....
Tak o vědě nevíš vůbec nic, to nemá žádný smysl komentovat, co tam máš dál?
Jo FEL. Nejsi ten, co tady vždycky píše o idiotovi Třeštíkovi, takže jsi FEL zřejmě opustil v prváku/druháku (kde to bylo před 10, 15 lety opravdu idiotské). Každopádně je jisté, že ses nebyl schopen (nebo ochoten) probojovat dále a nenarazil jsi tam na kvalitní lidi. Byli tam. A šprti na FELu fakt šanci neměli. To je možná tvoje psychická berlička, jak se vyrovnat s tím, že se ti tam nelíbilo a žes to nedodělal.
Hele, reknu ti to asi takhle, vedatora, co bude badat nad tim, jestli je vedecky spravnejsi napsat 5+5 v cobolu nebo fotranu potrebuju tak jednoho na miliardu obyvatel. Cloveka, kterej umi napsat "blbej" select potrebuju 30x denne. A ano, na tu skolu sem se vykaslal, a mezitim, co nekteri zustali a zabyvali se navrhy 30let starych veci, ja se zacal zivit temi soucasnymi. Co se vysledku tyce, sme na tom v soucasnosti tak stejne - oni za svuj papir priplatek nedostavaji a sve uzasne vedecke vzdelani uz davno hodili nekam do kanalu. Kdybych po nich dneska chtel, aby mi spocitali delku smotanyho dratu na 2D obrazku (jedna z diplomek) ... tak by byli vzadeki.
Pro tvoji informaci, sel sem na tu skolu s naivni predstavou, ze se tam (a prave tam, FEL sem si vylozene vybral) dostanu k necemu zajimavymu. Ve finale sem usoudil, ze az budu mit pocit, ze potrebuju "ten papir", tak si ho pri pive dodelam jinde (trebas na ekonomce ... tam se chodilo tak na dva dny do mesice).
A jelikoz tu je rec o kvalite vzdelavani, tak muzu za sebe s naprosto klidnym svedomim prohlasit, ze VS byla kurevska srazka s realitou ceskyho skolstvi.
2Mirek Prýmek:
Skola - a predevsim pak VS - by se predevsim mela podilet na vyvoji zcela realnych veci s realnym uplatnenim - a studenti by se toho meli samozrejme v maximalni mire ucastnit sami, vyucujici by je meli pouze usmernovat. Potrebujeme stovky, tisice inzenyru, kteri v optimalnim pripadne "prijdou, vidi, navrhnou" a ne teoretiky, kteri po mesicich badani spocitaji, ze teoreticky uplne kulatou kouli vyrobit nelze ... a pak prijde "venca soustruznik" a za 10 minut vyrobi kouli dost kulatou na to, aby se dala pouzit.
To je možná pravda, ale běžnému studentovi Bc. a Ing./Mgr. je prestiž školy ve vědě nah*vno, jeho nezajímá nějaký ultra výzkum někde v subatomárním světě. On bude 40 roků makat, platit hypotéku a na to potřebuje učitele schopné kvalitně naučit aktuální praktické věci
Tak - a teď se strhne klasická lavina s klíčovými slovy "učňák", "cvičené opice", "pásovka" atd. atd.
Neni rec o cvicenych opicich, ale o lidech, kteri tomu maji rozumet a maji umet navrhovat reseni. To 99% soucasnych inzenyru po skole neni schopno.
Tipuji, že 90% lidí co odpadne na technikách, končí na matematice. Je to daň za neexistenci příjímaček na většině těchto škol. Na inženýrskou matematiku není zapotřebí nějak extra vysoké IQ. Pokud to někdo nedá, tak nemá na té škole co dělat. Zvlášť v dnešní době, nebo to je flink.
Co poslouchám, tak se dnes hlavně v prvních ročnících VŠ srovnávají znalosti studentů. Problém bych zde viděl spíše v malých nárocích na SŠ, které se pak přenesou dál. Proto ta "idiocie".
Ja vidim cast problemu i jinde - kdyz uz se tu propira FEL, tak si vem, ze na nej prijde gymplak a elektrikar. Gymplak lepe zvlada prave onu matiku (samo taky neplati univerzalne) ale nepozna medenej drat od hlinikovyho ... Dtto, kdyz se toho elektro zeptas, jak trlustej drat potrebujes, tak to z hlavy rekne, gymplak bude hledat vzorec.
A ted je otazka, zda by na tom felu mel byt spis ten gymplak (a potencielne se stat vedatorem) nebo spis ten elektrikar (a stat se praktickym inzenyrem). Co myslis, jakych je treba vic?
Mimochodem, mozna by vubec nebylo od veci, aby VS platily firmy, ktere pak ty vysledky zamestnavaji - a zaroven aby urcovaly, co se ucit bude a co ne.
Studenta prestiž školy zatraceně zajímá, protože podle toho z jaké školy má titul, tak dobrou (a dobře placenou) práci dostane. Firmy mají velmi omezené možnosti, jak komplexně zjistit, co absolvent vlastně umí. Proto se spoléhají na to, že to za ně otestovala škola. Tahle je hodně dobrá - její absolvent bude asi hodně dobrý. Tahle je mizerná, kdyby byl ten člověk dobrý, jistě by šel na lepší. Tak to funguje na západě a tak to funguje i u nás.
Toto je tvoje naivni predstava/zbozne prani. Byl sem u prijimacich pohovoru nekolika lidi a nikdy me nezajimalo, co maji za skolu. Nemam zaroven vubec zadny problem s absolventy, pokud projevi odpovidajici zajem (nikoli o horentni sumy). Je mi dokonce uplne jedno, jestli maji vzdelani v oboru. Znam spoustu spickovych ITku, kteri nemaji skolu ani vzdalene pribuznou. Proste si ze sveho konicku udelali povolani - a takovi jsou zdaleka nejlepsi. Stejne tak, kdyz sem byl na druhe strane, tak po me nikdy nikdo nechtel dokladat, co mam/nemam za skoly. To nikoho nezajima.
Na jednoho vědce vymýšlejícího technologie zejtřka jsou potřeba stovky aplikátorů již vymyšleného. Problém CZ je ten, že si na vědu hrajou i tam, kde by bylo účelné produkovat praktiky. Cvičící co nikdy nebyl v praxi ale překypuje důležitostí (typicky doktorand kterého donutily učit) je k hovnu.
jj, taci jsou nejhosi - casto je doslova o rok ci dva starsi, nez jeho "zaci", ale chova se k nim, jako by sezral vsechnu moudrost sveta (a pak se strasne divi, kdyz nekde v temnem pruchodu dostane preshubu).