Školství v ČR

j

Re:Školství v ČR
« Odpověď #60 kdy: 07. 09. 2013, 00:20:36 »
....

Tak o vědě nevíš vůbec nic, to nemá žádný smysl komentovat, co tam máš dál?

Jo FEL. Nejsi ten, co tady vždycky píše o idiotovi Třeštíkovi, takže jsi FEL zřejmě opustil v prváku/druháku (kde to bylo před 10, 15 lety opravdu idiotské). Každopádně je jisté, že ses nebyl schopen (nebo ochoten) probojovat dále a nenarazil jsi tam na kvalitní lidi. Byli tam. A šprti na FELu fakt šanci neměli. To je možná tvoje psychická berlička, jak se vyrovnat s tím, že se ti tam nelíbilo a žes to nedodělal.

Hele, reknu ti to asi takhle, vedatora, co bude badat nad tim, jestli je vedecky spravnejsi napsat 5+5 v cobolu nebo fotranu potrebuju tak jednoho na miliardu obyvatel. Cloveka, kterej umi napsat "blbej" select potrebuju 30x denne. A ano, na tu skolu sem se vykaslal, a mezitim, co nekteri zustali a zabyvali se navrhy 30let starych veci, ja se zacal zivit temi soucasnymi. Co se vysledku tyce, sme na tom v soucasnosti tak stejne - oni za svuj papir priplatek nedostavaji a sve uzasne vedecke vzdelani uz davno hodili nekam do kanalu. Kdybych po nich dneska chtel, aby mi spocitali delku smotanyho dratu na 2D obrazku (jedna z diplomek) ... tak by byli vzadeki.

Pro tvoji informaci, sel sem na tu skolu s naivni predstavou, ze se tam (a prave tam, FEL sem si vylozene vybral) dostanu k necemu zajimavymu. Ve finale sem usoudil, ze az budu mit pocit, ze potrebuju "ten papir", tak si ho pri pive dodelam jinde (trebas na ekonomce ... tam se chodilo tak na dva dny do mesice).

A jelikoz tu je rec o kvalite vzdelavani, tak muzu za sebe s naprosto klidnym svedomim prohlasit, ze VS byla kurevska srazka s realitou ceskyho skolstvi.

2Mirek Prýmek:
Skola - a predevsim pak VS - by se predevsim mela podilet na vyvoji zcela realnych veci s realnym uplatnenim - a studenti by se toho meli samozrejme v maximalni mire ucastnit sami, vyucujici by je meli pouze usmernovat. Potrebujeme stovky, tisice inzenyru, kteri v optimalnim pripadne "prijdou, vidi, navrhnou" a ne teoretiky, kteri po mesicich badani spocitaji, ze teoreticky uplne kulatou kouli vyrobit nelze ... a pak prijde "venca soustruznik" a za 10 minut vyrobi kouli dost kulatou na to, aby se dala pouzit.

To je možná pravda, ale běžnému studentovi Bc. a Ing./Mgr. je prestiž školy ve vědě nah*vno, jeho nezajímá nějaký ultra výzkum někde v subatomárním světě. On bude 40 roků makat, platit hypotéku a na to potřebuje učitele schopné kvalitně naučit aktuální praktické věci
Tak - a teď se strhne klasická lavina s klíčovými slovy "učňák", "cvičené opice", "pásovka" atd. atd.
Neni rec o cvicenych opicich, ale o lidech, kteri tomu maji rozumet a maji umet navrhovat reseni. To 99% soucasnych inzenyru po skole neni schopno.

Tipuji, že 90% lidí co odpadne na technikách, končí na matematice. Je to daň za neexistenci příjímaček na většině těchto škol. Na inženýrskou matematiku není zapotřebí nějak extra vysoké IQ. Pokud to někdo nedá, tak nemá na té škole co dělat. Zvlášť v dnešní době, nebo to je flink.

