Proč tolik matematiky?

hu

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #975 kdy: 26. 02. 2016, 15:01:58 »
Uprimne, dela Unicorn neco zajimavejsiho, nez tupy registry a rozhrani k databazim ("informacni systemy")? Pokud ne, tak se tu bavime o cem?
Unicorn má obrat dvě miliardy. Kolik má obrat tvoje firma, že nad nima ohrnuješ nos? Proč se do toho teda neopřeš a neukážeš jim, jak se to dělá správně - bez tupých lopat?!
Asi deset mega, jestli te to tak zajima. Co Unicorn slechti je, ze sere na statni zakazky, aspon pokud vim. Jinak me tenhle obor podnikani (jeste cilenej na obludny korporace a banky) prijde tak strasne nezajimavej, az me cela pridruzena komunita mirne odpuzuje, sorry.

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.


zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #976 kdy: 26. 02. 2016, 15:19:42 »
Uprimne, dela Unicorn neco zajimavejsiho, nez tupy registry a rozhrani k databazim ("informacni systemy")? Pokud ne, tak se tu bavime o cem?
Unicorn má obrat dvě miliardy. Kolik má obrat tvoje firma, že nad nima ohrnuješ nos? Proč se do toho teda neopřeš a neukážeš jim, jak se to dělá správně - bez tupých lopat?!
Asi deset mega, jestli te to tak zajima. Co Unicorn slechti je, ze sere na statni zakazky, aspon pokud vim. Jinak me tenhle obor podnikani (jeste cilenej na obludny korporace a banky) prijde tak strasne nezajimavej, az me cela pridruzena komunita mirne odpuzuje, sorry.

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.
98 je dost málo, ale pokud tomu odpovídá výuka, tak proč ne. Zajímalo by mě, jak jsou na tom veřejné VŠ.

v

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #977 kdy: 26. 02. 2016, 15:22:24 »
Uprimne, dela Unicorn neco zajimavejsiho, nez tupy registry a rozhrani k databazim ("informacni systemy")? Pokud ne, tak se tu bavime o cem?
Unicorn má obrat dvě miliardy. Kolik má obrat tvoje firma, že nad nima ohrnuješ nos? Proč se do toho teda neopřeš a neukážeš jim, jak se to dělá správně - bez tupých lopat?!
Asi deset mega, jestli te to tak zajima. Co Unicorn slechti je, ze sere na statni zakazky, aspon pokud vim. Jinak me tenhle obor podnikani (jeste cilenej na obludny korporace a banky) prijde tak strasne nezajimavej, az me cela pridruzena komunita mirne odpuzuje, sorry.

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.
98 je dost málo, ale pokud tomu odpovídá výuka, tak proč ne. Zajímalo by mě, jak jsou na tom veřejné VŠ.
podle ročníku, z vlastní zkušenosti bych tipl, že to půjde tak od 90 v 1. do 120 v 5.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #978 kdy: 26. 02. 2016, 15:26:51 »
Uprimne, dela Unicorn neco zajimavejsiho, nez tupy registry a rozhrani k databazim ("informacni systemy")? Pokud ne, tak se tu bavime o cem?
Unicorn má obrat dvě miliardy. Kolik má obrat tvoje firma, že nad nima ohrnuješ nos? Proč se do toho teda neopřeš a neukážeš jim, jak se to dělá správně - bez tupých lopat?!
Asi deset mega, jestli te to tak zajima. Co Unicorn slechti je, ze sere na statni zakazky, aspon pokud vim. Jinak me tenhle obor podnikani (jeste cilenej na obludny korporace a banky) prijde tak strasne nezajimavej, az me cela pridruzena komunita mirne odpuzuje, sorry.

