy mám i 20 commitů za hodinu, vše po řádném otestování. Nevidím však důvod, proč bych měl dělat kompletní build před každým commitem. Stačí zkompilovat a otestovat pouze modifikované moduly.
A jak casto ti kolegove nadavaji, kdyz jim rozbijes build?
Do feature branche mi nelezou.
Takže třeba celý týden nevíš, že jsi kompletně rozbil build a vůbec tě to nezajímá?
A proč bych měl rozbíjet build? To je snad v módě?
-
To se stává, ale protože jsi ještě asi nic moc nedělal, tak to chápu. Když jsem byl malý, také jsem psal bez testů a ani jsem nevěděl, jestli to celé funguje. Je to asi jako Windows bez antiviru. Žádné viry tam určitě nejsou, protože je nikdo neviděl.
-
ak nemate continuous integration nemate buildy ktore by ste breakli
resolved fixed
-
To se stává, ale protože jsi ještě asi nic moc nedělal, tak to chápu. Když jsem byl malý, také jsem psal bez testů a ani jsem nevěděl, jestli to celé funguje. Je to asi jako Windows bez antiviru. Žádné viry tam určitě nejsou, protože je nikdo neviděl.
Ty nepíšeš testy?
-
ak nemate continuous integration nemate buildy ktore by ste breakli
resolved fixed
Tak snad vím, k čemu je rebase, ne?
Proč bych měl rozbíjet nějaké buildy? Copak jsme v nějaké dřevní době programování, kde všichni přepisovali, co je napadlo?
-
To se stává, ale protože jsi ještě asi nic moc nedělal, tak to chápu. Když jsem byl malý, také jsem psal bez testů a ani jsem nevěděl, jestli to celé funguje. Je to asi jako Windows bez antiviru. Žádné viry tam určitě nejsou, protože je nikdo neviděl.
Ty nepíšeš testy?
Bys je stejně nepouštěl.
-
ak nemate continuous integration nemate buildy ktore by ste breakli
resolved fixed
Tak snad vím, k čemu je rebase, ne?
Proč bych měl rozbíjet nějaké buildy? Copak jsme v nějaké dřevní době programování, kde všichni přepisovali, co je napadlo?
Rebase místo CI? Proč ne, no...
-
ak nemate continuous integration nemate buildy ktore by ste breakli
resolved fixed
Tak snad vím, k čemu je rebase, ne?
Proč bych měl rozbíjet nějaké buildy? Copak jsme v nějaké dřevní době programování, kde všichni přepisovali, co je napadlo?
Rebase místo CI? Proč ne, no...
Pokud se budeme bavit o CI, tak nemusíme řešit otázku i5 vs. i7, protože to se provádí na serveru. Obvykle jednou denně, takže se velkým obloukem vracíme k nighbuildu.
Když však udělám 20-50 commitů denně, tak to přece musím nasměrovat do feature branche, abych něco nerozbil. Teprve pak to rebasuji na devel, projedu testy a pushnu.
-
Co je to za nesmysl? 27" při 4K nemůže být vůbec vidět, jak je to malé. 27" je moc málo vysoké, aby to dávalo smysl. Seš si jistý, že jsi to tak udělal? :D
mam 4k 24" a jsem naprosto spokojeny. vse je krasne citelne(ostre a vyhlazene) jen proste nejsem slepej.
-
A jak casto ti kolegove nadavaji, kdyz jim rozbijes build?
Nikdy. Kit zadne kolegy nema.
-
Co je to za nesmysl? 27" při 4K nemůže být vůbec vidět, jak je to malé. 27" je moc málo vysoké, aby to dávalo smysl. Seš si jistý, že jsi to tak udělal? :D
mam 4k 24" a jsem naprosto spokojeny. vse je krasne citelne(ostre a vyhlazene) jen proste nejsem slepej.
Někteří javamani si možná neumí nastavit velikost písma a pak nic nevidí...
-
Co je to za nesmysl? 27" při 4K nemůže být vůbec vidět, jak je to malé. 27" je moc málo vysoké, aby to dávalo smysl. Seš si jistý, že jsi to tak udělal? :D
mam 4k 24" a jsem naprosto spokojeny. vse je krasne citelne(ostre a vyhlazene) jen proste nejsem slepej.
;D Určitě. Kdybys měl 40", tak jsi na tom stejně, jen na to i vidíš. 4K na 24" je nesmysl, ale může to vypadat cool, to jo.
Co je to za nesmysl? 27" při 4K nemůže být vůbec vidět, jak je to malé. 27" je moc málo vysoké, aby to dávalo smysl. Seš si jistý, že jsi to tak udělal? :D
mam 4k 24" a jsem naprosto spokojeny. vse je krasne citelne(ostre a vyhlazene) jen proste nejsem slepej.
Někteří javamani si možná neumí nastavit velikost písma a pak nic nevidí...
Jen nerad plýtvám rozlišením a na 24" je maximum tak FullHD.
-
Jen nerad plýtvám rozlišením a na 24" je maximum tak FullHD.
Koukám, že mých oblíbených 1366×768 by ti asi nestačilo.
-
Na porno to může být fajn. Na vývoj je to asi tak dobré jako tvé postupy.
4K je solidní základ na lepší vývoj.
-
Na porno to může být fajn. Na vývoj je to asi tak dobré jako tvé postupy.
4K je solidní základ na lepší vývoj.
4K je snobárna, která pro vývoj vůbec není potřebná a jen zbytečně snižuje výkon sestavy.
-
Na porno to může být fajn. Na vývoj je to asi tak dobré jako tvé postupy.
4K je solidní základ na lepší vývoj.
4K je snobárna, která pro vývoj vůbec není potřebná a jen zbytečně snižuje výkon sestavy.
...moudro od člověka, co nemá znalosti, kolegy a očividně ani zdravé oči
-
ak nemate continuous integration nemate buildy ktore by ste breakli
resolved fixed
Tak snad vím, k čemu je rebase, ne?
Proč bych měl rozbíjet nějaké buildy? Copak jsme v nějaké dřevní době programování, kde všichni přepisovali, co je napadlo?
Rebase místo CI? Proč ne, no...
