reklama

Střední škola - co se naučit?

nedej

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #30 kdy: 15. 05. 2013, 18:42:36 »
K čemu ti jako takový rozhled bude? Na běžné střední se jako nic jiného neučí? Dějepis bych celkově zrušil a nebo ho vyučoval jinak, ale rozhodně bych nikomu nedoporučoval školu kvůli učení se nesmyslů nazpaměť.

reklama


txt

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #31 kdy: 15. 05. 2013, 18:55:56 »
Vždycky jsme si z gympláků utahovaly, pomlouvaly je atd. Až jsem si před pár lety uvědomil, že mezi kámošema mam skoro samý gympláky...

Na průmyslovku sice nedám dopustit z elektrotechnického / IT hlediska, ale na gymplu maj obrovskou výhodu - pravidelnej kontakt s buchtama a ta matika, fyzika atd. se taky hodí.

Ať jseš kdekoliv, obětuj čas na cizí jazyky!

Makovec

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #32 kdy: 15. 05. 2013, 22:34:45 »
Latina? Za našich let se neučila - a je to škoda. Kvůli gramatice, která je velmi komplexní a kdo ji umí (a nebo si jí prošel a matně si ji pamatuje), toho v podstatě už nikdy gramatika žádného jazyka (moc) nepřekvapí.

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #33 kdy: 15. 05. 2013, 22:59:08 »
Ja som BC fit.vutbr za tri roky dal, potom som skusil este rok magistra a isiel som do <>.

Programovat som sa naucil to jo, projekty super, som hodne peclivy, komentujem kod, v tomto mi skola dala dost..
Ale na magistrovi som spolu s dost ludmi isiel na manazersky obor s vidinou lahsich predmetov = MENEJ MATIKY a moc to nepomohlo.
Povinna teoreticka informatika (TIN), najtazsia skuska mojho zivota, automaty, gramatiky, dal som ju sice na supu na Ecko (55/100), ale boli borci co to davali na 6 pokusov a stejne na tom vypadli zo skoly.
Dalej tam bolo povinne funkcionalne programovanie (haskell a lisp a prolog pekne na skuske na papier, ziadny helloworld)
Paralelne programovanie a numericke metody v matike (mne to prislo v pohode, ale hodne ludi vypadlo)
Takze fakt super predmey pre manazerov:) Najlepsi tam bol predmet Marketing, co ucil/cvicil stejne nejaky borec z podnikatelky.

Manazerske predmety tam boli snad dva, ucila ich taka stara bosorka (jak moze 60rocna akademicka ucit IT management stylom uspavaca hadov?), projekty mala na starosti taka mlada neprijemna pizda..namiesto nejakej realnej skusenosti s vedenim projektu si pamatujem debilny projekt, na ktory bolo treba vytvorit asi 50 nezmyselnych dokumentov. Samotna praca v projekte spocivala v !preklade!  nejakej stupidnej knizky z Anglictiny. No aby som to skratil, usiel som na masarnu a za tyzden odovzdavam diplomku :)

fit.vutbr neodporucam ani nepriatelovi, ta skola sama seba v honbe za tym aby prekonali masarnu zabila

Kozzi

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #34 kdy: 15. 05. 2013, 23:02:27 »
Jen pro nás nezasvěcené, co si pod tím máme představit?

Třeba, že si spousta aktuálních studentů netroufne (veřejně) jakkoliv školu kritizovat, protože se bojí, že jinak by taky nemuseli dostudovat.

Zvyšování prestiže je (byla?) dlouhodobá akce, kdy vedení školy házelo studentům klacky pod nohy za účelem toho, aby jich co nejvíce vyletělo. Viz výrok jednoho z těch dvou zmíněných pánů (už si nepamatuju, který z nich to byl, ale oba dva jsou stejní šašci, tak je to jeno) ... "Chceme vytvářet elitu, ne vzdělávat masy". Důsledkem byl zlatý hřeb studia, státnice z cca 30 předmětů místo původních 4, ovšem z každého předmětu se člověk musel naučit podobný rozsah, jako to bývalo u těch 4. První rok po této změně vyletěla od státnic spousta lidí, včetně těch, kteří měli prospěchové stipendium. Na magisterském stupni to vypadalo podobně.

Pak spousta drobností, například to, že snad ve všech předmětech se zpřísnily zkoušky. I ty, které před tím byly relativní dávačky, jsou teď celkem peklo. Např. teorie obvodů (trochu fyziky kolem kondenzátorů a polovodičů v prvním semestru), která za nás byla více-méně pro zajímavost a učitel rád dával jedničky (Ačka), tak už dva roky po mně se z toho stala noční můra. Navíc studium je nastavené tak, že člověk buď vyletí v první polovině prváku (což je normální a dá se řešit) nebo v polovině třeťáku/od státnic, což znamená 3-5 let života v prčicích.