Co poslouchám, tak se dnes hlavně v prvních ročnících VŠ srovnávají znalosti studentů. Problém bych zde viděl spíše v malých nárocích na SŠ, které se pak přenesou dál. Proto ta "idiocie".
Ja vidim cast problemu i jinde - kdyz uz se tu propira FEL, tak si vem, ze na nej prijde gymplak a elektrikar. Gymplak lepe zvlada prave onu matiku (samo taky neplati univerzalne) ale nepozna medenej drat od hlinikovyho ... Dtto, kdyz se toho elektro zeptas, jak trlustej drat potrebujes, tak to z hlavy rekne, gymplak bude hledat vzorec.

A ted je otazka, zda by na tom felu mel byt spis ten gymplak (a potencielne se stat vedatorem) nebo spis ten elektrikar (a stat se praktickym inzenyrem). Co myslis, jakych je treba vic?

Mimochodem, mozna by vubec nebylo od veci, aby VS platily firmy, ktere pak ty vysledky zamestnavaji - a zaroven aby urcovaly, co se ucit bude a co ne.

Studenta prestiž školy zatraceně zajímá, protože podle toho z jaké školy má titul, tak dobrou (a dobře placenou) práci dostane. Firmy mají velmi omezené možnosti, jak komplexně zjistit, co absolvent vlastně umí. Proto se spoléhají na to, že to za ně otestovala škola. Tahle je hodně dobrá - její absolvent bude asi hodně dobrý. Tahle je mizerná, kdyby byl ten člověk dobrý, jistě by šel na lepší. Tak to funguje na západě a tak to funguje i u nás.
Toto je tvoje naivni predstava/zbozne prani. Byl sem u prijimacich pohovoru nekolika lidi a nikdy me nezajimalo, co maji za skolu. Nemam zaroven vubec zadny problem s absolventy, pokud projevi odpovidajici zajem (nikoli o horentni sumy). Je mi dokonce uplne jedno, jestli maji vzdelani v oboru. Znam spoustu spickovych ITku, kteri nemaji skolu ani vzdalene pribuznou. Proste si ze sveho konicku udelali povolani - a takovi jsou zdaleka nejlepsi. Stejne tak, kdyz sem byl na druhe strane, tak po me nikdy nikdo nechtel dokladat, co mam/nemam za skoly. To nikoho nezajima.

Na jednoho vědce vymýšlejícího technologie zejtřka jsou potřeba stovky aplikátorů již vymyšleného. Problém CZ je ten, že si na vědu hrajou i tam, kde by bylo účelné produkovat praktiky. Cvičící co nikdy nebyl v praxi ale překypuje důležitostí (typicky doktorand kterého donutily učit) je k hovnu.
jj, taci jsou nejhosi - casto je doslova o rok ci dva starsi, nez jeho "zaci", ale chova se k nim, jako by sezral vsechnu moudrost sveta (a pak se strasne divi, kdyz nekde v temnem pruchodu dostane preshubu).


