Take mam bc na FITu a ted jsem v mgr programu.
ako sa pise vyssie ta fakulta/skola je dost prakticka co je fajn... lenze budes mat ZIADEN matematicky zaklad
Bc na FITu je tezce prakticky a staveny tak, ze kazdy ma od vseho uplne zaklady. Proto zbyva na nepovinne predemty minimum kreditu a vyber neni moc velky. Nejen matika neni, ale ani tech humanitnich predmetu moc nebylo na vyber. Anebo kdyz jsou, tak jsou JEN pro Bc anebo JEN pro Mgr stupen, coz vubec nechapu proc. Proc jsou napr. M$ predmety jen pro Bc?
Ak by si nahodou chcel riesit matematiku, tak medzi volitelnymi predmetmi nic nenajdes.
Tady to ale mozna bude o poptavce, takze primo na fakulte asi nic nebude. Ale neni nahodou moznost si zapsat predmety (jako nepovinne) i z jinych fakult?
Vacsinou tu ludia prezentuju fakultu ako spickovu atd, ale staci sa pozriet na ocw.mit.edu/udacity.com/coursera/edx
A ked mam to porovnat FIT s vyssie uvedenimy "online" univerzitami, tak FIT je na smiech.
Link mi nefunguje, ale co jsem mel tu cest absolvovat par kurzu z coursery, tak musim rict, ze tam je to prednasene velmi dobre. Na FITu vyucujici maji znalosti, ale malokdo umi opravdu ucit

. Zaujmout, motivovat, nadchnout, ukazat priklad z praxe to jsou pro prednasejici na FITu casto zakazane fraze. Navic dost z nich zastava nazor, ze tyto kvality jsou silne nezadouci pro vyucujici na vysoke skole (coz je IMO velmi hloupy pristup).
Ak by si v buducnosti chcel robit nieco ine ako "programovat" napriklad: AI/machine learning/data mining ... tak bez matematiky sa ani nepohnes.
No, ale teoreticka cast studia je magistersky stupen. Tam si ostatne take muzete zapsat prave tu vetsinu nejspecializovanejsich predmetu.
K ucitelom, z nich arogancia az srsi. Niektori su fajn, ale to velke informaticke EGO je v podstate skoro vsade ako profesori tak aj doktoranti.
O prof. Hruskovi by sa dali pisat knizky.
Hmm, bohuzel pravda. Jsou sice vyjimky, ale tech pratelskych (nebo spise "ne nepratelskych") a nenamyslenych je zatracene malo.
Kvalita studijnych materialov je skor podpriemerna studijne opory bud neexistuju alebo su zastarale (nenajdes v nich vsetko co sa vyucuje v predmete) popripade kvalitne akokeby to pisal Janko z lesa (napriklad studijna opora IAL).
Na magisterskem je to jeste horsi, tam casto neni zadna studijni opora. Jev, kdy jsou k predmetu jedine materialy a to derave a/nebo nekompletni slajdy, je pomerne bezny.
Neviem ako to je teraz so zaznamami, ale prestali nahravat prednasky...
Nevim, jak je to nyni na bc, ale na mgr tu v dost predmetech ani nikdy nenahravali. Kdyz jsem koncil bc, tak krome nenahravani se jeste rozjela vlna zakazovani pristupu k jiz porizenym zaznamum. IMO vsechny zaznamy by mely byt dostupne vsem (opravdu vsem, nejen studujicim dany predmet v aktualnim roce, jak je to nyni, ale i siroke verejnosti).
K skuskam, pevne terminy, ak si chory tak si v podstate v zadeki, ne raz som isiel na skusku s teplotou.
...
K rozvrhu, budes mat predmety, ktore su dost mentalne narocne hned za sebou (trojhodinove) + prednasajucich co nevedia vysvetlit/predniest. Proste FIT.
Jop, skoro zadna moznost ovlivnit rozvrh (natoz si ho udelat).