Pokud se budeme bavit o CI, tak nemusíme řešit otázku i5 vs. i7, protože to se provádí na serveru. Obvykle jednou denně, takže se velkým obloukem vracíme k nighbuildu.
Když však udělám 20-50 commitů denně, tak to přece musím nasměrovat do feature branche, abych něco nerozbil. Teprve pak to rebasuji na devel, projedu testy a pushnu.
Když to je daily, tak to není CI.
Tohle wf s feature branchy a separátním devel branchem zdaleka není jediné možné a v mnoha ohledech spíš škodlivé.
-
Když to je daily, tak to není CI.
Tohle wf s feature branchy a separátním devel branchem zdaleka není jediné možné a v mnoha ohledech spíš škodlivé.
Není CI jako CI.
Je víc postupů, které jsou škodlivé. Vlastně je už všechny znáš, viz oblíbené "refaktorování" napříč projektem a demolování již hotových tříd.
-
Když to je daily, tak to není CI.
Tohle wf s feature branchy a separátním devel branchem zdaleka není jediné možné a v mnoha ohledech spíš škodlivé.
Není CI jako CI.
Je víc postupů, které jsou škodlivé. Vlastně je už všechny znáš, viz oblíbené "refaktorování" napříč projektem a demolování již hotových tříd.
Co přesně nechápeš na rozdílu mezi API a vlastněným kódem, že máš problém s myšlenkou, že kód je zlepšit nebo že zadání se mění?
-
ale to sme uz videli minule ze poziadavky sa vyryju do kamennych tabuliek
očividně ani zdravé oči
uboha firma ktora neda pracovnikovi 24'' monitor
vlastne...
firma neexistuje
----
btw kite otazka ktora tu padne este 3x: ake continuous integration riesenie pouzivate?
-
Podle mych zkusenosti na kompilaci C#, C++ projektu ve VS, MSSQL, MySQL, Eclipse, vitualni stroje a podobne ma nejvetsi vliv rychly disk tedy idealne SSD a pak dostatek RAM (u noveho stroje je 16 GB fajn) a pak procesor. Popravde zadny znatelny okomeritleny rozdil v rychlosti kompilace na i3, SSD, 6 GB RAM a i5, SSD, 16 GB RAM sem vlastne nezaznamenal. Urcite je to na te druhe konfiguraci rychlejsi, ale nerekl bych, ze je to treba 2x rychlesji. Doba kompilace celeho solution s 55 projekty je cca 2 min.
Kazdopadne bez pocitu pomalosti pracuju se stejnym solution na vic jak 5 let starem notebooku s i3 (mozna i slabsim cpu), 4 GB RAM (vic nepojme), ale hlavne se SSD. Nebyt SSD, tak ten notebook by uz nesel pouzivat. Takhle se s nim da stale rozumne pracovat.
Co se tyka monuitoru, tak mi vychovuje vice klidne i mensich monitoru. Na kazdem muzu maximalizovat co potrebuji, treba 2x VS a na tretim monitoru pak SSH terminal. Ale to je velmi individualni.
-
No tak to mi ho teda vyndey... To je zase téma :D
Dobrý vývojář se pozná především podle velikosti, rozlišení a počtu monitorů. Jsou na to (javamenem) jasně nastavená pravidla a zcela nezávisle na to, co člověku vyhovuje, je třeba je dodržovat :D
-
Jen nerad plýtvám rozlišením a na 24" je maximum tak FullHD.
Já mám 24" 1920x1080 a vidím jednotlivé pixely. Ale vzhledem k tomu, že jsem lopata s příjmem 1k€ hrubého se záporným přínosem pro firmu, tak si radši nestěžuju a jsem rád, že mám alespoň nějaký monitor.
-
Kite 4k na jednom displeji = 1,5k na IDE, 1k na zadání a 1,5k na browser s výsledkem.
Hladový sytému neveri.
Javaman: je pravda, že 27" by mi asi vyhovovalo víc, ale větší úhlopříčku už bych nechtěl.
Jak tady někdo rikal: základem je slušný SSD(tím nemyslím Evo). Mám i5-2540m(2jadta) v notebooku a nějaký nový i5 desktop(tedy 4jafra), obojí 16gb rám a notebook nijak nezaostává (asi i díky tomu, že mám 2xssd na systém vs virtualy kdy ten na virtualy není z nejlevnějších). Oproti serveru s 2x xeon a 32gb ram importuju velkou DB cca 3-4x rychleji protože tam jsou plotny.
-
Také se mi víc osvědčilo více větších monitorů, než jeden obří, právě kvůli snadné maximalizaci oken (na klávesovou zkratku) a také kvůli odleskům a úhlu pohledu. Dlaždicový správce oken mi nějak neučaroval...
Dva monitory neumožňují jeden centrální (člověk je pořád natočený), takže tři do oblouku, přijde mi to akorát (levý monitor - pomocné panely idei, prostřední monitor - editor idei ve dvou sloupcích, vidět dva soubory současně se mi osvědčilo, pravý monitor - výstup (např. prohlížeč), na ostatních plochách pošta, další weby, terminály dle potřeby).
SSD v devel stanici (obzvláště pro javistu) považuju za samozřejmost, to snad ani není co řešit...
DDR3 paměť je dnes zadarmo, stejně jako o generaci starší xeony (2 x 4, 2 x 6). Samozřejmě nejnovější HW (DDR4) je dražší.
-
- nejdulezitejsi je rychly SSD, zadne SATA ale primo PCIe.
- hafo pameti, 16GB pro programovani minimum, kdyz resis virtualy tak 32GB
- procesor az na tretim miste, 4jadro (s HT 8 jadro) vetsinou staci, ale kdyz virtualy tak klidne 6-8 jadro. Recicky jestli i5, i7 nebo Xeon jsou nepodstatne. Narust ceny lepsich oproti i5 nejde ruka v ruce s narustem vykonu. Pokud nedelas 3D nebo nestrihas 5k videa tak i5 staci.
- 3x 24" monitor je asi nejidealnejsi. Nalevo ti staci 1080 pro shelly. Uprostred 4K pro vetsinu prace - IDE, fotky, brouzdani. Napravo uz jak chces, 1080 nebo 4K pro "cil vyvoje" tedy aplikaci co vyvijis. K tomu samozrejme grafarnu s 3 DP vystupy co zvlada tolik monitoru v 4K pri 60hz. Nekteri (treba ja) to maji prohozeno a napravo mam monitor na vysku a v nem IDE, vidim vice radku kodu najednou.
