K čemu školy?

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #75 kdy: 24. 05. 2014, 10:29:42 »
Je pokrytecké pohrdat podnikateli a zároveň požadovat, aby vás někdo zaměstnal a ohodnotil za vaše teoretické znalosti.

Neni. Hodnoceni svych schopnosti ocekavam od spolecnosti. Nevim, proc bych z ostatnich lidi mel podnikatele nejak vyclenovat. A proto pohrdam temi (at uz jsou podnikatele nebo ne, ale casto jsou), kteri si mysli, ze podnikatele jsou nejaky naddruh, ktery bychom meli vyznamne uctivat.

Nejobjektivnější hodnocení je finanční.

To bylo myšleno jako vtip po ránu?

Je to jako v zemědělství, 95% zaměstnanců kydá hnůj, 4.9% jsou nějací agronomové nebo co a jen 0.1% se zabývá genetikou. Stejné to je v IT, 95% dělá reporty a formuláře, ten zbytek dělá rozumnou práci a jen promile se dostane k něčemu opravdu zajímavému. A nedělej si iluze, i v genetické laboratoři se většina zaměstnanců živí kydáním hnoje nebo čištěním zkumavek. Takže ani nástup do RH ti nepomůže, i tam budeš nejspíš dělat reporty a formuláře. Pokud tvůj zaměstnavatel potřebuje kydače hnoje, budeš kydat hnůj, nebo holt si najdeš jiného zaměstnavatele, u kterého budeš zase kydat hnůj. Protože tvůj zaměstnavatel tě neplatí za vzdělání, ale za práci, kterou potřebuje

To vypadá rozumně a rozhodně mám podobné zkušenosti. Výhodou pro mě je, že nedělám, za co mě platí, ale hlavně to, co považuju za zajímavé. Ne vždycky se to samozřejmě setká s pochopením.


Tomáš Roll

Re:K čemu školy?
« Odpověď #76 kdy: 24. 05. 2014, 10:50:08 »
Nejobjektivnější hodnocení je finanční.
To bylo myšleno jako vtip po ránu?

Ne. Pokud zrovna neděláš pro stát, pak je ochota zákazníka zaplatit nejlepším měřítkem tvé užitečnosti.

Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #77 kdy: 24. 05. 2014, 10:50:31 »
Ucitelia vyucuju samu teoriu, ale nevedia to spojit s praxou. Chyba mi prax na VS. Nemusi to byt zrovna zameranie na konkretne povolanie, ale aspon priblizit tu teoriu k praxi. Neraz som si polozil otazku, ked nam ucitel vysvetloval ucivo, ze ako toto suvisi s praxou a ako to mozem pouzit v praxi, chybali mi ukazkove priklady, kde sa to realne pouziva. Potom mi je ta teoria uplne nahovno, ked vidim len same poucky, cisielka. Naucim sa to len kvoli skuske, a potom mam u zadeke. A takto to robi drviva vacsina studentov. Ucit sa len samu teoriu a nespajat to s realnym zivotom, mi pride ako uplne zbytocne. To je akurat tak dobre pre ludi, ktori ostanu na VS alebo pre tych, co sa venuju vysoko odbornej cinnosti.
Prax je taka, ze firmy chcu mat co najrychlejsie hotove riesenie a nie zamestnat nejakeho cloveka, co vie XY teorii, a pri rieseni budem o tom zvazovat, len aby urychlil beh nejakeho programu o par milisekund.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #78 kdy: 24. 05. 2014, 10:54:08 »
Nejobjektivnější hodnocení je finanční.
To bylo myšleno jako vtip po ránu?

Ne. Pokud zrovna neděláš pro stát, pak je ochota zákazníka zaplatit nejlepším měřítkem tvé užitečnosti.

Aha :D Tak to si pak moc nemůžeme rozumět.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #79 kdy: 24. 05. 2014, 10:56:51 »
Prax je taka, ze firmy chcu mat co najrychlejsie hotove riesenie a nie zamestnat nejakeho cloveka, co vie XY teorii, a pri rieseni budem o tom zvazovat, len aby urychlil beh nejakeho programu o par milisekund.

