Společná komunikace v rámci firmy

Jeffrey

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #15 kdy: 17. 01. 2014, 08:38:57 »
Bohužel s tímto tvrzením nemohu souhlasit na 100%.

Používáme JIRU na firmě pro externí zákazníky i pro interní helpdesk již nějakou dobu (od verze 4) nyní již verze 6.
Musím říci, že od verze 5.2 šla JIRA hodně kupředu a neodstatky, jako rychlost či jiné gadgety jsou již minulostí, celé řešení
se zásadně optimalizovalo a je více než krásně použitelné a osobně si nemám na co stěžovat. Od verze 6 krásně běží i v režimu
responsive na mobilních telefonech či tabletech. Nemluvě o spojení s dalšími prvky, od verze 5.2 také odpadla nutnost využívání
produktu CROWD k Active Directory synchronizaci.

Pro JIRU si vyvíjíme i vlastní prostředky.

Jediné co mi na JIŘE vadí je, že hodně pluginů je komerčně zpoplatněných a to nemalou částkou dle velikosti instance JIRY.

Co máte proti JIRA?

Krom toho, že
- je to neuvěřitelně pomalé ("překvapivě", u Javy)

.....

- zoufale nepoužitelná nápověda
- mnoho dalších "drobností", na které jsem už zaplaťpámbů zapomněl

Shrnutí: Totální POS, ani pětimetrovejma vidlema.


j

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #16 kdy: 17. 01. 2014, 08:43:08 »
Ad původní dotaz - no nevím, chtělo by to nějak lépe specifikovat, co to přesně má dělat... Když tam nahodíte třeba vhodně phpBB s vhodně nastavenými právy, tak to takhle obecně popsanou funkci bude splňovat taky.
Pod to bych se podepsal, phpBB vyzkoušejte. Vcelku jednoduché na nastavení, a pokud tam nemáte šílené požadavky na strukturování fór a / nebo množství uživatelských a moderátorských oprávnění, tak se to dá i slušně nastavit.
( Např. že do daného fóra mohou uživatelé pouze zapisovat a číst - bez možnosti editace již napsaných příspěvků - vhodné, aby pak neprobíhaly hádky ve stylu : "ale to to tam předtím nebylo" a ať si každý nastaví "sledování fóra" - pošle se mu email, pokud tam někdo vloží příspěvek ) Navíc si phpBB pamatuje, jestli jste si již danou zprávu prohlédl, takže pohledem na fórum, snadno zjistíte, jestli už tam náhodou někdo něco nepostnul - většinou ( záleží na zvolené šabloně phpBB ) jsou fóra s neprohlédnutými zprávami barevně odlišena.

Trochu OT ... ale ... ono to ani v roce 2014 neumi uchovat historii postu?    phpBB je totiz radu let pomerne slusne ulezela mrtvola, nekolik let sem cekal, jestli dodelaj funcionalitu kterou opakovane slibovali "brzo" ... a pak sme si s kolegy koupili vbulletin, ktery toho za par fufni umi radove vic. A samo, pokud nekdo post zmeni, je to na nem videt, a kdokoli ma opravneni se muze podivat jak.

Jinak obecne k tiketovacim systemum, zkousel sem jich snad nekolik desitek ... a ve 100% pripadu plati, ze to dela veci ktere nanic nepotrebuju, a nedela (nebo ve stylu drbani se nohou za krkem) ty, ktere bych potreboval. Jako bonus je nadlidskym ukolem donutit uzivatele neco takoveho pouzivat, stejne budou volat/positat maily/zanechavat papirky na stole/...

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #17 kdy: 17. 01. 2014, 08:48:51 »
JIRA? best buy za poslednich 5 let u me! Kdyz se k tomu prida agile, tempo a stash tak je to pecka. Bez Stashe bych si to nejak slepil v Drupalu, ale tohle je neco co nam neuveritelne zvysilo efektivitu prace a komunikace.
A to jsme maly tym 3 lidi a mame tam(mysleno v jira) jen asi 2 zakazniky externi. za ty prachy naprostej luxus. a pomale? nevsiml jsem si. ale mozna je to diky tomu, ze to mame na vpsfree.cz
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Lol Phirae

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #18 kdy: 17. 01. 2014, 09:39:17 »
Trochu OT ... ale ... ono to ani v roce 2014 neumi uchovat historii postu?    phpBB je totiz radu let pomerne slusne ulezela mrtvola, nekolik let sem cekal, jestli dodelaj funcionalitu kterou opakovane slibovali "brzo"

Nemyslím si, že zrovna tato funkce by byla vlhkým snem uživatelů phpBB.