-
- nejdulezitejsi je rychly SSD, zadne SATA ale primo PCIe.
- hafo pameti, 16GB pro programovani minimum, kdyz resis virtualy tak 32GB
- procesor az na tretim miste, 4jadro (s HT 8 jadro) vetsinou staci, ale kdyz virtualy tak klidne 6-8 jadro. Recicky jestli i5, i7 nebo Xeon jsou nepodstatne. Narust ceny lepsich oproti i5 nejde ruka v ruce s narustem vykonu. Pokud nedelas 3D nebo nestrihas 5k videa tak i5 staci.
- 3x 24" monitor je asi nejidealnejsi. Nalevo ti staci 1080 pro shelly. Uprostred 4K pro vetsinu prace - IDE, fotky, brouzdani. Napravo uz jak chces, 1080 nebo 4K pro "cil vyvoje" tedy aplikaci co vyvijis. K tomu samozrejme grafarnu s 3 DP vystupy co zvlada tolik monitoru v 4K pri 60hz. Nekteri (treba ja) to maji prohozeno a napravo mam monitor na vysku a v nem IDE, vidim vice radku kodu najednou.
To co píšeš je sice optimální konfigurace, ale pro grafický vývoj. V 3ds Max, nebo nějakém CAD systému. Pro programování stačí 1-core s frekvencí kolem 200 MHz, max 8 GB RAM, a 100 GB hardisk a to už hodně přeháním.
Neříkám, že takový stroj není pro vývoj dobrý, ale psát o téhle konfiguraci jako o minimu zavání lopatovitostí a nebo vývojem v JAVA. Obojí je tragedie. První se dá odstranit, druhé je spíše smutné.
-
- nejdulezitejsi je rychly SSD, zadne SATA ale primo PCIe.
- hafo pameti, 16GB pro programovani minimum, kdyz resis virtualy tak 32GB
- procesor az na tretim miste, 4jadro (s HT 8 jadro) vetsinou staci, ale kdyz virtualy tak klidne 6-8 jadro. Recicky jestli i5, i7 nebo Xeon jsou nepodstatne. Narust ceny lepsich oproti i5 nejde ruka v ruce s narustem vykonu. Pokud nedelas 3D nebo nestrihas 5k videa tak i5 staci.
- 3x 24" monitor je asi nejidealnejsi. Nalevo ti staci 1080 pro shelly. Uprostred 4K pro vetsinu prace - IDE, fotky, brouzdani. Napravo uz jak chces, 1080 nebo 4K pro "cil vyvoje" tedy aplikaci co vyvijis. K tomu samozrejme grafarnu s 3 DP vystupy co zvlada tolik monitoru v 4K pri 60hz. Nekteri (treba ja) to maji prohozeno a napravo mam monitor na vysku a v nem IDE, vidim vice radku kodu najednou.
To co píšeš je sice optimální konfigurace, ale pro grafický vývoj. V 3ds Max, nebo nějakém CAD systému. Pro programování stačí 1-core s frekvencí kolem 200 MHz, max 8 GB RAM, a 100 GB hardisk a to už hodně přeháním.
Neříkám, že takový stroj není pro vývoj dobrý, ale psát o téhle konfiguraci jako o minimu zavání lopatovitostí a nebo vývojem v JAVA. Obojí je tragedie. První se dá odstranit, druhé je spíše smutné.
To zalezi, jak moc se chces pri tom programovani omezovat. Pokud hodlas vyhodit vetsinu nastroju oknem, aby ti to jednojadro stacilo, tak ti nejspis nic nebrani.
-
To co píšeš je sice optimální konfigurace, ale pro grafický vývoj. V 3ds Max, nebo nějakém CAD systému. Pro programování stačí 1-core s frekvencí kolem 200 MHz, max 8 GB RAM, a 100 GB hardisk a to už hodně přeháním.
WTF vzdyt psal ze Visual Studio a Eclipse, potrebuje tedy windows + javu. Jen aby tyhle IDE kolosy nabehli a ficeli jak treba tak to je 4-6GB. Pricti si k tomu jeste OS, antivir, browsery, shelly a podpurne programy a na jednojadru s 8GB si ani nesteknes. Ponechme ideologicke kecy stranou, proste si na chleba vydelava prave programovanim na tehle nastrojich a potrebuje k tomu solidni HW co ho nebude brzdit.
-
Přesně tak. A je to i zájmu toho, kdo jej platí.
-
Jen nerad plýtvám rozlišením a na 24" je maximum tak FullHD.
Já mám 24" 1920x1080 a vidím jednotlivé pixely. Ale vzhledem k tomu, že jsem lopata s příjmem 1k€ hrubého se záporným přínosem pro firmu, tak si radši nestěžuju a jsem rád, že mám alespoň nějaký monitor.
Tak asi nevidim. Kdo tu ještě vidí pixely u 24" FHD? :D 22" je asi lepší, ale až do těch 27" je to použitelné. Větší problém je, že FullHD je nepoužitelné na programování a nezáleží na velikosti.
-
Jen nerad plýtvám rozlišením a na 24" je maximum tak FullHD.
Já mám 24" 1920x1080 a vidím jednotlivé pixely. Ale vzhledem k tomu, že jsem lopata s příjmem 1k€ hrubého se záporným přínosem pro firmu, tak si radši nestěžuju a jsem rád, že mám alespoň nějaký monitor.
Tak asi nevidim. Kdo tu ještě vidí pixely u 24" FHD? :D 22" je asi lepší, ale až do těch 27" je to použitelné. Větší problém je, že FullHD je nepoužitelné na programování a nezáleží na velikosti.
