reklama

Střední škola - co se naučit?

txt

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #15 kdy: 15. 05. 2013, 00:03:07 »
keby sa dalo vratit, zacal by som s asemblerom

Určitě jste chtěl říct jazykem symbolických adres. Myslím, že doba když se většina lidí dostala k programování přez elektroniku už skončila.

reklama


Waseihou

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #16 kdy: 15. 05. 2013, 00:20:18 »
Citace
Citace
...Od jazyka C je jenom krůček k C++, dokonce můžeš programovat v C++ a přitom programovat jako v C, protože C je v C++ prakticky obsaženo, až na pár drobností na které asi hnedle nenarazíž.
Nič v zlom, ale o C++ nevieš zhola nič. Už len prechod so štrukturálneho myslenia na OOP je silno netriviálny a k tomu ešte jazyk samotný, ktorý je najťažší OOP jazyk aký poznám. C je jednoduchý, ak vieš priamočiaro uvažovať ale C++ je úplne iná liga. Už len pochopiť ako a prečo funguje STL ako funguje, šablony, ktoré sú turingovsky úplne...  Keď si myslíš, že vieš C++, tak sa pusti do čítania http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_C%2B%2B_Design

Proč myslíš že o něm nevím nic? To že C++ je především objektové neznamená, že se v něm musí programovat objektově. A na to aby jsi využíval výhod STL také nepotřebuješ vědět o objektech příliš. Jediné co tvrdím je, že když začátečník bude chtít, tak může z C do C++ bezbolestně přejít - třída pro něj bude ze začátku jen struktura s funkcemi, časem se dozví více o polymorfismu, přetěžování operátorů, šablonách a dalších skopičinkách.

C++ je objektový jazyk, který umožňuje programovat strukturovaně, stejně jako C.

C++ je strukturovaný jazyk, který umožňuje programovat objektově.

C++ je vepřový jazyk, který umožňuje dědit ze šablony,  dělat template metody, přetěžovat operátory, psát variadická makra s proměnným počtem parametrů, má rád Humptyho stejně jako Alenku a mnoho dalšího.

Pravdou je, že o C++ stále mnohé nevím, vždy se najde něco, co mě překvapí.

Kozzi

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #17 kdy: 15. 05. 2013, 07:27:26 »
Ahoj je mi 13 let a planuji jit na isš na it a informatiku jelikoz me bavy se ucit na pocitaci ale mwm jaky bych mel mit na tu skolu zaklady...umim udelat intro podle navodu na yt ale zas mi vubec neleze do hlavy html a tak se ptam co bych se mel naucit na to abych mel dobre znamky .)

Já byl kdysi před stejným rozhodnutím, stím rozdílem že jsem toho asi už uměl víc, jelikož jsem studoval od 6. třídy RVI (rozšířená výuka informatiky). A jestli ti muzu neco doporucit, tak jdi radeji na gymnazium. Ja to tak udelal a nelituji toho. Hlavni duvodem je to ze ve veku kdy se mas rozhodnout co budes v zivote delat (15 let) jsi jeste docela mlady a nemas dostatecny prehled a informace na toto rozhodnuti. Studiem gymnazia si rozsiris sve znalosti a po 4 letech na gymnaziu budes uz ve veku kdy bude jednodusi se rozhodnout co v zivote chces delat.

Jinak pokud mas pocit, ze studium stredni skoly zamerene na informatiku ti da vic zkusenosti co se programovani a pocitacu tyce, tak to neni zcela pravda. Skola sama o sobe te toho moc nenauci, spis je to o tom co ti ukazi a k cemu dostanes pristup. To co doopravdy budes umet je jen na tobe. Ja napriklad po vystudovani gymnazia mnel mnohem vetsi znalosti z IT nez vetsina lidi co vystudovala obor IT na stredni prumyslove skole. Samozrejme ne ve vsech pripadech. Ja umel na svuj vek skvele spravovat a administrovat linux, kdezto oni zase novell ci takoveho neco. Ja se naucil na gymnaziu C a C++ a dokonce i QT. A oni se ucili Visual Basic, kterej ja uz stejne umel ze zakladky.

Takze jestli ti je opravdu 13 let a z IT to myslis vazne tak se vzdelavej hlavne sam, jdi na gymnazium a pokud i potom budes chtit delat v IT oboru, tak vystuduj FIT VUTBR. Ono ne ze by byl titul nejak dulezitej, popravde je ti ve velkem mnozstvi pripadu k nicemu, ale studium FIT VUTBR ti da hodne.

