Narazil jsem na názor, že studium vysoké školy je "prohlídka s průvodcem studentovou nevzdělaností" (omluvte kostrbatý překlad), tj. na škole by vám měli ukázat co všechno (převážně v daném oboru) neumíte a naučit vás základy se kterými bude možné dostudovat co budete potřebovat. S tímto přístupem je výuka matematiky zcela nezbytná, o hromadě zajímavých věcí si bez povědomí o matematice prostě nepřečtete - podobně jako bez znalosti angličtiny.
To by musel platit předpoklad, že škola zná v daném oboru vše co vy neumíte a zároveň by "daný obor" musel být definován jinak, než "akademická informatika". Na výraznou většinu pracovních nabídek potřebujete matematiku gymnaziální + grafy. I na kryptografii, na úrovni jakou programátor potřebuje, existuje v angličtině srozumitelná literatura. Podle mě je matematika na vyšší úrovni, než jsem uvedl výše pro "informačního technologa" pouze aplikační doménou.
me se libi jak pravdepodobna potrefena "matematik" husa zacne argumentaci bez uvedomleho porozumeni stacet presne v duchu vstepeneho ovciho paradigmatu a druha mu na to kejhne primerne nesouhlasne.
skola si narokuje pozici mentora a ta je zakorenena v tom bacovskem systemu dozoru nad ovcemi. nastesti tu mame internet a i konkurencni sluzbu k arxivu a prehrsel vyhledavacu v akademickem tisku a samozrejme i klasiku v podobe knihoven, vestniku, pripadne kupu nepouzitelnych popularizacnich clanku, ale hlavne i digitalizovane patntove prihlasky. takze nastesti se vraci konkurencni prostredi dravym zpusobem i do te role mentora.
a k tomu kejhani o oboru... on by ten obor musel byt asi regulovane prohlasen za kompletne prozkoumany, kdyby mela byt pripustna jedina matematickemu chapani pripustna argumentace. a veskere dalsi poznatky smerovany do zcela noveho oboru.