Ano, je to pro lopaty. Mistr oboru potřebuje monitor s přesně danými vlastnostmi, superpočítač, musí být 15. července, 2 dny po úplňku, musí bydlet v Praze, musí být jasná obloha a k tomu musí sněžit. Za těchto okolností dokáže mezi 11:32 a 12:14 UTC pracovat. A za to bere celý rok milióny :D
Potom jsou tu obyčejné lopaty, které jen ovládají nějaký jazyk a umí logicky myslet, ale s těma nemá cenu se zahazovat :D Pořádná firma lopaty vyháže a najme si jen mistry :D
-
V podstatě máš pravdu. Lopaty nechápou, co má vliv na efektivitu. Proto nedělají ani dobré programy. Prostě berou všechno. Nic moc neumí, nic moc nechápou, ale dohánějí to pracovitostí. Různé přesčasy a snažení, atd. Když si schrupnu v práci, tak hned čumí, co se to jako děje, že tohle lopaty neznají :D
Takže ano, vím, co je minimum pro to, abych využil svůj luxusní potenciál a určitě to není pididisplej s 24" a nebo 3 se stejnou výškou, protože nebudu jako blbec kroutit hlavou.
Logicky myslet lopaty neumí, to je právě ten zádrhel. Umí se naučit nazpaměť jazyk a best practises a podle toho jet. Už chápeš, proč se u lopat dívá na praxi? Nic jiného totiž nenabízejí.
-
napriklad taskmanager performance view? je logicky ze kdyz se to rozlozi do vice jader tak je mozne pouzit vice vykonu (ht prave umi nejakym tajomnim spusobem zdounasobit). ale holt to stoji naky prachy, je rozdil cenove i5 a i7///
pro mne jsou jen 4 jadrovi cpu na excel, pokud nemam alespon 8 v systemu (8 klidne s pouzitim ht) tak nejsem spokojen.
Což ovšem jen ukazuje že jsi mimoň ... .
-
Od začátku to vypadalo jako provokace, ale na druhou stranu má pravdu, že na vývoj to chce fakt pořádný stroj. Běžné lopaty kolikrát vyvíjejí na jedné nebo dvou 24" a vůbec jim nepřijde, že je to úplně mimo.
Normalne povazuju to co rikas za blby kecy, ale tentokrat mas vjimecne pravdu. Ten jeden 24" monitor je hlavni duvod, proc premejslim o zmene zamestnavatele :-)
-
Tak mu to zkus říct. Je to v jeho zájmu, nejen si tě udrží, ale navíc ti zvýší produktivitu za stejnou mzdu :-)
-
resi se to koniny, tak pak konin okomentuju
1) ht sice neni fake, ale maximalnimu vykonu nepomuze. spis jen jeho rozlozeni mimo spicky.
ofic cisla nikdo nedodava, sami jsme delali vlasti mereni, nase multithread dobre skalujici systemy na 80 % load s ht vypadali o dost lip nez bez ht, pri prekroceni 95% uplne stejne a vyssi load byl bez ht dokonce stabilnejsi. testovano na xeonech(linux) tak itanium(vms). takze zalezi jestli planujes cpu peakovat na vsech corech.
2) i7 urcite. i5 do kanclu mozna. 6 cores ko cena vs vykon rozumny kompromis
3) radsi 1 velky monitor nez vic. pokud sedis u compu pres 4 hodiny denne a chces at to tva zada a krcni pater preziji, bud maximalne symetricky v ose, nepretezuj jednu stranu
-
Tři monitory třeba s centrálním větším je zcela symetrické. Osobně se raději trošičku natočím na kancelářské židli, než popojíždět do strany před jedním 40" monitorem. Mám uprostřed 32" se dvěma edit panely a když editovaný text otevřu v opačném panelu, než jsem měl předtím, někdy si už popojedu, protože už je to mimo střed. Ale dva edit panely jsou velice užitečné (v jednom editovaný, ve druhém třeba volající kód, předek, konfigurace, šablona atd.), takže mi to za ten občasný pojezd stojí. Kolega má uprostřed 27" a to je dobrý kompromis.
-
A co výška? Extrém jsou tři 24", ale 40" má prostě daleko lepší výšku.
-
dustin: 3 lepsi nez 2 ale kloubis krk do stran. uz jen ten management prohazovanych ploch abys tomu fodal symetrii je pruda.
ted delam gpu programatora, nabizi se videt na jednom monitoru grafiku a na druhem src ale nedelalo to dobrotu. casem stejne prejdu na ar/vr prostredi bez monitoru, do te doby preziju dobrovolne s jednou 32.
-
A proč ne normální 4K+ 40"? Není to nijak obrovské, ale na běžné věci úplně v pohodě.
-
treba protoze delam na real time grafice? 4k mozna v pristich generacich a qhd/hd na velkym je hnusny. pro muj pripad ne, pro nerealtimove vyvojare klidne
-
Sice nevim jak to souvisí :D Ale OK, pro normální vývoj ti to nevadí. Podle mě je to ideální mít jeden větší.
-
Každému vyhovuje něco jiného, někdo raději jeden velký, já třeba raději více do oblouku, kde mohu mít všechna okna maximalizovaná. Celková plocha je defakto stejná.
Nicméně závěr je ten, že pochybuju, že je místo toho lepší v práci notebooková 14". A kolik vývojářů na tom dělá a vedení je to úplně jedno...
-
dustin: 3 lepsi nez 2 ale kloubis krk do stran. uz jen ten management prohazovanych ploch abys tomu fodal symetrii je pruda.
2 je opravdu špatně. Mně se osvědčilo na levém panely Intellij idei, uprostřed dva edit panely s debug panelem dole a napravo prohlížeč s výstupem. Z hlediska využívání je levý s pravým symetrický. Idea si pamatuje rozložení, stačí ji spustit, management není potřeba. Prohlížeč napravo otevřu ráno a pak už jenom přidávám okna. Na dalších plochách už používám jen primárně středový monitor (plochy pro poštu, nevývojové weby, terminály na servery, office atd.) postranní jen když potřebuju, tak si to tam otevřu/přetáhnu.
Ty postranní monitory jsou tak daleko od sebe, že natočení hlavy je minimální, obzvláště u otočné kancelářské židle. Vyhovuje mi, že mám vše maximalizované (kromě panelů idei, ale ta si to pootvírá sama vždy stejně) a nemusím řešit skládání oken na jeden monitor.
Ale jak říkám, každému vyhovuje něco jiného a je to tak správně.
-
A co výška? Extrém jsou tři 24", ale 40" má prostě daleko lepší výšku.
Středový mám 32", to není o tolik nižší než 40". Ale i 27" ještě jakž takž jde. 24" je zbytečně málo, právě kvůli té výšce.