smoofy

  • *****
  • 1 059
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Školství v ČR
« Odpověď #61 kdy: 07. 09. 2013, 10:47:05 »
NejsemPHD vs.j
Tahle komunikace mi prijde trochu jako srazka utopisty s realitou. Taky jsem chodil pred 8 lety na FEL a taky sem se na to vykaslal. Duvod? Matematika byla tezsi, a prupravu jsem ze SS mel katastrofickou, spise sem prezival s vybornym zakladem ze ZS (rozsirena vyuka matematiky a prirodovednych predmetu) a trochou te nastavby. Presto by se to dalo i naucit, kdyby prednasky byly zazivevnejsi, pristupnejsi a splnovali svuj ucel, tojest vysvetlit latku a nikoliv od prvni minuty studentovi do hlavy vstepovat predstavu vlastni neschopnosti a idiocie. Tenkrat jsem si myslel ze jsem na to blbej, dneska uz vim, ze vetsine profesoru je uprimne jedno jestli chapete nebo ne. Jste proste jen cislo a oni kvuli nikomu svoje zabehle standarty menit nebudou. Zvlastni je, ze na XY prednasek ktere jsem mel moznost navstivit, do vas huceji definice derivace, integralu, limity etc. ale NIKDY se nikdo neobtezoval vysvetlit proc a co to vlastne je a k cemu je to dobre. Prijde mi, ze podle nazoru NejsemPHD je to v absolutnim poradku. Je preci moje vina, ze prednasejiciho pana toho a nechapu a mam si to zjistit jinde a nebo asi prenest telepaticky. Ja jsem asi ale v tomhle naivni a prijde mi, ze od toho prave ta vzdelavaci instituce je, aby to lidi naucila a ne aby si elementarni veci zjistovali sami. Pokud to prednasejici nedokaze tak tam nema co delat. A nebo ze by to skoly delaly cilene??
Navic jsem na FEL sel, protoze jsem chtel studovat IT a v te dobe to bylo to "nejlepsi" v oboru. Bohuzel jediny pribuzny predmet v prvaku byly zaklady algoritmizace, ktere jsem se svymi zakladnimi znalostmi pascalu dal i v jave jako jeden z nejlepsich z kruhu a dale jsem byl krmenej uzitecnostma typu technicka dokumentace a materialy a technologie. Kdyz jsem na vic zjistil ze prvni predmet, ktery  by me asi bavil a splnoval me predstavy o IT bych mel ve ctvrtaku, tak jsem se na to proste vykaslal. Z me strany by to byla v takovem pripade jen honba za papirem, bez ktereho to dle dnesni spolecnosti nejde, navic si myslim ze vyhodit dva roky zivota, abych prezil tu prudu a pak ze uz to bude ok mi prijde jako dost kruta dan, kdyz navic NIKDY pri zadnem pohovoru, a ze jsem jich absolvoval mnoho, se nikdo o skolu nazajimal, a sam jsem i pracoval na pozicich, pro ktere byla VS pozadovana, takze to asi bez toho jde.

Paradoxni je, ze pote, co jsem si o tom neco sam zjistil a precetl, me matematika zacala docela zajimat a chtel bych se na skolu pri zamestnani vratit a konecne to dodelat, ale ne proto abych mel papir, protoze ke sve praci to nepotrebuju a nabidek mam i beztak dost u nas i v zahranici, ale kvuli sobe a tak, aby mi to neco dalo a ne abych to jenom nejak osolichal, ochcal a dostal papir.
Asi to nebude lehle, ale zvladli to jini tak proc ne ja a uz jenom kvuli tomu, abych umlcel ty experty co presne vi, ze lidi s mym nazorem si jen leci sve komplexy z toho ze to neudelali a za to mi to proste stoji protoze si za tim nazorem budu stat dal. :D


Kolemjdoucí

Re:Školství v ČR
« Odpověď #62 kdy: 07. 09. 2013, 11:48:32 »
Studenta prestiž školy zatraceně zajímá, protože podle toho z jaké školy má titul, tak dobrou (a dobře placenou) práci dostane. Firmy mají velmi omezené možnosti, jak komplexně zjistit, co absolvent vlastně umí. Proto se spoléhají na to, že to za ně otestovala škola. Tahle je hodně dobrá - její absolvent bude asi hodně dobrý. Tahle je mizerná, kdyby byl ten člověk dobrý, jistě by šel na lepší. Tak to funguje na západě a tak to funguje i u nás.

To jsou bohapusté výmysly, takhle to funguje možná na nějakém vědeckém pracovišti, ale ne v praxi. Normálně se nabírají absolventi co mají jakýkoliv VŠ diplom a jsou vytříděni na základě výsledků v praxi. Dokonce se často zjistí že držitel titulu Phd. z prestižní školy je v praxi zcela nepoužitelný.

Tipuji, že 90% lidí co odpadne na technikách, končí na matematice. Je to daň za neexistenci příjímaček na většině těchto škol. Na inženýrskou matematiku není zapotřebí nějak extra vysoké IQ. Pokud to někdo nedá, tak nemá na té škole co dělat. Zvlášť v dnešní době, nebo to je flink.

Bc./Ing./Mgr. je příprava na budoucí povolání, ve studijním programu vůbec nemají být jakési daně nebo náhrady přijímaček, nýbrž se student tímto nesmí zdržovat a má se zabývat studiem pro účely svého budoucího povolání.

