Vzdělání je to co zbyde, když z mozku vydnáte všechny vědomosti.
Mimo jiné také proto si myslím, že do školy vyšších úrovní by mělo chodit co nejvíce lidí. Ne proto, aby měli papír opravňující používat písmenka před jménem, ale proto, že takoví lidé, i když nikdy nebudou pracovat v oboru dané školy, budou umět myslet a vidět souvislosti tam, kde je předtím neviděli. Školy, které mají absolventy, kteří mají pouze vědomosti a žádné vzdělání jsou skutečně zcela k ničemu.
Dále (a to se dostávám k těm pohovorům), ne každému je příjemné, když je někdo chytřejší jak on. Takže proto si u pohovorů vybírají lidi, kteří sice něco umí udělat, ale vlastně nechápou co dělají. Takové lidi lze snadněji manipulovat (na to jsou dneska takové ty soft skills managerské kursy). Člověk, který umí samostatně kriticky myslet je pro tito lidi nebezpečný.
Jinak, existují i firmy, které to mají naopak. Je celkem jedno co umíš, ale je důležité, co jsi schopen se naučit a jak si poradíš v nestandardní sitauci (krásná ukázka je ve filmu Apollo 13, kdy bylo potřeba opravit filtraci CO2 ze vzduchu a měli k tomu k disposici věci jako ponožky, lepící pásku apod). Což je mnohem cenější schopnost, než mít 30 cvičených opic, které jsou při sebemenším problému ztraceni (a stejně tam musí přijít někdo, kdo onu nestandardní situaci vyřeší).