Nejvíc by mi vyhovoval čtverec o výšce dnešních 40" (výška se opravdu hodí) a po stranách stávající 24" na pomocné info. Jen jeden 16:9 40" je na mě moc široký (odlesky, úhly na krajích), monitory do oblouku mi vyhovují víc.
-
To jo, 32 je na střed OK. Právě také různě přemýšlím, jak to udělat nejlépe. Zase ke 32" je dost náročné něco přidat, pokud nemáš megastůl. Proto mi přijde 40" v pohodě. Je otázkou, jaké zvolit rozlišení. 4K je fajn, ale možná na 40" už zase málo.
-
Mluvíš o stovkách tisíc platu a řešíš velikost stolu?? To mi nějak neštymuje...
32" + 2 x 24" by bylo v pohodě i na stole z ikei 160 x 80cm + ještě jeden pro ostatní věci. Stolní plochy máme souvisle kolem dokola kanceláří, plochu stolů neřeším.
V rozlišení jsem realista - QHD na 27" už vyžadovalo zvětšit fonty, tam se nám osvědčilo obyčejné FullHD. 32" QHD a 24" FullHD mají stejný pitch, takže k sobě pasují.
-
Jak souvisí mzda a velikost stolu? :D Nevím, jestli jsi se toho všiml, ale vývoj nebývá vždy na jednom místě. Ne všude je k dispozici stůl jak kráva. A zase ne všude ho chceš koupit. Nezapomínej, že existují i notebookáři, kteří jezdí za klienteme a ten jim tam skoro nic ani nedá. Stačí, že je konzultace stojí ranec.
Přesně tak, 27" pro mě bylo také malé. Nezvětšoval jsem, ale nebylo to úplně ono. Ta kombinace zní zajímavě, ale přijde mi to moc do stran.
-
Rozhodně to není mobilní pracoviště :-)
Máme místa dost, takže tohle neřeším. V jiných podmínkách by to dopadlo jinak, to je jasné. To už jak si to každý soudruh udělá.
-
No tak hlavně kluci doufejte, že rodiče budou dost inteligentní na to, aby vám takový krávy velký nekoupili k vánocům. 40 je na práci nepoužitelná, protože:
- při vzdálenosti běžného monitoru je to vopruz, bolí z toho oči i krk, protože je třeba obojím moc hejbat
- při ideální vzdálenosti pro pohodlné zorné pole je to zase vopruz, protože lidský oko zaměřuje dobře na blízko, nebo na dálku, cokoliv mezi tím je pro oko katastrofa
Takže pokud nemáte v řiti oči už teď a nepoužíváte místo brejlí popelníky, tak je to nejlepší cesta, jak se k tomu co nejrychleji propracovat. Pokud někdo potřebuje moc místa, "placatý" rozložení do boku je z ergonomického hlediska lepší, protože oči i krk se lépe otáčí horizontálně, než vertikálně, nehledě k tomu, že existují otočné židle (doporučuju poprosit rodiče raději o kvalitní židli, než o nesmyslnej monitor, má to větší význam, nehleďte na to, že to bude znít ve škole po vánocích blbě, že jste dostali "jen židli"), které nám práci v horizontálním rozložení ještě více usnadňují, i když si to možná ani neuvědomíme.
Opravdu se tu krásně pozná rozdíl mezi infantilníma trollama a lidma, kteří už mají zkušenosti.
-
Tak mu to zkus říct. Je to v jeho zájmu, nejen si tě udrží, ale navíc ti zvýší produktivitu za stejnou mzdu :-)
No, ja nikomu na krk nuz davat nechci - nedela mi to dobre. Tak jsem se zeptal, jestli je moznost optimalizovat me pracovni pomucky, dozvedel jsem se ze ne, tak se podle toho zarizuji.
-
Otazka: Programuje tu nekdo na QHD (3440x1440) monitoru? Neco jako https://www.alza.cz/34-acer-xr342ckbmijpphz-gaming-d4334583.htm?o=1
A jestli ano, dokaze nahradit klasicky 3x24" setup ?
-
kam ten root speje... jak muzes porovnavat rozliseni 1 monitoru vs uhlopricky 3 monitoru ?
-
Tak jsem se zeptal, jestli je moznost optimalizovat me pracovni pomucky, dozvedel jsem se ze ne, tak se podle toho zarizuji.
Utec. Utec dokud muzes. Pro takoveho hlupaka stejne nechces delat.
(leda, ze bys byl nejaka lopata na pokladne v lidlu kde stejne vetsi monitor nevyuzijes :-)) )
-
Otazka: Programuje tu nekdo na QHD (3440x1440) monitoru? Neco jako https://www.alza.cz/34-acer-xr342ckbmijpphz-gaming-d4334583.htm?o=1
A jestli ano, dokaze nahradit klasicky 3x24" setup ?
Ne, ne a ještě jednou NE! 24, maximálně 27 (ale to už je dost), je výškově tak maximum na co se dá ještě dívat z přiměřené vzdálenosti a nezpůsobit si invalidní důchod ve 30ti. Ono to možná člověku po škole nepřijde, ale dejte tomu čas, dostaví se bolesti krční páteře, nepochopitelné migrény a tzv "Javamenův syndrom".
-
Právě koukám devátou hodinu na 32" ze 60cm (i svinovací metr jsem kvůli tomu vyhrabal :-) ) a úplně v pohodě. Na LCD koukám už 22. rokem (nikdy jsem neměl CRT, začínal jsem na čb notebooku v r. 1994) a brýle zatím nepotřebuju (ťuk ťuk). Vertikálně zvládají pohyb oči, hlavou vertikálně téměř nehýbám. Do strany si občas šoupnu židli, když má panel střed na pravé nebo levé třetině.
Samozřejmě někdo jiný to může mít jinak, ale v žádném případě bych nezobecňoval. Máš nějaké statistiky?
-
Někdy by možná stálo za to změřit si úhlopříčku toho okénka, ve kterém dotyčný programátor edituje zdroják programu. Často to bývá i méně než 10" s desetibodovým písmem uvnitř, kolem dokola oblepený zbytečnostmi. To se pak nedivím, že každý monitor je mu malý.
-
Už je tady zas!