Vedení mnoha VŠ už jsou tak zvrácené, že studentům Bc./Ing./Mgr. některé předměty zařazují z přesvědčení že student Bc./Ing./Mgr. je musí znát protože je musí znát, přestože je v praxi nevyužije vůbec nikdy.

NejsemPHD

Re:Školství v ČR
« Odpověď #63 kdy: 07. 09. 2013, 14:08:36 »

Nechci se bavit o tom, kdo je "ve skutečnosti" vědec. Z principu věci je vědec každý, kdo je zaměstnaný na nějaké VŠ a je placený z peněz na vědu.

Tak když někdo pracuje v kuchyni, ale nevaří tam, maximálně občas udělá čaj, nebo vajíčka, tak je to podle vás kuchař? Jenom proto, že to má v pracovní smlouvě, že je zaměstnán jako kuchař?

Spíš bych se vrátil k původnímu tématu: existují nějaká aspoň relativně tvrdá data, která by potvrzovala tezi, že mezi "dobrý vědec" a "dobrý pedagog" je korelace? (vaše hypotéza) Popřípadě že tam aspoň není negativní korelace? (JS-ova hypotéza)
Tak to osobně dost pochybuji. Neviděl jsem podobná data pro žádné povolání, ani pro vědce/učitele. Bavíme se tu o dojmech, bohužel.

Znovu: nechci slovíčkařit nad tím, co je "skutečná věda". Faktem je, že (zatím ještě) existují RIV body za software. Takže z definice je i vytváření software de iure věda.
Ano s tímhle se hrozně podvádělo, ale formálně se má jednat o software realizující výsledek nějakého výzkumu. Ale, tak jak jste to napsal, že vytváření SW je de iure věda, to fakt ne.


Jsem přesvědčenej o tom, že škola má být především insituce poskytující jakousi veřejnou službu, která má sloužit k naplnění nějakého cíle. Není úplně standardní, aby někdo řekl "Je to výborná restaurace. Jestli ti tam nechutnalo, tak jsi asi nebyl schopný se prokousat tím idiotským předkrmem". Mně samotná tahle argumentace prostě přijde ukazovat na nějaký problém.

Ano, když jsem já před 15 lety studoval, tak byl na FELu (a technikách obecně) velký problém, že brali skoro každého (neúměrně snadné příjmačky), ale v prvních dvou ročnících to silně vykostili. A protože první dva ročníky byly masové, tak nebyl prostor pro nějaké lidské jednání a pochopení osobních problémů. Co jsem pochopil, tak dneska to funguje víceméně pořád stejně.
Ano ukazuje to na problém. Ale i přes ten problém to byla nejlepší restaurace ve městě (v mém oboru) a odešel jsem dobře najeden.

Tak já nevím, nakolik rozumíte sociometrii. Já vůbec. Jenom tak z povzdálí, velmi letmo sleduju různé debaty (o kafemlejnku, o evropských grantech, o reorganizaci naší fakulty) a nemám z toho pocit, že by existovalo nějaké totálně neprůstřelné nezpochybnitelné kritérium.

Jasně, asi nikdo nebude zpochybňovat prestiž nejlepších světových univerzit. Ale to je úplně jiná liga. Je otázka, jestli by se vůbec naše školy měly snažit plnit úlohu, kterou plní tyhle univerzity. No a to jsme právě u toho prvního odstavce, kde jsem psal, že škola by především měla mít jasné zadání, jakého cíle má dosahovat, jakou vlastně poskytuje službu. To imho u nás naprosto chybí (a symtomem pak je právě ten nedostatek prakticky laděných - ale přesto velmi kvalitních - škol, protože se všichni tváří jako kdovíjaké výzkumné instituce, i když na to naprosto nemají...).

Tak jediné správné kritérium ve sciometrii samozřejmě neexistuje :-) Ale není třeba si zoufat - prostě se mrkněte na h-index a nezapomeňte, že ho nesmíte porovnávat napříč obory. A že dvojnásobný h-index něco znamená, ale o 20 % lepší h-index neznamená nic.

