Pokud by RFID tag nevyhovoval, existují i zastaralé metody.
Stačí malý vysílač a kostru vozu použít místo antény.
http://www.ti.com/lit/ds/swrs044/swrs044.pdfhttp://www.silabs.com/products/wireless/ezradio/pages/si4010.aspxVe chvíli, kdy se pneumatika dotkne vodivého pásku v cíli, bude signál nejsilnější.
Navrhneš to na nepájivém vodivém poli, tišťák si necháš vytisknout v nějaké firmě, dojde ti poštou a naletovat to zvládneš.
Počítám, že ta motokára možná má nějakou baterku, ze které to půjde napájet.
Výhoda toho je, že máš velmi vysokou přesnost identifikace oproti rfid.
Ale není to tak elegantní jako RFID, kde máš vše hotové včetně desek pro arduino, na které jsem ti posílal přímo odkaz.
Uvědom si křivku vývoje.
S RFID jde o naprogramování programu, vše ostatní už existuje.
Pokud šáhneš po čipu, zvýšíš přesnost měření, ale náročnost se neúměrně zvětší.
Řada místních kecalů radí nejrůznější ptákoviny, které lze samozřejmě realizovat, některé jednoduše, jiné leda s pořádným týmem lidí.
Těch si taky můžu vytáhnout z nosu kilo, třeba ty transmitery, které jsem ti poslal, pokud bych to měl placené a měl k ruce dva lidi, můžu se vydat těžší cestou. Pokud na to jsi sám...měl by ses dívat jen po řešeních, která jsou jednoduchá a snadno realizovatelná.
Vylepšovat to můžeš i později.
Možná zjistíš, že ty RFID jsou prostě good enought, možná zjistíš, že to potřebuješ ještě zlepšit.
Radiové čipy můžeš použít i na telemetrii, stačí jim přidat anténku, můžeš snímat otáčky motoru, jestli brzdí, přetížení.
Třeba v jednom čipu můžeš mít i accelerometer:
https://www.sparkfun.com/products/9265Ale i dost podobných kravinek.
Můžeš sbírat data z vozů a radiem je posílat do centrály.
Dokonce je možné to i obrátit a čtečku dát na podvozek.
Vozy tak budou přejíždět RFID čipy po dráze, čímž přesně víš, kde který vůz je a tím vysílačem si to pošleš do centrálního kompu.
Na to by se hodily čtečky s větším dosahem a podél dráhy dát víc čipů.
Můžeš to zobrazovat, vystavět pokročilou telemetrii...atd.
Ovšem s tím se dramaticky zvedá časová náročnost.
Nápady jako snímání QRkódu jsou hezké, ale to je tak všechno, při rychlosti těch motokár neseženeš dostatečně rychlou a přitom levnou kameru. Dostat z foťáku nerozmazaný snímek při rychlosti vozu mezi 30-ti a 40-ti kilometry v hodině je s primitivní technikou umění. Takže sice by to snížilo náročnost na množství HW, protože vytisknout velký QRkód je levné, ale zvýšená cena kamery by to vynahradila. Velmi dobře funguje identifikace pomocí majáků, tj. dáš si na každou motokáru IR diody, které blikají nějakou frekvencí a ve snímaném obraze tuto frekvenci hledáš, funguje to fakt skvěle, ale zase, tohle při rychlém pohybu objektů prostě nedáš.
QR kód je hrozný owerkill, v případě, kdy každá motokára má trochu jinou barvu, stačí ti provádět obyčejnou spektrální analýzu čtverce motokáry (předpokládám, že kombinéza a helma může mít vždy jinou barvu), takže samotnou motokáru použiješ jako jakýsi druh QR kódu. Ale opět, bez suprácký kamery to nedáš.
Postupně narážíš na to, že nejjednodušší je použít RFID čip a moc se s tím nesrat, alepoň do chvíle, kdy budeš mít funkční prototyp a uvidíš, jaké má slabiny a získáš přehled o časové náročnosti.