Přesně tak to je, ale pak jsi měl končit střední školou. Teoretické informace bez využití v praxi jsou právě to nejdůležitější. Naneštěstí to tak 90 % studentů nechápe, tak tam akorát ztrácí čas.


Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #80 kdy: 24. 05. 2014, 11:16:15 »
Mne dala VS akurat vacsi prehlad a mozem si povedat, ze viem nieco viac, ako niekto iny, co studoval horsiu skolu alebo nestudoval vobec. Vystudoval som bakalara a tam som sa naucil dost veci, ktore mi pre moju potrebu stacia. Studujem teraz magistra, je to hybrid IT-ekonomie-manazmentu a je to k nicomu.
Otvorte si stranky s pracovnymi ponukami. Co tam vidite? Same asp.net, c#, c++, spravca siete, administrator DB, programator DB. Kolko ponuk je takych ako bioinformatika, robotika - assembler, atd?
Budem sa ucit nieco, co vyuzijem a viem, ze sa zamestnam aj keby stratim zamestnanie, ako keby studujem nieco, co uz je vynimocne a nahodou keby pridem o robotu, tak by som mal problem sa zamestnat - vid. assembler - niekde sa to uci ako zaklad (pamatam si nejake registre a funkcie, tod vse), budem sa tym zivit 20 rokov, pridem o robotu a zrazu zistim, ze uplatnit sa s niecim takymto bude v tej dobe uz zlozite, alebo budem musiet odcestovat za pracou niekolko stovak kilometrov, aby som sa zamestnal.

qwdqd

Re:K čemu školy?
« Odpověď #81 kdy: 24. 05. 2014, 11:16:47 »
Nejobjektivnější hodnocení je finanční.
Hodnoceni ceho? Lobbingu? Znamosti? Odhadu dobre ceny do souteze? Vydupani si lepsi ceny, kdyz to nejde prez soutez? Vydupani si dodatku ke smlouve?

Tohle je mozna dobre hodnoceni, ale ne v oblasti kvalitne odvedene prace. Nemusi to s ni jit do sporu; jenom to o ni nic nevypovida.

Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #82 kdy: 24. 05. 2014, 11:21:55 »
Este doplnim: radsej si pozriem nejake vyukove kurzy napr. pluralsight, kde sa dozviem veeeelmi vela, vidim tam ukazkove priklady a este aj vysvetlia ako to funguje. To je na nezaplatenie a je to urcite 1000x prinosnejsie, nez sediet na nejakej prednaske, pocuvat senilneho profesora a tym zabit 2-3hodiny denne, pretoze vas to tak unudi, ze nielenze z toho nebudete mat nic, ale tam aj prestanete chodit.

Tomáš Roll

Re:K čemu školy?
« Odpověď #83 kdy: 24. 05. 2014, 11:44:30 »
Nejobjektivnější hodnocení je finanční.
Hodnoceni ceho? Lobbingu? Znamosti? Odhadu dobre ceny do souteze? Vydupani si lepsi ceny, kdyz to nejde prez soutez? Vydupani si dodatku ke smlouve?

Tohle je mozna dobre hodnoceni, ale ne v oblasti kvalitne odvedene prace. Nemusi to s ni jit do sporu; jenom to o ni nic nevypovida.

A ty si myslíš, že v Česku existuje jen veřejný sektor? Moc se díváš na TV, většina firem z veřejných zakázek nežije.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #84 kdy: 24. 05. 2014, 12:09:28 »
Kde píše o státních zakázkách? Byl jsi někdy v soukromé firmě? Podle mě jen chtěl upozornit na to, že je to hloupé měřítko pro jednoduché lidi.

qwdqd

Re:K čemu školy?
« Odpověď #85 kdy: 24. 05. 2014, 12:11:44 »
Nejobjektivnější hodnocení je finanční.
Hodnoceni ceho? Lobbingu? Znamosti? Odhadu dobre ceny do souteze? Vydupani si lepsi ceny, kdyz to nejde prez soutez? Vydupani si dodatku ke smlouve?

Tohle je mozna dobre hodnoceni, ale ne v oblasti kvalitne odvedene prace. Nemusi to s ni jit do sporu; jenom to o ni nic nevypovida.

A ty si myslíš, že v Česku existuje jen veřejný sektor? Moc se díváš na TV, většina firem z veřejných zakázek nežije.
Firmy nad jistou velikost se pristupem podobaji verejnemu sektoru.