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.
98 je dost málo, ale pokud tomu odpovídá výuka, tak proč ne. Zajímalo by mě, jak jsou na tom veřejné VŠ.
podle ročníku, z vlastní zkušenosti bych tipl, že to půjde tak od 90 v 1. do 120 v 5.
Určitě záleží na konkrétní škole, ale u těch lepších by to těch 120 klidně mohlo být.

hu

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #979 kdy: 26. 02. 2016, 15:28:19 »
Uprimne, dela Unicorn neco zajimavejsiho, nez tupy registry a rozhrani k databazim ("informacni systemy")? Pokud ne, tak se tu bavime o cem?
Unicorn má obrat dvě miliardy. Kolik má obrat tvoje firma, že nad nima ohrnuješ nos? Proč se do toho teda neopřeš a neukážeš jim, jak se to dělá správně - bez tupých lopat?!
Asi deset mega, jestli te to tak zajima. Co Unicorn slechti je, ze sere na statni zakazky, aspon pokud vim. Jinak me tenhle obor podnikani (jeste cilenej na obludny korporace a banky) prijde tak strasne nezajimavej, az me cela pridruzena komunita mirne odpuzuje, sorry.

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.
98 je dost málo, ale pokud tomu odpovídá výuka, tak proč ne. Zajímalo by mě, jak jsou na tom veřejné VŠ.
podle ročníku, z vlastní zkušenosti bych tipl, že to půjde tak od 90 v 1. do 120 v 5.
Tohle jsou data druhaku (a mozna par prvaku, presnou metodiku vypoctu uz nevim) bakalarskeho stupne a nejmin - 92 - maj jenom hornici z Ostravy. Rad bych vam ta data ukazal, ale nechci to delat uplne verejne, nechci, aby se toho chytla nejaka medialni mrdka.


v

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #980 kdy: 26. 02. 2016, 15:32:47 »
Uprimne, dela Unicorn neco zajimavejsiho, nez tupy registry a rozhrani k databazim ("informacni systemy")? Pokud ne, tak se tu bavime o cem?
Unicorn má obrat dvě miliardy. Kolik má obrat tvoje firma, že nad nima ohrnuješ nos? Proč se do toho teda neopřeš a neukážeš jim, jak se to dělá správně - bez tupých lopat?!
Asi deset mega, jestli te to tak zajima. Co Unicorn slechti je, ze sere na statni zakazky, aspon pokud vim. Jinak me tenhle obor podnikani (jeste cilenej na obludny korporace a banky) prijde tak strasne nezajimavej, az me cela pridruzena komunita mirne odpuzuje, sorry.

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.
98 je dost málo, ale pokud tomu odpovídá výuka, tak proč ne. Zajímalo by mě, jak jsou na tom veřejné VŠ.
podle ročníku, z vlastní zkušenosti bych tipl, že to půjde tak od 90 v 1. do 120 v 5.
hornici z Ostravy
mohl byste aspoň uvést fakultu? (mám svůj tip)

hu

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #981 kdy: 26. 02. 2016, 15:38:46 »
Uprimne, dela Unicorn neco zajimavejsiho, nez tupy registry a rozhrani k databazim ("informacni systemy")? Pokud ne, tak se tu bavime o cem?
Unicorn má obrat dvě miliardy. Kolik má obrat tvoje firma, že nad nima ohrnuješ nos? Proč se do toho teda neopřeš a neukážeš jim, jak se to dělá správně - bez tupých lopat?!
Asi deset mega, jestli te to tak zajima. Co Unicorn slechti je, ze sere na statni zakazky, aspon pokud vim. Jinak me tenhle obor podnikani (jeste cilenej na obludny korporace a banky) prijde tak strasne nezajimavej, az me cela pridruzena komunita mirne odpuzuje, sorry.

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.
98 je dost málo, ale pokud tomu odpovídá výuka, tak proč ne. Zajímalo by mě, jak jsou na tom veřejné VŠ.
podle ročníku, z vlastní zkušenosti bych tipl, že to půjde tak od 90 v 1. do 120 v 5.
hornici z Ostravy
mohl byste aspoň uvést fakultu? (mám svůj tip)