Re:Škola
« Odpověď #18 kdy: 15. 05. 2013, 07:46:56 »
ktery po nas chce jen prezentace

Jen prezentace ideální nejsou, ale pořád o hodně lepší, než učit se zpaměti, jak ve Wordu nastavit blikající bílý text na žlutém pozadí. (Jo, znám školu v Ostravě, kde ovládání MS Office z paměti na papír je součástí maturitní zkoušky. Takže taková rada: než tam vlezeš, zjisti si, z čeho na té škole byla někdy během posledních pár let maturitní zkouška z informatiky).

Schopnost prezentovat dobře je důležitá - ale aby ses to naučil, je podstatné, abys měl nějakou zpětnou vazbu z prezentace. Naštěstí, i pokud to učitel nedělá, můžeš poprosit spolužáky. Budou ti počítat třeba "eeeee", nebo jestli nemluvíš na plátno, hodnotit přehlednost textu a jak moc si z toho pamatují, jestli je to zaujalo... Těch věcí co se z toho můžeš naučit je spousta a když máš tu možnost, tak bych toho rozhodně využil. Dobře prezentovat totiž umí jen málokdo - a odborná dovednost třeba v programování ti moc nepomůže, když projekt je sice technicky dokonalý, ale zákazník to nepochopí.

Jinak osobně bych taky šel spíš na gymnázium. Průmyslovka nebyla špatná, ale teď zpětně vidím, že bych víc využil hlubší dějepis, nebo třeba základy latiny (jsou gymnázia, kde to pořád je :) ).

Re:Škola
« Odpověď #19 kdy: 15. 05. 2013, 08:18:53 »
...  jelikoz nemam penize na nejaky cd nebo knihu a uceni zdarma sem nenasel ...

A vy ho tu "řešíte" klidně dál ...

reklama


noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #20 kdy: 15. 05. 2013, 09:10:41 »
pokud i potom budes chtit delat v IT oboru, tak vystuduj FIT VUTBR. Ono ne ze by byl titul nejak dulezitej, popravde je ti ve velkem mnozstvi pripadu k nicemu, ale studium FIT VUTBR ti da hodne.
bakalar mozna (i tak mi vadilo, ze v podstate vsichni studuji to stejne, neni prakticky zadna moznost zamereni). pristup vedeni taky neni nejlepsi, pri volbe skoly si o tom rozhodne zjistete co nejvic (uz jen fakt, ze pred nekolika lety skoro kazdy student skolu doporucoval a nyni skoro nikdo, je myslim celkem vypovidajici).

keby sa dalo vratit, zacal by som s asemblerom

Určitě jste chtěl říct jazykem symbolických adres. Myslím, že doba když se většina lidí dostala k programování přez elektroniku už skončila.

wiki:
Assembly language or assembler language is commonly called assembly, assembler, ASM, or symbolic machine code. Calling the language assembler might be considered potentially confusing and ambiguous, since this is also the name of the utility program that translates assembly language statements into machine code. However, this usage has been common among professionals and in the literature for decades.

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #21 kdy: 15. 05. 2013, 11:32:11 »
pokud i potom budes chtit delat v IT oboru, tak vystuduj FIT VUTBR. Ono ne ze by byl titul nejak dulezitej, popravde je ti ve velkem mnozstvi pripadu k nicemu, ale studium FIT VUTBR ti da hodne.
bakalar mozna (i tak mi vadilo, ze v podstate vsichni studuji to stejne, neni prakticky zadna moznost zamereni). pristup vedeni taky neni nejlepsi, pri volbe skoly si o tom rozhodne zjistete co nejvic (uz jen fakt, ze pred nekolika lety skoro kazdy student skolu doporucoval a nyni skoro nikdo, je myslim celkem vypovidajici).

Z VUT FIT jsem taky po bakaláři odešel. Ne, že by tam nebyli kvalitní učitelé, ale do vedení se bohužel natlačili totální *** a začali fakultu rozkládat zevnitř pod záminkou "zvyšování prestiže". Fit bych nikomu nedpopručil, rozhodně ne do doby, než pánové Zendulka a Hruška zaklepou bačkorama.