Pro jine firmy plati i cast toho, co bylo napsano. Temer vzdy je to hlavne o schopnosti odhadu ceny. Kdyz firma F da nabidku za cenu f a firma G da nabidku za cenu g, kde f < g, tak typicky zvitezi F. Proc by to melo znamenat, ze je prace G v nejakem ohlede lepsi? Proc by realisticky odhad ceny od F (nekdy i vyrazne mensi cena nez od G) mel znamenat mene kvalitni praci? Tohle je jako loterie - udelame to levneji - mensi zisk, ale vetsi sance toho, ze se to bude delat. Insider info muze vyrazne zvysit sance; kvalitni prace prilis ne.

To same plati i o lidech hledajicich zamestnani misto firem hledajicich, "co by delali" (nekdy zakazka, nekdy program prodavany stovkam zakazniku atd).

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #86 kdy: 24. 05. 2014, 12:13:35 »
Otvorte si stranky s pracovnymi ponukami. Co tam vidite? Same asp.net, c#, c++, spravca siete, administrator DB, programator DB. Kolko ponuk je takych ako bioinformatika, robotika - assembler, atd?

Pokud ti stačí málo, tak můžeš dělat obyč dělníka. Nevím, jaký je přesný význam vyššího školství, ale výchova dělníků to určitě nebude. A pokud ano, tak si to zaplať sám. Naučit se technologii dokáže každý a nepotřebuje ani střední školu. To stačí mít jen učňáky třeba pro Javu a všichni budou spokojeni.

Tomáš Roll

Re:K čemu školy?
« Odpověď #87 kdy: 24. 05. 2014, 12:16:09 »
Kde píše o státních zakázkách? Byl jsi někdy v soukromé firmě? Podle mě jen chtěl upozornit na to, že je to hloupé měřítko pro jednoduché lidi.

Jestli jsem v ní byl? Já jsem ji vlastnil. Neuč orla létat.
Všechno, cos tam psal, se týká veřejného sektoru.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #88 kdy: 24. 05. 2014, 12:23:04 »
Evidentně nebyl, když nechápeš základy. Já zažil hromady firem. Státních, nestátních a cokoli, co ještě existuje. Nikde nebyly peníze měřítkem. Ono to totiž ani nedává žádný smysl. Jen mě to překvapilo, že to někdo dospělý nechápe, proto jsem to bral jako vtip.

Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #89 kdy: 24. 05. 2014, 12:28:20 »
Pokud ti stačí málo, tak můžeš dělat obyč dělníka. Nevím, jaký je přesný význam vyššího školství, ale výchova dělníků to určitě nebude. A pokud ano, tak si to zaplať sám. Naučit se technologii dokáže každý a nepotřebuje ani střední školu. To stačí mít jen učňáky třeba pro Javu a všichni budou spokojeni.

podla teba, clovek co robi asp.net, c#, programuje DB je obycajny delnik? takze potom sa povazujes asi za Ubermana, takych maju ludia radi ;). Radsej budem robit co ma bavi a viem, ze sa s tym dobre uzivim, ako to, ze budem ovladat teorie aj odzadu a bude mi to nahovno. Ked by boli skoly postavene trochu inak, tak davaju aj nieco do zivota. A to, ze VS je o analytickom mysleni, to je z casti pravda. Analyticky  mysliet moze aj clovek bez VS, mozno niekedy aj lepsie. Ked urobi studentik nejaky projekt, tak uz sa vidi, ako on vidi, aky je genius, mozno sa vidi uz niekde na pozicii soft. architekta. Len mu uchadza ten fakt, ze takuto poziciu moze robit clovek s X rocnou praxou, ktory ma za sebou realne projekty a nie studentik, ktory si odriadil daky skolsky projekt. Ale podla tvojich uvah, ovlada teoriu, ktoru ziskal na VS, tak kludne s prehladom to moze ist robit.
To, ze sa nauci robit clovek pod tlakom, to je myslim si len honenie ega ucitelov, aby mohli vyrazit studentov. Uz som co to odrobil v skutocnej praci a nikdy som sa necitil tak pod tlakom, ako v skole. zatial, nikdy nehovor nikdy.