To, ze ty pises ve vimu neznamena, ze jsi nejlepsi.
-
Právě koukám devátou hodinu na 32" ze 60cm (i svinovací metr jsem kvůli tomu vyhrabal :-) ) a úplně v pohodě. Na LCD koukám už 22. rokem (nikdy jsem neměl CRT, začínal jsem na čb notebooku v r. 1994) a brýle zatím nepotřebuju (ťuk ťuk). Vertikálně zvládají pohyb oči, hlavou vertikálně téměř nehýbám. Do strany si občas šoupnu židli, když má panel střed na pravé nebo levé třetině.
Samozřejmě někdo jiný to může mít jinak, ale v žádném případě bych nezobecňoval. Máš nějaké statistiky?
Něco pohledám, až bude čas, četl jsem na to nedávno celkem pěknou studii, ale teď řeším něco jiného, co jsem tu nasliboval. Každopádně ano, vyloženě zobecňovat se nedá, někomu to vyhovovat může, ale je to celý založený na tom, že člověk od malička buď kouká na to, co dělá (co má v ruce, hračka, knížka atd), tzn pár cm až 3/4 metru, nebo kouká před sebe - většina objektů v zorném poli je dejme tomu 4 metry a dál. S tím souvisí i hýbání hlavou a očima. Když to mám v ruce, nemusím se hýbat, oči se pohybují v rozmezí pár stupňů. Když je to dál, opět není potřeba se výrazně hýbat, tedy pokud nejsem od malička nucen k úchylnostem, jako je sledování tenisu. Tak či tak, práce ve vzdálenosti kolem 1,5 až 2 metry je nepřirozená a pohyb očí, nebo hlavy ve vertikální rovině také - většinou nás zajímá, co je kolem nás, neřešíme, po čem chodíme, nebo co je nad námi. Tím nechci říct, že to nezvládneme, ale dělat to nepřetržitě několik hodin denně není to pravé. Zatímco pohyb v rovině horizontální je mnohem snesitelnější, navíc pokud nestačí oči, pomůže nám celé tělo, nebo otočná židle, ale ve vertikálu ta tahá jen krk a oční svaly. Nic jiného nám nepomůže.
-
Někdy by možná stálo za to změřit si úhlopříčku toho okénka, ve kterém dotyčný programátor edituje zdroják programu. Často to bývá i méně než 10" s desetibodovým písmem uvnitř, kolem dokola oblepený zbytečnostmi. To se pak nedivím, že každý monitor je mu malý.
A proto mám pomocné panely na ostatních monitorech, aby na hlavním zbylo maximum pro editaci textu. Nicméně i ty panely na bočním monitoru jsou velice důležité a potřebuju je mít pořád otevřené (Find, Git, Project). Dělám na legacy kódu ve kterém je spoustu změn i na úrovni souborů (delete, rename). Normální vývoj.
-
Tuxík - proč mluvíš o 1.5 - 2m? Ty máš monitor 2m od očí? Psal jsem, že jej mám 60 cm (přesně v tebou uváděném optimálním rozsahu) a hlavou vertikálně téměř nepohybuju. Vyzkoušej si to, místo teorií.
-
VT100 na vás. Pokud se většina věcí nevejde do 80ti znaků, stejně děláte něco blbě a "lepší podmínky" pomáhají pouze k většímu prasení. Kdo to má pak dopr... louskat, když má průměrný řádek kódu 200 znaků? Pořád se tu řeší (na lejno) abstrakce, ale to, že slušně napsaný a pochopitelný kód na několik řádků je přložen stejně, jako inline prasečina někam za roh, to už nikomu nedochází.
-
Tuxík - proč mluvíš o 1.5 - 2m? Ty máš monitor 2m od očí? Psal jsem, že jej mám 60 cm (přesně v tebou uváděném optimálním rozsahu) a hlavou vertikálně téměř nepohybuju. Vyzkoušej si to, místo teorií.
Ano, zkoušel jsem to a není to pohodlné. Stejně, jako pro většinu lidí. A ano, někomu o vyhovovat bude, to jsem aké uznal, ale jsi v menšině.
-
To, ze ty pises ve vimu neznamena, ze jsi nejlepsi.
O Vimu jsem se nijak nezmínil. Změř si úhlopříčku svého editačního okénka a pochlub se.
-
VT100 na vás. Pokud se většina věcí nevejde do 80ti znaků, stejně děláte něco blbě a "lepší podmínky" pomáhají pouze k většímu prasení. Kdo to má pak dopr... louskat, když má průměrný řádek kódu 200 znaků? Pořád se tu řeší (na lejno) abstrakce, ale to, že slušně napsaný a pochopitelný kód na několik řádků je přložen stejně, jako inline prasečina někam za roh, to už nikomu nedochází.
Těch 80 znaků/řádek je tak maximum, co se dá pohodlně číst.
Většinu řádek mám významně kratších. Nejsem totiž líný a zavedu si proměnné, do kterých ukládám mezivýsledky, které pak použiji jako parametry při volání dalších metod. Na rychlost programu to nemá žádný vliv, ale čitelnost se tím významně zvýší.
-
VT100 na vás. Pokud se většina věcí nevejde do 80ti znaků
Těch 80 znaků/řádek je tak maximum, co se dá pohodlně číst.
ako parametry při volání dalších metod. Na rychlost programu to nemá žádný vliv, ale čitelnost se tím významně zvýší.
To zijete kde? 120 znaku na radek je norma snad uz 20 let. 80 bylo malo i na assembler, kdyz tam clovek chtel dat rozumnej komentar.
Ale o to nejde. Ja napriklad potrebuji videt 2-3 zdrojaky naraz. To na 24" kdyz otevru IDE na fullscreen a nasekam 3 taby zdrojaku vedle sebe - vejde jen tak tak.
Proste dnes nemit 3 monitory na profi programovani je brzda. Da se to sice nahradit virtualnimi desktopy ale porad prepinat plochy to je na motion sickness :P Leda tak nouzove kdyz mate jenom notas.
-
VT100 na vás. Pokud se většina věcí nevejde do 80ti znaků
Těch 80 znaků/řádek je tak maximum, co se dá pohodlně číst.
ako parametry při volání dalších metod. Na rychlost programu to nemá žádný vliv, ale čitelnost se tím významně zvýší.