Další drobnost je ta, že před prestiží byl FIT zaměřený "hodně na praxi" (samozřejmě v rámci vysokoškolského vzdělání, které má za úkol dávat především teoretické základy). Sice člověk musel dělat hodně projektů přes semestr (zatímco lidi na humanitních oborech měli přes semestr relativně volno, my jsme dost často (samozřejmě ne pořád) makali od rána do večera), ale precizně vypracované a vymazlené projekty člověku hodně ulehčily zkoušky - v 1 předmětu jsme získali 30bodů z 30 možných za projekty + 10 bonusových celkem. To jest 40 bodů z celkových 100 možných (30 projekty + 70 zkouška). Na zkoušku by nám potom "stačilo" 10/70, abychom měli v součtu 50/100, což znamená trojku z předmětu. (Já jsem dostal nějakých 55/70, což znamená hodnocení 1; přičemž kdyby se počítala pouze zkouška, měl bych 2.) Po prestiži se zavedly minima ze zkoušek (před tím byly jen z projektů). Např. v tomto předmětu (rok po mně) bylo minimum na zápočt (z projektů) 10/30 a minimum ze zkoušky 40/70. Samozřejmě zkouška se velmi ztížila, dát 40/70 bylo celkem nereálných - co jsem viděl zadání, tak bych dal tak 15, možná 20, takže bych předmětem ani neprolezl. Negativní důsledek tohoto opatření byl v tom, že se všichni na projekty vykvákli - přeci jen jsou dost časově náročné a pokud stejně člověk musí dát 40/70 ze zkoušky a nehoní známky, proč by se otravoval. Tím se FIT dostává na úroveň ostatních univerzit, kde se klade důraz především na teorii a praxe se vynechává. Jeden z klíčových důvodů, proč jít na FIT, se vytratil.

Další nepříjemnost je ta, že na FITu už nechtějí zůstávat studenti, z kterých by byli dobří učitelé (pro nezasvěcené - po ukončení magisterského stupně (titul Mgr nebo Ing) lze na škole pokračovat v doktorandském (postgraduálním) studiu (titul Ph.D. za jménem - dříve se dával CSc.) a studenti doktorandského studia, mimo svých jiných akademických povinností, zároveň učí. Nejprve jenom laboratoře/cvičení, přednášky až o dost později. Bohužel cvika jsou to, co dá člověku při studiu na výšce nejvíc a když škola znepříjemňuje život člověku jako studentovi a chová se k němu jako k póvlu, tak asi těžko bude chtít na škole zůstat učit, má-li jinou možnost. A kvalitní lidi jiné možnosti mají...

To je jenom z toho, na co jsem si zrovna vzpomněl. Samozřejmě na FITu je spousta skvělých věcí a musím říci, že tříleté bakalářské studium na FITu byly hezky strávené 4 roky života (upřímně, neznám moc lidí, kteří by to peklo prošli za 3 roky, standardní doba je 4-5), ale kdybych se měl znova rozhodovat, hodně bych zvážil, jestli mi to za ty nervy stojí.

Ač s eMkem ne vzdy souhlasim, tak zde to popsal perfektne. Ale i pres to vsechno bych stale studium na FIT VUT doporucil. Co se tyce dokonceni studia, tak na tom bych netrval :). Ja osobne jsem na FIT uz 5. rokem tusim. Dneska jsem odevzdaval svoji treti BP a i pres to ze me tu hodne lidi vytaci, tak musim uznat ze jsem se zde hodne naucil. Jinak mas pravdu ze neznam moc lidi co to dokoncili za 3 roky. Ty si znas byl nakonec nejlepsi. Dalibor i Kamil to dali za 5 let a ja to snad taky letos dokoncim :P.



Kozzi

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #35 kdy: 15. 05. 2013, 23:14:37 »
Ja som BC fit.vutbr za tri roky dal, potom som skusil este rok magistra a isiel som do <>.

Programovat som sa naucil to jo, projekty super, som hodne peclivy, komentujem kod, v tomto mi skola dala dost..

Heh zrovna to bych bral skoro spis jako negativum nez pozitivum :D, myslim to komentovani. S tim me na FIT obcas pekne stvali. Ja proti komentarum nic nemam, pokud maji svuj vyznam. Ale na FIT mi obcas prislo ze zakladem je mit hodne komentaru a pak je to vsechno v cajku. Tak jsme si tu svoji teorii jednou overil. Jednalo se tusim o projekt do operacnich systemu neco na praci s vlaknama a mutexama tusim, proste obecne najake to IPC. Slo o program kde byl holic a ten mel zaukol ostrihat prichoz iklienty tusim. A ja tam psal komenty typu, tak posledni sebevrach je na holickach, jejda zde jsme ustrihly hlavu, posledni sebevrah naholeni atd. A dostal jsme tusim plnej pocet bodu, teda bez jednoho bodu. Hlavne ze tam byly komentare :D. Teda asi jich bylo malo, za to mi tusim ztrhli ten bod  ;D

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #36 kdy: 15. 05. 2013, 23:36:10 »
Tak jasne, ze popisovat komentare takymto stylom je blbost:

// pre kazdy prvok v liste vykonam doSomething
foreach(var item in list)
{
doSomething(item);
}

ale istu stabnu kulturu, formatovanie a pod ten zdrojak musi mat a ked na nieco prasacke v praci narazim, tak som zly :)
takze ja toto berem ako pozitivum:) Pamatam si na odovzdavanie nejakych projektov, tusim IZP, tam sa hladelo na kazde pismenko, jak je tarovany a pomenovany archiv ...