No u nás se právě schyluje k velké zmeně. Zatímco dneska se jako výzkumné profilují snad všechny VŠ v Česku (kromě těch opravdu malých a okrajových), tak ministerstvo plánuje, že výzkum bude podporovat (=platit) pouze na několika málo univerzitách v Česku. To vypadá na papíře krásně, že vědu budou dělat jenom ti, kdo na to mají - a ostatní si na to přestanou hrát - a začnou plnit tu praktickou roli. Jenže víme, jak to tu chodí. V detailech nebude ďábel, ale arcisatan :-)


Mimochodem, nějaká tvrdá data by byla:

http://rer.sagepub.com/content/66/4/507.short

A review of various models of the relationship between research and teaching in universities is presented,[...] A meta-analysis of 58 studies demonstrates that the relationship is zero.

:)

Já bych si tedy z abstraktu vůbec netroufl hádat o čem ta studie vlastně byla, to je tak obecné, že to může znamenat cokoliv.

IDDQD

Re:Školství v ČR
« Odpověď #64 kdy: 07. 09. 2013, 14:39:58 »
Korelace mezi schopností vynalézat a schopností učit neexistuje.
Učení podobně jako bádání vyžaduje trpělivost, mnoho zdejších kreténů jistě najde korelaci mezi vytrvalostním během a bádáním.
Na to, aby Vám někdo pomohl zvládnout základy, opravdu nepotřebujete špičkového vědce. (Vím, že vy kreténi nechápete, co to jsou základy.) Podívejte se na mě, já tu s Váma nemám trpělivost, protože tu je pár strašně chyterjch kreténů, proč by někdo, kdo má v hlavě mozek, s Vámi tu trpělivost měl mít? Pochopte, jste jen sračky a někdo, kdo opravdu něco dokáže, se s vámi rozmatlávat nebude. Na zvládnutí základů je nejlepší rákoska a někdo, kdo má trpělivost. Jeho vědecké výsledky jsou IMHO nepodstatné. Důležité je to, jak se dokáže vypořádat s kretény. Až pochopíte základy a budete užiteční, až se cca dostanete na úroveň skutečných vědců, tak to bude mít smysl. Jste tak velký kreténi, že dokonce máte pocit, že chodit vás musí učit Usain Bolt. Ale hovno, chodit Vás musí učit někdo, kdo na Vás bude mít trpělivost, Bolt by Vás nakonec uškrtil ptákem, protože nejpozději za rok by mu z takových retardů ruplo v kouli. V lepším případě by si na Vás po roce začal pěkně hnusně léčit mindráky. Až budete umět chodit, až budete umět běhat a budete se chtít dostat na špičku, pak budete potřebovat toho Bolta. Protože s ním to půjde daleko líp, ale základy, prvních pár let, na to potřebujete někoho, kdo se z Vás nepobleje. Vím, že to nepochopíte, protože to ve vlastních kebulích popřete, prostě nemůžu mít pravdu, protože vy jste jedineční a zázrační. Ale hovno...


Ramtech

Re:Školství v ČR
« Odpověď #65 kdy: 07. 09. 2013, 14:50:51 »
Studenta prestiž školy zatraceně zajímá, protože podle toho z jaké školy má titul, tak dobrou (a dobře placenou) práci dostane. Firmy mají velmi omezené možnosti, jak komplexně zjistit, co absolvent vlastně umí. Proto se spoléhají na to, že to za ně otestovala škola. Tahle je hodně dobrá - její absolvent bude asi hodně dobrý. Tahle je mizerná, kdyby byl ten člověk dobrý, jistě by šel na lepší. Tak to funguje na západě a tak to funguje i u nás.

Takto na to pozerajú Humanoidný Retardi (HR) ale potom to aj tak vyzerá

Re:Školství v ČR
« Odpověď #66 kdy: 07. 09. 2013, 15:10:18 »
Tak když někdo pracuje v kuchyni, ale nevaří tam, maximálně občas udělá čaj, nebo vajíčka, tak je to podle vás kuchař? Jenom proto, že to má v pracovní smlouvě, že je zaměstnán jako kuchař?
Tak můžeme si samozřejmě definovat pojem "vědec" za pomocí kritérií A,B a C a ostatním říkat např. "takyvědec". Jenom nevím, jaký by to mělo přínos k debatě.