To zijete kde? 120 znaku na radek je norma snad uz 20 let. 80 bylo malo i na assembler, kdyz tam clovek chtel dat rozumnej komentar.
Ale o to nejde. Ja napriklad potrebuji videt 2-3 zdrojaky naraz. To na 24" kdyz otevru IDE na fullscreen a nasekam 3 taby zdrojaku vedle sebe - vejde jen tak tak.
Proste dnes nemit 3 monitory na profi programovani je brzda. Da se to sice nahradit virtualnimi desktopy ale porad prepinat plochy to je na motion sickness :P Leda tak nouzove kdyz mate jenom notas.
Ale o tom tu dopr celou dobu mluvím, 2 až 3 monitory klidně, ale ne 40 palců, tomu se totiž neříká monitor, ale televize a je to k něčemu úplně jinýmu.
-
VT100 na vás. Pokud se většina věcí nevejde do 80ti znaků
Těch 80 znaků/řádek je tak maximum, co se dá pohodlně číst.
ako parametry při volání dalších metod. Na rychlost programu to nemá žádný vliv, ale čitelnost se tím významně zvýší.
To zijete kde? 120 znaku na radek je norma snad uz 20 let. 80 bylo malo i na assembler, kdyz tam clovek chtel dat rozumnej komentar.
Ale o to nejde. Ja napriklad potrebuji videt 2-3 zdrojaky naraz. To na 24" kdyz otevru IDE na fullscreen a nasekam 3 taby zdrojaku vedle sebe - vejde jen tak tak.
Proste dnes nemit 3 monitory na profi programovani je brzda. Da se to sice nahradit virtualnimi desktopy ale porad prepinat plochy to je na motion sickness :P Leda tak nouzove kdyz mate jenom notas.
Vůbec nejseš trendy. Komentáře jsou out a nemají v kódu co dělat. Nečetl jsi "Perfect code"? Kód má být autodeskriptivní. Assembler se pohodlně vešel do nějakých 30 znaků max (a to už byl dlouhý příkaz s nějakým pointerem) a komentáře, když už byly, byly strohé, protože se každej blbec netvářil jako programátor. Zrovna dnes jsem poslal do ... oněch míst jednoho supr čupr mega tripl frejmvórk "programátora", kterýmu jsem během jeho pseudo programátorskomenežerské prezentace prakticky předvedl SQL injection a zničil jsem mu data k jeho prezentační "nejvíc nejlepčovatější aplikaci". Ještě jsem mu tím udělal službu, protože to bylo na půl k smíchu a na půl k pláči. Takovej Javamen arogantní, kterej všechno uměl, měl za sebou projekty pro nadnárodní společnosti, které nemohl kvůli obchodnímu tajemství jmenovat a v podstatě mě hned na začátku diskvalifikoval z diskuze, protože nejsem programátor. A taky proto, že jsem po něm chtěl věci, o kterých neměl evidentně ani páru. A takových dokonale debilních "Programátorů" potkám 10 do roka. Pánové, nakakat. Lepte si ty svoje sra*ky doma pro sebe, ale nelezte s tím ven, protože reálně hrozí, že se najde ještě větší debil a bude to od vás opravdu chtít implementovat.
-
Těch 80 znaků/řádek je tak maximum, co se dá pohodlně číst.
To zijete kde? 120 znaku na radek je norma snad uz 20 let. 80 bylo malo i na assembler, kdyz tam clovek chtel dat rozumnej komentar.
Neřeším, pokud přečuhuje nějaký zbytečný komentář, ale užitečný text by se na těch 80 znaků měl vejít. Soft-limit mám 65 znaků.
Neexistuje žádný důvod, proč mít řádky programu delší. Snad jen výjimečně nějaký dlouhý string. Chtěl bych vidět zdroják, u kterého je nutné mít dlouhé řádky. Často vidím spíš řádky, na kterých je jediný znak nebo jsou zcela prázdné na místech, kde být nemají - např. uvnitř metod.
-
To zijete kde? 120 znaku na radek je norma snad uz 20 let. 80 bylo malo i na assembler, kdyz tam clovek chtel dat rozumnej komentar.
To je Kit, to neřeš. On neumí moc vyvíjet, ale snaží se zapůsobit.
Ale o tom tu dopr celou dobu mluvím, 2 až 3 monitory klidně, ale ne 40 palců, tomu se totiž neříká monitor, ale televize a je to k něčemu úplně jinýmu.
A máš pro to i nějaké důkazy a nebo jenom jen hloupě mluvíš jako o Javě? Protože nemám problém vyzkoušet nové věci, ale ten tvůj popis vypadá asi jako když mluvíš o vývoji. Prostě nic moc :D
-
To zijete kde? 120 znaku na radek je norma snad uz 20 let. 80 bylo malo i na assembler, kdyz tam clovek chtel dat rozumnej komentar.
To je Kit, to neřeš. On neumí moc vyvíjet, ale snaží se zapůsobit.
Napiš prosím alespoň jeden důvod, proč by řádky programu měly být delší než 80 znaků, ať nezůstaneme jen u osobních invektiv.
-
A máš pro to i nějaké důkazy a nebo jenom jen hloupě mluvíš jako o Javě? Protože nemám problém vyzkoušet nové věci, ale ten tvůj popis vypadá asi jako když mluvíš o vývoji. Prostě nic moc :D
Dovol, abych shrnul své poznatky o vývoji styl javamen:
- musím mít nadupanou mašinu narvanou procesorama a pamětí (P4 singlecore, 1GB RAM)
- musím mít místo monitoru televizi (14" CRT)
- nemusím nic umět, doučím se, až bude potřeba (nedoučíš, protože to nikdy potřebovat nebudeš, nikdo tě nezaměstná)
- musím všem tvrdit, že jsem nejlepší, aniž bych někdy něco ukázal (nemáš co ukázat)
- čím většího debila ze sebe udělám, tím jsem lepší (kdyby to byla pravda, byl bys už dávno prezident zeměkoule)
- některé věci (třeba matemtika) dokonce nesmím umět, protože jsou pro lopaty (jseš na to prostě moc blbej)
- musím být kastrovanej, aby mě náhodou nenapadlo ztrácet čas s ženskýma (ve skutečnosti nezajímáš ty je)
a to nejdůležitější na konec:
- nikdy nesmím vycházet bez doprovodu z ústavu (vzal jsi si už dnes svoje léky?)
