Doplnil bych:
1) Není RFID jako RFID
- RFID LF (125kHz) je zcela nevhodné, pomalé, malý dosah, vždy singleread (reader zvládne jen jeden čip v poli)
- RFID HF (13,56MHz) by mohlo fungovat, ale musí se jednat o multiread (ne všechny čipy a readery to umí) variantu. Bohužel špatně funguje v blízkosti kovů.
- RFID UHF (cca 860MHz) je ideální, velmi rychlé, čipy existují i v provedení na kov, vysoká rychlost, velký dosah, bohužel vysoká cena, není na DX
- aktivní RFID, s vlastní baterií, hodně vysoká cena
2) Spolehlivost RFID jde vylepšit více čipy na jednu káru.
3) RFID se dnes běžně používá například pro měření závodů na kole. Používá se UHF (anténa z boku).
Dříve se používalo i HF, ale upustilo se od toho (anténa v pásu, který se přejížděl).
4) Pro cíl asi jedině optická závora a cílové foto. Pro čas kola je RFID postačující, ale v cíli to může být hodně těsné (reader může vrátit čísla čipů v jiném pořadí).
5) Nejrozumnější (cenově) by asi byla nějaká rychlá kamera a rozpoznávání terčíku na káře (QR Code, barevný kód, ...).
6) Pokud bys chtěl něco s Arduinem, tak možná naopak dát Arduno do každé káry, detekovat např. nějaký infra maják, výsledky odesílat po závodu přes BT.