Tak to osobně dost pochybuji. Neviděl jsem podobná data pro žádné povolání, ani pro vědce/učitele. Bavíme se tu o dojmech, bohužel.
[...] Já bych si tedy z abstraktu vůbec netroufl hádat o čem ta studie vlastně byla, to je tak obecné, že to může znamenat cokoliv.
Uvedl jsem jenom jeden odkaz. Na Google Scholar je jich spousta. Buď se teda můžeme bavit o dojmech, nebo se ponořit do tvrdých dat, nebo debatu raději ukončit.

Ano s tímhle se hrozně podvádělo, ale formálně se má jednat o software realizující výsledek nějakého výzkumu. Ale, tak jak jste to napsal, že vytváření SW je de iure věda, to fakt ne.
Opět: můžete si tomu klidně říkat jiným slovem, klidně "takyvěda", ale faktem je, že za software jsou oficiálně a legálně lidi placení z peněz na vědu. Nezlobte se, ale nevidím žádný smysl v handrkování se o tom, jaký software "realizuje výsledek výzkumu" a jaký ne. Opět faktem je, že spousta mylšenek vzešlých z výzkumu je potřeba zrealizovat (=>naprogramovat) aby se daly zpeněžit. Za článek vám nikdo z komerční sféry peníze nedá. A o penězích z komerční sféry přece byla řeč.

Takže říkejme si tomu klidně ťinťilivanťili, když nás slovo "věda" dráždí, ale je to prostě integrální součástí celého toho procesu vytváření nových věcí - od jejich designu až po realizaci a prodej.

Ale není třeba si zoufat - prostě se mrkněte na h-index a nezapomeňte, že ho nesmíte porovnávat napříč obory. A že dvojnásobný h-index něco znamená, ale o 20 % lepší h-index neznamená nic.
Ale mě třeba žádný h-index nezajímá. Je to vaše teze, že lepší výzkumník je lepší pedagog. Moje ne.

No u nás se právě schyluje k velké zmeně. Zatímco dneska se jako výzkumné profilují snad všechny VŠ v Česku (kromě těch opravdu malých a okrajových), tak ministerstvo plánuje, že výzkum bude podporovat (=platit) pouze na několika málo univerzitách v Česku. To vypadá na papíře krásně, že vědu budou dělat jenom ti, kdo na to mají - a ostatní si na to přestanou hrát - a začnou plnit tu praktickou roli. Jenže víme, jak to tu chodí. V detailech nebude ďábel, ale arcisatan :-)
Do puntíku souhlasím. Taky dost zvědavě očekávám, jak to dopadne. Akorátže než se to zrealizuje, tak už nejspíš ve výzkumu nebudu, takže už budu mít jenom informace z médií, což znamená žádné.

Re:Školství v ČR
« Odpověď #67 kdy: 26. 09. 2013, 21:04:02 »
Škoda, že nemám několik VŠ :-(

Prof. doc. Mgr. Ing. Bc. Michal Kolesa, Ph.D.
Michal Kolesa
29 let, Invalidní důchodce, Vyučen: elektrikářem - silnoproud, Maturita: Strojírenství, Zájmy: Počítače AOI