Java vznikla původně pro televize, chápu její použití v telefonech, tiskárnách a podobných krámech, ale ve "velkém IT" nemá co dělat, je to zabugovanej, pomalej a rozežranej prevít, se kterým jsou ve 100 procentech případů v produkci problémy, pokud ji tam nějakej blbeček nasadí. A aby toho nebylo úplně málo, vznikla nad tím neskutečná rodina frameworků, které se snaží ohýbat javu až za roh a v podstatě každej z nich akorát zatahuje další problémy. A to nemluvím o tom, že dobrých 90% java bastlířů vlastně bez frameworku nedokáže javu ani použít.
-
To zijete kde? 120 znaku na radek je norma snad uz 20 let. 80 bylo malo i na assembler, kdyz tam clovek chtel dat rozumnej komentar.
To je Kit, to neřeš. On neumí moc vyvíjet, ale snaží se zapůsobit.
Napiš prosím alespoň jeden důvod, proč by řádky programu měly být delší než 80 znaků, ať nezůstaneme jen u osobních invektiv.
Protože 80 je moc krátké? Protože nemusím tolik zalamovat? Určitě je cool mít definice na 10 řádcích jen proto, že se mi to tam nevejde :D Nemám rád dlouhé, i 120 mi přijde moc. Ale zase psát něco o 65? To trochu smrdí.
-
A aby toho nebylo úplně málo, vznikla nad tím neskutečná rodina frameworků, které se snaží ohýbat javu až za roh a v podstatě každej z nich akorát zatahuje další problémy. A to nemluvím o tom, že dobrých 90% java bastlířů vlastně bez frameworku nedokáže javu ani použít.
Zajímavý náhled na nejlepší knihovny světa :D Ale tak co čekat od skriptíka...
Takže k monitorům nic nebude? Prostě sis to vymyslel a teď nevíš, jak se z toho dostat? Na 40" prostě do půl roku oslepneš, protože ve středověku vůbec 40" neměli, ne?
-
A aby toho nebylo úplně málo, vznikla nad tím neskutečná rodina frameworků, které se snaží ohýbat javu až za roh a v podstatě každej z nich akorát zatahuje další problémy. A to nemluvím o tom, že dobrých 90% java bastlířů vlastně bez frameworku nedokáže javu ani použít.
Zajímavý náhled na nejlepší knihovny světa :D Ale tak co čekat od skriptíka...
Takže k monitorům nic nebude? Prostě sis to vymyslel a teď nevíš, jak se z toho dostat? Na 40" prostě do půl roku oslepneš, protože ve středověku vůbec 40" neměli, ne?
Az bude čas, tak ti to najdu, když neumíš používat google. A aby ses v mezičase nenudil, můžeš předložit důkazy o tom, že java má nejlepší knihovny.
-
Napiš prosím alespoň jeden důvod, proč by řádky programu měly být delší než 80 znaků, ať nezůstaneme jen u osobních invektiv.
Protože 80 je moc krátké? Protože nemusím tolik zalamovat? Určitě je cool mít definice na 10 řádcích jen proto, že se mi to tam nevejde :D Nemám rád dlouhé, i 120 mi přijde moc. Ale zase psát něco o 65? To trochu smrdí.
Proč bych měl zalamovat, když se mi definice na jeden řádek vejdou? Výjimečně to sice je potřebné, např. u definice pole stringů, ale většinou je zalamování ukázkou chybného stylu psaní. Kromě toho pole stringů je dobré zalomit skoro vždy.
Obvykle mám zdroják i na výšku kratší, než pisálci s dlouhými řádky, takže i tento argument padá.
-
Třeba ne každý používá skriptovací bazmek, který nic neumí. Definice můžou být dlouhé. Takže zalomené budou, ale je otázkou jak moc.
-
Hele nechcete se vratit k topicu? Otazka byla jestli i7 pro .net a .java programatora je zbytecnej luxus nebo ne.
To ze profi vyvojar potrebuje alespon 3x24" monitory a lame kody na 100-120 znaku je snad jasne kazdemu kdo ma sajnu o cem se bavime. Dinosauri at si troluji.
-
To ze profi vyvojar potrebuje alespon 3x24" monitory a lame kody na 100-120 znaku je snad jasne kazdemu kdo ma sajnu o cem se bavime. Dinosauri at si troluji.
Profi vývojář kódy zalamovat nemusí a v pohodě se vejde do 80 znaků, aniž by se o to nějak zvlášť musel snažit.
-
To ze profi vyvojar potrebuje alespon 3x24" monitory a lame kody na 100-120 znaku je snad jasne kazdemu kdo ma sajnu o cem se bavime. Dinosauri at si troluji.
Profi vývojář kódy zalamovat nemusí a v pohodě se vejde do 80 znaků, aniž by se o to nějak zvlášť musel snažit.
Jenže profi vývojář není patlal v PHP, který dělá věci doma pro malé firmy, bez týmu a nebo nějakých profi návyků. To bude trochu ten problém. Co myslíš?
-
To ze profi vyvojar potrebuje alespon 3x24" monitory a lame kody na 100-120 znaku je snad jasne kazdemu kdo ma sajnu o cem se bavime. Dinosauri at si troluji.
Profi vývojář kódy zalamovat nemusí a v pohodě se vejde do 80 znaků, aniž by se o to nějak zvlášť musel snažit.
Jenže profi vývojář není patlal v PHP, který dělá věci doma pro malé firmy, bez týmu a nebo nějakých profi návyků. To bude trochu ten problém. Co myslíš?
Tato pravidla nejsou závislá na použitém jazyce, velikosti týmu, ani na stupni trolení nějakého javamana.
-
Tvoje vymyšlená pravidla, která se v profi vývoji nepoužívají? Já myslím, že tam nějaká závislost bude.
Co na to kolegové? :D
-
Tvoje vymyšlená pravidla, která se v profi vývoji nepoužívají? Já myslím, že tam nějaká závislost bude.
V profi vývoji se například nepoužívají komentáře, protože jsou zavádějící, často lživé a nedají se testovat. Koukni se kolem sebe...