K čemu školy?

Re:K čemu školy?
« Odpověď #90 kdy: 24. 05. 2014, 12:28:56 »
 ;D ;D ;D ;D

Ale je to marný, je to marný...     je to marný.


http://www.youtube.com/watch?v=8520VXgWmMU&t=0m7s


Tomáš Roll

Re:K čemu školy?
« Odpověď #91 kdy: 24. 05. 2014, 12:30:56 »
Evidentně nebyl, když nechápeš základy. Já zažil hromady firem. Státních, nestátních a cokoli, co ještě existuje. Nikde nebyly peníze měřítkem. Ono to totiž ani nedává žádný smysl. Jen mě to překvapilo, že to někdo dospělý nechápe, proto jsem to bral jako vtip.

Říkáš, že lžu?

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #92 kdy: 24. 05. 2014, 12:37:41 »
Pokud ti stačí málo, tak můžeš dělat obyč dělníka. Nevím, jaký je přesný význam vyššího školství, ale výchova dělníků to určitě nebude. A pokud ano, tak si to zaplať sám. Naučit se technologii dokáže každý a nepotřebuje ani střední školu. To stačí mít jen učňáky třeba pro Javu a všichni budou spokojeni.

podla teba, clovek co robi asp.net, c#, programuje DB je obycajny delnik? takze potom sa povazujes asi za Ubermana, takych maju ludia radi ;). Radsej budem robit co ma bavi a viem, ze sa s tym dobre uzivim, ako to, ze budem ovladat teorie aj odzadu a bude mi to nahovno. Ked by boli skoly postavene trochu inak, tak davaju aj nieco do zivota. A to, ze VS je o analytickom mysleni, to je z casti pravda. Analyticky  mysliet moze aj clovek bez VS, mozno niekedy aj lepsie. Ked urobi studentik nejaky projekt, tak uz sa vidi, ako on vidi, aky je genius, mozno sa vidi uz niekde na pozicii soft. architekta. Len mu uchadza ten fakt, ze takuto poziciu moze robit clovek s X rocnou praxou, ktory ma za sebou realne projekty a nie studentik, ktory si odriadil daky skolsky projekt. Ale podla tvojich uvah, ovlada teoriu, ktoru ziskal na VS, tak kludne s prehladom to moze ist robit.
To, ze sa nauci robit clovek pod tlakom, to je myslim si len honenie ega ucitelov, aby mohli vyrazit studentov. Uz som co to odrobil v skutocnej praci a nikdy som sa necitil tak pod tlakom, ako v skole. zatial, nikdy nehovor nikdy.

Tak jak chceš označit někoho, kdo se naučí nějaký postup a pak ho jen pořád dokola opakuje? Hlavně na něj nechoď s nějakou teorií, ale když bude potřeba, tak se naučí postup pro novou verzi. To bude zase roky opakovat.

Dyť já nic neříkám. Pokud tě baví málo, což je podstatný znak, tak to tak dělej. Každého baví něco a záleží jen na jeho schopnostech. VŠ také nejsou určeny pro všechny, ale třeba jen pro pár procent. Není to proto, že by byl problém všechny vzdělávat, ale jen v tom, že u většiny je to zbytečné a ani o to nestojí.

Evidentně nebyl, když nechápeš základy. Já zažil hromady firem. Státních, nestátních a cokoli, co ještě existuje. Nikde nebyly peníze měřítkem. Ono to totiž ani nedává žádný smysl. Jen mě to překvapilo, že to někdo dospělý nechápe, proto jsem to bral jako vtip.

Říkáš, že lžu?

Ne. Říkám, že to nechápeš, což je daleko horší.

Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #93 kdy: 24. 05. 2014, 12:50:47 »
Tak jak chceš označit někoho, kdo se naučí nějaký postup a pak ho jen pořád dokola opakuje? Hlavně na něj nechoď s nějakou teorií, ale když bude potřeba, tak se naučí postup pro novou verzi. To bude zase roky opakovat.

Takze sa povazujes za Ubermana, sudiac podla tvojich nezmyselnych prispevkov. Prosim ta, ako sa da naucit nejaky postup hlavne pri programovani? Nie si ty jeden z ucitelov, ktory je zatvoreny v labaku a uci teoriu ziakov, a preto odsudzuje ludi za nejakych menej vzdelanych, ktori tu teoriu az tak zdaleka neovladaju? Programoval si aspon nieco? To som teda este nepocul, ze sa da pri programovani naucit postup a ten opakovat. Coze pecenie nejakeho kolaca? Programovanie je o mysleni a postup, ktory uplatnis pri rieseni jedneho problemu, nemusi platit pri rieseni druheho problemu. A k tomu aby som mohol programovat a vymyslat rozne algoritmy, resp. riesenie daneho problemu, nemusim predsa poznat nejake teorie o prekladacoch a o tom ako sa vykonava syntakticka/semanticka analyza, co robi optimalizator a ako sa vytvara derivacny strom. Je to mozno len bonus pre cloveka to vediet, ale nie je to nieco, bez coho by nevedel pracovat a za sebou zanechat skvele vysledky.

