Ale když sekretářka generálního ředitele napíše ve wordu dopis a ke zformátování použije milion šest mezer, tak je někde chyba. A tu chybu bych nehledal (jen) u té sekretářky.
V tom bych s tebou moc nesouhlasil. Píše se rok 2014 a domnívám se, že dnes k zcela standardním znalostem člověka živícího se kancelářskou prací patří i inteligentní ovládání počítače včetně kancelářského balíku, Internetu atd. Pokud se ona osoba pyšnila v CV ovládáním PC a znalostí MS Office a není to pravda, tak lhala. Pokud chci dnes vykonávat pracovní pozici v kanceláři, tak se musím naučit ovládat počítač bez neustálé pomoci 2. osoby, jinak se zaměstnavateli moje pracovní pozice dost prodraží, když započítá i hodiny podpory od IT.
Je velmi složité určit hranici mezi IT a uživatelem, ale někde ta hranice být musí. Pokud nefunguje tiskárna a problém je v ovladači, tak je to jistě práce IT. Pokud však uživatel neví, jak se tiskne A4 na šířku, tak je to neznalost uživatele a měl by si jí doplnit sám ve svém zájmu.
Dnes zaměstnavatel nepočítá s tím, že najme někoho, koho bude doučovat práci s počítačem, ale že tuto dovednost již lidé budou mít stejně jako třeba řidičský průkaz.
Je mi líto starších lidí a netechnických typů (nijak je neshazuji), kteří mají logicky dost stíženou pozici, ale doba se nedá zastavit. Pokud ona sekretářka neumí inteligentně formátovat dopisy na počítači, tak se to musí buď doučit nebo přestoupit na jinou pracovní pozici, kde to k výkonu své práce nebude potřebovat. Lidé technicky zaměření zase většinou bojují s takzvanými soft skills. Pokud chce ajťák dělat ředitele, tak se je také musí naučit a nikdo mu pravděpodobně k ruce nedá osobního trenéra.
Možná to zní tvrdě, ale osobně si myslím, že tak to je. Také nepůjdu dělat truhláře, když neumím se dřevem, tak jak někdo může dělat sekretářku, když neumí s počítačem a kancelářským balíkem.