VŠB - TU Ostrava - Hornicko-geologická fakulta

v

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #982 kdy: 26. 02. 2016, 15:43:41 »
VŠB - TU Ostrava - Hornicko-geologická fakulta
děkuji, nevěděl jsem jestli myslíte "horníky" částečně či zcela obrazně (v druhém případě bych vám strašlivě vynadal)

hu

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #983 kdy: 26. 02. 2016, 15:45:05 »
VŠB - TU Ostrava - Hornicko-geologická fakulta
děkuji, nevěděl jsem jestli myslíte "horníky" částečně či zcela obrazně (v druhém případě bych vám strašlivě vynadal)

Tohle pouziti je snad prijatelny. FELakum se taky rika elektrikari :-)

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #984 kdy: 26. 02. 2016, 16:01:04 »
Asi deset mega, jestli te to tak zajima.
Čili se tam běž zeptat, co děláš blbě, že mají dvěstěkrát větší obrat než ty. Se svým vynikajícím vzděláním přece umíš ty lopaty porazit. Nebo ne? Ajo, to je vlastně proto, že si s tím nechceš špinit ruce. Jasně, v pohodě, to mi úplně stačí :)

Nahodou tu mam data z jednoho vyzkumu (N=8000) a prumerne IQ studentu na vsech soukromych vysokych skolach, u kterych byla velikost vzorku alespon 6 jedincu (neni to mnoho, ja vim), je pod 98 (!). Unicorn college mezi nimi schazi, ale odpust mi, ze vzhledem k trendu mam urcite predsudky.
V pohodě, proti tomu celkem nic nemám - pokud se shodneme, že na VŠ budou studovat jenom lidi s IQ nad 190 a pro ostatní budou určeny nějaké jiné školy, nemám s tím sebemenší problém. Mně zajímá, jak jsou vybavení lidi vstupující na trh práce, ne jak se jmenuje ústav, ze kterého přišli.

j

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #985 kdy: 26. 02. 2016, 16:02:18 »
Já věděl, že nezklameš! :D Aspoň mám představu, v jakých "myslivnách" se tyhle hovězí nápady roděj. Tím se mnohé vysvětluje.
Jj, opet potvrzujes, ze volu ktery vzivote nevideli realnej svet, je vsude kolem dost a dost.

hu

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #986 kdy: 26. 02. 2016, 16:02:40 »
Čili se tam běž zeptat, co děláš blbě, že mají dvěstěkrát větší obrat než ty. Se svým vynikajícím vzděláním přece umíš ty lopaty porazit. Nebo ne? Ajo, to je vlastně proto, že si s tím nechceš špinit ruce. Jasně, v pohodě, to mi úplně stačí :)

Jejda...

andy

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #987 kdy: 26. 02. 2016, 16:04:11 »
Tohle jsou zcela užitečné znalosti pro ty, kteří implementují řídící obvody v mikrořadičích. Naprosto zbytečné pro lidi, kteří píší všechny možné OS, aplikační logiku - a kupodivu i zpracování dat apod. Fakt by se to měli učit všichni?
No a ty máš křišťálovou kouli, která ti v 18ti poví, čím se budeš do důchodu živit? V tom je právě ta podstata vysokoškolského vzdělání, že ti to otevírá cestu k různým zajímavým úkolům.
A proč se ITíci neučí latinu? Takhle dokážeš potřebu čehokoliv. Smysluplný argument je např. - na trhu je tolik a tolik lidí, kteří programují mikročipy, tolik a tolik lidí, kteří nikoliv, takže má třeba smysl vymyslet studijní obory, kde bude víc matematiky a jiné, kde jich bude méně. Ale to, že 1% lidí bude dělat tohle, a proto potřebují všichni 3 semestry numerických metod (a tím pádem se NEučit spoustu jiných věcí, které by užili) mi připadá jako slušná ztráta času všech zúčastněných.
Citace
Mimochodem, v jádru jednoho proprietárního embedded RT OS se momentálně hrabu teď (je třeba zoptimalizovat plánovač, momentálně O(n), prostoru pro pomocná data je ale velmi omezeně). Před dvěma lety jsem se hrabal v šifrách (k pochopení se mi hodilo to, že jsme měli algebru a v ní grupy) a před deseti lety jsem řešil zpracování signálu v embedded zařízení (o tom už jsem tu mluvil).
No vždyť to říkám - pokud chceš programovat řízení v mikročipech, tak je to smysluplné. Pokud chceš dělat něco jiného (což je obrovská část trhu), tak je ti to úplně na nic.

