K čemu školy?

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:K čemu školy?
« Odpověď #30 kdy: 22. 05. 2014, 14:27:34 »
Ve firme vyvijime vlastni IS, ktery stavi na nasem vlastnim frameworku, ktery uz je tak daleko ze...

Myslim, ze to nechtene odpovedelo tazateli. Proste - kazdy stavi znova to, co uz udelali predtim jini, misto aby postavili neco uplne noveho. Na to prvni moc teorie potreba neni, na to druhe ale ano.

Ono vlastne neni divu, protoze jediny prakticky zpusob, jak se v IT uzivit, je prodavat komercni software, ktery je vlastnictvim a tudiz si pochopitelne kazdy snazi postavit svuj, i kdyz to z pohledu celku nedava zadny smysl.

A nemáš nějaký tip, kde se podívat? Líbil by se mi asi nějaký výzkum, ale zase ne nějaká zašívárna.

Seznam, nebo RedHat ... nevhodné škrtněte! :-D


lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #31 kdy: 22. 05. 2014, 14:32:40 »
Myslíš ten Seznam, který používá otevřené kanceláře? To asi nebude moc kvalitní výzkum. To už ten RH vypadá lépe, ale ten neznám vůbec.

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:K čemu školy?
« Odpověď #32 kdy: 22. 05. 2014, 15:07:39 »
pro "lepší praktické užití lambda funkce v C#/C++" rozhodně pomůže znalost funkcionálního programování.

Trvám na tom že vůbec ne, viz výše, hádat se o tom nebudu.

Z mé zkušenosti taky vyplývá, že to hodně pomůže. Samozřejmě YMMV a hádat se na internetu opravdu nemá smysl.

Myslíš ten Seznam, který používá otevřené kanceláře? To asi nebude moc kvalitní výzkum. To už ten RH vypadá lépe, ale ten neznám vůbec.

Openspace je bohužel čím dál častější. Manažeři vidí, že do stejně velkého prostoru mohou narvat až 3x více lidí a tím ušetřit za pronájem. To, že je to absolutně nevhodné prostředí na jakoukoliv tvůrčí práci, lidi jsou naštvaní apod. už málokdo z nich řeší. Nicméně už to tu zmínil Kozzi - velká část programátorů je vedením, kolegy a sebou viděna jako dělnictvo.

"Výzkumných" pozic je relativně málo a i na nich není zaručeno, že se dostaneš do kanceláře.

andy

Re:K čemu školy?
« Odpověď #33 kdy: 22. 05. 2014, 16:45:44 »
toto vlakno je ako dejavu :D

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:K čemu školy?
« Odpověď #34 kdy: 22. 05. 2014, 17:45:49 »
Myslíš ten Seznam, který používá otevřené kanceláře? To asi nebude moc kvalitní výzkum. To už ten RH vypadá lépe, ale ten neznám vůbec.

Škrtl si to správně, seznam je taková česká parodie, vlastně se divím, že ještě existuje. Krom toho, co teď dělají za inovace "svých služeb", to je fakt pokrok kupředu. :D

Brňenský RedHat je podle mne dobrým startem, tam máš šanci jít dál a dál. Do výzkumu cpou hodně peněz a jiné firmy jsou jim nakloněny. Tam to tak marné nebude. Je to jedno z toho lepšího v naší republice.

Pravdou je, jakým směrem se chceš vydat, on také není výzkum jako výzkum ....


Komo

Re:K čemu školy?
« Odpověď #35 kdy: 22. 05. 2014, 18:50:56 »
A kde je vlastne problem?
Mam na mysli, ked si pisal o 150 pohovoroch, kolko realnych prac respektive zamestnani si uz mal?
Ved ten vzorec je lahky: ak chce zamestnavatel prax, tak mu ju daj.
Zober pracu v okoli, porob rok, dva. Budes mat vsetko, aj teoriu aj prax a nebudes sa musiet hrat na to, kto dalej docura.
Popri takejto praci, kde budes mat jasne definovane, ze ocakavania niesu robit tam do smrti sa mozes dalej vzdelavat a podobne.


lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #36 kdy: 22. 05. 2014, 19:00:43 »
Škrtl si to správně, seznam je taková česká parodie

Pravdou je, jakým směrem se chceš vydat, on také není výzkum jako výzkum ....

Super, dík za tip.

To jo, s tím počítám, ale i náznak bude lepší než nic.

A kde je vlastne problem?

