Je to asi podobné jako že většina Čechů taky vůbec netuší, že Čeština má předminulý čas, duál a neumí správně použít přechodníky.
Poměrně nerad zasahuji do podobných diskuzí. Nicméně tentokrát si odpověď na Váš příspěvek odpustit nemůžu.
Ano, většina Čechů netuší, že by čeština (mimochodem opravdu se nepíše velké Č) měla předminulý čas, jelikož ho taky nemá. Podobně jako nemá ani čas předbudoucí a předpřítomný.
Pokud jste si z vysoké školy odnesl to, co píšete (v různých vláknech), tak jste si odnesl poměrně málo. Co kvalitní vysoká škola člověku dá (pokud k ní přistoupí alespoň trochu odpovědně), nejsou až tak konkrétní dovednosti např. v programování (to je vedlejší produkt), ale především určitý "framework" pro přemýšlení, který jinde těžko získá. Zrovna pochopení lambda kalkulu výrazně zlepšuje představu o fungování programovacích jazyků (zvláště u jazyků postavených na funkcionálním paradigmatu, např. LISPu). Problém není to, že by např. tohle téma bylo mimo reálný svět, ale že si většina lidí není ochotna o tom zjistit sama víc (představa, že vysoká škola má člověku všechno naservírovat, je naprosto scestná). Pak by zjistili, že studium Turingových strojů i lambda kalkulu přímo souvisí se všemi programovacími jazyky, a pochopili by, co se např. stane, když se z jazyka C vypustí while cyklus a ekvivalentní příkazy - že některé věci se zkrátka nespočítají. A že vlastně některé problémy nelze vyřešit, ani když člověk ten while cyklus má (např. korespondenční problém). A mimochodem např. právě to, že člověk umí přemýšlet v rovině vyčíslitelnosti a složitostních tříd, se projeví v tom, že u některých problémů rovnou ví, že optimálně to při takové velikosti vstupu vyřešit v rozumném čase nemůže, a odhadne, jaké heuristiky by se na to hodily.
A to je právě to, co odliší člověka z kvalitní školy od zbytku populace - mnohem abstraktnější přemýšlení a v mnohem širších souvislostech. Mimochodem to, že člověk absolvoval např. MFF nebo FJFI, je pro spoustu firem už dostatečnou zárukou kvality člověka - svědčí to minimálně o tom, že takový člověk je schopen velice rychle pochopit složité problémy. Stačí se podívat, jak velká část absolventů obou škol míří hned po absolvování do vrcholového managementu. Zkrátka mají ten "framework", který ostatní nemají. Jsou schopni velice dobře analyzovat, co je příčina a co důsledek. Programovat v C++ se lze naučit praxí, ale tyhle věci těžko doženete.
Mimochodem když už se několikrát dával za příklad Gates (tuším, že to bylo některé z předchozích vláken) jako argument pro to, že vysokoškolské vzdělání není až tak potřeba, atd. Stačí se podívat se na jeho aktivity po opuštění školy - ještě poté byl akademicky aktivní, vizte například jeho článek o palačinkovém třídění (
http://www.cs.berkeley.edu/~christos/papers/Bounds%20For%20Sorting%20By%20Prefix%20Reversal.pdf), který napsal společně s Papadimitriouem (kterého byste, jako absolvent informatického oboru, měl velmi dobře znát). Čili se rozhodně nejednalo o to, že by si Gates myslel, že takovéhle teoretické plácání k ničemu není - naopak.