technomaniak - asi jsem to formuloval nešťastně, byla to narážka na ty, kteří o sobě tvrdí jak se díky škole naučili přemýšlet a pak se člověk v takové diskusi nestačí divit.
Programátorovi CADů se jistě hodí část matiky kterou zmiňujete, ale sysadminovi nebo webaři "frontenďákovi" je to na dvě věci.
Frontendakovi alebo sysadminovi je cela VS na dve veci.
Pravda, na to by měly být nějaké odborné kurzy. Nebo dobrá VOŠ, ale to je asi utopie.
Jsem rád, že aspoň v něčem se shodnem. I když si myslím, že to, jestli to bude VoŠ Dis. nebo VŠ Bc. je už jen formalita.
Problém bych viděl asi v tom, že u nás se vyučuje takové všeobecné IT kam se narve od všeho trochu a výsledkem je člověk mající povšechné znalosti, ale nic neumí pořádně do hloubky.
Je to taková relikvie z minula, kdy mnoho lidí dodnes má představu, že když jseš
ten od těch počítačů, tak že musíš umět všechno co se i jen vzdáleně týká PC, od správy OS, přes znalost všech možných programů, tak trochu programovat, skriptování/makra (Office), nastavit síť, opravit tiskárnu, nacvaknout RJ-45, připevnit na zeď plátno k novému projektoru, přiletovat upadlý kabel, spravit varnou konvici, protože bez kafe se nedá pracovat.....
Toto stále dost přežívá i mezi lidmi pracujícími třeba na ministerstvu. Takže bude ještě nějaký čas trvat, než si někdo kompetentní uvědomí, že takto to nelze, je třeba uzpůsobit výuku, aby si každý mohl vybrat svůj okruh témat kterému se chce věnovat a netrápit jej zbytečně věcmi, které mu jsou na dvě věci. Mohlo by se to rozčlenit na témata jako jsou - programátoři, webaři, admini, databázisti, "dráteníci", manažering speciálního pitného režimu pro ajťáky (obsluha kávovaru), protože kafčo občas bodne každýmu a někdy bez něj člověk nic neudělá.
Až toto bude a nepolezem si navzájem zbytečně do zelí, zavládne mezi ajťáky mír, pravda a láska a svět bude sluníčkový