Problém je v tom, že mám teorii i plno praxe, ale nemůžu najít práci, kde bych tu teoretickou přípravu využil. Prací jsem měl plno.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #37 kdy: 22. 05. 2014, 19:43:21 »
V práci jsem potkal lidi bez formálního vzdělání - naučili se základy PHP/Javy/C# ... ale už nechápali nic kolem a nic co je v pozadí. Pak do C# přišel LINQ a lambda výrazy a byli v dupě, protože nechápali, chyběly jim teoretické znalosti ze základů funkcionálního programování.
Po tom, co jsem tady prošel x debatama na tohle téma, jsem dospěl k názoru, že na tomhle poli hlavně panuje totální terminologický chaos. Pro někoho "teoretické znalosti ze základů funkcionálního programování" znamená, že umí použít anonymní funkci. Pro někoho to znamená, že nějak zhruba tuší, že lambda funkcí je víc druhů (viz rozdíl mezi javascriptem a ostatními jazyky) a pro někoho to znamená znalost nějaké naprosto abstraktní teorie typu teorie typů, sémantika, teorie množin apod. Nemá absolutně smysl debatovat obecně o smyslu "teorie", když to je jeden o voze a druhej o koze.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #38 kdy: 22. 05. 2014, 19:49:52 »
...a výborná ilustrace je tohle:
Když znáš teorii, dokážeš ji (doufejme) adaptovat na praktické problémy. Tzn. nestane se ti, že se naučíš jeden konkrétní algoritmus pro hledání nejkratší cesty v grafu v jazyce X, který se za čtvrt roku stane nemoderním a ty nebudeš umět to samé napsat v jazyku Y.
Hledání nejkratší cesty v grafu je teorie?! Znát řešení tohodle problému jenom v jednom jazyce není podle mě žádná "praxe", to je prostě pakárna. Jestli si někdo myslí, že zná "teorii", když umí formulovat problém hledání nejkratší cesty obecně bez závislosti na programovacím jazyku, tak to je spíš na pousmání, než na uznalé pokývání "jo, fakt té teorii rozumíš a fakt je důležitá"...

pepak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #39 kdy: 22. 05. 2014, 20:01:53 »
Hledání nejkratší cesty v grafu je teorie?!
Nevšiml jsem si, že bych někde něco takového tvrdil. To akorát ty sis konkrétní názorný příklad vyložil v co nejabsurdnějším světle, abys měl záminku ukázat, jak jsi chytrý, zatímco ostatní jsou blbci. No, užij si to.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #40 kdy: 22. 05. 2014, 20:39:53 »
konkrétní názorný příklad vyložil v co nejabsurdnějším světle, abys měl záminku ukázat, jak jsi chytrý, zatímco ostatní jsou blbci. No, užij si to.
Kdybych si to myslel, tak bych si to neužíval, protože bavit se s blbci není žádný požitek. Ale ok, tak to byl teda špatný příklad. Nebo to měla být argumentace ad absurdum. Beru. Tak jestli můžeš, Zkus nějaký jiný příklad konkrtétní věci, kterou označuješ slovem "teorie" a považuješ ji za nutnou pro to, co označuješ slovem "praxe". Mě to fakt zajímá, protože málo kdy se člověk setká s tak radikálním nedorozuměním.

Novy

Re:K čemu školy?
« Odpověď #41 kdy: 22. 05. 2014, 21:09:40 »
zas někdo, kdo si myslí, že je něco lepšího a má NÁROK na dobré zaměstnání?

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #42 kdy: 22. 05. 2014, 21:58:25 »
Lepší jsem a o nároku jsem nic neříkal. Pokud ale firmy nehledají lepší lidi, tak tam mají asi lidi jako ty a jejich konkurenceschopnost je menší. Zároveň je zbytečné mít vysoké školy, když stejně jsou u zaměstnání k ničemu.

davkol

Re:K čemu školy?
« Odpověď #43 kdy: 22. 05. 2014, 22:01:23 »
konkrétní názorný příklad vyložil v co nejabsurdnějším světle, abys měl záminku ukázat, jak jsi chytrý, zatímco ostatní jsou blbci. No, užij si to.
Kdybych si to myslel, tak bych si to neužíval, protože bavit se s blbci není žádný požitek. Ale ok, tak to byl teda špatný příklad. Nebo to měla být argumentace ad absurdum. Beru. Tak jestli můžeš, Zkus nějaký jiný příklad konkrtétní věci, kterou označuješ slovem "teorie" a považuješ ji za nutnou pro to, co označuješ slovem "praxe". Mě to fakt zajímá, protože málo kdy se člověk setká s tak radikálním nedorozuměním.
Poplácávat se po ramenou s Kpt. Rumem je mnohem lepší, že áááno.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:K čemu školy?
« Odpověď #44 kdy: 22. 05. 2014, 22:01:46 »
zas někdo, kdo si myslí, že je něco lepšího a má NÁROK na dobré zaměstnání?

A co když skutečně je. A co když skutečně má? Budeme i nadále pohrdat, nebo fandit?Pokud je lepším, než já, nevidím v tom problém, třeba mi někdy rád pomůže. A pokud jsem lepším já, nemám probléb v tom někomu pomoci. Tak kde je k sakru ten problém?