Vacsinou ten isty postup zauzivaju ucitelia na skolach. Kazdy rok, kazdy semester verklikuju to iste dookola, maju k dispozicii 10 rocne slajdy. Takze ten nauceny postup opakuju ucitelia.

JS

Re:K čemu školy?
« Odpověď #94 kdy: 24. 05. 2014, 13:05:49 »
Nejobjektivnější hodnocení je finanční.
To bylo myšleno jako vtip po ránu?

Ne. Pokud zrovna neděláš pro stát, pak je ochota zákazníka zaplatit nejlepším měřítkem tvé užitečnosti.

Uzitecnosti ano, ale pro koho? V jakem smyslu tedy nejobjektivnejsi? A co kdyz je zakaznik stat?

Tak uz jsme se ale dostali dost daleko od puvodniho tvrzeni "nejobjektivnejsim meritkem jsou finance".


txt

Re:K čemu školy?
« Odpověď #95 kdy: 24. 05. 2014, 13:24:00 »
Vacsinou ten isty postup zauzivaju ucitelia na skolach. Kazdy rok, kazdy semester verklikuju to iste dookola, maju k dispozicii 10 rocne slajdy. Takze ten nauceny postup opakuju ucitelia.
Přesně, teorie inženýrskýho rozsahu neni o nic složitější než praxe na úrovni. Když to budete učit x let dokola tak se vám to zautomatizuje a budete se vyvyšovat nad "pitomý" studenty jak jen to můžou nechápat.

Pokud přijmeme hypotézu o důležitosti teorie, proč v tom sakra nemůžou být náznaky praktických aplikací? Mohlo by to být tím, že člověk má omezené množství času. Mnoho z vyučujících ten čas věnovala teorii a v praxi je proto pozadu.
Koukněte na obory http://www.studyguide.aau.dk/programmes/postgraduate/it-electronics-programming/ i praktická výuka může být na úrovni.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #96 kdy: 24. 05. 2014, 13:35:45 »
Vacsinou ten isty postup zauzivaju ucitelia na skolach. Kazdy rok, kazdy semester verklikuju to iste dookola, maju k dispozicii 10 rocne slajdy. Takze ten nauceny postup opakuju ucitelia.

Ale to tu nikdo neřešil. Většina učitelů na VŠ jsou blbci, to je snad jasné, ale nijak to neřeší můj problém a ani nevím, jak to souvisí s řešením.

Vacsinou ten isty postup zauzivaju ucitelia na skolach. Kazdy rok, kazdy semester verklikuju to iste dookola, maju k dispozicii 10 rocne slajdy. Takze ten nauceny postup opakuju ucitelia.
Přesně, teorie inženýrskýho rozsahu neni o nic složitější než praxe na úrovni. Když to budete učit x let dokola tak se vám to zautomatizuje a budete se vyvyšovat nad "pitomý" studenty jak jen to můžou nechápat.

Pokud přijmeme hypotézu o důležitosti teorie, proč v tom sakra nemůžou být náznaky praktických aplikací? Mohlo by to být tím, že člověk má omezené množství času. Mnoho z vyučujících ten čas věnovala teorii a v praxi je proto pozadu.
Koukněte na obory http://www.studyguide.aau.dk/programmes/postgraduate/it-electronics-programming/ i praktická výuka může být na úrovni.

Proč ale hledat a učit nějaké konkrétní technologie, když existuje matematika? Samozřejmě kvalitní praxe ti také hodně dá, ale časově je to daleko náročnější a výsledky nebudou tak dobré jako třeba jen u matematiky. Proto se využívá.

txt

Re:K čemu školy?
« Odpověď #97 kdy: 24. 05. 2014, 13:49:26 »
Proč ale hledat a učit nějaké konkrétní technologie, když existuje matematika? Samozřejmě kvalitní praxe ti také hodně dá, ale časově je to daleko náročnější a výsledky nebudou tak dobré jako třeba jen u matematiky. Proto se využívá.
  • O konkrétních technologiích jsem nic nepsal, jde o řešení praktických problémů.
  • K čemu matematika, když nebude aplikovaná na reálné problémy (pořád se bavíme o inženýrském rozsahu).
První předmět ve kterém jsem prakticky využil matematiku (nikoliv "jenom" počty) byl úvod do strojového učení. Místo desítek stran papíru popsanejch řešením umělých příkladů založených na nereálných předpokladech konečně něco užitečného. To byla ale jenom kapka v moři. Obsah vycházel z kurzu https://www.coursera.org/course/ml a nemyslím že by na pochopení bylo nutné chodit do kamenné školy.