Citace
I programátor OS by měl být schopen zamyslet se nad tím, jak bude ten jeho OS využíván, jak vyladit sdílení času, jestli má cenu řešit detekce deadlocků nebo to v dané situaci je zbytečné, jak to asi bude s fragmentací paměti, jakou plánovací strategii zvolit, kde jsou kritické meze. A je docela vhodné to vědět ještě dřív, než se napíše první řádka kódu, nebo dokonce než bude zvolen konkrétní čip - takže nějaká simulace, výpočet...
Nebo je to taky příliš na inženýra?
Hmmm.. a k čemu je mi k tomu matematická analýza, lineární algebra a numerické metody? Že by vůbec k ničemu?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #988 kdy: 26. 02. 2016, 16:04:25 »
Jejda...
Co se stalo? Uvědomil sis realitu?

Ivan Nový

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #989 kdy: 26. 02. 2016, 18:23:53 »
Tohle jsou zcela užitečné znalosti pro ty, kteří implementují řídící obvody v mikrořadičích. Naprosto zbytečné pro lidi, kteří píší všechny možné OS, aplikační logiku - a kupodivu i zpracování dat apod. Fakt by se to měli učit všichni?
No a ty máš křišťálovou kouli, která ti v 18ti poví, čím se budeš do důchodu živit? V tom je právě ta podstata vysokoškolského vzdělání, že ti to otevírá cestu k různým zajímavým úkolům.
A proč se ITíci neučí latinu? Takhle dokážeš potřebu čehokoliv. Smysluplný argument je např. - na trhu je tolik a tolik lidí, kteří programují mikročipy, tolik a tolik lidí, kteří nikoliv, takže má třeba smysl vymyslet studijní obory, kde bude víc matematiky a jiné, kde jich bude méně. Ale to, že 1% lidí bude dělat tohle, a proto potřebují všichni 3 semestry numerických metod (a tím pádem se NEučit spoustu jiných věcí, které by užili) mi připadá jako slušná ztráta času všech zúčastněných.
Citace
Mimochodem, v jádru jednoho proprietárního embedded RT OS se momentálně hrabu teď (je třeba zoptimalizovat plánovač, momentálně O(n), prostoru pro pomocná data je ale velmi omezeně). Před dvěma lety jsem se hrabal v šifrách (k pochopení se mi hodilo to, že jsme měli algebru a v ní grupy) a před deseti lety jsem řešil zpracování signálu v embedded zařízení (o tom už jsem tu mluvil).
No vždyť to říkám - pokud chceš programovat řízení v mikročipech, tak je to smysluplné. Pokud chceš dělat něco jiného (což je obrovská část trhu), tak je ti to úplně na nic.

Citace
I programátor OS by měl být schopen zamyslet se nad tím, jak bude ten jeho OS využíván, jak vyladit sdílení času, jestli má cenu řešit detekce deadlocků nebo to v dané situaci je zbytečné, jak to asi bude s fragmentací paměti, jakou plánovací strategii zvolit, kde jsou kritické meze. A je docela vhodné to vědět ještě dřív, než se napíše první řádka kódu, nebo dokonce než bude zvolen konkrétní čip - takže nějaká simulace, výpočet...
Nebo je to taky příliš na inženýra?
Hmmm.. a k čemu je mi k tomu matematická analýza, lineární algebra a numerické metody? Že by vůbec k ničemu?
No spíše je otázka, jak navrhnete OS bez těchto znalostí :-))) Jak třeba provedete volbu mezi dvěmi algoritmy pro plánování úloh, jak dokážete, že jste vybral optimální pro zvolený účel. Ono už jen používat regulární výrazy a nevědět co znamená to regulární, často vede minimálně k tomu, že vznikají náhodné a těžko odhalitelné chyby. A co teprve programování OS :-)))