Omlouvám se za velmi ofenzivní příspěvek. Růžové to není nikde, ale FIT je prostě peklo.
Jinak koukám, že z Dr. Růžičky už je docent a dokonce proděkan pro magisterské studium. Pamatuji si ho jako velmi rozumného člověka, možná se věci začínají pomalu měnit k lepšímu? :)

Waseihou

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #22 kdy: 15. 05. 2013, 12:31:40 »
To s tím gymplem je dobrý návrh, tak se uč. V životě člověka jsou určité body a zkušenosti, které když chybí, tak ho to později může pěkně mrzet. Na gymplu bude spousta holek, tak se tam koukej dostat a zbalit to a zažít lásku, na IT oborech si totiž pořádně ani nevrzneš, není čas ani příležitost k seznámení...

kei.101

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #23 kdy: 15. 05. 2013, 12:41:17 »
Na gymplu bude spousta holek, tak se tam koukej dostat a zbalit to a zažít lásku, na IT oborech si totiž pořádně ani nevrzneš, není čas ani příležitost k seznámení...

Jenom aby se na tom gymplu taky stihnul něco naučit mezi tím vrzáním :D

Jakub Galgonek

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #24 kdy: 15. 05. 2013, 12:43:16 »
do vedení se bohužel natlačili totální *** a začali fakultu rozkládat zevnitř pod záminkou "zvyšování prestiže".

Jen pro nás nezasvěcené, co si pod tím máme představit?

Rovano

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #25 kdy: 15. 05. 2013, 12:57:59 »
S takovým vyjadřováním a uvažováním mu tu doporučujete gymnázium? Vždyť to nedá a vyletí nebo se bude pár let strašně trápit a na konci vyleze a nebude umět nic. To už radši něco s praktickým zaměřením. Gymnázium je úplně k *****, pokud člověk rovnou neplánuje vejšku. Možná tak baby jsou tam dobrý. Ale je zase fakt, že znám plno frustrovaných gmynazistů lidí, co vyletělo z vejšky a dostali se do spárů skutečného života se vším všudy. A to je nakoplo nějakou vejšku si prostě udělat. :D

Hades

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #26 kdy: 15. 05. 2013, 13:10:08 »
Jen pro nás nezasvěcené, co si pod tím máme představit?

Třeba, že si spousta aktuálních studentů netroufne (veřejně) jakkoliv školu kritizovat, protože se bojí, že jinak by taky nemuseli dostudovat.

11

Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #27 kdy: 15. 05. 2013, 14:30:18 »
ne je be vam tak trochu?

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Střední škola - co se naučit?
« Odpověď #28 kdy: 15. 05. 2013, 15:35:15 »
Jen pro nás nezasvěcené, co si pod tím máme představit?

Třeba, že si spousta aktuálních studentů netroufne (veřejně) jakkoliv školu kritizovat, protože se bojí, že jinak by taky nemuseli dostudovat.

Zvyšování prestiže je (byla?) dlouhodobá akce, kdy vedení školy házelo studentům klacky pod nohy za účelem toho, aby jich co nejvíce vyletělo. Viz výrok jednoho z těch dvou zmíněných pánů (už si nepamatuju, který z nich to byl, ale oba dva jsou stejní šašci, tak je to jeno) ... "Chceme vytvářet elitu, ne vzdělávat masy". Důsledkem byl zlatý hřeb studia, státnice z cca 30 předmětů místo původních 4, ovšem z každého předmětu se člověk musel naučit podobný rozsah, jako to bývalo u těch 4. První rok po této změně vyletěla od státnic spousta lidí, včetně těch, kteří měli prospěchové stipendium. Na magisterském stupni to vypadalo podobně.

Pak spousta drobností, například to, že snad ve všech předmětech se zpřísnily zkoušky. I ty, které před tím byly relativní dávačky, jsou teď celkem peklo. Např. teorie obvodů (trochu fyziky kolem kondenzátorů a polovodičů v prvním semestru), která za nás byla více-méně pro zajímavost a učitel rád dával jedničky (Ačka), tak už dva roky po mně se z toho stala noční můra. Navíc studium je nastavené tak, že člověk buď vyletí v první polovině prváku (což je normální a dá se řešit) nebo v polovině třeťáku/od státnic, což znamená 3-5 let života v prčicích.