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #37 kdy: 15. 05. 2013, 23:39:32 »
Já myslím, že ve většině předmětů ty komentáře nikdo nečetl. V jednom projektu ve VHDL jazyku jsem měl komentář

-- a serious black magic mystery is going to happen here
-- hic sunt dracones
-- i have understood the code below
-- long live to ctrl+c and ctrl+v

a prošlo mi to za plnej počet :-)

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #38 kdy: 15. 05. 2013, 23:51:08 »
no vidis, kamos zasa pomenovaval premenne ako pica1, pica2 a doslo sa na to:)

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #39 kdy: 15. 05. 2013, 23:55:39 »
To je taky nápad pojmenovávat proměnné přezdívkami učitelů :-D

Jakub Galgonek

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #40 kdy: 16. 05. 2013, 01:35:28 »
Pak spousta drobností, například to, že snad ve všech předmětech se zpřísnily zkoušky.

Pokud je to s rozumem, tak na samotném zvýšení obtížnosti nevidím až tak moc špatného. Ale souhlasím s tím, že není dobré, pokud ti, co vylítnou, vylítnou až v posledním roce studia. To, že na prolezení předmětem už nestačí 10/70 bodů, ale je potřeba získat 40/70, mi nepřipadá také až tak šílené. Mimochodem, zajímavou možností je princip, kdy se body nesčítají, ale násobí. Student pak musí mít obstojně zkoušku i projekty, jinak prostě neproleze. Neber to ale jako vyslovený protipostoj vůči tomu, cos napsal, jen mne příležitost stát chvíli "na druhé straně barikády" naplnila jistou skepsí vůči podobným výtkám.

Yarda

Hlavně se nauč se učit a naučené chápat.
« Odpověď #41 kdy: 16. 05. 2013, 06:52:53 »
Ať nedopadneš jako tenhle šmudla:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=57967&highlight=
A podle mého, možná ne zcela správného názoru ty internety a html a úppdkv a kdivícoještě je teď in, chce to studovat každý a asi pro všechny absolventy nebude odpovídající zaměstnání.
Přečti si nějaké knížky od tohoto pána - vyšly i v češtině:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman

.

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #42 kdy: 16. 05. 2013, 08:23:15 »
Citace
Citace
Nič v zlom, ale o C++ nevieš zhola nič. Už len prechod so štrukturálneho myslenia na OOP je silno netriviálny a k tomu ešte jazyk samotný, ktorý je najťažší OOP jazyk aký poznám.

Proč myslíš že o něm nevím nic?

To chce klid. C++ je jednoznacne na ustupu co do poctu radek kodu. otazka je, zda to neni dane vetsi ukecanosti javy, ale objektivne nabidkovymi platy. Zni to jako urazeny programator C++ co odmita pouzivat tu skaredou Javu i kdyz ji uz z poloviny umi a stve ho nedoceneni toho co umi.

OMG

Re:Hlavně se nauč se učit a naučené chápat.
« Odpověď #43 kdy: 16. 05. 2013, 08:35:53 »
Ať nedopadneš jako tenhle šmudla:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=57967&highlight=

Husté vlákno. Chudák kluk...
Píše tam tohle:
Zase proč vyhazovat a trápit člověka, co se snaží, a prostě mu to nejde, že. Co by z toho kdo měl.
Bohužel nechápe, že kdyby ho vyhodili už dávno, tak by z toho měl největší prospěch on sám.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #44 kdy: 16. 05. 2013, 10:11:30 »
eMko to hezky sepsal, +1. jeste bych doplnil, ze (v ramci zvysovani prestize?) se zablokovala cast starych zaznamu a z dost predmetu se prestali zaznamy uplne porizovat. [kdyz jsou prednasky nepovinne a je nakoupena draha technika, proc nestreamovat a nedelat zaznamy ze vseho?] opravdu to vypada, ze to vedeni (umyslne?) sabotuje... :-\

popotahovani jednoho studenta kvuli jeho blogu mi prislo nechutne (blog slouzi jako denicek, vzdy je to subjektivni nazor, tak proc by ho nemohl vyjadrit?). no a celkem nedavno vyslo tohle - http://www.latrine.cz/mrd-pardon-miluji-te-me-vut. smutne je, ze me to vubec neprekvapilo...

fit vutbr nedoporucuji ani bakalare (prestoze vetsina prednasejicich/cvicicich je kvalitni, tak vedeni to zabiji jako celek).

 

reklama