Cruiserupce

Soukromé školství
« Odpověď #68 kdy: 27. 09. 2013, 14:55:58 »
Soukromé školství
Názory na soukromé školy se velice různí, záleží, zda se daný člověk soukromého vzdělávání účastnil či nikoliv. Soukromé a státní školství je jiné, soukromá škola si může dovolit zaplatit ty nejlepší a nejprestižnější učitele, spoustu učitelů například z Karlovy Univerzity neučí jen na „Karlovce“, ale i různě po České republice, například v Unicorne College. V České republice existují prestižní soukromé střední školy, například jako gymnázium Porg, pana Klause mladšího, či gymnázium Amazon, kde studuje dcera současné presidenta republiky. Nechci se věnovat, ale středním školám a rád bych se zaměřil na Vysoké školství.
Existuje několik zjevných výhod, soukromé vysoké školy, si mohou dovolit najmout lepší kantory, to je velice důležité, protože je obrovský rozdíl zda Vás učí odborník a někdo skutečně zaujatý, nebo někdo kdo Vám přišel látku jen tak odříkat.
Další nesporná výhoda je, že díky menšímu množství studentů na kantora, je na soukromých školách osobnější přístup, studijní rádo za poplatek zařídí termíny zkoušek na míru, tak aby to studentovi vyhovovalo, nebo sjednají speciální výukové termíny či konzultace. Toto je přidaná hodnota soukromých vysokých škol, osobní přístup.
Lidé, obzvláště ti co nemají finance, aby studovali na soukromých vysokých školách, tyto školy obviňují z nekvalitní výuky či z prodávání titulů. No pokud vím, tak Plzeňská práva byly státní škola a nikoliv soukromá, no toto si už každý musí promyslet sám. Nicméně povím Vám jednu myšlenku, na kterou na západě už všichni dávno přišli. Kvalita vysoké školy se měří kvalitou jejich studentů. Chápete to??? To znamená, že pokud děláte školu, jejichž absolventi jsou firmami vnímáni jako špatně vzdělaní amatéři, tak Vám asi Váš titul k ničemu nebude, neposkytne Vám totiž onu prestiž ani onu kvalitu. Pokud jsou absolventi Vaší školy firmami považováni za profesionály na slovo vzatými, tak má studium takové školy význam a daleko větší smysl. Díky tomu, že některé vysokoškolské tituly jsou významnými firmami preferovány před jinými, tak to vede studenty k poptávce po těchto prestižních školách. Chápete, je jasné, že je lepší studovat školu, jejichž titul Vám skutečně kariérně pomůže, logické ne??? No a ty školy, které nebudou kvalitní, případně budou mít nízké nároky, absolventi budou neschopní, budou mít tituly tak říkajíc zadarmo, tak takové školy nebudou studenty vyhledávány, doufám, že Vám to stále dává smysl. Konkurenční výhodu tedy získají školy, které mají kvalitnější absolventy, jejichž studium je náročnější a jsou lépe respektované firmami. To je něco jako v automobilovém průmyslu Fiat, ano je to auto, ale každý raději nějaké auto s lepší reputací.
Vidíte ten směr kam to vede, studenti logicky budou vyhledávat náročnější a prestižnější školy, čímž lehké školy budou motivovat mít kvalitnější kantory, lepší výuku a vetší obtížnost proto, aby je firmy respektovali, získali lepší jméno a nalákali tak studenty, kteří jsou pro ně jediným zdrojem příjmů.
Oproti tomu když se podíváme na státní univerzity, tak na ty takový tlak není tvořen, protože je jednoduše financuje stát a jak nám ukázali v Plzni, tak vysoce postavení, rektor, děkan a podobně si mohou finančně pomoci, tak že nějakému politikovi poskytnou titul. Neříkám, že se toto nemůže stát u soukromé školy a neříkám, že se to neděje, nicméně pro majitele soukromé školy je dobré jméno školy jediné co má a které si rozhodně nechce zničit.

smoofy

  • *****
  • 1 059
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Školství v ČR
« Odpověď #69 kdy: 27. 09. 2013, 15:28:19 »
to Cruiserupce:

Narocnejsi a prestiznejsi skoly bude vyhledavat jen hrstka vyvolenych, ktere problematika skutecne zajima a kteri se chteji ucit. Drtiva vetsina studentu VS vsak spada do kategorie "titul za kazdou cenu" coz je vzhledem k nezajmu naboraru zcela logicke. Je naivni si myslet, ze vetsinu zamestnavatelu  zajima odkud mate titul, je jim to uplne volny a vzhledem k urovni VS jakozto pripravy pro povolani je to logicke, protoze pridana hodnota pro zamestnavatele u zamestnance s VS oproti zamestnanci bez VS je blizici se nule v drtive vetsine pripadu a navic dostuduju-li ve 24-25, znamena to potencialni ztratu 5-6 let v praxi, ktera uz pro zamestnavatele pridanou hodnotou je.
Znam spoustu lidi s VS a neznam nikoho, po kom by v zamestnani chteli videt diplom, je tedy naivni domnivat se, ze budou hloubeji rozlisovat mezi absolventem CZU a FJFI.