Michal Kovacic

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #19 kdy: 17. 01. 2014, 10:11:09 »
Resim mensi problem. Na firme je tendence vse psat na listecky a davat sefovi na pult. Prusvih pokud se vsak nejaky ztrati. Muzete mi doporucit nejaky programek nebo vychytavku, ktera by to resila v digitalni podobe? Idealne nejaky vitrulani box, do ktereho by se to posilalo bud jako sms, mms nebo nejakou aplikaci, aby tam mohl kdejaky kolega pridat text ci foto, ale upravovat prispevek mohl pouze sef. Videt text by meli vsak vsichni zamestnanci. "SMS poslat vsem" moc uspech nema, spolecny email taky moc nezabral.

V praci pouzivame PC, tablety, telefony s Windows Mobile - Android a iPhony.

Tohle je asi řešitelné relativně jednoduše... Už je to dlouho, co jsem viděl pár lidí ignorovat emaily s úkolama/poznámkama - a pokud se to stane, tak jsou příslušní zdvořile požádáni, ať jsou ignorovat emaily ke konkurenci - a ejhle, ono to funguje a žádný nový systém není potřeba.


Tonda

  • *****
  • 557
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #20 kdy: 17. 01. 2014, 11:08:03 »
Taky používáme JIRA několik let od v4 až po v6 a nic z toho co píše Lolek nemohu potvrdit.

Lol Phirae

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #21 kdy: 17. 01. 2014, 11:35:20 »
nic z toho co píše Lolek nemohu potvrdit.

Myslím, že to snad je zbytečné vůbec komentovat...

Discuss: Introducing JIRA – the new bug tracker aneb "nadšení" uživatelů phpBB z JIRA. A propos, soudruhům z JIRA trvalo jen 9 let, než se jim povedlo realizovat nastavení uživatelského časového pásma. Bohužel je to tak vyčerpalo, že na notifikační emaily již nedošlo, tam je čas stále špatně.  ::)

P.S. Jo a kdybyste se chtěli pobavit, jak si představí mistři "programátoři" standardní formát data, tak k pokochání zde:



Jestli za tohle chce někdo platit, prosím, bránit mu nebudu, jen si něco pomyslím o jeho svéprávnosti.

Pavel...

k tej JIRE
« Odpověď #22 kdy: 17. 01. 2014, 12:05:42 »
len tak na okraj k tej JIRE: som jej cista obet - dodavatel to pouziva :).
Z mojho pohladu je to sice desne neintuitivne, ma problemy s nazvami suborov pri uploade, ale inak je to celkom pouzitelne.

(neviem si predstavit [ako pouzivatel] nieco, co by bolo radikalne lepsie)

fish

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #23 kdy: 17. 01. 2014, 14:31:00 »
mozna me ukamenujete, ale Mantis mi ve sve dobe prisel celkem v poho http://www.mantisbt.org/ S JIRA jsem nastesti prisel do kontaktu jednou, a doufam ze uz se to nestane - ciste muj nazor - aneb kazdy pes jina ves  ;)

podlesh

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #24 kdy: 17. 01. 2014, 15:37:43 »
P.S. Jo a kdybyste se chtěli pobavit, jak si představí mistři "programátoři" standardní formát data, tak k pokochání zde:



Jestli za tohle chce někdo platit, prosím, bránit mu nebudu, jen si něco pomyslím o jeho svéprávnosti.
Zřejmě klasický PEBKAC, u nás tento problém nemáme:

JIRA je obrovský "customizovatelný" moloch a pro původního tazatele naprosto nevhodná. Už kvůli tomu, že potřebuje někoho kdo to nainstaluje a nastaví, samo od sebe to skutečně dobře nepojede (je zajímavé, že na to lidi nadávají na linuxovém fóru...).

yenn

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #25 kdy: 17. 01. 2014, 17:04:13 »
Ono dost záleží na tom, jak se JIRA používá. Píšu to z pohledu oběti, která je nucena to používat a bohužel i administrovat :-)

Předtím jsme používali Redmine (resp. fork Chilliproject), který se používal zároveň jako wiki a když pak někdo rozhodl o používání JIRA, pro interní záležitosti jsem si spustil Flyspray, abych se z JIRA nezbláznil.

JIRA je dobrá pro manažery, kteří potřebují vidět všelijaké metriky a přehledy, které jsou IMHO pro vývojáře naprosto nezajímavé a akorát překáží v práci. To co v jiných issue tracking systémech je na jedno kliknutí je v JIRA na 3 a víc (ví někdo ze zdejších expertů, jak se na jedno kliknutí dostat na seznam úkolů projektu?)  Pochopil bych, kdyby to mělo dva režimy, issue tracking a analytický, a všichni by byli spokojení. Bohužel se preferuje jen jeden režim, takže se člověk musí proklikat tunou diagramů, dashboardů a kdo ví čeho, než se vůbec dostane k samotné práci.