.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #98 kdy: 24. 05. 2014, 13:54:07 »
Studenti IT pokračující na postech zaměstnanců mají velkou nevýhodu, už kvůli svému vlastnímu výběru studia a specializaci, a tou nevýhodou je finanční negramotnost, už teď začínají být považováni za dělnickou třídu 21. století.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #99 kdy: 24. 05. 2014, 13:57:33 »
Proč ale hledat a učit nějaké konkrétní technologie, když existuje matematika? Samozřejmě kvalitní praxe ti také hodně dá, ale časově je to daleko náročnější a výsledky nebudou tak dobré jako třeba jen u matematiky. Proto se využívá.
  • O konkrétních technologiích jsem nic nepsal, jde o řešení praktických problémů.
  • K čemu matematika, když nebude aplikovaná na reálné problémy (pořád se bavíme o inženýrském rozsahu).
První předmět ve kterém jsem prakticky využil matematiku (nikoliv "jenom" počty) byl úvod do strojového učení. Místo desítek stran papíru popsanejch řešením umělých příkladů založených na nereálných předpokladech konečně něco užitečného. To byla ale jenom kapka v moři. Obsah vycházel z kurzu https://www.coursera.org/course/ml a nemyslím že by na pochopení bylo nutné chodit do kamenné školy.

Počítání je dostatečně praktické. Na konci budeš mít výsledek. Že ho nepůjde aplikovat na nákup rohlíků? To asi ne, no.

Protože se primárně nedělá matika kvůli aplikaci. Reálných problémů si užiješ později plno.

Studenti IT pokračující na postech zaměstnanců mají velkou nevýhodu, už kvůli svému vlastnímu výběru studia a specializaci, a tou nevýhodou je finanční negramotnost, už teď začínají být považováni za dělnickou třídu 21. století.

Jak se to projevuje? Zní to dost nepravděpodobně.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #100 kdy: 24. 05. 2014, 13:59:30 »
Evidentně nebyl, když nechápeš základy. Já zažil hromady firem. Státních, nestátních a cokoli, co ještě existuje. Nikde nebyly peníze měřítkem. Ono to totiž ani nedává žádný smysl. Jen mě to překvapilo, že to někdo dospělý nechápe, proto jsem to bral jako vtip.
Dost těžko ti někdo může věřit geniální schopnosti, když máš problém reagovat na jednoduchou selskou myšlenku.

Když si tak geniální, tak si sedni a vytvoř geniální produkt. Nejlepší metrikou, jak zjistit, jestli opravdu geniální byl, je, jestli ho někdo koupí - tj. jestli řeší něčí potřebu.

Jinak svět je plný zneuznaných géniů, kteří vytváří geniální produkty typu Internetovy Hlodač, jejichž genialitu nikdo nedokáže docenit. Takoví lidi nejsou vůbec zajímaví. Jsou jich mraky a všichni jsou úplně stejní, včetně stylu vyjadřování.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #101 kdy: 24. 05. 2014, 14:03:22 »
Uzitecnosti ano, ale pro koho?
Pro toho, kdo platí.

V jakem smyslu tedy nejobjektivnejsi?
Nejreliabilnější a nejvalidnější z dostupných metrik.

A co kdyz je zakaznik stat?
Tak to vnáší do metriky šum.

aaa

Re:K čemu školy?
« Odpověď #102 kdy: 24. 05. 2014, 14:07:19 »
Citace
Většina učitelů na VŠ jsou blbci, to je snad jasné

Blbci jsou úplně všichni kromě tebe, to je snad jasné.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #103 kdy: 24. 05. 2014, 14:12:06 »
Citace
Většina učitelů na VŠ jsou blbci, to je snad jasné

Blbci jsou úplně všichni kromě tebe, to je snad jasné.

To jsi vymyslel jak?

Evidentně nebyl, když nechápeš základy. Já zažil hromady firem. Státních, nestátních a cokoli, co ještě existuje. Nikde nebyly peníze měřítkem. Ono to totiž ani nedává žádný smysl. Jen mě to překvapilo, že to někdo dospělý nechápe, proto jsem to bral jako vtip.
Dost těžko ti někdo může věřit geniální schopnosti, když máš problém reagovat na jednoduchou selskou myšlenku.

Když si tak geniální, tak si sedni a vytvoř geniální produkt. Nejlepší metrikou, jak zjistit, jestli opravdu geniální byl, je, jestli ho někdo koupí - tj. jestli řeší něčí potřebu.

Jinak svět je plný zneuznaných géniů, kteří vytváří geniální produkty typu Internetovy Hlodač, jejichž genialitu nikdo nedokáže docenit. Takoví lidi nejsou vůbec zajímaví. Jsou jich mraky a všichni jsou úplně stejní, včetně stylu vyjadřování.

To jsou běžné přízemní názory - také jste stejní. Těžko k tomu můžu něco dodat. Až budu mít geniální produkt, tak mám dát vědět, co? :D Takhle to nefunguje.

txt

Re:K čemu školy?
« Odpověď #104 kdy: 24. 05. 2014, 14:13:47 »
Počítání je dostatečně praktické. Na konci budeš mít výsledek. Že ho nepůjde aplikovat na nákup rohlíků? To asi ne, no.
Počítání s čísly praktické může být. Jak jsem psal výše, zbytečné je učení vět a důkazů nazpaměť. U zkoušky pak dostaneš třeba hodinu abys tim popsal 10xA4. Na přemýšlení u zkoušky není prostor, prostě vysyp postup.

Protože se primárně nedělá matika kvůli aplikaci. Reálných problémů si užiješ později plno.
A to je podle mě špatně, když se matika nedělá kvůli aplikaci.