To ze profesori uci na vice skolach, jak statnich tak soukromych je pravda, stejne tak je ale pravda, ze spousta skol ziskala akreditace na ruzne predmety diky profesorum, kteri se ve skole temer nevyskytovali, tedy tezko muzeme garantovat uroven vzdelani na takove instituci, ze?

Co urcuje prestyz skol? Zminujes Klauzovo gymnazium o kterem moc nevim, ale zrovna treba na Amazon jsou pomerne dost spatne reference a kdo nekdy videl, slysel Katerinu Zemanovou v mediich tak si musi udelat obrazek o instituci kterou navstevuje sam, ale nic proti ni.

Nenavist zastupcu soukromych a statnich skol je dana nedalekou historii, kdy se jeste delaly prijimacky na vsechny VS, takze clovek musel ukazat nejake znalosti aby se tam vubec dostal. Tento predsudek zustava stale i kdyz spousta skol statnich uz bere uplne bez prijimacek a nektere ty co prijimacky maji je znacne zjednodusili. Navic vas ze soukrome skoly nevyhoden, protoze jste nemeli alespon xy kreditu, ale proste si za abc koupite nove a jdete dal. Nakolik je ten ci onen pristup spatny necham na posouzeni kazdeho, nicmene sam sem zazil par velice schopnych lidi na VS ktere vyhodili nebo nechali opakovat z neuveritelne nesmyslnych duvodu.

j

Re:Školství v ČR
« Odpověď #70 kdy: 27. 09. 2013, 16:30:03 »
2Cruiserupce: co na to napsat nez lol ... kamoska na soukrome skole ucila ... vyhodit nikoho nelze - on si plati, on je tim, kdo rozhoduje. Presne tomu odpovida zpusob a kvalita vyuky ... kdyz se dotycny ve skole objevi 3x mesicne ... tak to staci, a "nejak" se to udela. Pokud vyucujici nadeli nejakemu "VIP" synackovi "kuli", tak se resi na vedeni skoly ... ten vyucujici.

davkol

Re:Soukromé školství
« Odpověď #71 kdy: 27. 09. 2013, 16:44:04 »
Další nesporná výhoda je, že díky menšímu množství studentů na kantora, je na soukromých školách osobnější přístup, studijní rádo za poplatek zařídí termíny zkoušek na míru, tak aby to studentovi vyhovovalo, nebo sjednají speciální výukové termíny či konzultace. Toto je přidaná hodnota soukromých vysokých škol, osobní přístup.

Hele, já vím, že seš troll, ale stejně... tohle mám i na veřejné vysoké škole, a to bez poplatku. No, vlastně ne tak docela, protože akademičtí pracovníci občas cestují na zahraniční stáže a konference nebo bádají. To se zjevně na českých soukromých vysokých školách nevede, že? ~,^

Cruiserupce

Re:Školství v ČR
« Odpověď #72 kdy: 27. 09. 2013, 16:49:47 »
Smoofy>>> ono az v te nasi bananove republice bude mit diplom uplne kazdy (ber s nadsazkou) tak prestane rozlisovani ma/nema titul nybrz to nutne povede k rozlisovani podle jinych znaku ... ma/nema titul ze skoly, jejiz absolventi jsou kvalitni

Cruiserupce

Re:Školství v ČR
« Odpověď #73 kdy: 27. 09. 2013, 16:53:52 »
davkol, j >>> ano vysmat se, pripadne me nazvat trollem, opravdu parada .... ja pisu jak by to melo fungovat, to ze v cechach existuji deformace nerozporuji ... ale zkuste zvednout zadek z nasi male republiky .. a podivat se jak to funguje v zahranici ... nebo se podivejte na http://www.topuniversities.com/university-rankings a mozna Vas prekvapi jak skvele se umistuji soukrome elitni skoly ...

Jakub Galgonek

Re:Školství v ČR
« Odpověď #74 kdy: 27. 09. 2013, 17:05:43 »
Jen pro zajímavost, co tak vím, tak třeba lidé z MFF UK, co učili také na soukromé VŠ, tam měli na studenty nižší nároky.