Stručně pár bodů co mi vadí:
 - nelze změnit klíč projektu, jakmile je jednou vytvořený
 - nelze změnit adresář podle kterého se uživatel ověřuje - takže musím uživatele smazat, předtím ho ale vymazat ze všech úkolů, vytvořit znovu a konečně přiřadit, tam kde byl původně (což vygeneruje zhruba čtyři úplně zbytečné emaily i když se vlastně nic nezměnilo)
 - podivné ACL - musím zadávat heslo při vstupu do administrace i když mám roli administrátora a to pokaždé znovu a znovu (žádný interní single-sign-on)
 - podivná integrace s confluence - umí to synchronizovat kdeco, ale např. jednotné přihlášení neumí
 - k úkolu můžu přidávat přílohu jen když ho zakládám (možná je jsou jen špatně nastavená oprávnění)
 - JIRA není dělaná pro více projektů - tzn. neexistuje role sub-administrátora, takže když se JIRA sdílí pro více nesouvisejících projektů  v rámci jedné organizace (proč platit dalších X desítek tisíc dolarů navíc?), kterýkoliv z administrátorů může zasahovat do cizích projektů
 - nekonzistentní používání jména (jméno osoby) a loginu v různých kolonkách, někdy JIRA našeptává, jindy ne - nikdy nevím, co tam mám zadat a v dokumentaci jsem to nenašel
 - syntaxe editoru je tak osekaná, že je prakticky nepoužitelná a člověk stejně skončí u plain textu
 - při vytváření projektu sice můžu využít šablony na různé pod-položky (oprávnění, workflow, apod.), ale nejde vytvořit šablonu projektu, kde by to všechno už bylo připravené

Opravdu se najde někdo, kdo by za takový moloch byl ochoten zaplatit?

Ale zase na druhou stranu, JIRA je v porovnání s Confluence hotový poklad - založit projekt trvá jen pár minut, ne půl hodiny (!) jako v confluence a přece jenom se jako issue tracking system dá svým způsobem používat. Confluence je všechno možné, jen ne wiki :-)


kafcha

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #26 kdy: 21. 01. 2014, 20:47:56 »
snazim se ted neco podobneho v praci rozchodit (z temer naprosto stejneho duvodu) a zatim se dobre jevi jiz zminovany www.redmine.org

Karel Dytrych

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #27 kdy: 22. 01. 2016, 05:44:38 »
Zkusit můžete i české www.Freelo.cz vyniká jednoduchostí, přehledností a úsporou času pro všechny. Pro malé týmy navíc navždy zdarma.

projektovy_nonmanazer

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #28 kdy: 23. 01. 2016, 17:17:24 »
snazim se ted neco podobneho v praci rozchodit (z temer naprosto stejneho duvodu) a zatim se dobre jevi jiz zminovany www.redmine.org
Redmine ma nevhodne defaultni nastaveni a vypada pro non-IT uzivatele odpudive. Krome toho tam nejaka funkcionalita v budoucnu ztezuje praci. Z techto duvodu jsem vytvoril par trivialnich patchu a sepsal parradkove howto jako rozjet uzivatelsky prijatelny Redmine - https://github.com/dumblob/openalt_project_tracker - a od te doby temer maximalni spokojenost.

Re:Společná komunikace v rámci firmy
« Odpověď #29 kdy: 23. 01. 2016, 17:51:33 »
My sme experimentovali s redmine, trac a ďalšími ani neviem koľkými alternatívami. Žiadny open source sa neosvedčil.
Teraz používame https://asana.com/ . Má to mobilné aplikácie pre iOS a android a dobrú webovú aplikáciu. Pri vyššom počte užívateľov alebo projektov je to platené, inak zadarmo. Odpovedať na tasky sa dá aj mailom a ten mail sa zapíše do systému. Dajú sa tak aj vytvárať tasky, ale to som neskúšal. Tu je zopár ďalších vychytávok https://asana.com/apps
Nejde ale iba čisto o technické riešenie. Ide o to, aby boli užívatelia motivovaní a/alebo nútení to použiť. Nám to trvalo niekoľko rokov, chcelo to niekoľko pokusov a omylov. Ak sú tie vaše papieriky "zažrané pod kožu", ťažko sa toho budete zbavovať. Počul som o firme, kde to riešili tak, že čo nebolo v trackovacom systéme, to ako keby neexistovalo. Ak niekto programátorovi povedal iba ústne "sprav toto", on to nemohol spraviť, kým to dotyčný nezadal do systému. Tým sú chránení programátori pred obvinením zo svojvoľne spravenej zmeny, aj zadávatelia pred obvinením zo zlého zadania. Keď to je v systéme, tak to tam proste je.