Admin má následující starosti:
- Odstranit problémy
- Zajistit bezproblémový chod stávajícího IT
- Plánovat rozvoj
- Provádět kontroly nastavení
- Hromadně školit uživatele
- Odpočívat, vzdělávat se a kontrolovat zálohy.
Pokud mu zbývá čas, tj. má PŘEBYTEČNĚ mnoho času, tak místo hraní WOW má za povinnost řešit jednotlivé problémy uživatelů.
Jinak je odpověď "Aha, výborně, bohužel na to teď nemám čas, ale dám to HR jako podklad pro školení! A když bude trochu volněji, pokusím se ti s tím pomoct, ale nemůžu ti to slíbit."
Užívák se nechá vycukat 2-3 dny a pokud na problému stále trvát (přijdete tam s milý úsměvem, že máte zrovna chvilku), tak mu s tím pomůžete.
DOBRÝ ADMIN SE NECHÁVÁ ŠKOLIT OD UŽIVATELŮ, protože se vždy zeptá, "Aha, no a kdyby se na to náhodou ještě někdo ptal, jak jsi to udělal?"
Pokud lidem bráníte v používání mozku, děláte práci za ně, nedovolíte jim se s problémem vypořádat, poškozujete svého zaměstnavatele, protože jednak nemáte čas dělat svojí práci a jadnak přímo škodíte uživatelů tím, že jim bráníte, aby se naučili s počítačem víc, aby se naučili samostatnosti.
Kdo chce svého zaměstnavatele poškozovat, no tak ať to dělá, to je jen mezi jím a bohem.
No a naopak, nepomoci uživateli, který se ani po několika dnech nedobral nějakého řešení, je zase poškozování zaměstnavatele.
Čekací doba na řešení banálního problému, který by měl zvládnout uživatel sám, musí vždy být větší, než jeden pracovní den.
Řídící program admina, část požadavek uživatele:
5 IF Lze to vyřídit potelefonu? ANO -> Poraď mu
10 IF Jedná se o svéprávného člověka a je jeho IQ vyšší než 80? NE ->Pomoz mu, ANO -> GOTO 30
20 END
30 IF Má čas čučet na Rudé právo a píčoviny na netu? NE -> Pomoz mu, ANO -> GOTO 50
40 END
50 Řekni mu "Zkus to pohledat retarde, nauč se to a když to fakt nedáš, pomůžu ti"
60 RND Čekej 8 hodin
70 IF Může se zeptat kolegy? NE-> Pomoz mu, ANO -> GOTO 80
80 RND Čekej 8 hodin
90 Jdi mu pomoct, čekal už vážně dlouho.
A co když to je sekretářka ředitele?
No a?
Když se ředitel zeptá, proč to ještě není, řekneš, že jsi spravoval ****** což mohlo ohrozit funkčnost ******, a to by znamenalo problém. A že o problémech sekretářky víš, že s tím chuděra fakt zápasí, že jí rád pomůžeš, ale že by nebylo od věci jí poslat na nějaké školení. Že to ti z HR zase pěkně serou, takhle tu chuděru nechat se trápit.