Další drobnost je ta, že před prestiží byl FIT zaměřený "hodně na praxi" (samozřejmě v rámci vysokoškolského vzdělání, které má za úkol dávat především teoretické základy). Sice člověk musel dělat hodně projektů přes semestr (zatímco lidi na humanitních oborech měli přes semestr relativně volno, my jsme dost často (samozřejmě ne pořád) makali od rána do večera), ale precizně vypracované a vymazlené projekty člověku hodně ulehčily zkoušky - v 1 předmětu jsme získali 30bodů z 30 možných za projekty + 10 bonusových celkem. To jest 40 bodů z celkových 100 možných (30 projekty + 70 zkouška). Na zkoušku by nám potom "stačilo" 10/70, abychom měli v součtu 50/100, což znamená trojku z předmětu. (Já jsem dostal nějakých 55/70, což znamená hodnocení 1; přičemž kdyby se počítala pouze zkouška, měl bych 2.) Po prestiži se zavedly minima ze zkoušek (před tím byly jen z projektů). Např. v tomto předmětu (rok po mně) bylo minimum na zápočt (z projektů) 10/30 a minimum ze zkoušky 40/70. Samozřejmě zkouška se velmi ztížila, dát 40/70 bylo celkem nereálných - co jsem viděl zadání, tak bych dal tak 15, možná 20, takže bych předmětem ani neprolezl. Negativní důsledek tohoto opatření byl v tom, že se všichni na projekty vykvákli - přeci jen jsou dost časově náročné a pokud stejně člověk musí dát 40/70 ze zkoušky a nehoní známky, proč by se otravoval. Tím se FIT dostává na úroveň ostatních univerzit, kde se klade důraz především na teorii a praxe se vynechává. Jeden z klíčových důvodů, proč jít na FIT, se vytratil.

Další nepříjemnost je ta, že na FITu už nechtějí zůstávat studenti, z kterých by byli dobří učitelé (pro nezasvěcené - po ukončení magisterského stupně (titul Mgr nebo Ing) lze na škole pokračovat v doktorandském (postgraduálním) studiu (titul Ph.D. za jménem - dříve se dával CSc.) a studenti doktorandského studia, mimo svých jiných akademických povinností, zároveň učí. Nejprve jenom laboratoře/cvičení, přednášky až o dost později. Bohužel cvika jsou to, co dá člověku při studiu na výšce nejvíc a když škola znepříjemňuje život člověku jako studentovi a chová se k němu jako k póvlu, tak asi těžko bude chtít na škole zůstat učit, má-li jinou možnost. A kvalitní lidi jiné možnosti mají...

To je jenom z toho, na co jsem si zrovna vzpomněl. Samozřejmě na FITu je spousta skvělých věcí a musím říci, že tříleté bakalářské studium na FITu byly hezky strávené 4 roky života (upřímně, neznám moc lidí, kteří by to peklo prošli za 3 roky, standardní doba je 4-5), ale kdybych se měl znova rozhodovat, hodně bych zvážil, jestli mi to za ty nervy stojí.

OMG

Re:Škola
« Odpověď #29 kdy: 15. 05. 2013, 15:52:51 »

Jinak osobně bych taky šel spíš na gymnázium. Průmyslovka nebyla špatná, ale teď zpětně vidím, že bych víc využil hlubší dějepis, nebo třeba základy latiny (jsou gymnázia, kde to pořád je :) ).

Já jsem prošel gymnáziem a i když to naše gymnázium mi tehdy v IT nic nedalo, tak to považuji za správní rozhodnutí - jsem velmi vděčný za širší všeobecný rozhled po různých oborech, včerně humanitních. Speciálně dějepis byl vždy můj oblíbený předmět. To píši, aby bylo jasné, že nejsem technický/IT fachidiot.
Latinu jsem si na gymnáziu ale nedal a nelituji toho, nemyslím, že bych ji kdykoliv upotřebil. Jistě - vzdělaný člověk potřebuje znát mnoho latinských slov - ale to mi plně kompenzuje znalost angličtiny. Angličtina má značnou část slovní zásoby přejatu z latiny a pokud mám dostatečnou znalost anglických slovíček, tak umím všechna latinská slova, co potřebuji.
Angličtina mi stačí i na překlad většiny latinských citátů - pochopitelně pokud už jsem je předtím znal v češtině. A anglicky prostě umět musím. Latinská gramatika mi nikdy nechyběla a nechybí ani lékařům, právníkům a biologům, kteří se latinsky na gymnáziu neučili (a s kterými jsme se o tématu bavil).
Takže moje otázka je jasná - k čemu upotřebíte latinu, pokud nefušujete do historie? To prosím nemá být žádný flame, to je vážně míněná otázka k čemu je latina.

 

reklama